|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Knajpa u "Samiego" - od czego zaczac?
_S_E_B_E_K - 2013-02-17, 14:44 Temat postu: od czego zaczac? Witam! ogolne pytanie na temat przerobki samuraia; od czego zaczac ?
samurai prawie oryginal zalozone opony sahara i polibusze w zawieszeniu. po pierwszych jazdach w lekkim terenie i ogledzinach samochodu do wymiany z przodu amortyzatory bo ktos zalozyl za krotkie (zero skoku) i tylne resory do wyklepania (tak mi doradzil kolega jezdzacy samim) i teraz powstaje problem :/
bede chcial w tym roku zalozyc wieszaki +5 i zamontowac winde z przodu a co za tym idzie pewnie i zderzak pod nia :)
od czego zaczac nie wyrzucajac pieniedzy w bloto ;) i przerobki prowadzic wraz z dostepnym budzetem rozlozonym na pol roku :) prosze o wasze wypowiedzi na ten temat :)
Hałas - 2013-02-17, 15:17
Wszystko zależy od tego co chcesz od auta
Jeżeli brak wykrzyżu jest przez amory to je wymienić, ale miej świadomość, że resory mają symboliczny wykrzyż.
Jak opony nie obcierają o budę i nie chcesz kłaść większych to bez sensu jest podnosić auto, tylko i wyłącznie podniesiesz środek ciężkości, mosty i tak się będą ciągnęły po ziemi.
Klepanie resorów to wersja budżetowa, wielu twierdzi, że szybko wracają do swojego położenia. Dłuższe wieszaki to wersja jeszcze bardziej budżetowa . Ja tak mam i jeżdżę, ale dłuższy wieszak lubi się wryć w górkę.
Przy motaniu windy i zderzaka trza dołożyć pióro do resora bo bardzo usiądzie.
Najlepiej jeździć i jak czegoś zacznie brakować to dopiero szukać czegoś co poprawi właśnie to czego nam brakuje, na zapas to można sobie paliwa kupić
_S_E_B_E_K - 2013-02-17, 15:24
z amorkami chodzi o to ze nie maja skoku sa wyciagniete na maxa i z przodu zero amortyzacji. gdy sami byl na podnosniku przod nawet centymetra sie nie opuscil szedl rowno z podnosnikiem;) chodzi HAŁAS o to zeby jakos to jezdzilo :) no juz nosze sie z zamiarem zalozenia na przod tylu od vitary :) ale co ztym tylem> klepac czy nie klepac? i jak zaloze wieszaki to czy te oryginalne wysluzone resory nie wyprostuja sie ???
Hałas - 2013-02-17, 15:37
Cytat: | no juz nosze sie z zamiarem zalozenia na przod tylu od vitary :) |
Możesz wyjaśnić? Bo nie załapałem.
Cytat: | i jak zaloze wieszaki to czy te oryginalne wysluzone resory nie wyprostuja sie ??? |
Gdzieś, kiedyś, ktoś twierdził, że dłuższy wieszak to inne przełożenie siły i się resory prostują. U mnie bardziej prosty być nie może ale w/g mnie wpływ wieszaka na prostowanie się resorów jest zbliżony do zera.
A żeby samurai jakoś jeździł wystarczy opona terenowa Osobiście nie polecam bezsensownego liftowania auta, jak brakuje miejsca na koło to trzeba coś zrobić, w innym wypadku jedyne co poprawisz to wygląd, ale okupiony sraczką w gaciach na trawersach. no ewentualnie kąty zejścia/natarcia ale to tylko przy grzebaniu przy resorach, dłuższym wieszakiem te kąty wbrew pozorom się zmniejszają!
