Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Knajpa u "Samiego" - Rozmowy o dwóch kółkach

Lexx - 2013-02-23, 22:20

Pannonia TLF250 DeLuxe :D dzis kurier dostarczyl z Polszy ;]
Czwarty motor w domu :mrgreen:

Didymos - 2013-02-23, 22:23

Fajny klasyk.
Pewnie jesteś jednym z nielicznych co importował moto z PL do GB :mrgreen:

Lexx - 2013-02-23, 22:25

Ten jest sciagniety z sentymentow . . . jak importuja ludzie to szlifiery itd.
Na dniach zmiana papierow na angielskie i rozbiorka w droby mak :)

zawada - 2013-02-23, 22:30

a ile cie kosztował ja poluje na wsk nawet do remontu ale nie moge trafic
Lexx - 2013-02-23, 22:33

Nic nie kosztowala, jest w rodzinie od nowosci, transport 160 fuli.
Kilka lat temu przez moje i Brata rece przeszlo kilkanascie WSK, SJL itd. do remontu lataly wtedy za 350 PLN do smigania w stanie dobrym za 700 :)

sokratesb - 2013-02-23, 22:35

Zawada, a latasz po złomowiskach? U mnie leśniczy ma taki układ, że jak koleś z pobliskiego złomowiska przyjmuje WSK'e to złomiarz do niego dzwoni.
zawada - 2013-02-23, 22:40

nieno co ty mało tego u mnie w okolicy a parcie na WSK'e jest i nawet na eshaelk'e a po drogie czasu brak na takie szukanie
Lexx - 2013-02-23, 22:41

Poszukaj w Jarmarku, gielda motocyklowa, swiat motocykli, wyslij tam ogloszenie ze kupisz i zadzwonia napewno, u nas zawsze dzialalo :)
zawada - 2013-02-23, 22:44

spoko narazie szykuje sie na poł roczny wyjazd wiec wole sie troche zona i samcem zajac hehe
yenko - 2013-02-23, 23:45

ja mam w garażu mz etz 150 która czeka od 3 lat na przeszczep ramy bo kupiłem nieświadomie z skrzywioną.
Lexx - 2013-02-24, 08:41

U mnie przed domem stoi etz 125, w garazu etz251 do kt. Przyszedl wczoraj cylinder po szlifie :) a w ogrodzie Yamaha Dt 175 mx z '78.
MZty brata, ja poluje tu na BSA albo Royal Enfield :)

mhabm - 2013-02-24, 08:45

Przez ostatnie lata jeżdziłem Jawą 350TS, teraz smigam Suzuki GN250 . Na wsi w stodole mam WSK 175 - troszkę zdewastowana ,ale trzymam dla syna co by sobie grzebał za jakieś 10 lat
Lexx - 2013-02-24, 08:49

I slusznie:) ja w Pl zostawilem chyba ze 3 motóry ale tych raczej sciagac nie bede :)

BTW, ku memu zdziwnieniu w UK jest sporo mz, jawy tez sie trafiaja :)

Didymos - 2013-02-24, 11:47

Aż dziw, że taki problem jest znalezieniem wueski, tego badziewia było najwięcej, nawet jeden forumowicz się niedawno pozbywał 8-) Kiedyś kupiłem wsk za 70 pln i po kilku latach za tyle samo sprzedałem :mrgreen:
W tej chwili mam wfm z '62, wujaszek miał ją od nowości, w zeszłym roku ją odrestaurowałem, została tylko drobna kosmetyka i będzie śmigać.
Mam też shadow 750 z '84, bardzo przyjemna do jazdy armatura.

mhabm - 2013-02-24, 13:28

Teraz jest trend na niby takie PRL-owskie retro więc takie sprzęty się cenią. Sam chiałem swego czasu przytulić WSK 125 ale odpuściłem sobie ze względu na tragiczną jakość współczesnych części.
Jak byłem mały to w szopce u dziadka przykryta szmatami stala WSK 125, jeden z ostatnich modeli w stanie fabrycznym. Ile ja na niej kilometrów przejechałem w tej szopce :)

yahoo33 - 2013-02-24, 13:48

TO ja dożce się do wątku o dwóch kółkach ;)

