|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - lpg w suzi
albert - 2010-12-18, 11:58 Temat postu: lpg w suzi koledzy proponuje wrazenia z zalozenia lpg czyli jak ktos napisal na forum podtlenek gazu
- wrazenia z jazdy
-mile widziane zdjecia zainstalowania butli czy tez inne rozwiazania
- jakiego rodzaju instalacja( zaleznie od wersji silnika)
-osiagi na lpg
- spalanie na lpg
- kultura silnika
- itd
pozdrawiam z nad Baltyku
Yabu - 2010-12-18, 17:48
Miałem kiedyś (a dokładnie to tata) lpg w Pontiac'u TransSporcie i szczerze to nie polecam.
Jak masz Samiego na wtrysku to wg mnie nie ma sensu montować, a jak ktoś ma gaźnik to już inna historia.
Jak to kiedyś ktoś dobrze powiedział: "Nawet dobre zapalniczki są na benzynę".
Kosa - 2010-12-18, 20:41
No ja mam opla astre 2.0 na gazie i polecam!! Instalacja ma 7 lat i jeszcze nic przy niej nie robiłem oprócz zmiany filtra!! A co chodzi o LPG w SUZI to nie mam zdania czkam na opinie doświadczonych użytkowników!!
albert - 2010-12-18, 22:56
koledzy chodzilo mi raczej o lpg w suzi a nie inne auta, choc kwestia otwarta
pozdro
Suzuka 4x4 - 2010-12-19, 21:02
Powiem szczerze że samuraiek zajebiście sprawdza się na LPG Wim co mówie gadałem z wieloma posiadaczami Samuraia i brata ma też LPG I samuś śmiga aż miło na LPG Tylko karwa ludzie zrozumcie jeśli chcecie jeździć na gazie to kupcie jakieś porządne instalacje a nie jakieś badziewia
Kosa - 2010-12-19, 21:54
Dobrze gada Suzuka 4x4, jak jego wypowiedzi mi się podobają... ale nie jestem homo Dobra instalacja to podstawa, a nie jakaś najtańsza tandeta ze szrotu!! POZDRAWIAM FANÓW SUZI
Suzuka 4x4 - 2010-12-20, 12:25
Cytat: | Dobrze gada Suzuka 4x4, jak jego wypowiedzi mi się podobają... |
ciesze Się
Pozdrowienia ze śląska
albert - 2010-12-20, 14:09
wlasnie po to jest forum - kolego o jakiej ,,porzadnej ibstalacji mowiesz- konkrety,,
pozdrawiam
pavelk - 2010-12-20, 14:39
mam LPG (długa butla w poprzek, za tylnymi siedzeniami na 36l, silnik 1.3 z gaźnikiem) i wg mnie warto - jezdzisz 2 razy taniej, zasięg masz 2 razy większy (oczywiście nie zakladam z\że ktośbak wywali... zostawianie tylko lpg albo jakis karnisterek z pompka na pace to wg mnie pomylka), nic sie nie krztusi na przechylach, podjazdach, na gazie odpala nawet przy -15 jakby co - POLECAM
Suzuka 4x4 - 2010-12-20, 16:31
albert, Miale na myśl takie inastalac do okol 2 tyś
Nie takie za 1.2tyś bo to jest bez sensowne zakładanie
albert - 2010-12-20, 17:45
Suzuka 4x4 jak masz konkretnie na mysli firme to zadpodawaj, dla potomnych, bo wiesz ten sam lpg moze kosztowac gdzies 1200, a gdzies 2000- a w sumie wyjdzie ze to lipa...
pozdrawiam
corny - 2010-12-20, 21:05
no nono.... bo nie wiem co masz na myśli pisząc instalacja za 2000 ... do gaźnikowego samurca ... i po jaka qwe właśnie ci taka instalka za tyle kasy .. 800 stówek śmiesznie wyrzucone w błoto .. nawet do wtrysku montujesz zwykłą instalke ..nie zwykła mam na myśli gaz sekwencyjny
Suzuka 4x4 - 2010-12-20, 21:19
albert, Jutro ci podobam bo dokładnie nie pamiętam jak jest założona
corny, Bez obraz dal ciebie ale z twojego postu wynika że nie masz zbytnio pojęcia o instalacja LPG, załóż instalacje za 1.2 tyś a za 2 tyś i powiedz czy odczujesz różnice
Po pierwsze moc
po drugi mniejsza możliwość uszkodzenia silnika przy ostrym upalaniu
po trzecie ekonomia
skwaromir - 2010-12-20, 21:36
Może taki off ale gdzie macie ( o ile macie zainstalowany) elektrozawór benzyny przy b13a (gaźniku) przed mechaniczną pompką czy za ?
