Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Diesel power z 1.9 TDI

czuperek - 2013-01-15, 15:05
Temat postu: Diesel power z 1.9 TDI
Hey,
co sądzicie o dieslu 1.9 TDI z AUDI. Czy to wejdzie? Dużo przeróbek? Co ze skrzynią ?

jeżu - 2013-01-16, 07:44

Wejść pewnie wejdzie. Silnik jest dosyć duży jednak i pewnie waży też sporo więcej niż oryginalny. Skrzynię musisz do kompletu dokupić, może ze sierry podejdzie albo flanszę autorską zrobić.
czuperek - 2013-01-16, 09:19

Jeżu widzę że masz wstawionego 1.6 TD pewnie ze stajni VW? Jak Ci się to sprawuje, czy dużo przeróbek i jak turbina znosi upalanie w wodzie ?

poza tym widzę że kolega też z koszalina :)

Hałas - 2013-01-16, 12:54

Staruszkowie mieli kilka escortów.

Z tego co pamiętam były 3 wersje 1.8
Diesel (około 60KM)
Turbo diesel (około 75KM)
Turbo diesel (90KM) ten miał intercooler
Dwa pierwsze to pod kątem mocy padaka, 90KM jakoś się zbiera.

Do samuraia nie pakował bym go, ciężki jak cholera, w zimę kłopoty z odpalaniem a moc szału nie robi

czuperek - 2013-01-16, 12:55

no właśnie gdzieś doczytałem że lipa bo cięzki.

kolejna propozycja 1.9 TDI chyba VW. Czy turbo po upalaniu w wodzie szybko nie klęknie ?

jeżu - 2013-01-16, 13:22

Z silnika jestem bardzo zadowolony. Mocy sporo więcej niż benzyna 1.3 i odzyskałem miejsce na pace(butla lpg). Spalanie około 8l miasto/teren, tras nie robiłem żadnych, wiec niewiem. Z tymi turbinami pękajacymi od wody to jakieś legendy chyba, ktos zna taki przypadek z samuraia albo lepiej innej terenówki. Czuperek odezwij się na PW to zgadamy się i sobie obejrzysz co i jak.
czuperek - 2013-01-16, 15:28

Ok napisałem priva.

Czy ktoś z forumowiczów montował taki silnik u siebie?
Jak wyglada sprawa skrzyni czy dac tez od tego silnika czy trzeba motac silnik VW + skrzynia samurai?

SamNaSamZSam - 2013-01-16, 16:24

Czuperek a przeglądałeś ten temat: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=91
czuperek - 2013-01-16, 17:46

Tak, tak temat cały przeleciałem lecz głównie tam mowa o 1.6 nie wiem jak się ma ta jednostka do 1.9
Dawid77 - 2013-01-16, 20:23

http://www.samurai-serwis...ml?galleryId=76

http://forum.difflock.com...7252eda5d91564a


lepiej z 306 1.9 TD + skrzynia polonez
bo z VAG TDI motać to nie takie mehehehe

czuperek - 2013-01-16, 22:05

Dawid77 napisał/a:
http://www.samurai-serwis.pl/realizacje.html?galleryId=76

bo z VAG TDI motać to nie takie mehehehe


nie rozumiem :->

mam też skrzynie tylko pytanie czy w benzynie 1.6 poldon truck jest taka sama skrzynia jak w dieslu i czy podejdzie pod ten silnik 1.9 tdi? Też trzeba flansze robić?

wojtassj - 2013-01-16, 22:28

Parę osób z forum wkładało 1.9TD do samiego, jak odnajdę maile to podam kto:)

1.9TD ze względu na wielkość polecałbym raczej do viertary.. po co do samurajka pchać taki piec..

a co do swap'a viertarki:
http://suzuki.info.pl/for....php?f=6&t=7386

czuperek - 2013-01-16, 22:29

no mam akurat okazje wrzucic takie cos dlatego sie zastanawiam powaznie :D
jeżu - 2013-01-17, 08:00

Czuperek ten silnik o którym piszesz to td czy tdi? Wadą tdi jest obecność komputera. W td pompa jest mechaniczna, a jedyną "elektroniką" jest elektrozawór w pompie.
Hałas - 2013-01-17, 08:06

