Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Silnik 1.9 TD zaczął dymić, brak mocy,ciężko odpala.

amplexus - 2013-02-03, 21:29
Temat postu: Silnik 1.9 TD zaczął dymić, brak mocy,ciężko odpala.
Witam.
Zacznę od tego , że bardzo się cieszę iż powstało to forum, przeczytałem dużo odp. na nurtujące mnie pytania(np. zwiększenie mocy poprzez wyminę pompy wtryskowej)
Problem jest taki:
Auto miało ok 10. tys km remont silnika-rozrzad itp rzeczy. Ostatnio na wyjeździe dawałem mu w tyłek dość ostro i w błotku nagle zaczął tracić moc, po chwili zgazł. Po jakimś czasie odpaliłem-meggggaaaa dymił i na wolnych obrotach gasł,dojechałem nim do domu, nawet do 80 km się rozkulał, ale najmniejsze wzniesienie i tracił moc, nawet wiatr hehe:D
Jakieś pomysły?
Na końcu już jadąc nie dymił-tylko brak mocy i gaśnięcie.

Tak przy okazji-jak nie wchodzi jedynka jadac-jak sie turla, albo redukcja z 2-1 to uszkodzony jest synchronizator?
Pozdrawiam!

Zawias - 2013-02-03, 21:39

Pierwszy bieg włączamy na postoju, z tym dymieniem,to może pasek przeskoczył o jeden ząb.Tak a propos to witamy się w innym wątku.
wisniowy21 - 2013-02-03, 22:34

może śmigasz na reduktorze :D
amplexus - 2013-02-03, 23:18

Nie lubię powitalni,wiec przywitałem się w wątku:D
Jak zapewne wiesz 1.9 TD nie ma zbyt wiele mocy, i w trudnych warunkach gdzie trzeba na 2 wjechać z prędkością po chwili na 2 traci moc, a na jedynkę jadąc nie można przejść co powoduje ugrzęźnięciem.

Hałas - 2013-02-04, 10:03

Zawias napisał/a:
Pierwszy bieg włączamy na postoju,

Nieprawda, samurai ma synchronizowany 1-szy bieg i u mnie niema problemu z redukcją 2/1 czy to w terenie czy na ulicy.

Dany - 2013-02-04, 15:12
Temat postu: Re: Silnik 1.9 TD zaczął dymić, brak mocy,ciężko odpala.
amplexus napisał/a:
Witam.
Zacznę od tego , że bardzo się cieszę iż powstało to forum, przeczytałem dużo odp. na nurtujące mnie pytania(np. zwiększenie mocy poprzez wyminę pompy wtryskowej)
Problem jest taki:
Auto miało ok 10. tys km remont silnika-rozrzad itp rzeczy. Ostatnio na wyjeździe dawałem mu w tyłek dość ostro i w błotku nagle zaczął tracić moc, po chwili zgazł. Po jakimś czasie odpaliłem-meggggaaaa dymił i na wolnych obrotach gasł,dojechałem nim do domu, nawet do 80 km się rozkulał, ale najmniejsze wzniesienie i tracił moc, nawet wiatr hehe:D
Jakieś pomysły?
Na końcu już jadąc nie dymił-tylko brak mocy i gaśnięcie.

Tak przy okazji-jak nie wchodzi jedynka jadac-jak sie turla, albo redukcja z 2-1 to uszkodzony jest synchronizator?
Pozdrawiam!


Sprawdź dolot powietrza... czy ma powietrza dostatecznie dużo.
Sterowanie turbo... i EGR ( jak jest )

amplexus - 2013-02-04, 20:40

odłącze rurę prze filtrem-mam snoorkel więc troche moc może ograniczać,
sterowanie turbo?nic o takim czymś nie wiem-jak to sprawdzić?
CO z ERG?czytałem , że to potrafi nawalać, coś ludzie piszą o wstawianiu kawałka blaszki ale nic z tego nie rozumiem:D

funia25 - 2013-02-04, 22:26

ale dymi na biało,czy czarno,jak biało to stawiam na głowie,jak czarno to nieszczelny dolot,rura od turbo szczeliła
amplexus - 2013-02-04, 23:35

Witam.
Na początku po tym jak zgasł mega kopcił na biało.. po chwili coraz mniej i na końcu już wcale, nawet na końcu ciężko bo ciężko ale na wolnych obrotach chodził.
Na czarno nie dymił i nie dymi

jeżu - 2013-02-05, 07:30

Uszczelka pod głowicą? Sprawdź stan płynu chłodzącego i czy nie ma w nim śladów oleju oraz stan oleju i czy nie ma tzw. masła pod korkiem wlewu oleju, co też może wskazywać na uszczelkę głowicy lub samą głowicę.
Dany - 2013-02-05, 08:10

amplexus napisał/a:
Witam.
Na początku po tym jak zgasł mega kopcił na biało.. po chwili coraz mniej i na końcu już wcale, nawet na końcu ciężko bo ciężko ale na wolnych obrotach chodził.
Na czarno nie dymił i nie dymi



No to zmienia postać rzeczy...
Zapomnij o dolocie, turbo czy też EGR :)

Czy teraz usterka występuje nadal ?

mcs0 - 2013-02-05, 11:05

nie wystepuje bo skonczyl sie plyn chlodzacy :D temperatura nie rosnie ponad nominal??
amplexus - 2013-02-05, 11:35

temperatura w normie, podejde sprawdzić płyn , ale może go nie być:D
sami111 - 2013-02-06, 09:01

Kolego prawdopodobnie padła ci pompa wtryskowa, te modele mają taką przypadłość.
SamNaSamZSam - 2013-02-06, 11:37

sami111 napisał/a:
Kolego prawdopodobnie padła ci pompa wtryskowa, te modele mają taką przypadłość.


Hmm ale jeśli to seryjne TD z jednostką PSA to tam pompa wtryskowa to zwykły mechanik ze sterowaniem linkowym. Jeżeli nie kapie z pompy i elektrozawór sprawny to chyba nie bardzo co tam może dawać takie objawy w samej pompie. Tak mi się wydaje...

amplexus - 2013-02-06, 15:28

Płyn chłodniczy jest, z niczego chyba nie kapie(stoi na ulicy w kałuży błota:D dzisiaj już nie odpala.Idzie do mechanika,jak pompa to git, bo chce wymienić na tą od 306stki:D

[ Dodano: 2013-03-12, 00:45 ]
niestety problem okazał się większy:/ silnik stracił kompresje:/ po tym jak trochę pochodzi to ponoć się "podpompywuje" ale i tak krzywo chodzi itd. jeśli dobrze zapamietałem ma 4?bary? a powinien mieć 10? albo 0,4a ma mieć 2:D nie pamiętam dobrze, a nie znam się totalnie na tym:)
Problem jest duży:/ remont silnika raczej nie opłacalny.. bo pewnie z 1,5 tys wyjdzie a może więcej, taki sam silnik, ok 1,5 tys. zł+ przekładka pewnie z 600zł,silnik od Jimmy-iego vtek na 2 wałkach ok 2,5 tys całość sprzęt+ przekładka(ok800zł) + elektryk(nie znam wyceny)
CO na ten temat myślicie??czy przyszłośc jest faktycznie tak czarna??:/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group