Niedługo zarzucę sobie lpg bo za dużo mi ten weber pije :/ ; jeszcze tylko kilka gratów.
Yabu - 2010-12-20, 21:37
Suzuka 4x4 napisał/a: | załóż instalacje za 1.2 tyś a za 2 tyś i powiedz czy odczujesz różnice
|
Czy ja wiem. Wg. mnie wszystko zależy od szczęścia. Sąsiad ma w Daewoo Nubira założone lpg za mniej niż 1500zł i śmiga aż miło. Jego syn założył około 3 miesięcy temu do Tigry instalke za prawie 2 kafle i już mu się jeb*e. Auto nie chce odpalać, często świeci się kontrolka sygnalizująca awarię silnika itd.
albert - 2010-12-20, 21:43
tu kolego chodzi raczej o model auta, poza oczywiscie rodzajem instalacji. prawda jest taka ze
niektore lubia gaz, niektore gazu nie lubia. Wiec watek postu taki czy suzi lubi czy nie
pozdrawiam
pepe126 - 2010-12-20, 22:34
ja kupiłem samuraia 1,3 wtrysk z gazem , chyba tym najtańszym , 40 litrów gazu za moim siedzeniem , na gazie jeździ lepiej niż na benzynie , czasem są problemy z wolnymi obrotami , spalenie to nawet 27-30 litrów na 100km , ale tu powinno się podawać spalanie w motogodzinach w trudych i normalnych warunkach - krótko mówiąc spali tyle ile ma w zbiorniku , dla tego myślę poważnie o dieslu 1,9 citroena , dieslel to diesel , i paka mi się powiększy
Maverick - 2010-12-21, 00:14
Przerobiłem już kilka aut z gazem (osobowych zwykłych plaskaczy).
Nie ma czegoś takiego, że silnik "lubi, albo nie lubi" gazu. Nie ma też czegoś takiego, że silnik "musi się przyzwyczaić".
Silnik, to nie jest żywa istota:) Generalnie poprawnie zainstalowana i wyregulowana instalacja = brak problemów z eksploatacją.
Dzisiaj wolę dopłacić kilka stów za instalację, która da mi niemal bezobsługową jazdę.
A za takie usługi, gazownicy śpiewają więcej.
Doświadczenie też mi pokazuje, że jak się przyjedzie do gazownika, a tam kilka aut w kolejce do poprawki, to lepiej się zabierać.
Gazownik, u którego montuje instalacje, to tylko na placu są auta do montażu, a później się spotykam z właścicielami na przeglądach (wymianach filtrów itd) i radość z niższego rachunku na stacji LPG.
Zachęcam do dokładnego prześwietlenia warsztatu, któremu chcecie powierzyć auto.
albert - 2010-12-21, 08:29
chodzi o to ze niektore silniki lepiej sprawija sie na gazie, a niektore gorzej, zazwyczaj jest tak ze im wiekszy silnik tym lepiej sobie radzi, mam sasiada gazownika wiec temat przy piwku wielokrotnie walkowany. Oczywiscie solidny zestaw lpg i solidny montaz toz wiadomo- bez niego ani rusz.
[ Dodano: 2010-12-21, 08:41 ]
chodzi o to ze niektore silniki lepiej sprawija sie na gazie, a niektore gorzej, ( jakosc materialow =trwalosc ) zazwyczaj jest tak ze im wiekszy silnik tym lepiej sobie radzi, mam sasiada gazownika wiec temat przy piwku wielokrotnie walkowany. Oczywiscie solidny zestaw lpg i solidny montaz toz wiadomo- bez niego ani rusz.ja n
w silnikach z wtryskiem, szczegolnie wielopunktowym nastepuje znaczne obnizenie osiagow. Dlaczego??
nawet nie z powodu gorszej kalorycznosci gazu itp tylko dlatego, ze trzeba wstawic taki mieszalnik (mikser) gazu, ktory powoduje zwezenie srednicy dolotu przed przepustnica Zwezka jest potrzebna aby wytworzyc podcisnienie, ktore "wyssie" gaz z reduktora (parownika). Ta zwezka istnieje rowniez (i przeszkadza) podczas gdy przelaczymy na benzyne.
