|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Zardzewiałe kule
zygizz - 2010-12-23, 02:20 Temat postu: Zardzewiałe kule Witam, mam takie pytanie oglądałem dzis jednego samurajka i moja uwage zwrocily kule w przednim moscie w dosyc kiepskim stanie, poniewaz byly suche, z powierzchona rdza. A przewaznie z tego co widzialem to kule maja ladny kolorek stali i nie sa pognite.
Teraz nie wiem czy to jest duzy problem??
I drugie pytanie, czy wały napedowe w wersji 1.0 i 1.3 sa takie same??
Suzuka 4x4 - 2010-12-23, 10:20
zygizz napisał/a: | I drugie pytanie, czy wały napedowe w wersji 1.0 i 1.3 sa takie same?? |
Nie są takie same
To że są słyche to dobrze , ale uważam że dla tego są pordzewiałe że mało nim było jeżdżone , ja ma suche kule ale mają taki kolo jak mówisz bo dożo nim jeżdżę
corny - 2010-12-23, 23:07
Suzuka 4x4 napisał/a: | zygizz napisał/a: | I drugie pytanie, czy wały napedowe w wersji 1.0 i 1.3 sa takie same?? |
Nie są takie same
To że są słyche to dobrze , ale uważam że dla tego są pordzewiałe że mało nim było jeżdżone , ja ma suche kule ale mają taki kolo jak mówisz bo dożo nim jeżdżę |
mała ilość kilometerkow swoja droga ale tez możne być tak ze filc zużyty brak smarowidła wewnątrz i kule porysowane i szybciutko rdzewieją .... taracze potraja ładnie zardzewieć po myciu auta w jeden dzień ( oczywiście bez jazdy)
zygizz - 2010-12-24, 00:16
hm no dobra zeby nie zasmiecac forum nowym tematem to czy to normalne ze litrowy sj w sniegu gdzies z 40cm bedzie mulic na 4H i ciezko bedzie ruszyc bez przypilowania go??
( opony jakies szosowki z lancuchami)
Kosa - 2010-12-24, 10:22
Mojego "muli" ale jeździ !! Nie ma co oczekiwać cudów!! To jest 1000 poj i napęd na 2 osie opór śniegu itd...
Suzuka 4x4 - 2010-12-24, 11:12
O pojemności 1.0 nie można cudów oczekiwać Aaczkolwiek po zmianie przełożenie w Sj410 daje rade 31" MT
corny - 2010-12-24, 23:33
ogólnie przełożenia w 1.0 dają rade aż milo ...a do śniegu to fakt możne być zbyt slaby ... wysokiego momentu obrotowego nie ma i kucy tez ma niewiele .. no i 40 cm białego szaleństwa .... raczej widziałbym tu 4L ... to jest raczej przepychanie śniegu niż jazda po nim
zygizz - 2010-12-26, 23:31
ahaa a powiedzcie jeszcze gdzie szukac numerow nadowzia/vin w takim sj 410 z 82 roku??
I co sadzicie o Sj410 1982r? Nie jest za stary nie bylo po tym roczniku jakis istotnych zmian, przez co moglyby nie pasowac czesci z nowszych rocznikow??
Suzuka 4x4 - 2010-12-27, 10:42
Nr znajduje się na ramie przy przednim kole od strony pasażera
zygizz napisał/a: | I co sadzicie o Sj410 1982r? Nie jest za stary nie bylo po tym roczniku jakis istotnych zmian, przez co moglyby nie pasowac czesci z nowszych rocznikow?? |
Jeśli chodzi ci o Sj410 to będzie pasowało ale od Sj413 już nie wszystko
V - 2011-02-18, 12:26
Witam, podepne się
zaóważyłem że u mnie na kulach pojawił sie smar czy coś smaropodobnego, czy to oznacza ze poszły uszczelnienia?
co musze kupic aby wszystko poskladac na cacy
ma ktos jakis instruktarz jak należy postepować przy wymianie
pozdrawiam
PrzemoCK - 2011-02-18, 13:25
to smar przegubów - tu uszczelniaczem jest gumka i filc - nie ma tam oleju a grafitowy smar lub inny, z wodą rozrzedza się i gotowy wyciek przy sfatygowanej gumie i filcu właśnie. Robiłem to samodzielnie a nie jestem wirtuozem mechaniki, ale do tego trzeba zdemontować zwrotnicę. na forum gdzieś jest instrukcja step by step, która śrubka po której. użyj szukacza.
ja użyłem zestawu od tego gościa:
http://allegro.pl/uszczel...1455832764.html
V - 2011-02-18, 14:02
ok dzięki za podpowiedź
rybagosc - 2011-02-27, 16:02
rozumiem że jeśli kule mają na sobie sporo tego smaru a filc jest sfatygowany to nalezy szybko to naprawić czy mogę jeszcze wyskoczyć na 1 rajd, czy może od razu mi sie coś rozsypie ??
