|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Wyciągarki - HI-Lift - Hilift inne zastosowania
moziembl - 2012-12-20, 23:17 Temat postu: Hilift inne zastosowania Film ciekawostka
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
sztamgres - 2014-06-20, 15:10
Taka zabawka a ile razy ratuje:) szkoda ze jej wczesniej nie mialem
Gardor - 2014-06-21, 14:02
Dobry Hilift nie jest zły ;D
maro20 - 2014-06-21, 17:45
pytanie tylko jak wozić hl w nie przerobionym autku?
moziembl - 2014-06-21, 17:54
48" mieści się w poprzek z tyłu bagażnika, przy samych drzwiach. Ale jęsli nie przerobiony to trochę niema sensu bo niema za co podnosić oryginalne zderzaki raczej nie utrzymają i progi też raczej nie dadzą rady.
sztamgres - 2014-06-21, 18:16
w podwyzszonej blaszance na bank się zmiesci:) jednoczesnie rozwiązując problem windy tylniej bo spokojnie to ja zastąpi ( pilot bedzie miał za to przekichane)
Starscream - 2014-06-21, 19:02
moziembl napisał/a: | 48" mieści się w poprzek z tyłu bagażnika, przy samych drzwiach. Ale jęsli nie przerobiony to trochę niema sensu bo niema za co podnosić oryginalne zderzaki raczej nie utrzymają i progi też raczej nie dadzą rady. |
Ja kupiłem hi lifta przypadkowo zanim jeszcze dowiedziałem się do czego służy naprawdę za śmieszne pieniądze.
Podniosę nim każde auto z ziemi zrobiłem sobie adapter. i dźwigam za próg jak normalnym lewarkiem.
A do samuraia no to z przodu nie ma problemu a z tyłu za hak albo za koło bo z pasów do opinania zrobiłem ten adapter do koła co wołają 120zł za niego na allegro.
SamNaSamZSam - 2014-06-21, 19:16
Starscream napisał/a: | a z tyłu za hak |
A jak to się ma do obciążania "pionowego" haka? Kiedyś się bardzo zdziwiłem jak na tabliczce chyba albo na kwitach zobaczyłem ostrzeżenie by nie obciążać w pionie haka wagą większą niż 80kg co praktycznie dyskwalifikowało go jako stopień do wchodzenia na pakę. Pytam absolutnie poważnie, bez żadnych podtekstów. Hiliftujesz za tego samego fiutka czy za tę belkę do której owy fiutek jest dołączony?
sztamgres - 2014-06-21, 19:20
oczywiscie ze za fiutek
moziembl - 2014-06-21, 20:42
Za fiutka z kulką u mnie jest np. niema możliwości ja łapię za belkę.
Starscream - 2014-06-22, 14:38
SamNaSamZSam napisał/a: | Starscream napisał/a: | a z tyłu za hak |
A jak to się ma do obciążania "pionowego" haka? Kiedyś się bardzo zdziwiłem jak na tabliczce chyba albo na kwitach zobaczyłem ostrzeżenie by nie obciążać w pionie haka wagą większą niż 80kg co praktycznie dyskwalifikowało go jako stopień do wchodzenia na pakę. Pytam absolutnie poważnie, bez żadnych podtekstów. Hiliftujesz za tego samego fiutka czy za tę belkę do której owy fiutek jest dołączony? |
Co taki zdziwiony jesteś?? mam taką blaszkę którą podkładam i do góry.
A w garażu jak coś robię a nie chce mi się lewarka wyciągać to mam elektrowciąg budowlany zamontowany jak "suwnicę" na takich ceownikach po których jeździ i też całe auto za hak z tyłu dźwigam albo za przód i podkładam stojaki.
sztamgres - 2014-06-22, 22:09
no to wiemy ze od dołu mozna stawiac auto zastanawiające jest to ze konsruktorzy pisza ze 80 kg nacis na fiutka to max co można wycisnac , za z tego co pamiętam kazde z swoich aut tak dowalam ze prawie wachaczami trą o ziemie
SamNaSamZSam - 2014-06-22, 22:38
no to co się dziwicie, że się dziwię :)
Maror - 2014-06-25, 18:56
Tak w ramach obrony teorii Sam'a i ciekawostki
Ja dopóki nie wrzuciłem porządnego zderzaka to zawsze łapałem za belkę, jakoś mi się nie widzi podnosić za tego za przeproszeniem "fiutka"...
SamNaSamZSam - 2014-06-25, 19:04
Dzięki Maror :) na dodatkową obronę zawsze mogę wyciągnąć twarde kwity od homologacji :) ciekawiła mnie strona praktyczna tych ograniczeń i jak życie pokazuje kolejny raz "praktika jebiot teoriu"
moziembl - 2014-06-25, 20:04
Panowie ta wartość 75kg bierze się z tego że zmusza kierowce do prawidłowego załadunku przyczepy tak aby był lekkie obciążenie na haku. Prawidłowo załadowany ciężar na przyczepie powinien dawać lekki nacisk na hak. Bardzo niedobrze jest jak jak hak jest odciążony i podrywa tył samochodu. Sama konstrukcja haka jest na tyle mocna że można spokojnie za niego podnosić samochód jak i na nim stawać. Jest zamontowany do ramy samochodu więc spoko.
|
|