W sumie maszyna ojca, ale fajnie się pochwalić co brat knuje w garażu.
http://www.forum.sr500.pl...php?f=24&t=1590

Zasadniczo to toczymy mała wojnę o terytorium w garażu, czy Samurai czy Yamaha ;)

paw3ł - 2013-03-11, 19:45

A co mi szkodzi, to i ja wtrącę swoje 3 grosze...
Romet Komar -> Simson -> Yamaha DT125 -> Yamaha R6 -> CBR1000RR


Czas się rozstać z tym pociskiem, bo za dużo pkt karnych łapię a szkoda prawka stracić... Tym bardziej, że wolno nie da się tym jeździć... ;)

sokratesb - 2013-03-11, 20:01

Ja bym się bał ta takich pociskach jeździć. Marzy mi się z kolei coś co miałeś kiedyś, czyli Yamaha DT. <3
Tylko raczej 80, albo wyższa, na kartę motorowerową (czy tam teraz prawko jakiejś tam kategorii), bo 125 to ma już troszkę za duże przyśpieszenie do setki v-maxa (za bardzo by mnie kusiło. :-D ), a do tego ciężko zarejestrować na 50.
Jakie masz wrażenia po DT?

paw3ł - 2013-03-11, 20:09

DT było fajne, ale znudziło mi się po dwóch tygodniach. Sprowadziłem sobie osobiście z Niemiec, w pełni odblokowane i nie było zakatowane.
DT wychodziło w 50, 80 i 125ccm.

RR się nie boję. Jedzie to ładnie, na koło wstaje na 3ce z gazu. 200/h pojawia się szybciej niż mózg zdąży mi to przetworzyć.
Na pierwszych jazdach myślałem ze mi się sprzęgło ślizga... po miesiącu okazało się że nówka opona poszła w pizdziet, bo każdy start to było palenie gumy... :(

sokratesb - 2013-03-11, 20:17

No, jednak mimo wszystko przeraża mnie wizja pędzenia 200km/h bez żadnej ochrony. :-)
Wiem, że wychodziły 50, 80 i 125, ale często ludzie mieniają sam cylinder na 80, mając więcej mocy, a nadal jest zarejestrowany na motorower. :)
Taką Yamahę bym przygarnął, ale matka by na zawał chyba umarła. :-D
Do tego trzeba mieć trochę kasy, żeby taką kupić... :)

Lexx - 2013-03-11, 23:30

Ja wpasnie sprzedaje poczciwe dt175 mx bo nie mam gdzie na tym smigac niestety. Bedzie ma czesci do Suzanny.
sokratesb - 2013-03-12, 08:26

Haha, Paweł, a ja się właśnie kapnąłem, że mam w pokoju wielki plakat Twojej Hondy. :-D

paw3ł - 2013-03-12, 09:14

E to jest model SC59, a ja mam SC57A :)
Lexx - 2013-03-12, 10:28

Brat planuje na ten rok zakup BMW r1150gs Adventure posmigac troche po wyspach a na pzyszly wycieczke do stanow po r1200gs i przejechac przez cala Route 66, potem motor sciagnac do UK bo w 2 strony sie go wozic nie oplaci. Podobno :mrgreen:
SamNaSamZSam - 2013-03-14, 14:21

miszcz! https://www.youtube.com/w...=endscreen&NR=1

[ Dodano: 2013-03-21, 12:14 ]
Dany napisał/a:
W motocyklu powinno się też często myć łańcuch...

I zależy jaki łańcuch masz X-ring czy O-ring :-)


Mam X-ring DIDa. A co za różnica w konserwacji czy jest tam x czy o ? Myślałem, że to tylko jakieś kwestie wytrzymałościowo-oporowe wchodzą w grę.