Przy narmalnej eksploatacji spadem mocy jest ledwie wyczowalny.
W silnikach gaznikowy i z kiepskim wtryskiem jednopunktowym roznice na niekorzysc gazu beda minimalne lub np w przypadku gaznikowych PN i DF na gazie moze chodzic lepiej.
Trzeba dodac ze duzo instalacji jest wyregolowana na "oszczednosc" i dzieki temu strasznie "zamulona" gdzie zostaje nierzadko do dyspozycji 40 % nominalnej mocy...
kaczmarr_ - 2011-01-03, 18:47
2kola za instalacje do suzki
Czy to nie lepiej jezdzic 2lata na benzynie? Pewnie gdzies tyle trzeba zeby sie zwrocila instalacja taka droga..
Do monowtrysku jak najbardziej mozna zalozyc instalacje 2generacji z zasilaniem w dolot ,co innego wtrysk wielopunktowy -i tutaj mozna zalozyc instalacje z zasilaniem w dolot -ale w tym wypadku spodziewac sie trzeba sporego spadku mocy ,bardzo czestego strzelania i problemow z regulacja ,a takze duzego spalania..
Michał - 2011-01-06, 17:30
Witajcie,
Pragnę zabrać głos w dyskusji o LPG.
W golfie 3 kombi mam instalację BRC 24, sekwencja. Jest to multiwtrysk. Założono mi to w firmie Czakram w Tarnowie 2900zł.
Zrobiłem już na tym 100tyś km i nic. Regularnie serwisuję, TYLKO u nich w Tarnowie. Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów. Regularnie odwiedzam ich co 15tyś km na serwis - 70zł.
O spalaniu:
silnik 1.6
Na butli 32L w kole zapasowym - 280km w zimie, 330km latem, na trasie latem, jadąc spokojnie do 380km. Spalanie nie zmienia się w mieście czy na trasie tylko warunek: nie szybciej niż 130km/h. Średnio pali 10L/100km. Na A4 kiedyś jechałem 1,70/h latem, butla poszła na 240km = 13,3L gazu/100km
Na benzynie rekord życiowy w niemczech 6L/100, w PL nigdy nie zszedłem poniżej 7.5, w dużym mieście 11L/100.
Ostatnio jak wiecie dołączyłem do waszego grona.
Podjechałem więc do Tarnowa aby doradzono mi jaką instalację założyć do samiego.
Odpowiedź:
"Ma pan pojednynczy wtrysk(1.3i). Należy założyć gaz II generacji - 1700zł."
Na moje pytanie odnośnie innych typów instalacji, bez względu na cenę, otrzymałem odpowiedź:
"W golfie ma pan multiwtrysk czyli można było założyć instalację sekwencyjną tu tego nie ma i nie ma jak tego założyć."
Ponieważ mam bardzo dobre zdanie na temat tego zakładu, nie będę dyskutować. Chciałem zapłacić więcej, powiedziano, że nie ma co płacić bo nie ma co droższego założyć do tego typu silnika.
Tak więc muszę się teraz umówić na montaż i jeżdżę za pół ceny.
Pozdrawiam
samurai_krk - 2011-01-06, 19:19
Witam, i mieli rację ja tak samo sie zdziwiłem jak montowałem LPG bo zamiast sekwencyjnej na która byłem przygotowany okazało sie że zwykła z mieszalnikiem wystarczy bo samurai to monowtrysk i zapłaciłem za instalacje 1500 zł ze wszystkim
Co do gazu w samuraiu to mam bardzo dobre zdanie , jeździ sie poprostu za śmieszne pieniądze. butlę mam 40 litrów ( taki długi wałek zamontowany między tylnymi fotelami zaraz przy tylnej burcie równolegle do niej ) tak że jak sćiągne dach wogóle tego nie widac i nie utrudnia użytkowania auta a i w srodku troche miejsca jest.
Co do spalania to na seryjnych oponach było dużo mniejsze natomiast na 215/75/15 w lecie 330-350 km zależy od stylu jazdy, a w zimie około 300 km
Polecam
Michał - 2011-01-15, 16:02
Witam.