TDI 90KM też jest na pompie mechanicznej, nie wiem jak 115KM, 130KM na PD.
Gdzieś czytałem, że wbrew pozorom TDI jest wodoodporny (nie wiem tylko gdzie to czytałem, może forum vitary właśnie?)

majo - 2013-01-17, 08:40

TDI 1Z z vw ma pompę Vp37 na nastwniku elektromagnetycznym sterowaną komputerem,więc cała wiązka do zamontowania,lub zmienic nastawnik z TD tak aby było na linke:)
czuperek - 2013-01-17, 09:10

Temat chwilowo nie aktualne bo spadł im ten silnik i pompa lekko jest wgniecionta tak więc czekam dalej na jakiś silnik teraz zależy co się trafi czy 1.9 TD / 1.9TDI czy może jakiś 1.6.

Będę pisał na bieżąco jak postępy.


Jak by ktoś jeszcze wiedział jak to jest ze skrzynią poloneza czy pod taki 1.9 to da rade zamontować i czy benzyna/diesel to ta sama skrzynia?

jeżu - 2013-01-17, 11:50

czuperek napisał/a:
Temat chwilowo nie aktualne bo spadł im ten silnik i pompa lekko jest wgniecionta tak więc czekam dalej na jakiś silnik teraz zależy co się trafi czy 1.9 TD / 1.9TDI czy może jakiś 1.6.

Będę pisał na bieżąco jak postępy.


Jak by ktoś jeszcze wiedział jak to jest ze skrzynią poloneza czy pod taki 1.9 to da rade zamontować i czy benzyna/diesel to ta sama skrzynia?


W polonezie skrzynia jest ta sama w benzynie i dieslu, różni się dzwonem.

[ Dodano: 2013-01-17, 11:52 ]
Hałas napisał/a:
TDI 90KM też jest na pompie mechanicznej, nie wiem jak 115KM, 130KM na PD.
Gdzieś czytałem, że wbrew pozorom TDI jest wodoodporny (nie wiem tylko gdzie to czytałem, może forum vitary właśnie?)


Chodziło mi o sterowanie pompą - tdi ma komputer.

czuperek - 2013-01-17, 16:23

jeżu jesteś pewny z tą skrzynią? Pytam bo kolega mass pisał mi na priva że diesel miał całkowicie inną skrzynie niż benzyna
jeżu - 2013-01-17, 20:38

Skrzynia jest taka sama. Przeszła mi przez ręce nawet skrzynia polonezowa pasująca do silnika 1,6d VW i też była taka sama. Dzwon pasował do skrzyni od benzyniaka.
czuperek - 2013-01-17, 22:30

Ok no to można powiedzieć że mam już skrzynię teraz zobaczymy co wpadnie za motor :)
Hałas - 2013-01-18, 14:09

Cytat:
Chodziło mi o sterowanie pompą - tdi ma komputer.

Oczywiście z tym muszę się zgodzić.
Aczkolwek nie uważam komputera za jakieś zło totalne, tym bardziej, że auta raczej nie topie, ale jeśli miałbym to komputer pod dach i problem praktycznie rozwiązany.

czuperek - 2013-01-18, 17:50

Hałas napisał/a:
Cytat:
Chodziło mi o sterowanie pompą - tdi ma komputer.

tym bardziej, że auta raczej nie topie,


rozumiem że miniaturka to ściągnięta z internetu hehehe :d

Hałas - 2013-01-18, 21:20

OJĆ wpadłem :mrgreen:

Auto kolegi, siedzę ja :-)

U siebie mam dolot nie szczelny to powyżej kół raczej nie jadę :-)

czuperek - 2013-01-23, 09:56

Chciał bym się upewnic, czy silnik 1.9 TD z CITROENA XANTI podejdzie pod skrzynie POLONEZ DIESEL i czy zmieści się to w samuraju ?
SamNaSamZSam - 2013-01-23, 10:14

a jaki tam silnik siedzi? Bo mi to pachnie DHU XUD9(T) od PSA czyli takim jaki fabrycznie był montowany w samuraiach. Jeśli tak jest to ten silnik podchodzi normalnie pod skrzynię samuraiową (1.3) tylko jest jakiś myk z kołnierzem na dzwonie do podłączenia rozrusznika.