_S_E_B_E_K - 2013-02-17, 15:49
sorry nie dopisalem :) chodzi mi o amorki tylne od Vitary na przod do samiego :) heh no to widze ze to zrobic lac do pelna i jezdzic :)
Arek2828_2A - 2013-02-17, 16:00
witam co do wieszaków 12cm to maja one podnieść budę o jakieś 5cm? a to chyba ważne? dwa razy siedziałem w koleinie i to na zderzaku którego wczoraj się pozbyłem każdy pisze że się nimi ryje sam takie mam zrobione i chcę założyć przecież idą one w górę a nie dół tak samo chyba i seria ryje czy jak to jest?
Hałas - 2013-02-17, 18:47
Jak chcesz wiedzieć ile Ci wieszaki podniosą to zmierz rozstaw śrub w nowych/starych i różnica w długości podzielona przez 2 to mniej-więcej wysokość o ile się auto podniesie.
W koleinie i tak będziesz czochrał mostem a na podjazdach wbijał się wieszakami.
W koleinie pomoże większa opona ewentualnie zwolnica.
Przy kątach zdrowy resor, ewentualnie sprężyna (nie wystaje wieszak)
Wieszaki to po mojemu tylko ratowanie opon/nadkoli żeby nie "zżarło"
_S_E_B_E_K - 2013-02-17, 21:19
no dobra to sprawe wieszakow mamy jasna :) wracajac do tematu to czy wyklepanie resorow z tylu i zalozenie nowych amorkow z przodu bedzie wystarczajace do jazdy w terenie :)?
Zawias - 2013-02-17, 21:43
Resory i z przodu i z tyłu mają wyglądać jak resory,a nie płaskowniki.Dobrze wyprofilowane resory i dłuższe amory będą w terenie robiły.
sokratesb - 2013-02-17, 21:44
Ludzie głoszą, żeby nie klepać, tylko walcować, bo przy klepaniu zrywają się w tych resorach włókna i się robi taczka.
_S_E_B_E_K - 2013-02-17, 21:54
no wlasnie i nadal nie znam odpowiedzi na moje pytania ;) zbierac kase na cos sensownego a narazie tak jezdzic czy klepac i zostawic na oryginalach :)?
SamNaSamZSam - 2013-02-17, 22:01
no ale czego kolego oczekujesz? :) nikt decyzji za Ciebie nie podejmie, każdy doradza szczerze i z głębi serca tak jakby robił auto dla siebie.
Finalnie sam musisz wybrać bo robisz auto dla siebie przecież. Sporo zależy też gdzie planujesz jeździć, jak samo bagno i płaskie tereny to z klapniętym resorem też się pobawisz. Tak jak ktoś wyżej napisał, samurai żeby jechał potrzebuje dobrych opon a resztę jakoś pociągnie. Pojeździj może trochę i pobadaj czego Ci bardziej potrzeba a kasę i tak odkładaj bo jak Cię błoto wciągnie to gwarantuje że wciąć będzie jej za mało ;)
_S_E_B_E_K - 2013-02-17, 22:13
chodzi mi kolego o sprawnosc auta w terenie zeby czegos wiecej nie rozwalic i zeby jezdzil tak jak powinien na swoje mozliwosci... amorki z przodu zaloze dluzsze i pewnie z tylu ale czy resory klepnac czy zakupic nowe? auta narazie bede uzywal do jazdy rekreacyjnej tzn. bloto amatorskie bez zadnych rajdow jak narazie ;) w tym roku planuje jeszcze winde z przodu i chodzi o to czy bede musial zalozyc mocniejsze resory czy jak HAŁAS napisal wystarczy wzmocnic piorem i wystarczy seria... :)
Zawias - 2013-02-17, 22:18
Jak ma przyjść winda,to od razu zadzwoń do Mazura i zamów nowe do przodu.
_S_E_B_E_K - 2013-02-17, 22:20
ale standard? czy plus dwa?
Zawias - 2013-02-17, 22:23
Zadzwoń to Mazur Ci powie.Powiedz tylko,ile będzie ważyła winda.
