|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - Elektryczne wspomaganie
Zawias - 2013-01-25, 20:44 Temat postu: Elektryczne wspomaganie Co sądzicie o włożeniu do samiego wspomagania elektrycznego ukł. kierowniczego ?
yahoo33 - 2013-01-25, 21:40
W sumie niezly pomysł, można by spróbować wmotać to gdzieś po drodze do przekłądni kierowniczej miejsca tam sporo.
Czy to faktycznie działa tak że przykręcasz dwa końce dajesz napięcie i kręcisz jedną ręką?
Zawias - 2013-01-25, 21:53
Myślę o wspomaganiu z Punto II.Ma dwie opcje : wspomaganie miejskie silniejsze i trasa.W zielonym mam oryginalne wspomaganie i daje radę.W drugim 90 r.kręcenie w miejscu na dużych kołach niesympatyczne,dlatego myślę włożyć coś dla polepszenia komfortu.W elektrycznym nie trzeba robić chłodnicy płynu.
sokratesb - 2013-01-26, 00:10
A to nie jest tak, że elektryczne wspomy są zawodne? U nas w kangoo to nie można z nim było dojść do ładu i słyszałem gdzieś właśnie, że elektryki często się spalają.
Ale może chodzi tylko o francuzy, bo w nich to elektryka cała tak zje***a, że nie dziwie się, że nawet wspomaganie kierownicy się pali.
Dany - 2013-01-26, 09:19
Nie zapomnij o elektronice do takiego wspomagania, nie mam dokładnych informacji ale czujnik kąta skrętu na 100 %
Dalej trzeba by przejrzeć schematy od takiego ustrojstwa
Death1985 - 2013-01-26, 09:33
No ale koncepcja Piekna by byla no to tez zauwazylem ze potrzebny jest czujnik skretu na 100% ale moze mamy magika ktory by ogarnol temat
Pamietaj w Grubie Sila
http://moto.allegro.pl/po...2937960882.html
moze by sie dalo jakos ominac ta elektryke
Dany - 2013-01-26, 14:16
Death1985 napisał/a: | No ale koncepcja Piekna by byla no to tez zauwazylem ze potrzebny jest czujnik skretu na 100% ale moze mamy magika ktory by ogarnol temat
Pamietaj w Grubie Sila
http://moto.allegro.pl/po...2937960882.html
moze by sie dalo jakos ominac ta elektryke |
Sam czujnik skrętu to nie problem ale od fiata będzie jeszcze troszkę elektroniki bo to dziadostwo " citi " działa tylko do określonej prędkości czyli jeszcze z ABS'u pewnie czyta sygnał albo z prędkościomierza jak jest elektroniczny.
Jak już coś takiego to tylko bez zmiennej siły wspomagania...
Ja zakupiłem i jakoś niebawem będzie montowane... chyba... :)
Pompę wspomagania od opla ( elektryczna ) i przekładnię od poldolota, pompa wysterowywana jest tylko impulsem elektrycznym z alternatora... Ponieważ elektryka to można zamontować w dowolnym miejscy i zostaje tylko poprowadzić przewody olejowe... Koszt gratów to na razie 250 zł dojdą przewody i drążek.
Myślę że w ciągu miesiąca uda się to ogarnąć to dam info...
czesio6969 - 2013-01-26, 19:00
po mojemu im więcej elektryki tym gorzej, nie wiem jak takie pompy niby są uszczelnione, ja tam robie wspomaganie kolumna od poloneza ;;-) pompa od BMW, prosto tanio i skutecznie
slavok - 2013-01-28, 14:55
Zawias napisał/a: | Myślę o wspomaganiu z Punto II.Ma dwie opcje : wspomaganie miejskie silniejsze i trasa.W zielonym mam oryginalne wspomaganie i daje radę.W drugim 90 r.kręcenie w miejscu na dużych kołach niesympatyczne,dlatego myślę włożyć coś dla polepszenia komfortu.W elektrycznym nie trzeba robić chłodnicy płynu. |
Ja nie mam chłodnicy płynu i jeszcze nie udalo mi się go zagotować, co do wspomagania z punto II to powiem tak, w punto dość często to wspomaganie się rozlatuje i terkoczę więc w takim samuraiu klęknie dość szybko.
sokratesb - 2013-01-28, 16:50
Jak już chcecie te elektryki montować, to znajdźcie takie, które uchodzą za bardzo wytrzymałe, chociaż ja i tak uważam to za nienajlepszy pomysł.
No, ale ja jestem uprzedzony do jakiejkolwiek dodatkowej elektryki/elektroniki w samochodzie. Nie ufam tym kabelkom.
hugo91 - 2013-01-28, 22:35
ostatnio wymieniałem w warsztacie elektryczną pompę wspomagania w Mercu A-klasie, idzie do niej + , - i wzbudzenie z altka.trochę słabo to zabezpieczone przed wodą,bo płytka z elektroniką zamknięta w plastikowej puszeczce z cieniutkim oringiem, przykręcanej do obudowy silnika. Gdyby to wysoko zamocować to mogło by pożyć trochę :)
Dany - 2013-02-20, 12:33
czesio6969 napisał/a: | po mojemu im więcej elektryki tym gorzej, nie wiem jak takie pompy niby są uszczelnione, ja tam robie wspomaganie kolumna od poloneza ;;-) pompa od BMW, prosto tanio i skutecznie |
Nie mam miejsca na pompę...
Wałek i mocowania do silnika są z tyłu a tam zostało mało miejsca, bardzo mało... :( a w przesuwanie silnika nie będę się bawił...
paw3ł - 2013-02-20, 17:58
Myślał ktoś z was o zrobieniu wspomagania na orbitrolu ?
Zawias - 2013-02-20, 18:12
Tanie to nie jest.
paw3ł - 2013-02-20, 18:20
Pomijam kwestie kosztów, chodzi mi bardziej o sam sens
Zawias - 2013-02-20, 18:27
Widziałem tylną oś skrętną -sterowanie siłownikiem.Auto kręci w miejscu bączki.
slavok - 2013-02-20, 20:45
Też widziałem takie potworki, na trialu w Jaworznie, z Czech czy Słowacji ekipa.
sokratesb - 2013-02-20, 21:29
A co to w ogóle jest "wspomagania na orbitrolu"?
Didymos - 2013-02-20, 22:30
Jak fura ma być zgodna z prawem i poruszać się po drogach publicznych to orbitrol odpada, musi być mechaniczne połączenie kół z przekładnią.
Orbitrol można mieć w pojazdach wolnobieżnych
SamNaSamZSam - 2013-02-20, 22:42
taki samurai z 4.16 i 5,125 na pokładzie to przecie klasyczny pojazd wolnobieżny
KSikorski - 2013-02-21, 10:06
sokratesb napisał/a: | A co to w ogóle jest "wspomagania na orbitrolu"? |
System w którym nie ma połączenia mechanicznego między kierownicą a kołami. Kołami poruszają siłowniki hydrauliczne. Użyj google.
|
|