Zobacz temat Dawid77 w dziale mój samurai - tam była dyskusja o skrzyni do takiego silnika.

jeżu - 2013-01-23, 13:13

SamNaSamZSam napisał/a:
a jaki tam silnik siedzi? Bo mi to pachnie DHU XUD9(T) od PSA czyli takim jaki fabrycznie był montowany w samuraiach. Jeśli tak jest to ten silnik podchodzi normalnie pod skrzynię samuraiową (1.3) tylko jest jakiś myk z kołnierzem na dzwonie do podłączenia rozrusznika.

Zobacz temat Dawid77 w dziale mój samurai - tam była dyskusja o skrzyni do takiego silnika.


Ten kołnierz jest praktycznie nie do zdobycia. Można za to połączyć w/w silnik ze skrzynią poloneza.

czuperek - 2013-01-23, 13:32

Skrzyni samuraja nie mam zamiaru zostawiac chce dac jakas od diesla i wlasnie dlatego interesuje mnie skrzynia polonez.

Jeżu mam pytanie czy sam robiles flansze i przerobke sprzegla u siebie i jakie to koszty bo duzo jest silnikow 1.6 VW ale troche przeraza mnie ta przerobka

jeżu - 2013-01-23, 14:03

Przeróbka wbrew pozorom nie jest bardziej skomplikowana niż przy silniku poloneza. Potrzebna jest flansza i przeróbka koła zamachowego - które udało mi się kupić w komplecie. Odpada natomiast dorabianie łapy skrzyni biegów i wału skrzynia - reduktor, które są potrzebne przy silniku z poloneza.
czuperek - 2013-01-23, 14:41

jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?

albert - 2013-01-23, 17:45

moze i temat byl, krotkie pytanie do silika od poldka - od 1.9 d mozna dolozyc turbine bo w sinikach jestem barszczyk :-D
mcs0 - 2013-01-23, 20:23

ponoc nie!
inna konstrukcja...z turbo polata pare dni i sie "rozlata" ;-)

hugo91 - 2013-01-23, 22:12

w zasadzie wszystko do zrobienia :D kwestia wyobraźni i kosztów ;)
żeby dokładać turbo,silnik by trzeba odprężyć

jeżu - 2013-01-24, 07:34

czuperek napisał/a:
jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?


Skrzynię mam od 1,3 do tego szerokie mosty z przełożeniem 3,7. Biegi nie są krótkie,można się rozpędzić sporo ponad 100km/h, a elastyczność silnika pozwala wrzucać 5-kę już po przekroczeniu 50km/h.

[ Dodano: 2013-01-24, 07:35 ]
hugo91 napisał/a:
w zasadzie wszystko do zrobienia :D kwestia wyobraźni i kosztów ;)
żeby dokładać turbo,silnik by trzeba odprężyć


Diesle przy dokładaniu turbiny w przeciwieństwie do benzyny nie wymagają odprężania z tego co się orientuję.

Dany - 2013-01-24, 08:19

jeżu napisał/a:
czuperek napisał/a:
jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?


Skrzynię mam od 1,3 do tego szerokie mosty z przełożeniem 3,7. Biegi nie są krótkie,można się rozpędzić sporo ponad 100km/h, a elastyczność silnika pozwala wrzucać 5-kę już po przekroczeniu 50km/h.

[ Dodano: 2013-01-24, 07:35 ]
hugo91 napisał/a:
w zasadzie wszystko do zrobienia :D kwestia wyobraźni i kosztów ;)
żeby dokładać turbo,silnik by trzeba odprężyć


Diesle przy dokładaniu turbiny w przeciwieństwie do benzyny nie wymagają odprężania z tego co się orientuję.


To długo nie polata jak nie odprężysz...
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów

czuperek - 2013-01-24, 08:58

jeżu napisał/a:
czuperek napisał/a:
jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?


Skrzynię mam od 1,3 do tego szerokie mosty z przełożeniem 3,7. Biegi nie są krótkie,można się rozpędzić sporo ponad 100km/h, a elastyczność silnika pozwala wrzucać 5-kę już po przekroczeniu 50km/h.


