|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - kolumna kierownicza - wymiana tulejki
sami93 - 2013-01-22, 19:15 Temat postu: kolumna kierownicza - wymiana tulejki Dnia dzisiejszego z uwagi iż był luz na krzyżaku kolumny, zdemontowałem całą kolumnę gdyż zauważyłem że na jej końcu praktycznie przy krzyżaku jest jakaś tulejka na której wyczuwalny jest także niewielki luz. Pytanie, czy ktoś wymieniał tą tulejkę na kolumnie, jak się za to zabrać i na co zwrócić szczególna uwagę?
V - 2013-01-22, 20:07
już dokładnie nie pamiętam, ale odstrony kierownicy-od góry jest jakies zabezpieczenie, które należy zdemontować i wtedy wyciagniesz caly "wałek kierowniczy" czy jak to się tam nazywa. Samo wyjecie tulejki poszło jakoś gładko, natomist wcisniecie nowej w imadle w dwóch chlopa.
Ten "wałek"składa siez dwóch części na srodku zabezpieczonych jakimiś plastikowymi kołeczkami, które ja u siebie niechcący pourywałem i tutaj też mialem luz, dlatego zespawałem obydwie części:)
Nie wiem czy oczymś niezapomniałem ale sam do tego dojdziesz:)
życze udanego majsterkowania,
pozdrawiam
sami93 - 2013-01-22, 20:12
dziękuję
kostuch - 2013-01-23, 09:23
V napisał/a: |
Ten "wałek"składa siez dwóch części na srodku zabezpieczonych jakimiś plastikowymi kołeczkami, które ja u siebie niechcący pourywałem i tutaj też mialem luz, dlatego zespawałem obydwie części:)
|
Te plastykowe kołeczki w teorii mają się ściąć w razie dzwona i złożyć drążek, żeby cię kierownica nie zabiła.
corny - 2013-01-23, 22:25
heheh taka mala pospawana niespodzianka
sami93 - 2013-01-26, 08:36
Temat ogarnięty. Tulejka zastosowana z teflonu, dodatkowo wymienione zostało łożysko jak i krzyżak na przegubie. Cały koszt 57zł. Aaa, i u mnie na szczęście nie było zerwanych plastikowych wkładek łączacych elementy kolumny. Potwierdzam krzyżak pasuje od " FIATA 126p"
SamNaSamZSam - 2013-01-26, 08:52
a skąd tę tulejkę wziąłeś? Coś sam motałeś czy gotowy element zakupiony?
sami93 - 2013-01-26, 09:05
Motał to mój zaufany tokarz. Wytoczona jest z białego teflonu,powiedział że teflon będzie odpowiedni gdyż nie reaguje on na temperaturę.
atkin1 - 2013-01-26, 09:14
hmm w grodzi silnika, w której jest ta tulejka chyba nie ma jakiegoś żaru:) Oprócz teflonu, wg mnie poliamid (biały) też by się nadał. A pamiętasz może wymiary tej tulejki? Choćby średnicę zewnętrzną żeby wiedzieć jakiej grubości wałek kupić, bo też mnie czeka wymiana.
sami93 - 2013-01-26, 10:00
Ojjj, nie pamiętam wymiaru.
SamNaSamZSam - 2013-01-26, 10:09
a może tokarz będzie pamiętał co robił? A przy okazji byś zagaił ile by wziął za dotoczenie drugiej takiej :)
sami93 - 2013-01-26, 14:46
w poniedziałek popytam. Mi za stworzenie tulejki, oraz jej montaż, jak też wymiana łożyska wziął 20pln.
fearu - 2013-02-20, 21:38
I jak, udało się coś ustalić co do wymiarów tej tulejki? Ja też mam niezbadany luz na kierownicy i może to będzie też ta tuleja, więc wymiary bardzo by się przydały.
Starscream - 2013-02-20, 22:29
a ja w oryginalną tulejkę wcisnąłem pierścień z blachy takiej zwykłej ocynkowanej nasmarowałem smarem zabezpieczyłem opaską i smigam na tym 2 rok bez problemowo. Tylko luz mam jeszcze chyba na tych kołeczkach co piszecie bo kierownica chodzi 3mm jak ją ciągne do siebie i odpycham. A z tym to nie mam pomysłu co zrobić
Didymos - 2013-02-20, 22:34
Kołki są na wałku łączącym kolumnę z przekładnią i nie mają nic do rzeczy, musisz mieć coś skopane z kolumną.
Starscream - 2013-02-22, 21:34
Po kolei - od strony przekładni - pierwsze jest taki "przegub" gumowy potem krzyżak i cała kolumna która zaczyna się tulejką.
U mnie jest luz w samej kolumnie czyli na odcinku kierownica ta tulejka ale jest to luz gdy ciągne kierownice do siebie.
Tanto - 2013-04-25, 11:42
Wymiarów tulejki nadal nikt nie zna?
Starscream - 2013-04-28, 21:16
nikt nie zna i nie wie za bardzo co w środku jest. Ale ja za kilka tygodni biorę pacjenta na stół i zrobie zdjęcia co tam w nim za organy tkwią
ZigZag - 2013-04-28, 21:20
No to czekam z niecierpliwością na zdjęcia. Mi też coś tam puka w środku i zamierzam tam pozaglądać.
