|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Cofnięcie budy do tyłu
czuperek - 2013-02-15, 19:13 Temat postu: Cofnięcie budy do tyłu Witam,
koledzy mam pytanie bo własnie kończę montaż nowego silnika który zamontowałem kilka cm do tyłu aby odciążyć przód i związku z tym chce również cofnąć budę, lecz nie wiem o ile cm będzie optymalnie?
- Jaki mogą być komplikacje z taką operacją?
Na pewno śruby mocujące budę - dla mnie to nie problem bo i tak został mi oryginalne tylko dwie bo reszta poszła przy remoncie blacharki oraz będzie trzeba wydłużyć drążek kierowniczy. Co jeszcze ?
- Czy nie będzie problem z przednimi błotnikami ?
- Z tego co czytałem to przy wymianie opon na większe trzeba by było przerabiać nadkola przednie bo się opony nie mieszczą , jeśli tak to od strony przody czy od strony drzwi? Jeśli od drzwi to był by kolejny plus cofnięcia budy :)
Jak macie jeszcze jakieś sugestię to proszę pisać, każda uwaga się przyda
Hałas - 2013-02-15, 19:26
Koncepcja ciekawa.
Ja bym cofnął tylko tyle ile trzeba, żeby się silnik zmieścił i lewarki skrzyni i reduktora dało się złapać jakoś wygodnie.
Koła obcierały od strony drzwi, bo z przodu nie problem wyciąć
Wszystko zależnie od rozmiaru gumy.
Nadola z tyłu tez nie trafią w miejsce :mrgrren:
czuperek - 2013-02-15, 19:42
Hmm.. nie wiem czemu ale miałem przeczucie że kolego pierwszy się odezwiesz chyba tak jak ja siedzisz kilkanaście godzin dziennie na tym forum, co ? :)
Wracając do tematu, tylnimi błotnikami się nie przejmuje ponieważ ich nie mam i cały tył robię całkowicie inaczej. Buda jest teraz cofnięta jakieś 5cm i wajchą od reduktora jeszcze swobodnie można operować, natomiast tą od biegów jeszcze nie (ciężko wrzucić 2,4,wstecznego) tak więc chciał bym jeszcze o jakieś 5 cofnąć lecz aby to zrobić muszę odciąć mocowanie od tłumika bo buda o nie zachacza lub ewentualnie wytnę trochę podłogę i zrobię coś w stylu tunelu aby rama wchodziła w budę jeśli tego nie zrobię będę musiał zrobić lift budy o jakieś 10 cm, a wtedy może auto stać się bardziej wywrotne ;/
Didymos - 2013-02-16, 08:55
Ja widzę problem przede wszystkim z miejscem na tylne koła, budę trzeba by podciąć pewnie pod same drzwi.
Z przodem jest łatwiej, trzeba podciąć błotniki tak, jak się tnie przy wysunięciu mostu na springach.
Dźwignie biegów i reduktora na pewno nie będą pracowały w fabrycznych otworach, trzeba "poprawić" tunel kątówką.
czuperek - 2013-02-16, 08:59
Tak jak pisałem, tylniej paki nie mam w ogóle jest ucięta wiec to rzaden problem.
Pytanie najważniejsze - ile cofnąć bude?
manias79 - 2013-02-16, 09:38
czuperek napisał/a: | (...)
Pytanie najważniejsze - ile cofnąć bude? |
Chyba sam musisz sobie na to pytanko odpowiedzieć. Pewnym ograniczeniem będą mocowania karoserii z przodu i z tyłu - jakoś musisz je odpowiednio przedłużyć. Musisz też wziąć pod uwagę potrzebę przedłużenia przekładni kierowniczej. No i przy takim zabiegu - chłodnica na pakę.
Jak to mówią starzy wyjadacze-majsterkowicze "masz łeb, masz ch..., to kombinuj" ;)
czuperek - 2013-02-16, 10:25
Hehe kombinuje cały czas.
Ciekawy jestem jaki bedzie rozkład masy pojazdu przy cofnieciu budy o jakies 15cm bo na tyle się chyba zdecyduje
manias79 - 2013-02-16, 10:55
No jak masz resory, to korzystnie dociążysz tył i autko nie będzie skakać nerwowo. Jak masz wyciągarkę, to może skusisz się na montaż jej za fotelem pasażera, zyskasz na koncie natarcia z przodu.
czuperek - 2013-02-16, 11:07
Tym dociążeniem tyłu bardziej mi zależy aby przód nie ,,nurkował`` w błocie. Mam resory ale robie na springi.
Co do wyciagarki bedzie jedna z przodu druga z tyłu, tą co ma robić z przodu miałem zamiar dać na pakę ale to chyba duża kombinacja będzie nie wiem czy podołam z tym. Nie bardzo rozumiem jak się kąt natarcia zwiększy gdy dam jednak tą wyciągarkę do tyłu? Możesz mi to wytłumaczyć?
