Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Elektryczne wspomaganie

Zawias - 2013-01-25, 20:44
Temat postu: Elektryczne wspomaganie
Co sądzicie o włożeniu do samiego wspomagania elektrycznego ukł. kierowniczego ?
yahoo33 - 2013-01-25, 21:40

W sumie niezly pomysł, można by spróbować wmotać to gdzieś po drodze do przekłądni kierowniczej miejsca tam sporo.
Czy to faktycznie działa tak że przykręcasz dwa końce dajesz napięcie i kręcisz jedną ręką?

Zawias - 2013-01-25, 21:53

Myślę o wspomaganiu z Punto II.Ma dwie opcje : wspomaganie miejskie silniejsze i trasa.W zielonym mam oryginalne wspomaganie i daje radę.W drugim 90 r.kręcenie w miejscu na dużych kołach niesympatyczne,dlatego myślę włożyć coś dla polepszenia komfortu.W elektrycznym nie trzeba robić chłodnicy płynu.
sokratesb - 2013-01-26, 00:10

A to nie jest tak, że elektryczne wspomy są zawodne? U nas w kangoo to nie można z nim było dojść do ładu i słyszałem gdzieś właśnie, że elektryki często się spalają.
Ale może chodzi tylko o francuzy, bo w nich to elektryka cała tak zje***a, że nie dziwie się, że nawet wspomaganie kierownicy się pali. :mrgreen:

Dany - 2013-01-26, 09:19

Nie zapomnij o elektronice do takiego wspomagania, nie mam dokładnych informacji ale czujnik kąta skrętu na 100 %
Dalej trzeba by przejrzeć schematy od takiego ustrojstwa

Death1985 - 2013-01-26, 09:33

No ale koncepcja Piekna by byla ;-) no to tez zauwazylem ze potrzebny jest czujnik skretu na 100% ale moze mamy magika ktory by ogarnol temat ;-)
Pamietaj w Grubie Sila :-P :mrgreen:

http://moto.allegro.pl/po...2937960882.html

moze by sie dalo jakos ominac ta elektryke :shock: :-P

Dany - 2013-01-26, 14:16

Death1985 napisał/a:
No ale koncepcja Piekna by byla ;-) no to tez zauwazylem ze potrzebny jest czujnik skretu na 100% ale moze mamy magika ktory by ogarnol temat ;-)
Pamietaj w Grubie Sila :-P :mrgreen:

http://moto.allegro.pl/po...2937960882.html

moze by sie dalo jakos ominac ta elektryke :shock: :-P


Sam czujnik skrętu to nie problem ale od fiata będzie jeszcze troszkę elektroniki bo to dziadostwo " citi " działa tylko do określonej prędkości czyli jeszcze z ABS'u pewnie czyta sygnał albo z prędkościomierza jak jest elektroniczny.
Jak już coś takiego to tylko bez zmiennej siły wspomagania...


Ja zakupiłem i jakoś niebawem będzie montowane... chyba... :)
Pompę wspomagania od opla ( elektryczna ) i przekładnię od poldolota, pompa wysterowywana jest tylko impulsem elektrycznym z alternatora... Ponieważ elektryka to można zamontować w dowolnym miejscy i zostaje tylko poprowadzić przewody olejowe... Koszt gratów to na razie 250 zł dojdą przewody i drążek.
Myślę że w ciągu miesiąca uda się to ogarnąć to dam info...

czesio6969 - 2013-01-26, 19:00

po mojemu im więcej elektryki tym gorzej, nie wiem jak takie pompy niby są uszczelnione, ja tam robie wspomaganie kolumna od poloneza ;;-) pompa od BMW, prosto tanio i skutecznie ;-)
slavok - 2013-01-28, 14:55

Zawias napisał/a:
Myślę o wspomaganiu z Punto II.Ma dwie opcje : wspomaganie miejskie silniejsze i trasa.W zielonym mam oryginalne wspomaganie i daje radę.W drugim 90 r.kręcenie w miejscu na dużych kołach niesympatyczne,dlatego myślę włożyć coś dla polepszenia komfortu.W elektrycznym nie trzeba robić chłodnicy płynu.


Ja nie mam chłodnicy płynu i jeszcze nie udalo mi się go zagotować, co do wspomagania z punto II to powiem tak, w punto dość często to wspomaganie się rozlatuje i terkoczę więc w takim samuraiu klęknie dość szybko.

sokratesb - 2013-01-28, 16:50

Jak już chcecie te elektryki montować, to znajdźcie takie, które uchodzą za bardzo wytrzymałe, chociaż ja i tak uważam to za nienajlepszy pomysł.
No, ale ja jestem uprzedzony do jakiejkolwiek dodatkowej elektryki/elektroniki w samochodzie. Nie ufam tym kabelkom. :-D

hugo91 - 2013-01-28, 22:35

ostatnio wymieniałem w warsztacie elektryczną pompę wspomagania w Mercu A-klasie, idzie do niej + , - i wzbudzenie z altka.trochę słabo to zabezpieczone przed wodą,bo płytka z elektroniką zamknięta w plastikowej puszeczce z cieniutkim oringiem, przykręcanej do obudowy silnika. Gdyby to wysoko zamocować to mogło by pożyć trochę :)
Dany - 2013-02-20, 12:33

czesio6969 napisał/a:
po mojemu im więcej elektryki tym gorzej, nie wiem jak takie pompy niby są uszczelnione, ja tam robie wspomaganie kolumna od poloneza ;;-) pompa od BMW, prosto tanio i skutecznie ;-)


Nie mam miejsca na pompę...
Wałek i mocowania do silnika są z tyłu a tam zostało mało miejsca, bardzo mało... :( a w przesuwanie silnika nie będę się bawił...

paw3ł - 2013-02-20, 17:58

Myślał ktoś z was o zrobieniu wspomagania na orbitrolu ?
Zawias - 2013-02-20, 18:12

Tanie to nie jest.
paw3ł - 2013-02-20, 18:20

Pomijam kwestie kosztów, chodzi mi bardziej o sam sens
Zawias - 2013-02-20, 18:27

Widziałem tylną oś skrętną -sterowanie siłownikiem.Auto kręci w miejscu bączki.
slavok - 2013-02-20, 20:45

Też widziałem takie potworki, na trialu w Jaworznie, z Czech czy Słowacji ekipa.
sokratesb - 2013-02-20, 21:29

A co to w ogóle jest "wspomagania na orbitrolu"? :shock:
Didymos - 2013-02-20, 22:30

Jak fura ma być zgodna z prawem i poruszać się po drogach publicznych to orbitrol odpada, musi być mechaniczne połączenie kół z przekładnią.
Orbitrol można mieć w pojazdach wolnobieżnych :mrgreen:

SamNaSamZSam - 2013-02-20, 22:42

taki samurai z 4.16 i 5,125 na pokładzie to przecie klasyczny pojazd wolnobieżny ;-)
KSikorski - 2013-02-21, 10:06

sokratesb napisał/a:
A co to w ogóle jest "wspomagania na orbitrolu"? :shock:

System w którym nie ma połączenia mechanicznego między kierownicą a kołami. Kołami poruszają siłowniki hydrauliczne. Użyj google.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group