|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Mój Samurai - Suzuki Samurai 1,3i '96 - ANDREWAQ
andrewaq - 2013-02-20, 19:37 Temat postu: Suzuki Samurai 1,3i '96 - ANDREWAQ Oto moja zielona pyrkawka.
Kupiłem nie motaną płaską serię z wyciekami i ze zgniłą blachą czyli standard.
Zrobiłem: Progi i nadkola oraz pozostałe dziury, ale i tak dalej gnije tyle że obok.
Rama jest OK.
Silnik standardowy 1,3 wtrysk
Moc: wiadomo, jak to samurai - jak się przyciśnie to jakoś tam się turla.
Nowe sprzęgło i rozrusznik.
Zawias przód: resory Lovells medium, amortyzatory saab 900SE tylne.
Zawias tył: resory OME, amortyzatory FSO Truck tylne (tylne?) chyba.
Zawias spełnia moje wymagania, jest wygodnie w terenie, dźwignięty jest całkiem wysoko i nawet się to jakoś krzyżuje.
Wieszaki + 50.
Stabilizator OUT.
Amortyzator skrętu JEEP XJ
Koła odwrócony trójkąt + dystanse 40mm
Snorkel szczelny, silnik prawie gaśnie gdy go zatkam
(zakładam że dlatego prawie bo coś powietrza może zasysać odmą? - nie wiem)
Był LPG - już nie ma. Problemy z legalizacją. Trudno. Za to kanapa na tył wróciła.
Wyciągarki jako takiej - brak. Mała pierdółka 3000 LBS do pługa.
Ewentualnie ze zbloczem jako ostatnia deska ratunku pośród dzikiej głuszy o drugiej w nocy.
Kinetyk (wożę) i Hi - Lift (nie wożę, za duży)
Wszystkie naprawy i modyfikację wykonywałem sam we własnym zakresie to i wiem co mam i ufam temu autku
na tyle że jeżdżę bez jakichkolwiek narzędzi (pewnie się w końcu na tym przewiozę :D)
To by było tyle z ewangelii na dzień dzisiejszy.
Więcej grzechów nie pamiętam :P
jurczi - 2013-02-22, 06:09
Fajnie zrobiony samiec. A wyciągarka uwierz, że nawet taka przydaje się w krytycznych sytuacjach. Miałem taką w vitce (też do pługa) i parę razy się nią wyciągałem.
dodge - 2013-02-22, 15:53
andrewaq a sprężyn nie miąłeś miedzy resorami ? coś mi świta
andrewaq - 2013-02-22, 22:11
Owszem, miałem, z przodu i z tyłu i to przetestowałem chyba z 5 konfiguracji,
i zawsze albo za twardo albo za miękko i dobijało, albo za krótki skok itd.
Ostatecznie zdecydowałem się na to rozwiązanie co mam teraz i wątpie żebym coś więcej zmieniał z zawiasem
wogóle to teraz już wiem że trzeba było tak odrazu zrobić
zaoszczedził bym trochę kasy i mnustwo pracy.
Kiedyś ewentualnie wrzucę jakieś offroadowe amorki ale nie wiem czy to znacznie poprawi pracę zawieszenia.
A tak w ogóle to wkuxrwia mnie już ten brak mocy i co rusz myślę o sprzedaży i zakupie czegoś mocniejszego :)
sokratesb - 2013-02-22, 22:34
Nie sprzedawaj Suzy!!
Już lepiej mocniejsze serce włóż! :)
Zawias - 2013-02-22, 22:46
Reduktor 4.16 i moc będzie z Tobą.
wisniowy21 - 2013-02-23, 12:12
silnik 1,9d poldolot i wtedy jest MOC
KRZYKKU - 2013-02-23, 12:50
lub 1.3 GTI 105KM
Kamilson - 2013-02-23, 19:29
osobiście nie podoba mi sie 1.3 gti... straszna wiertara.. trzeba go zajebiście kręcic . bardziej do szybkościówek jak do przeprawy .. takie moje zdanie :)
andrewaq - 2013-02-23, 22:26
Poprawcie mnie jeśli się mylę: wstawienie silnika 1,3 16V nie wymaga wymiany skrzyni biegów?
I czy jeśli tak to wynika z tego że ten swap kosztuje najmniej pracy przy przeróbkach?
Czy jest inny silnik który pasuje do tej skrzyni bez stosowania flanszy itd?
Chodzi mi o to którą opcje swapu (na jaki silnik) aby było najłatwiej.
Ostatnio z czasem u mnie krucho, więc jeśli już miałbym wstawiać inny motor to
zależy mi na sprawdzonym prostym rozwiązaniu.
Ewentualnie zlecę całą wymianę dobremu warsztatowi ale pewnie
o taki w moim rejonie ciężko (lubelskie/Zamość)
Lexx - 2013-02-23, 22:29
Nie wiem czy czasem 1.7 Isuzu (byly montowane w corsie B) nie pasuje, tyle ze to diesel lub tez turbo.
Jednak nie pasi bez flanszy ;/
KRZYKKU - 2013-02-23, 22:33
dla każdego co innego... diesel 70KM też nie idzie od samego dołu i nie jest dynamiczny jak GTI a jednak te 35 kucyków więcej robi swoje. Do odcinki nie musisz go trzymać a w porównaniu do fabrycznego motoru to cud, jak zredukujesz przełożenia bo i tak przy większym kole trzeba to mocy zdecydowanie nadto tak że spokojnie nie trzeba go wysilać. Z dodatkowych plusów to spalanie wziąwszy pod uwagę LPG taniej nie zrobisz i masa motoru. Lubię dźwięk i zapach diesla ale jeśli robić potwora to włożyłbym GTI
Kamilson - 2013-02-24, 02:01
Moim skromnym zdaniem lepsze rozwiązanie to 1.6 16v . moc ta sama ale pojemnośc większa. Przeprowadziłem wywiad i ludzie są zadowoleni... mimo 16 zaworów ciagnie od dołu .. nie trzeba go pałować i ma nadmiar mocy :) ale każy ma inne teorie i wizje i to jest w tym sporcie piękne :)
Didymos - 2013-02-24, 12:04
http://pultusk4x4.org.pl/samurai-gti/ - co nieco o 1,3 gti w samcu.
Osobiście też nie odpowiada mi charakterystyka pracy wiertarki i wybrałem 1,6 16v, ale co kto lubi, np. na os-ach gti bardzo ładnie się sprawuje.
Natomiast nie wydaje mi się, żeby montaż 1,3 gti był prostszy od montażu motoru ze swifta albo baleno, jedyna zaleta to to, że pasuje na skrzynię, z pozostałymi rzeczami trzeba się tak samo gimnastykować.
Hałas - 2013-02-24, 12:13
Moim zdaniem 1.3 GTi to zajebisty silnik ale do swifta na KSJty bo ma dużą moc z malej pojemności (Podział na klasy ze względu na pojemność silnika)
Na naszych rajdach nikt nie patrzy na pojemność,a wydaje mi się, że 1.6 daje większą niezawodność(no i części w niskich cenach).
sjbielsko - 2013-02-25, 08:38
ja wlasnie jestem przed swapem na bmw 1.6i 105km masa prawie jak vitara 8v a częśći do tego sa masakrycznie tanie:) no i do tego krótka skrzynia bmw:)
robercik - 2013-02-25, 21:25
zastanawiaó sie ktos kiedys na silnikiem z baleno 1,3 16v ciut ponad 80 koni podobnie jak w jimny. jak to si me ze skrzynia z samuraia i łapami silnika?
|
|