Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Pompa wtryskowa Santana 1,9 d

Kamis - 2013-01-15, 15:16
Temat postu: Pompa wtryskowa Santana 1,9 d
wiecie może od czego montowany jest silnik PSa do santany 1,9 td z 1999roku .
SamNaSamZSam - 2013-01-15, 15:20

Wiecie :) to silnik XUD9 - występuje w Citroenie, Peugeocie i pewnie kilku innych samochodach. Znajdź temat użytkownika Dawid77 w dziale mój samurai, to kopalnia wiedzy o tym modelu Suki.

Edit: zajrzyj tutaj: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1471

Kamis - 2013-01-15, 15:22

Dzięki poszukam :)
Zawias - 2013-01-15, 15:32

Silnik Peugeot.
Dawid77 - 2013-01-15, 16:31

a co się z pompą stało ?
Kamis - 2013-01-15, 19:12

nie podawała paliwa , odpalał ale jak gazu mu się dało to się dławił i nie miał siły
Zawias - 2013-01-15, 19:42

Może układ nie jest szczelny,przytkany filtr paliwa.Nie koniecznie to pompa.
Kamis - 2013-01-15, 20:06

byłem u mechanika i on powiedział ze to pompa

[ Dodano: 2013-01-15, 20:10 ]
Poprzedni właściciel jeździł na najgorszym ON i pewnie to główny powód awarii

[ Dodano: 2013-01-15, 20:17 ]
Poprzedni właściciel wymienił filtr paliwa i nic się nie poprawiło

sokratesb - 2013-01-15, 21:06

Jak juz wymieniasz pompę, to w temacie Dawida jest prosty sposob jak uzyskac sporo wiecej koni. (Dzieki pompie)
majo - 2013-01-15, 21:27

Jak juz kolego będziesz zmieniał pompe to wsadź sobie pompę marki Bosch(podejrzewam że masz epic Lukas),ponieważ pompę Boscha łatwo podciągniesz na dawce i boostpinie,i jest bardziej odporna na nasze świetne polskie paliwo,i ewentualnie na przyszłość tańsza i łatwiejsza w remoncie,i łatwiej w zakupie używki.
Kamis - 2013-01-15, 21:38

A pompa bosch będzie pasować jak oryginalna jest lucas ?
SamNaSamZSam - 2013-01-15, 23:16

U mnie ciekł simmering na pompie Lucas jeden przy elektrozaworze i samurai nie palił w ogóle po dłuższym postoju, a jak odpalił to ropa lała się do komory silnika. Uszczelnienie na razie rozwiązało problem. Niedługo przekręcę 30k km po serwisie pompy i odpukać jest ok. Jakbym miał wymieniać pompę to tak jak zrobił Dawid77. Poza tym sama wymiana to nie takie hop siup jak masz immobilazer podpięty, więc moim zdaniem spróbuj najpierw zreanimować to co masz jeśli nie masz parcia na motanie większej mocy.

Edit: zmiana pompy na boscha pewnie nie będzie plug and play, ciekawe czy wtryski będą pasować? Pewnie otwory montażowe są inne. Moim zdaniem szkoda zachodu i kasy na taki zabieg. Jak wymiana pompy to tak jak Dawid77.

Dawid77 - 2013-01-16, 21:43

no ale do boscha to jest praktycznie wszystko do dokupienia , a lucas nawet serwisu nie ma :evil: jak by mocowanie lucasa nie pasowało to trzeba kupić pompę boscha z całym mocowaniem do bloku i najlepiej z przewodami wtryskowymi bo mogą sie różnić , a bosch ma jeszcze taką zaletę że elektrozawór jest uniwersalny a immo jest na niego dokładane więc nie trzeba go wymieniać a w lucasie się tego przeskoczyć niestety nie da i lucasy są wrażliwe na jakość paliwa :roll:
Kamis - 2013-01-17, 21:12

narazie spróbuje założyć lucasa

[ Dodano: 2013-01-18, 17:32 ]
Panowie a jak mam teraz założoną pompę od poloneza to jakie powinno być ciśnienie wtryskiwaczy ?

[ Dodano: 2013-01-21, 14:03 ]
?

TFU - 2015-08-08, 23:02

Pany. Po padzie Lucasa poszedłem w stronę Boscha. Pasuje w zasadzie plug&play. Mocowanie pompy do bloku jest takie samo. Trzeba jedynie przenieść szpilki w sąsiednie otwory, bo te pompy pracują pod innym kątem. Przewody wysokiego ciśnienia nie są zamienne, muszą być od bosza. Koło rozrządu też musi być bosz.
Wtryskiwacze różnią się zewnętrznie, lukasy są wyższe, ale końcówki podobno są te same i podobno powinny działać. Ja tam sobie zmieniłem.
Ogólnie kombinacji wcale nie jest zbyt wiele.
Różnica między padającym lukasem a sprawnym boszem z boost pinem jest ekhm... zajebiaszcza :-D

Aha, i jeszcze jedno. Taki swap eliminuje wibracje silnika odczuwalne w okolicach 2000 rpm. Powoduje je albo padajaca pompa, albo padające wtryskiwacze.

SamNaSamZSam - 2015-08-09, 07:41

a dałbyś radę zrobić jakieś fotki? Pamiętasz oznaczenie pompy Boscha jaką wsadziłeś? Albo chociaż kto był dawcą?
TFU - 2015-08-10, 12:30

Lista aut w których siedzi ta pompa jest bardzo długa. Xud9, ładowali to do wszystkiego co miało koła i nie było niemieckie.
Moja pochodzi z citroena zx, ale może być z byle jakiego peżota 1.9 w odpowiednim roczniku, fiata scudo, jakieś rovery też jeździły na tych silnikach.
Generalnie szukasz pompy Bosch VE R 445. Różniły się one nieznacznie. Na zdjęciu widać nr. 0 460 494 278. Trzy ostatnie cyfry nie mają większego znaczenia. W tym przypadku oznaczają one rodzaj dynamicznego sterowania nastawnikiem kąta wtrysku.
Np. w citroenach były wersje z elektromagnetycznym przestawiaczem kąta wtrysku. Podchodzi ona do samuraja, ale trzeba zrobić jedną prostą kombinację przy kostce elektrycznej przy pompie. A z kolei te same pompy montowane w peżotach nie mają tego wynalazku, tam przestawiacz jest sterowany ciśnieniem wewnętrznym pompy i szedłbym raczej w tym kierunku.
W zasadzie jedynym problemem z jakim się spotkałem przy tym swapie jest ustalenie wartości statycznego kąta wtrysku.
Każde auto, choć silnik niby identyczny, ma podana inną wartość w tabelach. W przypadku samuraja jest to nie do ustalenia, bo fabrycznie nie wychodziły one z pompami bosza. Trzeba to zrobić na wyczucie.

Ale... jazdy testowe ... samuraj ganiający bolidy młodzieży wiejskiej i inne golfy tdi ... ta jego przepiękna sztywność na łukach shuffle :mrgreen:






polonezdriver - 2016-01-09, 17:30

Witam, czy pompa od xantii 1.9td bosch podejdzie?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group