Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Dodatkowe wskaźniki

Fifer - 2013-02-24, 12:35
Temat postu: Dodatkowe wskaźniki
Wczoraj podpinałem wskaźnik temperatury i woltomierz i jest mały problem, mianowicie po uruchomieniu silnika wszystko ładnie działa ale jak tylko włącze światła lub dmuchawe to wskaźnik temperatury zaczyna przeklamywać, pokazuje dużo większą temperaturę niż jest w rzeczywistosci. Czy ktoś może mi powiedzieć czym to jest spowodowane?
slavok - 2013-02-24, 13:44

Przyczyny szukaj w zasilaniu owych wskaźników, spróbuj pociągnąć na próbę zasilanie na krótko (przez bezpiecznik) z akumulatora i sprawdź czy dalej będzie się tak działo.
Fifer - 2013-02-24, 18:24

Właśnie tak robiłem i niestety dalej się tak dzieje...
moziembl - 2013-02-24, 20:25

Czujnik temperatury masz dwu przewodowy czy jedno? Masę silnika sprawdziłeś? Generalnie jeśli masz problem że jak włączasz jakiś duży odbiornik i inny zaczyna wariować to albo masa do dupy albo plus. Ja do swoich wskaźników przez przekaźnik dostarczyłem oddzielny plus i minus. W szczególności że chciałem pomiar napięcia dokładnie na akumulatorze, a nie gdzieś w instalacji. Tym bardziej że samce mają przekroje przewodów bardzo skromne. Więc i spadki napięcia są spore.
kostuch - 2013-02-24, 20:49

Autor tematu nawet nie dał żadnej szansy zatajając jakie auto, jaki czujnik i jaki wskaźnik :mrgreen:
Fifer - 2013-02-25, 00:12

Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...

Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...

moziembl - 2013-02-25, 07:41

Fifer napisał/a:
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...

Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...


Nie masz się co denerwować, twój opis problemu rzeczywiście jest lakoniczny, co utrudnia pomoc, próbowałeś brać masę i + bezpośrednio z aku do wskaźnika i czujnika? Powinno być dobrze, a ze skromnego opisu to masz do przeglądu całą elektrykę, zacznij od czystości klem, i stanu przewodu ładowania z alternatora.

kostuch - 2013-02-25, 10:40

Fifer napisał/a:
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...

Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...


Chłopaku... może odrobinę grzeczniej. :roll:
Jak zadajesz pytanie i oczekujesz odpowiedzi, to chociaż podaj podstawowe dane.

Dla twojej informacji:
W gaźnikowym samuraiu był jeden czujnik temperatury a we wtryskowym dwa.
Do tego z jednym kabelkiem co idzie do zegara nie ma sensu się podłączać - jakbyś dokładnie obejrzał schemat, to byś się dowiedział dlaczego.
Do tego idącego do komputera podłączasz się tak samo jak w Gallardo i będzie dobrze działać :mrgreen:

tytus - 2013-02-25, 17:02

mój jest w kolorze Gallardo więc można łatwo pomylić :mrgreen:
jak kostuch pisał nie rzucaj się kiedy przychodzisz z zapytaniem o pomoc, sam widzisz że pasuje podać więcej informacji

Fifer - 2013-02-25, 18:20

kostuch napisał/a:
Fifer napisał/a:
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...

Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...


Chłopaku... może odrobinę grzeczniej. :roll:
Jak zadajesz pytanie i oczekujesz odpowiedzi, to chociaż podaj podstawowe dane.

Dla twojej informacji:
W gaźnikowym samuraiu był jeden czujnik temperatury a we wtryskowym dwa.
Do tego z jednym kabelkiem co idzie do zegara nie ma sensu się podłączać - jakbyś dokładnie obejrzał schemat, to byś się dowiedział dlaczego.
Do tego idącego do komputera podłączasz się tak samo jak w Gallardo i będzie dobrze działać :mrgreen:


Chłopaku chyba nie doczytales o co mi chodzi ;-) albo ja nie rozumiem Twojej wypowiedzi :oops: ... Ja podlaczylem dodatkowy wskaźnik z czujnikiem i to w nim jest przeklamanie.

slavok - 2013-02-25, 18:41

do którego czujnika podłączyłeś ? ... gdzie się on znajduje ?

i nie słodźcie sobie tymi "chłopakami" bo troszkę się pedalsko robi :mrgreen:

Fifer - 2013-02-25, 21:43

Podłączyłem do czujnika dostarczanego razem ze wskaźnikiem, zamontowane jest na górnym wężu od chlodnicy.
kostuch - 2013-02-25, 23:36

Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz :mrgreen:
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne :idea:

moziembl - 2013-02-26, 21:56

kostuch napisał/a:
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz :mrgreen:
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne :idea:


Kostuch troszkę chyba przesadzasz, po pierwsze rozumiem że wskaźnik jest samochodowy czyli przystosowany jest do samochodowych wahań napięcia zasilania ale w pewnych granicach, poza tym jest to wskaźnik, a nie miernik laboratoryjny z dokładnością pomiaru rzędu ułamków procenta. Tak jak pisałem, ja swój wskaźnik podłączyłem prawie bezpośrednio pod akumulator i wskazania mam stabilne.