Radek1977 - 2013-04-30, 21:51
A czy jakies efekty dzwiekowy towarzysza temu defektowi - tzn. wybitej tulejce ? Np. podczas jazdy ze skreconymi kolami po wybojach ?
Didymos - 2013-04-30, 22:30
U mnie słychać stukanie z okolic przegrody w czasie jazdy po wybojach, niekoniecznie przy skręconych kołach. Oczywiście tulejka standardowo wybita, ale na razie tego nie dotykam.
pacol - 2013-05-01, 17:21
u mnie identyko, oraz także luz na krzyżaku.
ZigZag - 2013-05-01, 20:53
Mi stuka niezależnie od skręconych/nieskręconych kół. Nawet na lekkich dziurach. Słychać to tak jakby spod obudowy kolumny (stacyjka itd.)
Tanto - 2013-05-01, 21:16
Sprawdzenie stanu tulejki jest banalnie proste - wystarczy otworzyć maskę i poruszać - jak wybita, to będzie słychać
Starscream - 2013-05-01, 21:19
a dasz radę poruszać kierownicą od siebie do siebie??
ZigZag - 2013-05-02, 20:36
Jak pod maską ruszałem to wyczułem lekkie stuki na wieloklinie. Dokręcenie śruby pomogło. A z kierownicą od "siebie do siebie" aż wstyd się przyznać, ale nie próbowałem. Jutro nie omieszkam i dam znać :)
Radek1977 - 2013-05-02, 20:47
ZigZag napisał/a: | Jak pod maską ruszałem to wyczułem lekkie stuki na wieloklinie. Dokręcenie śruby pomogło. A z kierownicą od "siebie do siebie" aż wstyd się przyznać, ale nie próbowałem. Jutro nie omieszkam i dam znać :) |
Ktora srube dokrecales ???
ZigZag - 2013-05-03, 18:33
Tą taką dociskającą krzyżak do wieloklinu na kolumnie. Wiem.. niejasno to opisałem :)
Cytat: | Starscream napisał/a:
a dasz radę poruszać kierownicą od siebie do siebie?? |
Sprawdziłem. Jest luz. Czy to chodzi o te plastikowe "cosie" tam w środku? Jakiś sposób jest na to cywilizowany?
Starscream - 2013-05-03, 22:42
nie wiem jeszcze jaki sposób bo dopiero się będę za to brał. Ale wiem jedno to co tam jest daje wrażenie jak bym miał całe przednie zawieszenie do wymiany i ja się na tym zemszczę !!!! juz a za jakiś czas
ZigZag - 2013-05-03, 23:06
Myślałem, że tylko ja takie wrażenie odnoszę. Na postoju niepozorne, ale podczas jazdy aż strach jechać :)
SamNaSamZSam - 2013-05-03, 23:26
te plastikowe cosie to ponoć dla naszego bezpieczeństwa, w razie dzwonu kierownica ma się złożyć a nie nawinąć na siebie nasze wnętrzności. Tak przynajmniej mówili mądrzejsi w tym temacie ode mnie, więc jak będziecie coś przy tym majstrować to raczej nie spawajcie tego elementu na sztywno.
ZigZag - 2013-05-07, 21:57
Luzy te "przód <-> tył" są bardzo małe i myślę, że to nie one chyba tak hałasują. Piszę bo dzisiaj znalazłem przypadkiem coś głośniejszego. Poruszając krzyżakiem w miejscu jak na zdjęciu:
Luz ten występuje jedynie na prostych kołach i ewidentnie widać, że wieloklin z tej głównej osi stoi w miejscu, a to lata dość sporo na boki. Nie do końca się na tym znam, ale chyba tak nie powinno być. Rozumiem, że czeka mnie wymiana tej dolnej osi?
slavok - 2013-05-07, 22:10
Tulejka która znajduje się w kolumnie kierowniczej złapała luzy, stały problem samuraiów, to coś musi się wycierać, też mam taki luz, jak mnie najdzie to wytargam tą kolumnę i wtłoczę nową tulejkę dotoczoną przez tokarza np. z brązu.
ZigZag - 2013-05-07, 22:19
Czekaj bo może źle wyjaśniłem. U mnie ta oś z wieloklinem wychodząca z wnętrza auta (z kolumny kierowniczej) stoi w miejscu. Ten element przy którym są strzałki porusza się na boki na tym wieloklinie.
slavok - 2013-05-07, 23:12
jeżeli masz luz na wieloklinie to go wymień... o ile ta śruba nie jest poluzowana ;)
ZigZag - 2013-05-08, 07:35
Śruba nie jest poluzowana to na pewno :) Napisz tylko czy mam szukać tego wałka z krzyżakiem, czy kolumny z kabiny?
kostuch - 2013-05-08, 11:40
ZigZag napisał/a: | Śruba nie jest poluzowana to na pewno :) Napisz tylko czy mam szukać tego wałka z krzyżakiem, czy kolumny z kabiny? |
Poszukaj samego krzyżaka. Podobno pasuje od 126p (nie sprawdzałem).
|
|