Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Pierścienie wzmacniające przeguby - calmini berfield cups

yahoo33 - 2012-12-30, 10:30
Temat postu: Pierścienie wzmacniające przeguby - calmini berfield cups
Panowie,

Tak leże w łóżku z gorączką i stwierdziłem że może sobie wzmocnie przeguby pierścieniami Calmini, które są w promocji w zakładowym sklepie rajdy4x4.

Montował ktoś z Was to ustrojstwo? Wujek google podpowiedział że potrzebne będzie:

Stocznie zewnętrznej części przegubu na równo, (w niektórych przegubach są takie ranty na końcu)
Doszlifowanie wewnętrznej części mostu.

Jest wstanie ktoś z Was to potwierdzić?
Czy warte to wszystko zachodu?

manias79 - 2012-12-30, 10:40

Z tego co mówili mi bardziej doświadczeni terenowo koledzy, to lepiej olać ten temat. Może obudowa przegubu zostanie cała, ale siła skupi się na wnętrzu przegubu wraz z wieloklinem półosi. A to przewyższy koszt zakupu nowego przegubu.

Zdrówka życzę.

slavok - 2012-12-30, 11:06

jaka to promocja ? kumplowi zostały takie pierścienie calmini właśnie... jak chcesz to się dopytam ile za to chce.
yahoo33 - 2012-12-30, 12:39

300 pln za kpl.

Btw to zamowilem juz;)

Hałas - 2012-12-30, 14:53

Czyli szukałeś tyko usprawiedliwienia :mrgreen:
Podobno działa, bo zazwyczaj przegub rozwala się "na zewnątrz"

kostuch - 2012-12-30, 15:04

Teraz będzie się mielił koszyk wewnętrzny na dodatek uszkadzając frezy półosi :lol:
Czyli zamiast nowego przegubu będzie potrzebny nowy przegub i półoś (a pierścienie raczej już nie do zdjęcia, bo nabija się je na ciepło).

yahoo33 - 2012-12-30, 15:40

Będę dłubał przedni most (przełożenia Vitara), więc stwierdziłem że założę to ustrojstwo.

Kostuch w sumie masz racje, ale na dużym forum kiedyś pisałeś, że też można zmielić frez (zwłaszcza na wstecznym)
Na Pirat4x4 ludzie chwalą to rozwiązanie, gdzie używają tego z 33'' i blokadami na przedzie. Może moje skromne 29'' pociągnie.

Spróbuje zdam relacje ;)

kostuch - 2012-12-30, 16:11

yahoo33 napisał/a:

Kostuch w sumie masz racje, ale na dużym forum kiedyś pisałeś, że też można zmielić frez (zwłaszcza na wstecznym)

Na kilka osobiście zabity przegubów jakieś 1/3 mieliła się od wewnątrz. Reszta pękała zewnętrznie.

W sumie jak już kupiłeś, to musisz do tego znaleźć argumenty na plus ;-)

yahoo33 - 2012-12-30, 16:34

Kostuch,

A jakie przeguby kupujesz? I przy jakich oponach ich użytkujesz? i czy z blokda?

A usprawidliwienie zawsze się znajdzie ;) :mrgreen:

Tylko muszę szybko do żywych wrócić co by zacząć motać furmankę przed Wośpem.

kostuch - 2012-12-30, 17:24

yahoo33 napisał/a:
Kostuch,

A jakie przeguby kupujesz? I przy jakich oponach ich użytkujesz? i czy z blokda?

A usprawidliwienie zawsze się znajdzie ;) :mrgreen:

Tylko muszę szybko do żywych wrócić co by zacząć motać furmankę przed Wośpem.


Teraz mam spidertraxy :-P
Opony 31/10,5 bez blokady z przodu.

slavok - 2012-12-30, 20:02

rozwalałeś seryjne przeguby na takich małych kapciach w dodatku bez blokady :> chyba masz za ciężką stopę hehe.
Suzuka 4x4 - 2012-12-30, 20:08

Kumpel tez rozwali przegub na slikach ale on nie miał ciężkiej nogi tylko złe poukładane w główce :-D
slavok - 2012-12-30, 20:25

Wszystko da się zniszczyć, ale można też stawać na pudle jeżdżąc samuraiaiem na 32 calach z blokadami nie urywając niczego...
yahoo33 - 2012-12-30, 20:44

slavok napisał/a:
rozwalałeś seryjne przeguby na takich małych kapciach w dodatku bez blokady :> chyba masz za ciężką stopę hehe.


Przyznaje poniosły mnie emocje ale już wyciągnąłem lekcję i wiem że na wstecznym wyjeżdżając z głębokie błota nie ma co strzelać ze sprzęgła.

Człowiek uczy się całe życie ;)

[ Dodano: 2013-01-10, 14:53 ]
No i czopka, pierścienie które przyszły ze sklepu rajdy4x4 były całe pordzewiałe więc odesłałem.
Relacji z testów nie będzie zatem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group