Fifer - 2013-02-26, 21:59

W weekend zrobię to samo zobaczymy co się będzie działo...
kostuch - 2013-02-27, 09:22

moziembl napisał/a:
kostuch napisał/a:
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz :mrgreen:
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne :idea:


Kostuch troszkę chyba przesadzasz, po pierwsze rozumiem że wskaźnik jest samochodowy czyli przystosowany jest do samochodowych wahań napięcia zasilania ale w pewnych granicach, poza tym jest to wskaźnik, a nie miernik laboratoryjny z dokładnością pomiaru rzędu ułamków procenta. Tak jak pisałem, ja swój wskaźnik podłączyłem prawie bezpośrednio pod akumulator i wskazania mam stabilne.


Być może przesadzam, ale jak do tej pory nikt (poza autorem wątku) nie wie co to za czujnik, co to za wskaźnik i jak duże są przekłamania :mrgreen:
W sumie twoje ostatnie zdanie jest kluczowe...

Fifer - 2013-02-27, 23:07

kostuch napisał/a:
moziembl napisał/a:
kostuch napisał/a:
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz :mrgreen:
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne :idea:


Kostuch troszkę chyba przesadzasz, po pierwsze rozumiem że wskaźnik jest samochodowy czyli przystosowany jest do samochodowych wahań napięcia zasilania ale w pewnych granicach, poza tym jest to wskaźnik, a nie miernik laboratoryjny z dokładnością pomiaru rzędu ułamków procenta. Tak jak pisałem, ja swój wskaźnik podłączyłem prawie bezpośrednio pod akumulator i wskazania mam stabilne.


Być może przesadzam, ale jak do tej pory nikt (poza autorem wątku) nie wie co to za czujnik, co to za wskaźnik i jak duże są przekłamania :mrgreen:
W sumie twoje ostatnie zdanie jest kluczowe...


Chłopie skończ już swoje wywody...

Starscream - 2013-02-28, 21:34

ja też mam dodatkowy wskaźnik i pokazuje mi o 9stopni mniej niż laboratoryjny miernik temperatury. czujnik mam ze zestawu wkręcony w obudowę termostatu czyli tam gdzie oryginalny. kombinowałem z masami plusami nic to nie dało -przyzwyczaiłem się że 80stopni to 90 i jest OK
yahoo33 - 2013-02-28, 21:43

Z racji że już mamy taka merytoryczną dyskusję na temat podpięcia czujnika temperatury, mam takowe pytanie:

Jakiego koloru jest kabel idący do czujnika temperatury (tego pod termostatem) w silniku gaźnikowym?

Nie udało mi się tego odczytać ze schematu, a jakiś czas temu urwałem ten kabel nieświadomie jak montowałem alternator.
Urwany kabel został spięty z resztą "martwych" kabli i dopiero później się zorientowałem że został urwany, a teraz kłopot który to.

BTW mam plagę nie działających wskaźników, przestał działać poziom paliwa, temperaturę sam urwałem, a magicy od reduktora zgubli kulkę od czujnika 4x4. Jak żyć :mrgreen:

kostuch - 2013-02-28, 23:46

yahoo33 napisał/a:

Jakiego koloru jest kabel idący do czujnika temperatury (tego pod termostatem) w silniku gaźnikowym?


Żółto-biały

yahoo33 - 2013-03-01, 12:54

Dzieki!
farba - 2013-05-05, 20:17

panowie chcialym sobie zamontowac dodatkowy wskaznik temp.
czy mozna by bylo wkrecic trojnik w miejsce oryginalnego i tam go zamontowac??

moziembl - 2013-05-05, 20:36

Będzie Ci przekłamywał, bo się będzie wychładzał.
farba - 2013-05-05, 22:49

to gdzie go zamontowac najlepiej
Starscream - 2013-05-06, 16:20

ja ma wskaźnik dodatkowy- (raczej podstawowy nie fabryczny:)) czujnik mam zamiast oryginalnego. Ale i tak przekłamuje mi o 9 stopnia czyli jak masz 90 to masz 79 firma F&K
kostuch - 2013-05-06, 16:29

