Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - krzywa kierownica po podniesieniu auta na resorach i wieszak

lopes1987 - 2012-12-29, 17:20
Temat postu: krzywa kierownica po podniesieniu auta na resorach i wieszak
Witam, koledzy potrzebuje rady!!! :oops: Wymieniłem resory na Mazurowe leśniki i do tego dłuższe wieszaki z tulejami poliuretanowymi.Autko poszło super do góry :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . zrobiłem jazde próbną i kierownica była znacznie krzywo, naj prostszym sposobem ściągnąłem klakson, odkręciłem śrube i przestawiłem kierownice na wielokline. Jest lepiej ale dalej krzywo!!! czy to gdzieś indziej się ustawia???? Na kolumnie czy gdzieś??? może jakieś zdjęcia jak ktoś już coś takiego robił. Z góry dzięki!!! :lol:
yahoo33 - 2012-12-29, 17:42

Tutaj temat naświetlony, zmienił się kąt zwrotnicy. Mam to samo i da się żyć ale skręt w prawo słaby ;)

Są trzy rozwiązania:

1. Drop pitman arm - do kupienia w USA około 80$
2. Wąsy ze zwrotnic mercedesa w124
3. Drążek kierowniczy Z-link

tutaj opisana przypadłość

http://samurai.org.pl/vie...ghlight=skr%EAt

http://samurai.org.pl/vie...ghlight=skr%EAt

SamNaSamZSam - 2012-12-29, 17:52

jak Ci tak drastycznie skrzywiło kierownicę to sprawdź przy okazji czy przy maks wykrzyżach nie braknie Ci elastycznych przewodów hamulcowych i czy skok amortyzatorów nie będzie za krótki.
lopes1987 - 2012-12-29, 17:57

u mnie skręt zarówno w jedną strone jak i w drugą jest podobny, więć to chodzi pewnie o przestawienie na tym wąsie.A gdzie jest tan wąś i jak to wygląda bo nie mam zielonego pojęcia???

[ Dodano: 2012-12-29, 17:58 ]
SamNaSamZSam sprawdzałem i jest ok. starcza ich. . .

manias79 - 2012-12-29, 22:15

lopes1987 - tutaj jest temat o spoa i jest tam poruszony temat wąsa zwrotnicy. Masz tam pełno zdjęć http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=96

A tutaj jedno ze zdjęć z powyższego linka pokazujące oryginalny wąs (ten z odłączonym drążkiem) i sposób montażu wąsa z mercedesa:


kewin - 2012-12-30, 23:26

ja sobie przestawialem kierownice na srubie tylko kilka razy az wkoncu trafiłem i jest prawie dobrze :) mam resory mazur hd i wieszaki 9,5 cm
manias79 - 2012-12-31, 10:26

kewin napisał/a:
ja sobie przestawialem kierownice na srubie tylko kilka razy az wkoncu trafiłem i jest prawie dobrze :) mam resory mazur hd i wieszaki 9,5 cm


też tak zrobiłem, zero problemów. Ale dla trwałości układu kierowniczego rozglądnę się po okolicznych szrotach za wąsami z meśka

gajowy - 2013-08-25, 17:27

A czy te wąsy z merca będą pasowały plug&play do Santany?
moziembl - 2013-08-25, 19:46

Trzeba trochę podpiłować otwory
KRZYKKU - 2013-09-05, 21:31

Widzę że trochę po czasie ale nie dało mi nie dorzucić swoich 3 groszy... co Wy właściwie gadacie...? jaki kąt się zmienił :!: :?: nic się nie zmienia po wsadzeniu większej paraboli czy po dowaleniu większego wieszaka.
To, że po podliftowaniu kierownica do jazdy na wprost zmienia swoje położenie i jest krzywo spowodowane jest wyłącznie zmianą odległości pomiędzy przekładnią kierowniczą a wąsem zwrotnicy. Aby to naprawić w jedyny słuszny sposób wystarczy dokonać korekty na gałkach drążka kierowniczego - poprzecznego który robi się wtedy zwyczajnie za krótki (trzeba go wydłużyć aż kierownica się sprostuje na kołach ustawionych na wprost). Kąty zwrotnic się nie zmieniają (kąt drążka poprzecznego i kąty na wałach owszem), nie trzeba ustawiać ponownie zbieżności ani pchać niestandardowego wąsa który jest konieczny przy SPOA podobnie jak skośny drążek zgięty na kształt litery Z czy amerykański DPA

Można także zrobić to inaczej ale z efektami ubocznymi:

- przestawić wąs na wielowypuście przekładni (najtrudniejsza opcja bo ciężko go zbić),
- przestawić kierownicę (będzie nierówny skręt ponieważ od pozycji środkowej kierownicy i wąsa ma jednakowa ilość obrotów w prawo i w lewo) ale korekt najlepiej dokonać po kilkuset kilometrach jak zawieszenie się ułoży ponieważ jak skorygujecie od razu to i tak po oklapnięciu zawiasu znowu będzie krzywo w druga stronę.

yenko - 2013-09-05, 23:19

Czyli jednym słowem (kilkoma słowami) mówiąc, można jeździć z krzywą kierownicą i nie ma to na nic wpływu ?
KRZYKKU - 2013-09-06, 00:22

yenko napisał/a:
Czyli jednym słowem (kilkoma słowami) mówiąc, można jeździć z krzywą kierownicą i nie ma to na nic wpływu ?


Dokładnie, jedyny minus to stan wkrw'ienia jak na to patrzysz :mrgreen:

SamNaSamZSam - 2013-09-06, 06:20

Mnie ta krzywizna właśnie bardzo odpowiada bo w takim układzie mam ideanie dziurkę na dwa palce (!) na dole kiery pod lekkim skosem, tak że Samcio sam wymusza na mnie pozycję gangsta style figofago czyli zimny łokieć z lekką odchyłką całego ciała.
kostuch - 2013-09-07, 19:09

KRZYKKU napisał/a:

Można także zrobić to inaczej ale z efektami ubocznymi:

- przestawić wąs na wielowypuście przekładni (najtrudniejsza opcja bo ciężko go zbić),
- przestawić kierownicę (będzie nierówny skręt ponieważ od pozycji środkowej kierownicy i wąsa ma jednakowa ilość obrotów w prawo i w lewo) ale korekt najlepiej dokonać po kilkuset kilometrach jak zawieszenie się ułoży ponieważ jak skorygujecie od razu to i tak po oklapnięciu zawiasu znowu będzie krzywo w druga stronę.

Jest łatwiejszy sposób - przestawić na sztycy łączącej kolumnę z przekładnią.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group