Suzuka 4x4 - 2011-02-27, 16:05
Możesz most rozwalić , być może jeździsz już bez oleju , ja bym wymienił
Yabu - 2011-02-27, 17:24
Mostu nie rozwalisz. Uszczelniacze kuli nie mają nic do oleju w moście (ostatnio to przerabiałem). Jedyne co może Ci się kolego stać to jest możliwość dostania się wody/błotka do zwrotnicy i łożyska zwrotnicy mogą skorodować.
ilio - 2011-02-27, 17:47
Yabu napisał/a: | Mostu nie rozwalisz. Uszczelniacze kuli nie mają nic do oleju w moście (ostatnio to przerabiałem). Jedyne co może Ci się kolego stać to jest możliwość dostania się wody/błotka do zwrotnicy i łożyska zwrotnicy mogą skorodować. |
Łożysko zwrotnicy kosztuje ok 30 pln i pracuje w smarze do przegubów ale jesli dostanie się woda to rozwala i przegub i łożyska .
Zestaw uszczelnień kuli kosztuje ok 120 PLN na allegro i sprzedaje je BYRDZYN .
W przypadku gdy kula jest zardzewiała i gołym okiem widać wżery to niestety ale wymiana uszczelnień na nic się nie zda i tak będzie wyciekało .
Tyle prawdy .
Jest na to prosty ratunek :
Trzeba wszystko rozebrać , kupic potrzebne w/w uszczelnienia i :
1. Umyć kule / benzyną lub czymś co odtłuszcza/
2. użyć papieru ściernego , szczotki drucianej do oczyszczenia powierzchni kuli / czasu nie żałować /
3. umyć po raz drugi
4. kupić klej dwuskładnikowy z serii Metal Weld lub coś podobnego .
5. rozrobić i nakładać szpachlą wcierając go dokładnie we wszystkie ubytki
6. odczekać aż wyschnie i stwardnieje
7. szlifować na gładko papierem ściernym , grubym , mniejszym i itd.
8. pomalować sprayem na dowolny kolor np. różowy , ja wybrałem czarny mat
Poskładać resztę na płynnej uszczelce , cieszyć się ze zdrowych przegubów , smar dodać przez otwór górnego sworznia ,pamiętać o zdystansowanu łożysk stożkowych zwrotnicy
Yabu - 2011-02-27, 18:07
ilio napisał/a: |
Łożysko zwrotnicy kosztuje ok 30 pln i pracuje w smarze do przegubów ale jesli dostanie się woda to rozwala i przegub i łożyska .
|
Ciekawe, u mnie woda zniszczyła tylko łożyska a przeguby dalej wyglądały jak nowe. Może miałem szczęście.
Za łożyska dałem 59zł/szt. produkcji węgierskiej z jakimiś kołnierzami.
rybagosc - 2011-02-27, 18:12
to jakos na nich polecę a po rajdzie zrobię sobie obydwie strony
ilio - 2011-02-27, 18:13
Yabu napisał/a: | ilio napisał/a: |
Łożysko zwrotnicy kosztuje ok 30 pln i pracuje w smarze do przegubów ale jesli dostanie się woda to rozwala i przegub i łożyska .
|
Ciekawe, u mnie woda zniszczyła tylko łożyska a przeguby dalej wyglądały jak nowe. Może miałem szczęście.
Za łożyska dałem 59zł/szt. produkcji węgierskiej z jakimiś kołnierzami. |
informacje na temat numeru łożysk dostępne na stronie Daniels Lumena z przegubem miałeś szczęście jest trochę droższy
Yabu - 2011-02-27, 18:21
ilio napisał/a: | informacje na temat numeru łożysk dostępne na stronie Daniels Lumena |
Spisałem sobie numer ze starego łożyska i gość mi od razu dobrał. Były takie za 14zł ale gościu powiedział że jak chcę być zadowolony i jak nie chcę za chwilę znowu zmieniać łożysk to żebym kupił sobie lepsze.