Starscream napisał/a:
ja ma wskaźnik dodatkowy- (raczej podstawowy nie fabryczny:)) czujnik mam zamiast oryginalnego. Ale i tak przekłamuje mi o 9 stopnia czyli jak masz 90 to masz 79 firma F&K

Każdy czujnik można skalibrować aby mieć dobre wskazania.
Albo pamiętać że trzeba zawsze dodać/odjąć x stopni :->

Tanto - 2013-05-06, 19:32

Starscream napisał/a:
Ale i tak przekłamuje mi o 9 stopnia czyli jak masz 90 to masz 79 firma F&K

Nie żebym się czepiał, ale to jest 11 stopni różnicy ;-)

sokratesb - 2013-05-06, 20:12

Chciałem to napisać, ale nie chciałem off-topu robić... :D
moziembl - 2013-05-06, 20:47

Ja kombinowałem żeby wkręcić w miejsce zaznaczone strzałką ale ten brok nie dał mi się wykręcić, a wtedy nie chciało mi się zdejmować filtra powietrza żeby to nawiercić i wykręcić, teraz mam wątpliwość czy tam jest już kolektor ssący czy jeszcze obieg wody


Starscream - 2013-05-06, 20:47

sorki za pomyłkę pokazuje 80 zamiast 90 :mrgreen:
można jeszcze taki adapter kupić i na wężu założyć ale to koszt od 60zł w górę za kawałek aluminium i dwie opaski
kostuch----nic nie skalibrujesz bo czujnik jest nierozbieralny a jak dokładasz rezystancję to przesuwa się cała skala i zamiast mieć od 40 mam od 50 Tandetny wskaźnik i tyle

kostuch - 2013-05-06, 20:56

Starscream napisał/a:
nic nie skalibrujesz bo czujnik jest nierozbieralny a jak dokładasz rezystancję to przesuwa się cała skala

Ja nie skalibruję? Ja? :lol:

hint:
Rezystancję można podłączać zarówno szeregowo jaki równolegle :-P

Starscream - 2013-05-07, 20:50

tak jak bym nie wiedział :mrgreen: i co ci to da ??? przesunie się skala a nie o to chodzi
albert - 2013-05-07, 22:17

mozna taniej i lepiej-zaklamanie 2-3 stopnie
termometr panelowy elektroniczny montowany obejma na wezu zawiniety tasma- jezdze juz nim rok, wlacza mi sie wiatrak przy nastawionym czujniku na 82 stopnie- pokazije mi wtedy 79 - nieraz 81 stopni

kostuch - 2013-05-08, 11:23

Starscream napisał/a:
tak jak bym nie wiedział :mrgreen: i co ci to da ??? przesunie się skala a nie o to chodzi

Jak jest liniowy wskaźnik do logarytmicznego czujnika to zawsze powstanie buba.
Chodzi o to, żeby błąd był najmniejszy tam gdzie jest interesujący punkt, czyli przy np 90 stopniach.
To że przy 40 stopniach pokaże 30 zupełnie by mi nie przeszkadzało.

Podobny problem miałem pisząc soft do termometru w metromierzu. Wskazania z liniowego przetwornika podnosiłem do kwadratu, żeby uzyskać parabolę bo daje mniejszy błąd. A i tak na końcach zakresu błąd rośnie.

Przy analogowym pomiarze można przepuścić sygnał przez wzmacniacz operacyjny o odpowiedniej charakterystyce i dopasować się do wskaźnika. Kilka elementów więcej ale się da :mrgreen:
Niestety tani wskaźnik da jedynie orientacyjne wskazania... :-P

SamNaSamZSam - 2013-05-08, 14:03

czekajcie, czekajcie a tego nie ma w manualu? :lol:
kostuch - 2013-05-08, 14:57

SamNaSamZSam napisał/a:
czekajcie, czekajcie a tego nie ma w manualu? :lol:


Foch :!:
:-P

albert - 2013-05-08, 16:59

zależy co dla kogo . mi się przydaje. załamuje 2-3 stopnie. wiem jaką temperatura w razie czego włącza drugi wiatrak z kabiny
Starscream - 2013-05-08, 21:30

mnie takie coś nie zadowala. Generalnie wskażnik nie był tani koło 90zł w komplecie z czujnikiem.
kostuch - 2013-05-08, 22:59

Starscream napisał/a:
mnie takie coś nie zadowala. Generalnie wskażnik nie był tani koło 90zł w komplecie z czujnikiem.

To że nie był tani w sklepie nie oznacza że jest on "z górnej półki".
Precyzyjne wskaźniki analogowe są sporo droższe w wykonaniu od cyfrowych.
Porównaj np pierwsze z brzegu:
http://allegro.pl/woltomi...3209196754.html
http://allegro.pl/woltomi...3229360346.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group