Aha no to w przypadku skrzyni 1.3 ma to ,,ręce i nogi``. Ja mam 1.0 skrzynie 4 biegową tak więc jakoś tego nie widze. Teoretycznie mogl bym kupic skrzynie od 1.3 ale drozej to wyjdzie niz skrzynia polonez ;)

A co do turbo to chyba najoptymalniej przy 1.9 to zakup silnika z xanti tam jest 1.9 TD i ja taką opcję wybieram :mrgreen: :-D

Dany - 2013-01-24, 09:26

Czy wolnossącego polonezowskiego 1,9 d można troszke podkręcić paliwem ?
czuperek - 2013-01-24, 13:06

Z tego co patrzyłem to faktycznie XUD9 był w samuraju ale to była wersja z katalizatorem i miał 63PS, polonez ma 65PS, xantia 75PS, a peugeot 306 406 ma dodatkowo intercooler i 92PS :D:D
SamNaSamZSam - 2013-01-24, 13:11

No bo w Samcu z tym silnikiem turbina jest tylko dla ozdoby :) jak zmienisz pompę na taką jak zapodał Dawid77 to turbo zaczyna robić jak powinno i robi się prawie 100KM.
czuperek - 2013-01-24, 13:30

Mówisz o silniku diesel orginal samurai ?

Ja i tak takiego nie mam gdzie kupic wiec nie biore go pod uwagę.

Mam tanio pod nosem 1.9d ale od c15 troche ten silnik slaby bo tylko 60PS (XUD7)czy da rade jakos go podkrecic i bedzie pasowal do skrzyni poloneza czy lepiej szukac od razu XUD9

jeżu - 2013-01-24, 14:28

Dany napisał/a:
jeżu napisał/a:
czuperek napisał/a:
jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?


Skrzynię mam od 1,3 do tego szerokie mosty z przełożeniem 3,7. Biegi nie są krótkie,można się rozpędzić sporo ponad 100km/h, a elastyczność silnika pozwala wrzucać 5-kę już po przekroczeniu 50km/h.

[ Dodano: 2013-01-24, 07:35 ]
hugo91 napisał/a:
w zasadzie wszystko do zrobienia :D kwestia wyobraźni i kosztów ;)
żeby dokładać turbo,silnik by trzeba odprężyć


Diesle przy dokładaniu turbiny w przeciwieństwie do benzyny nie wymagają odprężania z tego co się orientuję.


To długo nie polata jak nie odprężysz...
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów



Mój silnik ma 30; 29,5; 30,5; 29,5 na poszczególnych cylindrach. W/g danych katalogowych 34 jest fabryczne, a 26 dopuszczalne. Skąd wziałęś 17-19 niewiem.
Dane na ten temat można znaleźć np. tu .

Didymos - 2013-01-24, 14:51

Może to stopień sprężania (nie mylić z ciśnieniem sprężania)?
Diesel przy ciśnieniu na cylindrach rzędu 17-19 bar to kompletny trup :roll:

[ Dodano: 2013-01-24, 14:53 ]
czuperek napisał/a:
Mówisz o silniku diesel orginal samurai ?

Ja i tak takiego nie mam gdzie kupic wiec nie biore go pod uwagę.

Mam tanio pod nosem 1.9d ale od c15 troche ten silnik slaby bo tylko 60PS (XUD7)czy da rade jakos go podkrecic i bedzie pasowal do skrzyni poloneza czy lepiej szukac od razu XUD9

Po co chcesz zmieniać silnik na gorszy niż masz, przecież to się nie trzyma kupy :shock:
Wolnossącego diesla nie podkręcisz, jedynie uturbienie może pomóc, ale z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to żadnego sensu.

czuperek - 2013-01-24, 14:58

Co do tej mocy to nie jestem pewny to nie ten sam silnik co w polonezie?

W ogole jak je rozruznic bo gosc ma na sprzedaz ale nie wie czy to 1.9 czy 1.8 jak 1.8 to chyba lipa bedzie ze skrzynia.

Didymos - 2013-01-24, 15:08

A nie możesz po prostu kupić całego zestawu z polda 1,9? Maverick chyba do sprzedania silnik ze skrzynią.
Nawet kompletnego polda kupisz za grosze.

czuperek - 2013-01-24, 15:10

szukam caly czas ale drogo chodza a ten silnik mam dosc tanio wyglada mi na 1.9 taki jak w peugeocie 309 wiec był by spoko
Dany - 2013-01-24, 16:33

jeżu napisał/a:



Mój silnik ma 30; 29,5; 30,5; 29,5 na poszczególnych cylindrach. W/g danych katalogowych 34 jest fabryczne, a 26 dopuszczalne. Skąd wziałęś 17-19 niewiem.
Dane na ten temat można znaleźć np. tu .