V - 2011-03-05, 11:50
"...pamiętać o zdystansowanu łożysk stożkowych zwrotnicy"
Kolego mógłbyś dokładnie napisać o co z tym chodzi?
wlaśnie jestem na etapie wymiany uszczelniaczy..
jaki smar zastosować dla kul? grafitowy?
KSikorski - 2011-03-05, 13:15
Chodzi chyba o dobranie odpowiedniego napięcia łożyska przez stosowanie podkładek pod sworznie zwrotnicy. Smar do przegubów (molibdenowy).
ilio - 2011-03-05, 13:29
ja użyłem podkładek 0,03" , 0,05" , 0,10" i 0.30 to calowe podkładki tylko takie u siebie znalazłem
ma u siebie w magazynie a dostępne dokładnie tu : http://landstore.pl/zawie...&order=name&p=4
V - 2011-03-06, 16:41
Ale tam jest oryginalna podkładka, wiec musze ją wymienić czy poskładać tak jak bylo?
ilio - 2011-03-06, 17:11
jeśli składałeś wcześniej zestawy z łożyskami stożkowymi to wiesz jaki maja mieć luz
po to używa się podkładek dystansowych pod łożyska jeśli nie ma innej regulacji
jeśli masz oryginalne podkładki dystansowe to złóż na nich
V - 2011-03-14, 17:11
a jak założyć nowe uszczelniacze gumowe?
poprostu przeciagnąć przez kule?
Yabu - 2011-03-14, 18:50
Tak, tylko staraj się ich nie uszkodzić.
PrzemoCK - 2011-03-14, 19:41
ja naciągnąłem i wg mnie było to bezpieczne dla tej produkcji gumy, którą nabyłem
lemon - 2011-03-15, 22:34
szukam i szukam nie mogę znaleźć opisu jak wymienić uszczelniacz zwrotnicy,
podeślijcie info
V - 2011-03-16, 20:59
tu masz coś w temacie
http://samurai.org.pl/vie...der=asc&start=0
jestem własnie na etapie składania całych zwrotnic
[ Dodano: 2011-03-16, 21:04 ]
Mam pytanie odnośnie łożyska zwrotnicy:
na gorze łozyska jest cos jakby uszczelniacz?? gumowy
po oczyszczeniu wszystkich części zwrotnicy zaówazyłem że na jednym łożysku brakuje tego uszczelniacza, albo sie gdzieś zgubił albo go nie było
czy w zestawie naprawczym jest komplet ? bo w ogłoszeniach są same łożyska bez tych gum?
czy bez tego można jeżdzić?
Yabu - 2011-03-16, 21:36
Ja miałem tak samo. Na górze łożysko z tym "uszczelniaczem" a na dole samo łożysko. Jak składałem to wszystkie łożyska powymieniałem na te z tymi kołnierzami (tylko że wtedy zwrotnica mi dość ciasno wchodziła).
V - 2011-03-25, 23:01
Poskładalem zwrotnice, ładnie pięknie wszystko ma chulać a tu coś dziwnego:
kręcąc kołem prz sprzęgiełku ustawionym na free słysze wyraźne trkotanie w okolicach sprzęgiełek tak jakby nie całkowicie rozłaczyły półosie? przed demontazem zwrotnic tego nie było (?)
będe rozbierał sprzegielka - ale czy moglem cośźle złożyć np czy pólosie mogły by nie zaskoczyć w dyfrze? - jednak w pozycji lock wał przekazuje napęd na przód??
MassukaGtti - 2011-03-28, 16:28
Ja mam całą kulę mokrą, i to trzeba wymienić tylko uszczelniacz kuli zwrotnicy ?
ilio - 2011-03-28, 19:55
MassukaGtti napisał/a: | Ja mam całą kulę mokrą, i to trzeba wymienić tylko uszczelniacz kuli zwrotnicy ? |
po kolei .
podnieś koło
zobacz czy jest luz na zwrotnicy
jesli jest wymień łożyska zwrotncy
jesli nie ma rozbierz zwrotnicę i wymien uszczelniacz duży gumowy , filc i co bardzo ważne uszczelniacz półosi bo lubi olej z mostu wyrzucać
jesli kula ma widoczne wżery to opis regeneracji jest wyżej w tym samym temacie
|
|