Założyłem LPG.
II generacja, mieszalnik zainstalowany razem z kontrolką na nadkolu obok uchwytu na podnośnik, tam gdzie było fajne miejsce na to.
Butla w poprzek, za siedzeniami kierowcy i pasażera, 27cm średnicy, 88,4cm długa - idealnie weszła między nadkola. Pojemność całkowita 45L ale wchodzi koło 38 - jeszcze nie wiem.
Prędkości, z pasażerem 80kg, pełną butlą, połową zbiornika benzyny:
Na benzynie koło 120 km/h
na gazie 110 km/h
Odczuwalny ale nie drastyczny spadek mocy, ujdzie w tłumie.
Opony to zimowe, szosowe Maxxisy SUV 205/70/15
Spalanie podam jak zejdzie cała butla co by było w miarę uśrednione.
A i cena za to to 1600zł w Czakramie w Tarnowie.
[ Dodano: 2011-02-11, 13:36 ]
Z najnowszych wieści:
butla mieści ok 44L gazu
spalania to w granicach 11L/100km
P.S.
Fura paliła mi 3L oleju na 1000km.
Powód - zgięta korba na jednym z cylindrów :(
Poprzedni właściciel to kut...s, wiedział że coś jest zrąbane.
Efekt:
Do wymiany blok silnika, 2100zł zostawiłem w warsztacie. Ale samochód teraz jeździ i zobaczymy ile na tym silniku będzie brać oleju.
[ Dodano: 2011-02-11, 13:43 ]
Pytanie do BARTKA:
Masz w opisie Old Man 2" - jak bardzo samochód jest twardszy względem oryginałowi.
Zastanawiam się na OME +40mm +25kg plus wieszaki +40mm. Czy to będzie bardzo twarde?
Didor - 2011-09-19, 15:21
witam
zakładam instalacje do samiego (wtrysk więc wybrałem 2gen)
potrzebuje zdjęcie mieszalnika (miksera) i jego wymiary oraz w którym miejscu zamontowany
z góry dziękuje
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-09-27, 20:46 ]
troche się pochwale
sam założyłem lpg do suzi ;) nie macie pojęcia jaka wygoda mieć benzyne tylko jako alternatywne zasilanie ;) spadek mocy jest niezauważalny, za to spadek kosztów utrzymania hoho :) kupiłem używaną instalacje lpg 2. gen, z silnikiem krokowym i sterownikiem bingo-s. za 200zł. Bez żadnej wizyty u gazownika założyłem, podłączyłem i wyregulowałem wszystko sam - śmiga aż miło :) teraz czekam tylko na pierwsze lepsze deszcze
jakby ktoś miał pytania odnośnie tej instalacji, chętnie odpowiem
pzdr :)
Gucio - 2011-10-27, 14:39
chłopie, zadziwiłeś i załamałeś mnie teraz jak poranny kac....
Samurai67 - 2011-10-31, 10:28
Ja uważam , ze do suzi nie ma co pchac nowego gazu, mnie mój wyszedł jakies 350 zł . i smiga jak nóweczka , nic sie nie dzieje.
StoQ - 2011-11-02, 08:53
a masz wbity w dowod?
Shou - 2011-11-02, 22:34
Przymierzam się do instalacji LPG.
Jedyny dylemat to jak umieścić butlę aby środek ciężkości się najmniej zmienił?
Bo z pewnością ma to jakieś znaczenie...
Didymos - 2011-11-03, 09:32
Jak się obawiasz podniesienia środka ciężkości, to tylko w miejscu zbiornika paliwa
Shou - 2011-11-04, 14:38
No chyba że dam maksymalnie z tylu samochodu???
Didymos - 2011-11-04, 19:51
Jak masz z tyłu siedzenia, to daj "cienką" butlę za siedzeniami.
Środek ciężkości mocno nie ucierpi
Shou - 2011-11-05, 14:39
No właśnie siedzenia wyrzuciłem więc mam trochę przestrzeni do zagospodarowania.
punix - 2011-11-05, 15:58
Jak nie masz zamiaru zakładać w przyszłości tych siedzeń, to wrzuciłbym butlę bezpośrednio za przednimi siedzeniami, zdaje się u danielsa było pokazane takie rozwiązanie.