Z Twojego linku...

" SILNIK 1.9 TDI - dane techniczne

Zapłon samoczynny, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Silnik 1.9 TDI typu AGR

Średnica cylindra: 79.5 mm
Skok tłoka: 95.5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 19.5 "

Didymos - 2013-01-24, 18:01

Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.
Dany - 2013-01-24, 18:07

Didymos napisał/a:
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.


Mówimy o nominalnym a nie co może być... założonym przez producenta

A odprężanie to zmiana STOPNIA sprężania poprzez zwiększenie komory spalania z zachowaniem tego samego skoku tłoka...


Cytat Wikipedia
"...Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.... "

mcs0 - 2013-01-24, 20:00

poczytaj sobie a potem wroc do dyskusji ;)
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Didymos - 2013-01-24, 20:37

Dany napisał/a:
Didymos napisał/a:
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.


Mówimy o nominalnym a nie co może być... założonym przez producenta

A odprężanie to zmiana STOPNIA sprężania poprzez zwiększenie komory spalania z zachowaniem tego samego skoku tłoka...


Cytat Wikipedia
"...Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.... "

Mi nie musisz tłumaczyć, ale jak wcześniej w jednym zdaniu piszesz:
Dany napisał/a:
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów

to widzę, że mylisz dwa pojęcia i nie do końca rozumiesz o co chodzi :roll:

jeżu - 2013-01-24, 21:13

Dany napisał/a:
jeżu napisał/a:



Mój silnik ma 30; 29,5; 30,5; 29,5 na poszczególnych cylindrach. W/g danych katalogowych 34 jest fabryczne, a 26 dopuszczalne. Skąd wziałęś 17-19 niewiem.
Dane na ten temat można znaleźć np. tu .


Z Twojego linku...

" SILNIK 1.9 TDI - dane techniczne

Zapłon samoczynny, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Silnik 1.9 TDI typu AGR

Średnica cylindra: 79.5 mm
Skok tłoka: 95.5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 19.5 "


Dla porównania odpowiednik bez turbiny:

Dane techniczne silnika 1.9 SDI typu AGP
Średnica cylindra 79.5 mm
Skok tłoka 95.5 mm
Pojemność skokowa 1896 cm3
Stopień sprężania 19.5

Jak widać stopień sprężania jest ten sam.

Dany - 2013-01-25, 09:25

Didymos napisał/a:
Dany napisał/a:
Didymos napisał/a:
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.


Mówimy o nominalnym a nie co może być... założonym przez producenta

A odprężanie to zmiana STOPNIA sprężania poprzez zwiększenie komory spalania z zachowaniem tego samego skoku tłoka...


Cytat Wikipedia
"...Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.... "

Mi nie musisz tłumaczyć, ale jak wcześniej w jednym zdaniu piszesz:
Dany napisał/a:
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów

to widzę, że mylisz dwa pojęcia i nie do końca rozumiesz o co chodzi :roll:


OK - masz rację...

jeżu - 2013-01-25, 10:28

czuperek napisał/a:
Mówisz o silniku diesel orginal samurai ?

Ja i tak takiego nie mam gdzie kupic wiec nie biore go pod uwagę.

Mam tanio pod nosem 1.9d ale od c15 troche ten silnik slaby bo tylko 60PS (XUD7)czy da rade jakos go podkrecic i bedzie pasowal do skrzyni poloneza czy lepiej szukac od razu XUD9


Silnik z C15 to nie 1,9d (XUD9) a 1,7d(XUD7). Na wikipedii można znaleźć informacje na temat silników PSA. Wszystkie XUD7, XUD9 i XUD11 pasują do skrzyni poloneza. Wszystkie występują w wersji wolnossącej jak i turbodoładowanej. Link do wiki tu.

czuperek - 2013-01-25, 11:45

A ja gdzieś Jeżu czytałem że c15 miały też 1.9.
Mój silnik już lezy w garazu szukalem tabliczki znamionowej ale nic nie ma wiec troche poszperałem w necie i znalazlem takie cos:

http://pl.scribd.com/doc/...sel-XUD7-y-XUD9

strona 7

po przetłumaczeniu tego na polski mozna okreslic rodzaj silnika po dziurkach przy swiecach. Moj silnik ma dziure przy literce D i C tak wiec wychodzi na xud7.