_S_E_B_E_K - 2013-02-17, 22:27
no wlasnie narazie to jest w planach:) z tego co wyczytalem na forum i szukalem bedzie to jakis dragon wich 12000 lbs :)
Maverick - 2013-02-17, 23:09
Sebek, ja nie wiedziałem długo, czy warto zrobić spoa.
Zobaczyłem jak sobie radzi wtedy auto Zajxta - bo miał u siebie.
Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony.
U siebie też mam SPOA od roku i robi robotę super.
Następny kolega Robo, też ma u siebie SPOA, w tym samym czasie to przerobiliśmy w naszych autach. Kolejny zadowolony.
Mamy resory, którym bliżej do płaskiego niż do prawdziwej elipsy, ale na czymś takim Samuraie świetnie sobie radzą.
Jak bym miał drugi raz się zastanawiać, czy iść w Mazura, czy Ome czy jakieś inne rzeczy, wybrałbym SPOA.
Jeździłem na zawieszeniu OME i powiem Ci szczerze, że nie zachwyciły mnie i według mnie nie są warte tych pieniędzy. To moje subiektywne odczucie.
SPOA zrobisz na pewno taniej. Może zastanów się nad taką opcją.
Miałem przy tym zderzak skrzynkowy z przodu + wyciągarkę DW MAverick 8000 i dołożone po pół pióra na przednich resorach i auto przez rok stoi równo, nic nie siada.
sjbielsko - 2013-02-17, 23:49
też miałem spoa kiedys i pare razy sie na bok wywróciłem tam gdzie mój kolega na normalnych resorach przejechal:)tyle ze on mial szeroki a ja waski most... pozatym ze auto jest mniej stabilne to polecam... szybki i tani sposób na podniesienie auta tylko nawet taka operacje trzeba zrobic z głową.. a jesli juz resor masz w droga strone wygiety to nawet spoa nie jest dobrym rozwiązaniem:)
co do kolejnosci prac: ja polecam najpierw zrobic cala mechanike powymieniac wszystko co cieknie ma luz strzela piszczy czy huczy:) oleje filtry itp...potem zawieszenie podniesc troche.. jak chcesz wyciagarke to tez nie pakuj sie w jakis zderzak wielkości platformy wiertniczej lepiej zrobic cos samemu ze zlomu byle z glowa i lekkie, zeby za bardzo nie wystawalo bo potem tylko gorki bedziesz tym kosil.. niz kupowac na alllegro za 800 zl piekny zderzak pod winde...
_S_E_B_E_K - 2013-02-18, 08:12
Dzieki MAVERICK za podpowiedz ale to jest ostateczna opcja przerobki :) ja zamierzam isc bardziej w kierunku tak jak napisal SJBIELSKO :) Narazie zrobilem to co trzeba: wymienilem wszystkie oleje i filtry oraz swiece, uszczelnilem z przodu kule bo cieklo, klocki przod oraz lozyska na zwrotnicy bo jedno padlo juz ;) i chce dalej doprowadzic go do stanu w pelni sprawnego czyli bola mnnie jeszcze te resory i amorki... niechce robic spoa bo samochodu nie bede uzywal extremalnie i niechce zeby wygladal jak kaczka :)
manias79 - 2013-02-18, 18:22
Pojeździj trochę z jakąś konkretną ekipą, w której jest chociaż jeden inny Samurai, naucz się jazdy w terenie, obsługi napędów, możliwości swoich i swojego auta, przemyśl czy chcesz mieć autko raz na m-c do lasu, czy chcesz brać udział w jakiś rajdach i dopiero wtedy podejmuj decyzje finansowe. W necie wiele jest samurajów, w które ktoś wsadził dużo kasy, serca, ale zmuszony jest to sprzedać za ułamek wartości. Powodzenia
paw3ł - 2013-02-18, 20:06
Jakbym od nowa zaczynał przygodę z Samuraiem, to nie szedłbym w spoa, ani resory OME/MAZUR tylko pobawił się oryginałem i zaczał robić springa.
