Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - co daje reduktor od samca 1.0 ?

lopes1987 - 2013-02-05, 18:24
Temat postu: co daje reduktor od samca 1.0 ?
Witam, koledzy brakuje mi mocy w mojej torpedzie :oops: co mi da jeśli założe reduktor od 1.0 do 1.3??? jakie musze do tego wykonać do tego modyfikacje żeby to złożyć i jaki jest tego koszt, prognozowany??? Czy bedzie jakaś różnica podczas jazdy bez załączinego reduktora a jaka z załączonym, dużo bedzie mocniejszy???
Lexx - 2013-02-05, 18:37

Zyskqsz troche mocy ale pojedzies wolniej, w temacie zbiorczym o reduktorach jest zestawinie przelozen.
Raczej operacja plug and play. Masz reczny w bebnach kol czy na reduktorze?

Zawias - 2013-02-05, 18:42

Załóż od razu 4.16, lub zadzwoń do Slavok.Może Ci zmota.
sokratesb - 2013-02-05, 19:33

Jednak 4.16 to chyba trochę droższa opcja.
Zawias - 2013-02-05, 19:37

1.0 tylko spowalnia biegi drogowe
punix - 2013-02-05, 20:01

Spowalnia zarówno drogowe, jak i terenowe - 2,2coś w samuraiu kontra 2,5coś w 410 ;-)
Tylko nie jest to tak zauważalne jak przy 4,16 :mrgreen:
Przy obecnych cenach reduktorów z 410 chyba już lepiej dołożyć te pare stówek i widzieć konkretny efekt.

Suzuka 4x4 - 2013-02-05, 20:08

o 10 % zwalnia na leniwych
Didymos - 2013-02-05, 20:29

Jeździłem na reduktorze z 1,0, teraz mam założony od 1,3, bo 1,0 czeka na remont.
Szczerze, nie zauważam różnicy.
Dużo lepiej zmienić przełożenia w mostach na vitarowskie, niekoniecznie 5,125, tu różnica jest już odczuwalna.

lopes1987 - 2013-02-06, 19:37

Czyli sam reduktor od 1.0 mic nie da??? to co mogę zrobić innego w tym temacie???
Lexx - 2013-02-06, 19:57

Cos tam da, ale roznica bedzie ledwie widoczna ...
Brak Ci mocy glownie w terenie czy na czarnym? Jak na czarnym to rada prosta, wiekszy silnik jak w terenie 4,16 i po klopocie.

Zawias - 2013-02-06, 19:57

Możesz założyć przełożenia do mostów od Vitary z przednich mostów-Vitara krótka w benzynie-przełożenie 5.125,czyli 41/8.
lopes1987 - 2013-02-06, 20:26

Raczej w terenie, sporo u mnie górek.najepiej wynika że zmienić by przełożenia w mostach. ile to może kosztować???
manias79 - 2013-02-06, 20:49

tutaj masz dyskusję n/t szacunkowych cen za przełożenia 5.125 z vitary http://samurai.org.pl/vie...9161f34a#29050, tutaj w pkt. 15 sposób ich montażu od Chomika http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1919
Didymos - 2013-02-06, 20:54

Zależy za ile uda się znaleźć przełożenia od vitary i czy będziesz potrafił je sam zainstalować.
5,125 są najbardziej poszukiwane i najdroższe, trzeba wygilgać ok. 300-400 peelenów za komplet na most.
Są jeszcze dostępne 4,875 i 4,625, których byś nie założył, to będzie lepiej jak na fabrycznych 3,72

kostuch - 2013-02-07, 09:58

Zmiana na 5,125 to spora inwestycja.
Jak wystarczy niewiele więcej, to można wsadzić 3,9 z wąskich mostów.

5,125 to 40% zmiany
3,9 to około 6% zmiany

3,9 i reduktor z sj410 to rozsądna alternatywa.

yahoo33 - 2013-02-07, 10:46

No tak, głowek z 3.9 za darmo też nie dostaniesz, pewnie kosztują ok 150-200 PLN, reduktor z 1.0 to jest 800-1000PLN.

5.125 jesteś w stanie kupić za 250-350 szt.