Mam nadzieje ze bedzie to robilo jak nie to pojdzie na zlom. Szukam tylko rozrusznika i kolektora wydechowego bo w moim brak.

Co sadzicie o tej motorowni ?

[ Dodano: 2013-01-25, 11:47 ]
p.s Jeżu XUD7 to 1.8D a nie 1.7D

jeżu - 2013-01-25, 22:03

czuperek napisał/a:
A ja gdzieś Jeżu czytałem że c15 miały też 1.9.
Mój silnik już lezy w garazu szukalem tabliczki znamionowej ale nic nie ma wiec troche poszperałem w necie i znalazlem takie cos:

http://pl.scribd.com/doc/...sel-XUD7-y-XUD9

strona 7

po przetłumaczeniu tego na polski mozna okreslic rodzaj silnika po dziurkach przy swiecach. Moj silnik ma dziure przy literce D i C tak wiec wychodzi na xud7.

Mam nadzieje ze bedzie to robilo jak nie to pojdzie na zlom. Szukam tylko rozrusznika i kolektora wydechowego bo w moim brak.

Co sadzicie o tej motorowni ?

[ Dodano: 2013-01-25, 11:47 ]
p.s Jeżu XUD7 to 1.8D a nie 1.7D


Zwał jak zwał, ważne żeby je rozróżnić. Masz wersję turbo czy wolnossącą?

sokratesb - 2013-01-26, 00:02

Ojciec miał przez 5 lat C15 i siedział tam 1.9D 70KM.
Mądra strona autocentrum.pl podaje, że w C15 siedziały silniki 1.9D i 1.8D i mówią, że 1.8D miał 70KM, a 1.9D 60KM. Chyba coś porąbali, bo wydaje mi się, że jest odwrotnie. Tak czy siak, jak teraz sobie uświadamiam, że C15 poszło na złom razem z silnikiem, to aż żal się robi, że silnik do Suzy nie trafił.

yenko - 2013-01-26, 08:09

W c15 chyba były takie same silniki 1,9d jak w peugeocie 205. miałem takiego i było 64 kucy i całkiem fajnie z tym samochodzikiem który też poniżej jednej tony ważył to śmigało.
Dany - 2013-01-26, 08:44

Wrócę do pytania,
Czy wersje wolnossącą można jakoś delikatnie podkręcić np paliwem ?

SamNaSamZSam - 2013-01-26, 09:04

a tak na marginesie zna ktoś przełożenia skrzyni poldolota, może w zestawie z XUD9 Samczyk by jeździł szybciej po czarnym niż na oryginalnej Samuraiowej :)
czuperek - 2013-01-26, 09:05

Jeżu mam wersje bez turbo.

Co do rozróżnienia, może ktoś ma jeszcze pomysł jak to zrobić bo ja znalazlem tylko tą strone powyżej i po tych kropach pod świecami doszedłem że mam 1.8 ale pewności nigdy nie ma.


Pytanie jeszcze mam co do skrzyni, czy polonez ale benzyna moze być czy musi być koniecznie diesel?

[ Dodano: 2013-01-26, 09:07 ]
Dany ja gdzieś czytałem że pompy BOSCHA można podkręcić paliwem ale wtedy troche kopca mocniej silniki jak znajde jeszcze raz tą stronę to podeślę

Didymos - 2013-01-26, 11:27

W wolnossaku podkręcenie dawki niewiele da, żeby mógł spalić więcej paliwa, potrzeba mu dostarczyć więcej powietrza, a to może zrobić tylko turbo/kompresor.
Jak przesadzisz z dawką, to nie tylko będzie kopcił na czarno, ale wcześniej, czy później popali tłoki.

czuperek - 2013-02-04, 13:40

Czy ma ktoś z forumowiczów fotki łap do takiego silnika 1.9 ?

Na dniach wrzucam nową motorownie :D

[ Dodano: 2013-02-21, 20:59 ]
Witajcie,
jako ze silnik juz siedzi mam kilka pytan:

- oryginalny alternator ma wyjscie na + i dodatkowo dwa przewody na wtyczke ( od czego te wtyczki i gdzie to podpiac ) ??
- przy skrzyni biegow od poloneza patrzac od przodu po lewej znajduje sie jakis czujnik podpiepy jak by do sprzegla co to takiego i czy to potrzebne ?
- skad wziasc + do pompy wtryskowej ?


pozdrawiam :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group