Jeżeli robi się wszystko samemu to koszt elementów zawieszenia będzie niższy niż komplet resorów ome cz mazura.
Robiąc w warsztacie zawieszenie trzeba sobie doliczyć trochę $$$ za robociznę.
Tyle ode mnie ws. zawieszenia ;)
kewin - 2013-02-18, 21:12
a co do pieniedzy wyrzuconych w błoto musisz sie do tego przyzwyczaic :) off road to dosłowne wyrzucanie pieniedzy w błoto haha :D a co do auta jak troche pojezdzisz to sam zobaczysz czego brakuje i wtedy zrobisz ;)
adalbert - 2013-02-18, 21:46
Moja rada jest taka, nie rób nic.
Zanim cokolwiek zrobisz w Samuraiu zalicz kilkadziesiąt godzin za kółkiem w terenie. Poznasz wtedy co Cię boli. Wybierz opony. Jak już się na nie zdecydujesz to przemyśl to jeszcze raz. Weźmiesz za duże ( od nalewek 235/75/15) musisz się liczyć z liftem lub podcinaniem nadkoli oraz brakiem mocy przy standartowych przełożeniach. Weźmiesz za małe za parę miesięcy będziesz chciał większe co wiąże się z reduktorem 4,16 lub przełożeniami 5,125 (ew. podobne). CO do SPOA resorów Mazura Ome itp. i springa moje zdanie jest takie że zarówno dobrze zrobione SPOA (najlepiej z drążkami reakcyjnymi i szerokimi mostami) jak i zawias Mazura itp są zajebiste i zajebiście krzyżują o ile są dobrze zrobione. Co do Springa to na początek nie idz tą drogą chyba że znasz kogoś na prawdę kumatego kto CI to zrobi bo druciarstwo na prawdę może się źle skończyć.
I uważam że najważniejsza rada. Za żadne skarby na początek nie kupuj windy. Naucz się najpierw jeździć i wychodzić z opresji. WINDA ODMUŻDŻA.
Generalnie zanim cokolwiek zrobisz w aucie przemyśl to a pozwoli Ci to zaoszczędzić mnóstwo kasy.
Wiem to z doświadczenia.
Didymos - 2013-02-18, 22:56
Dokładnie tak, najpierw dużo jeździć i obserwować czego w aucie brakuje, a nie bezmyślnie pakować wszystko, co tylko da się kupić.
Kamilson - 2013-02-18, 23:20
Nie wniosę nic nowego .. ale musisz odpowiedzieć na pytanie .. do czego to auto ma być . Co cię najabrdziej kręci .. aa na to odpowiesz tylko i wylacznia .. jak tu koledzy powiedzieli za sterami . :)
Powodzonka
_S_E_B_E_K - 2013-02-19, 08:50
he dzieki chlopaki:) no to odpowiem sobie sam na zadane przeze mnie pytanie i zrobie te klepanie resorow z tylu a z przodu zaloze oryginalne amorki od samuraia :) tak na poczatek :) opony juz mam:) sahary nowki sztuki:) i polibusze w zawieszenie. kupie kinetyka i hilifta do wyciagania i narazie bede jezdzil :)
sokratesb - 2013-02-19, 15:09
To chyba dobry początek.
_S_E_B_E_K - 2013-02-19, 15:31
tak nie ma co kupowac narazie resorow po 2tys a za pol roku sprzedac samochod ;) roznie w zyciu bywa;) juz pare razy siedzialem na mostach w blocie i koledzy pomogli :) takze zostaje plan: klepanie resorow, nowe amorki z przodu i rura pcv na dolot :)
adalbert - 2013-02-19, 15:45
CO do dolotu to polecam Ci projekt chomika, który zastosowaliśmy w moim aucie opisany pod punktem 6 w tym temacie
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1920
Zamiast rury pcv rura hydro fi 50. Przy silniku 1,3 wystarczy bez problemu. Największym plusem tej rury jest to że jest w jednym kawałku przez co unikamy łączeń.
|
|