Dany - 2013-03-21, 12:47

X lub O to uszczelnienie.
http://www.motocykl-onlin...-rolka-przekroj

Na niektórych smarach jest opis że nadaje się do O i X ale kiedyś słyszałem że starsze środki były tylko do O-ring

SamNaSamZSam - 2013-03-21, 12:49

no ok, rozumiem czym się różni budowa łańcucha, ale nie rozumiem jakie to ma przełożenie na sposób jego konserwacji. Bo co przy O ringu ma być coś bardziej penetrującego czy jak?
Dany - 2013-03-21, 12:50

Ja latam moto tylko po czarnym i myję łańcuch co 3-5 smarowań...
Przelatałem Bandziorem 1250 koło 30 kkm i tylko raz delikatnie wymagał naciągnięcia...
Smarowanie co II tankowanie...

[ Dodano: 2013-03-21, 12:52 ]
SamNaSamZSam napisał/a:
no ok, rozumiem czym się różni budowa łańcucha, ale nie rozumiem jakie to ma przełożenie na sposób jego konserwacji. Bo co przy O ringu ma być coś bardziej penetrującego czy jak?

Często mycie i często smarowanie
O-ring jest najsłabszym z uszczelnionych łańcuchów.

SamNaSamZSam - 2013-03-21, 12:55

Dany - wszystko cacy. Ale zrozumiałem z pierwszego postu, że sposób konserwacji łańcucha zależy od tego czy mam x- czy o- ring.

To że o łańcuch trzeba dbać to oczywista oczywistość jak olej w mostach Suzi. Tylko czym ta konserwacja ma się różnić w przypadku różnych łańcuchów? To jak np. masz most czy tam dyfer z LSD to musisz lać inny olej niż do mostu/dyfra bez LSD. Zaintrygowałeś mnie pisząc, że sposób dbania o łańcuch zależy od tego czy to x czy i o i stąd drążę temat.

Dany - 2013-03-21, 13:24

Nie pamiętam dokładnie ale z O-ringiem trzeba delikatniej... zwłaszcza z myciem i smary też były inne...
yahoo33 - 2013-04-18, 15:19

Yamaha SR 500

Po remoncie :D












Lexx - 2013-04-18, 15:22

Na jednym garnku? Ladnie to musi wibrowac ...
Dany - 2013-04-18, 23:05

Piękna....
Lexx - 2013-08-30, 17:09

Mz SM '05



;]

egon - 2013-08-30, 19:11

jak to lata ?
Lexx - 2013-08-30, 20:56

Elegancko jak na 125 ;] na razie malo smigalem bo kedwo kupiona i bez przegladu ale ze startmi etz ni ma nic wspolnego.
Czterosow, 4 zawory, 15 koni spalanie 3,5/100 ...
Jak wykrece pierwszy tysiac napisze wiecej. Na razie ma przebieg 11tys km :mrgreen:

sokratesb - 2013-08-30, 22:05

4-suw w 125cm to chyba nie za fajne, nie?
Lexx - 2013-08-30, 22:13

A to dlaczego?
Maverick - 2013-08-30, 22:17

dwusuw zrywniejszy, inaczej oddaje moc.
Lexx - 2013-08-30, 22:21

Owszem, tyle ze tu i tak wwzzytsko co 125 limitowane jest do 14koni, a ta ma 15 ;] wiec co za roznica, z reszta ja nie potrzebuje zapierniczac tylko porusza sie sprawnie w korkach (: na pol roku, do czasu zeobienia pelnego prawka starczy, potem Fazer albo Bandzior.
yenko - 2013-08-30, 22:58

A nie ma ktoś na sprzedaż ramy do Etz 150 ?? Z papierami oczywiście
Maverick - 2013-08-30, 23:03

Może być, ale drugi koniec Polski od Ciebie - Białystok...
Jutro tam będę to zapytam i strzelę fotki dla Ciebie jak chcesz?

Lexx - 2013-08-30, 23:15

U mnie to ETZ 125 ;] swietny motang, sprzedalismy takiego kilka miesiecy wstecz ...


Chcialem taka ...

yenko - 2013-08-30, 23:39

Maver mówisz do mnie ? Jak tak to po ile ?
Maverick - 2013-08-30, 23:43

Do Ciebie. Nie wiem po ile. Jutro tam będę to się dowiem.
yenko - 2013-08-30, 23:46

Oki to daj znać bo szukam w dobrej cenie, a swoją muszę jakoś zezłomować.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group