W obu przypadkach dochodzi robocizna przy czym przy 5.125 ciut bardziej skomplikowane.
Jeśli chcesz przekładać talerz i atak samemu, to warto zanabyć miernik zegarowy+statyw (ok 130PLN) i klucz dynamometryczny wychylny o zakresie od 0-7 Nm (np. rowerowy wychylny Parktool ok 200 PLN). Wtedy wyregulujesz wszystko jak trzeba.
Oczywiście można to regulować na oko i też pewnie bedzie działać.

fingil - 2013-02-07, 11:32

Albo jak się kiedyś ustawiało we Fiatach 125p na kalkę ołówkową :-)
yahoo33 - 2013-02-07, 11:58

fingil napisał/a:
Albo jak się kiedyś ustawiało we Fiatach 125p na kalkę ołówkową :-)


Jak się tego używa? z czystej ciekawości.

fingil - 2013-02-07, 12:18

wycinasz z kalki półksiężyc, dopasowany do talerza, przepuszczasz pomiędzy wałkiem a talerzem i paczysz na równość zagniatanej kartki, nie może być zbyt luźna i zbyt dociśnięta tzn. przecięta, to tak pokrótce
kostuch - 2013-02-07, 12:25

yahoo33 napisał/a:
No tak, głowek z 3.9 za darmo też nie dostaniesz, pewnie kosztują ok 150-200 PLN, reduktor z 1.0 to jest 800-1000PLN.

5.125 jesteś w stanie kupić za 250-350 szt.

W obu przypadkach dochodzi robocizna przy czym przy 5.125 ciut bardziej skomplikowane.
Jeśli chcesz przekładać talerz i atak samemu, to warto zanabyć miernik zegarowy+statyw (ok 130PLN) i klucz dynamometryczny wychylny o zakresie od 0-7 Nm (np. rowerowy wychylny Parktool ok 200 PLN). Wtedy wyregulujesz wszystko jak trzeba.
Oczywiście można to regulować na oko i też pewnie bedzie działać.


Po zmontowaniu kilku dyfrów nabiera się wprawy i wychodzi "na wyczucie".

Bardziej mi chodziło o to, że nie każdy potrzebuje aż takiej redukcji przełożeń.
Jeżeli przy 3,7 np. jedziesz 60km/h i masz 3tys obr, to przy 5,125 masz prawie 4,5tys. Jak ktoś dużo jeździ po asfalcie, to robi się mało komfortowo.

fingil - 2013-02-07, 12:59

fingil napisał/a:
wycinasz z kalki półksiężyc, dopasowany do talerza, przepuszczasz pomiędzy wałkiem a talerzem i patrzysz na równość zagniatanej kartki, nie może być zbyt luźna i zbyt dociśnięta tzn. przecięta, to tak pokrótce

Lexx - 2013-02-07, 14:36

kostuch napisał/a:


Bardziej mi chodziło o to, że nie każdy potrzebuje aż takiej redukcji przełożeń.
Jeżeli przy 3,7 np. jedziesz 60km/h i masz 3tys obr, to przy 5,125 masz prawie 4,5tys. Jak ktoś dużo jeździ po asfalcie, to robi się mało komfortowo.



A to dlaczego? Jadac 50 zamiast 3 wrzucasz 4 i smigasz 2300rpm, 60 5tka, auto idzie plynnie nie szarpie nie dusi sie.
Ja osobiscie ruszam z 2ki, 1ka pozwala sie rozpedzic do 16km/h ...

Didymos - 2013-02-07, 15:12

Ale jak jedziesz ponad 100km na rajd, to żeby utrzymać prędkość przelotową na jakimś rozsądnym poziomie rzędu 80-90km/h, musisz już piłować silnik na wysokich obrotach. Na dłuższą metę niezbyt to przyjemne dla uszu :roll:
Lexx - 2013-02-07, 15:23

Przy 90km/h silnik mi sie nie piluje, przy 110 juz tak ... Dodam tylko ze to odczyty przy seryjnych kolach ...
Dzis wieczorem jade za miasto to wskocze na autostrade z gps'em i sprawdze jak sie sprawy maja :)