Hałas - 2013-02-16, 11:44
Na szczęście do nastu godzin na forum mi nie dochodzi
Ja bym cofnął o tyle co silnik, przynajmniej drążki biegów/reduktora trafią w otwory-zawsze troche mniej cięcia
czuperek - 2013-02-16, 13:55
Przy przesunięciu budy jest więcej ciecia niż Ci się wydaje. Na pewno mniej roboty by było przy wycięciu nowego otworu na wajchę od biegów. Z tego co teraz patrzyłem to cofnę o jakieś 12 cm budę :)
Hałas - 2013-02-16, 14:17
Nie bój nic, domyślam się ile jest roboty z tym i o ile samo wycinanie nowych otworów to pikuś, bardziej martwił bym się, żeby biegów nie trzeba by zmieniać z tylnej kanapy
manias79 - 2013-02-16, 16:22
czuperek napisał/a: | (...) Nie bardzo rozumiem jak się kąt natarcia zwiększy gdy dam jednak tą wyciągarkę do tyłu? Możesz mi to wytłumaczyć? |
Miałem na myśli taki myk - jeżeli masz wyciągarkę z przodu, zawsze będzie ona trochę wystawała do przodu, zgadza się? Przez to zmniejszy się kąt natarcia. Są trzy sposoby na to: zwiększenie liftu zawieszenia, przeniesienie chłodnicy na pakę a w jej miejsce wciśnięcie wyciągarki, przesunięcie wyciągarki "przedniej" na tył auta... przy ostatnim sposobie aż prosi się o wypchnięcie przedniego mostu do przodu, aby koła przednie wystając poza obrys zderzaka, ładnie wyciągały auto z głębszych zapadnięć i przeszkód pionowych (rowy, trawersy).
Coś takiego:
sokratesb - 2013-02-16, 17:01
A tak w ogóle to nie będzie dziwnie wyglądać jak tylna oś będzie jakby do przodu przesunięta? No i chyba zmniejszy się też kąt zejścia...
manias79 - 2013-02-16, 18:55
@sokratesb, pisałem o przedniej, a nie tylnej osi
czuperek - 2013-02-16, 18:57
manias79 napisał/a: | czuperek napisał/a: | (...) Nie bardzo rozumiem jak się kąt natarcia zwiększy gdy dam jednak tą wyciągarkę do tyłu? Możesz mi to wytłumaczyć? |
Miałem na myśli taki myk - jeżeli masz wyciągarkę z przodu, zawsze będzie ona trochę wystawała do przodu, zgadza się? Przez to zmniejszy się kąt natarcia. Są trzy sposoby na to: zwiększenie liftu zawieszenia, przeniesienie chłodnicy na pakę a w jej miejsce wciśnięcie wyciągarki, przesunięcie wyciągarki "przedniej" na tył auta... przy ostatnim sposobie aż prosi się o wypchnięcie przedniego mostu do przodu, aby koła przednie wystając poza obrys zderzaka, ładnie wyciągały auto z głębszych zapadnięć i przeszkód pionowych (rowy, trawersy).
Coś takiego:
[url=http://s6.ifotos.pl/...sss.jpg]Obrazek[/url] |
Trochę masz racji, a trochę się z Tobą nie zgodzę. Przecież w tym wypadku kąt natarcia nie ogranicza wyciągarka tylko ... zderzak. Przecież wyciągarka to tylko dodatkowy element na zderzaku i nie odgrywa tu większej roli.
manias79 - 2013-02-16, 19:06
czuperek napisał/a: |
Trochę masz racji, a trochę się z Tobą nie zgodzę. Przecież w tym wypadku kąt natarcia nie ogranicza wyciągarka tylko ... zderzak. Przecież wyciągarka to tylko dodatkowy element na zderzaku i nie odgrywa tu większej roli. |
I bardzo często zderzak jest skrzynkowy, mocno wystający poza obrys... i koło się zamyka. Żeby nie kasztanić tematu - trzymam czuperek kciuki za Twoje prace, podrzucaj jakieś foty, próbuj, dziel się z nami doświadczeniem Powodzenia
czuperek - 2013-02-16, 19:10
Dzięki mimo wszystko za radę.
Nad wysunięciem przednich mostów też się mega zastanawiam, zobaczę jak z funduszami.
Za budę zabieram się w poniedziałek bo dzisiaj walczyłem z łapami od skrzyni. Oczywiście wstawię jakieś fotki.
pozdrawiam
sokratesb - 2013-02-16, 20:13
A ja się nie odnosiłem do żadnego postu. Jednak jak tak myślę, to tylna oś też przesuwa się do przodu, czyż nie? No bo buda idzie do tyłu, a oś zostaje.
A że kąt zejścia się powiększa to chodzi mi o to, że buda będzie bardziej wystawała z tyłu, a więc kąt będzie większy, nie?
Jakoś nie umiem tego wyjaśnić logiczniej.
SamNaSamZSam - 2013-02-16, 21:14
ale kolega pisał że tył budy i tak ma ścięty i tyłem mamy się nie martwić :)
slavok - 2013-02-16, 21:38
Jak robisz springi to wysuń most z 10-15cm do przodu, kąt najazdu się poprawi, wymaga to przedłużenia wału i grzebania przy układzie kierowniczym ale warto, tył możesz zostawić tak jak jest bo jeżeli nie masz budy to i tak ramę można ciachnąć tak by samochód się kończył kołami.
sokratesb - 2013-02-16, 21:51
A no fakt, zapomniałem, że mówił, że buda jest z tyłu do zrobienia.
czuperek - 2013-02-17, 09:24
Rozumiem Cię lecz właśnie tył mam ścięty i będę budował od nowa więc kąt zejścia się nie zmieni bo nie będzie wychodziła paka poza obrys auta :)
[ Dodano: 2013-02-18, 20:33 ]
No i się udało cofnąć budę o 10cm :)
Walczę teraz z liftem budy - muszę podwyższyć o 3cm bo nie wszystko się mieści tak jak powinno.
Żałuję tylko że nie zrobiłem jeszcze krótszego wału bo miał bym silnik cofnięty jeszcze o jakieś 4-5cm.
|
|