Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Określenie stanu podzespołów

yenko - 2012-12-11, 16:08
Temat postu: Określenie stanu podzespołów
Siemka,

Rozkręciłem samuraia prawie doszczętnie. Mam na wierzchu reduktor i mosty i zastanawiam się czy można bez ich rozkręcania na czynniki pierwsze określić stan łożysk i luzów. Czy da się je wyczuć ruszając flanszami od reduktora i flanszami od wałów ? Czy trzeba porozkręcać wszystko? Może głupie pytanie ale dla mnie ważne bo z remontu blacharki zrobił się duży remont włącznie z uszczelnieniem silnika, wymianą sprzęgła, krzyżaków, konserwacją ramy, wyminą łożysk w kołach i chyba już kasy nie starczy na pospawanie budy :)

KSikorski - 2012-12-11, 19:16

Ruszając flanszami wyczujesz duże luzy. Po wyjęciu półosi możesz zbadać też opór jaki stawia przekładnia w moście (sposób opisany w manualu serwisowym), co da Ci obraz o prawidłowości napięcia łożysk. Jeśli most nie wyje, nie ma wycieków, nie ma nadmiernych luzów obrotowych i łożyska są właściwie napięte to moim zdaniem nie ma co ruszać.
yenko - 2012-12-11, 19:20

No właśnie o to chodzi że nie chce wyciągać półosi. Chciałem się dowiedzieć czy da się coś wyczuć ruszając ręką za flansze w reduktorze i w mostach bo nie chce wszystkiego rozkręcać. Jak się da flanszami to czego mam szukać?
slavok - 2012-12-11, 21:43

Raczej nie da się ocenić stanu reduktora ruszając flanszami... no chyba że by był gruz totalny... Wył reduktor ? jak nie wył, nie lało się z uszczelniaczy to nie ruszaj... zlej tylko olej i sprawdź czy nie ma w nim opiłków metalu, zużyte łożyska lub powycierane bieżnie zazwyczaj dają objaw w postaci wycia czy tam grzechotania.
yenko - 2012-12-11, 21:56

Reduktor cichutko chodzi. Nie wiem czy będą opiłki bo niedawno zmieniałem olej i nie popatrzyłem na zlewki. Popatrzę co jest w tym świeżym na którym przejechałem może 200 kilometrów. Bardziej się zastanawiam nad mostami bo tam jak ruszam flanszami to jest duży, jak by to powiedzieć skok czy może luz zanim zaczną się koła kręcić. I jak poruszam flanszą szybko lewo prawo to słyszę stuki w mechanizmie. I się zastanawiałem czy tak ma być bo się talerze zazębiają czy mam coś już rozjechane.
slavok - 2012-12-11, 22:00

tam jest sporo luzu bo masz luz na styku atak-talerz-koła koronowe-półosie-półosie-sprzęgiełka wszytko się zbiera do kupy... by ocenić ten luz prawidłowo (atak-talerz) musisz wyciągnąć dyfer na stół.
yenko - 2012-12-11, 22:10

Aha rozumiem. Czyli nie ruszam tego :) Jak się rozpadnie to kupę drugi most najwyżej kiedyś. Wymienie jedynie krzyżaki bo mają lekki luz.
slavok - 2012-12-11, 22:16

chwyć za flansze dyfra i sprawdź czy nie ma luzów poprzecznych i osiowych (stan łożysk na wałku atakującym)... to jedyne co możesz organoleptycznie ocenić bez rozbierania tego. sprawdzanie luzów międzyzębnych w ten sposób jest bez sensu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group