KRZYKKU - 2013-02-08, 01:12

ale macie problem :shock: wrzucasz większe koło i już masz prędkość. Jak Lopes chce w terenie jeździć to nie sądzę że na małych, łysawych seriach tylko na pewno jakiś większy kapeć więc o co Wam chodzi że go tak zniechęcacie do 5.12?
Lexx - 2013-02-08, 08:34

Ja zachecam :D
Didymos - 2013-02-08, 08:55

Ja tam też nie zniechęcam, a wręcz polecam.
Chodzi tylko o świadomość plusów i minusów :mrgreen:

kostuch - 2013-02-08, 10:18

KRZYKKU napisał/a:
ale macie problem :shock: wrzucasz większe koło i już masz prędkość.

Tak. Większe koła dorzucają gratis do "Pani domu" :mrgreen:
A do ziemniaków w lidlu dają w promocji usługi liftowania, żeby te koła weszły do auta.
:lol:

yahoo33 - 2013-02-10, 22:12

Coż, w ten weekend przetestowałem nowe przełożenia 5.125.

Moje spostrzeżenia są następujące:

Auto żwawsze.
W mieście trzeba machać więcej gałką zmiany biegów
Auto przyspiesza na 5 biegu ( wcześniej na płaskim utrzymywało stałą prędkość ;))
Auto dobija do 100kph, a jeszcze jest zapas.
Na 4L i 1 biegu można maszerować przy aucie.

Generalnie bardzo pozytywnie, ale należy pamiętać że mam ciężkie nalewki 235/70r15.

Zawsze przegapiam najlepsze promocje w marketach ;)

Lexx - 2013-02-10, 22:35

J/W ruszamy z 2ki na miasto jest cool w trasie glosno w terenie klasa:)
yahoo33 - 2013-02-10, 22:39

Lexx napisał/a:
J/W ruszamy z 2ki na miasto jest cool w trasie glosno w terenie klasa:)


Jak by w samim było kiedyś cicho :mrgreen:

lopes1987 - 2013-02-23, 18:55

Koledzy czy każdy reduktor od 1.0 podejdzie do 1.3??? i jakie cześci będe musiał zmienić zeby to połączyć??? Prosze z polskiego na nasze bo już tyle się naczytałem że nic z tego nie wiem. . .Tylko mętlik w głowie!
Zawias - 2013-02-23, 19:00

tak,ale nie z każdego 1.0 będziesz mógł zmotać 4.16.
lopes1987 - 2013-02-23, 19:03

Chodzi o sam reduktor. Czyli każdy podejdzie!!! Jakie zmiany żeby złączyć reduktor od 1.0 z silnikiem 1.3???
Hałas - 2013-02-23, 19:06

Ewentualnie mogą być inne flansze wałów (do przełożenia ze starego reduktora)
Reszta plug&play

lopes1987 - 2013-02-23, 19:10

A te flansze jak będe kupował reduktor od 1.0 będą z nim czy musze to osobno załatwić?
Zawias - 2013-02-23, 19:18

Flansze przełożysz ze swojego-powinny pasować z 1.0. Zobacz jakimi śrubami u Ciebie jest przykręcony wał.Zapytaj sprzedającego na jakie śruby jest przykręcany wał,to będziesz pewien.
lopes1987 - 2013-02-23, 20:46

Przepraszam za głupie pytania ale w tym to akurat jestem zielono zielony!Wał, który?
Lexx - 2013-02-23, 20:49

Waly napedowe, przod i tyl, jedne sa skrecane srubami M8 inne M10 (bodaj), tak jak Zawias pisal, sprawdz jakimi masz skrecone i takiej flanszy szujak.
lopes1987 - 2013-02-23, 20:53

DZIĘKUJE za informacje i cierpliwość.Już wiem wszystko.
Lexx - 2013-02-23, 20:57

Powodzenia ;)
Zawias - 2013-02-23, 20:59

Może flansze będą takie same i nie trzeba będzie nic robić.
lopes1987 - 2013-02-23, 21:03

Się zobaczy,wiem o co chodzi to będe motał.fochowiec-Baa

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group