Przy wyjętych tylnich fotelach butla przy samej burcie jest dość denerwująca przy przewożeniu czegokolwiek.
radekscuba - 2012-02-18, 18:45
Samurai 91r cabrio
gaz elpigaz butla za tylnymi siedzeniami. 244na 870. Średnica 244 weszła na styk dopiero jak przesunąłem mocowanie tylnych foteli o 4 cm do przodu (dospawanie blachy do tego zatrzasku przy podłodze plus nowe dziury w przednich zawiasach siedzeń). Sprawa świeża dopiero 2 tankowania, średnio 11,5 gazu (dużo miasta, pól i lasów...)
andrewaq - 2012-02-20, 22:51
Didor napisał/a: | witam
zakładam instalacje do samiego (wtrysk więc wybrałem 2gen)
potrzebuje zdjęcie mieszalnika (miksera) i jego wymiary oraz w którym miejscu zamontowany
z góry dziękuje
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-09-27, 20:46 ]
troche się pochwale
sam założyłem lpg do suzi ;) nie macie pojęcia jaka wygoda mieć benzyne tylko jako alternatywne zasilanie ;) spadek mocy jest niezauważalny, za to spadek kosztów utrzymania hoho :) kupiłem używaną instalacje lpg 2. gen, z silnikiem krokowym i sterownikiem bingo-s. za 200zł. Bez żadnej wizyty u gazownika założyłem, podłączyłem i wyregulowałem wszystko sam - śmiga aż miło :) teraz czekam tylko na pierwsze lepsze deszcze
jakby ktoś miał pytania odnośnie tej instalacji, chętnie odpowiem
pzdr :) |
Widzisz, jednego załamałeś drugi się pochlastał a ja tam jestem pełen podziwu i popieram taką inicjatywę oraz mam do Ciebie prośbę jeśli możesz proszę wstaw jak najwięcej info na temat tej instalki, najlepiej porób fotki, szczególnie interesuje mnie jak dokładnie podłączyłeś komputer LPG, silnik krokowy i emulator sondy lambda oraz centralkę B/G
Również gdzie masz elektrozawór benzynowy. Rok temu sam zakładałem instalke I generacji do SJ413 i gania do tej pory, nowy właściciel wniebowzięty :) Teraz do swojego mono wtrysku planuje też sam używkę założyć, tylko butlę kupie nową a na reduktor dam zestaw naprawczy.
Pozdrawiam.
Dany44 - 2012-03-08, 18:43
Witka. Zamontowałem jakieś dwa tygodnie temu LPG w swojej Suzce zestaw jest I generacji, parownik podciśnieniowy większość gratów jest LOVATO koszt nowego zestawu razem z montażem 1200 zł.
Silnik 1,3 gaźnik od poloneza, mikser palnikowy. Butla toroidalna dana na płask na podłodze przy jednym nadkolu, wchodzi do niej 32 litry gazu. Ma wysokość 20 cm, nad nią będzie stelaż i zamontowana tylna kanapa. Wersja budy jest a`la Discovery tak więc nie przeszkadza, że siedzenia będą trochę wyżej.
Na PB spalanie na czarnym wychodziło mi 12l/100km na LPG wychodzi 14l/100km, z tym, że mam przełozenia w mostach od Vitary 5,125, opony fedima Yokachama coś koło 30 cali. Moja prędkośc max przy takich przełożeniach wynosi 92km/h (na GPS) przy obrotach 3800 obr/min. prędkosciomierz pokazuje mi wtedy 112 km/h tak więc licznik przekłamuje o równe 20 km/h. Najczęściej jeżdżę z prędkością 70 km/h przy obrotach 3000obr/min na piątym biegu prędkosciomierz pokazuje mi wtedy 90 km/h i właśnie przy takich prędkosciach spalanie wychodzi mi około 14l/100km.
Pozdrawiam
yenko - 2012-08-06, 22:54
A ja mam pytanko czy instalacja lpg do 1.3 na wtrysku, będzie potem w przyszłości pasować do silnika vitarowskiego 1.6 8v?
KRZYKKU - 2012-08-07, 00:00
Będzie jak najbardziej
yenko - 2012-08-07, 07:02
Super dzięki za odpowiedź pozdro
|
|