Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Przerobka suzki z resorow na sprezyny ...

kaczmarr_ - 2010-12-29, 11:22
Temat postu: Przerobka suzki z resorow na sprezyny ...
Witam

Zastanawiam sie nad zalozeniem sprezyn zamiast resorow.. Mam jednak obawy co do:

-miejsca mocowania "wachaczy" oraz ich dlugosci
-sposobu mocowania "wachacza" do mostu
-poprowadzeniem (katow) wachacza wzgledem walow napedowych
-miejscem mocowania wachaczy wzgledem polozenia krzyzakow walu (czy nei przeszkadza ze beda krzyzaki nizej ,wyzej ,bardziej przesuniete w prawo lub lewo)
-dlugoscia sprezyn
-dlugoscia amortyzatorow
-czy podczas skoku mostu nie okarze sie ze wal jest za krotki i cos sie wyrwie

Mam pare zdjec z neta ,wszystko wyglada bardzo prosto i mozna "na oko" okreslic gdzie porobic mocowania wachaczy zeby bylo ok
Widac tez na nich jak mniej wiecej maja wygladac mocowania do mostu
Mozna strzelac ile maja sprezyny wysokosci ,a ile amory -ale jedynie STRZELAC


Moze ktos z forumowiczow dumal juz nad tym i kombinowal przy zawieszeniu??

Widzialem tez juz posty o sprezynach dorzuconych do resorow.. Ja jednak planowal bym pozbyc sie resorow calkowicie
Juz samo to ze nie beda pekac mnie cieszy ,a do tego nie bedzie wieszakow czyli kat nataracia i zjazdu zwieksza sie sporawo..


Czekam na jakies konkrety..

Pozdrowka i dzikiej zabawy na sylwka!


Najprostsze rozwiazanie ktore wprowadzil bym w zycie na poczatek

Wyzsza szkla jazdy ,wydaje mi sie ze to juz bardziej w trail podchodzi poniewaz napewno jest duzo wiekszy skok i wykrzyz

sposob mocowania wachacza do mostu

KSikorski - 2011-01-07, 21:42

Uważam, że zamiast pytać trzeba sobie policzyć kinematykę takiego układu. Jak się nie umie, to wziąć książkę do mechaniki i się nauczyć, to nie jest specjalnie skomplikowane. Zaoszczędzisz sobie prób i błędów oraz być może unikniesz spowodowania katastrofy drogowej.
Yabu - 2011-02-12, 19:49

Gdyby ktoś chciał przerabiać samiego na sprężyny to tutaj jest fajne podwozie na sprężynach za nieduże pieniążki. http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C17469584.html
ilio - 2011-02-12, 20:20
Temat postu: Re: Przerobka suzki z resorow na sprezyny ...
[quote="kaczmarr_"]Witam

Zastanawiam sie nad zalozeniem sprezyn zamiast resorow.. Mam jednak obawy co do:

-miejsca mocowania "wachaczy" oraz ich dlugosci
-sposobu mocowania "wachacza" do mostu
-poprowadzeniem (katow) wachacza wzgledem walow napedowych
-miejscem mocowania wachaczy wzgledem polozenia krzyzakow walu (czy nei przeszkadza ze beda krzyzaki nizej ,wyzej ,bardziej przesuniete w prawo lub lewo)
-dlugoscia sprezyn
-dlugoscia amortyzatorow
-czy podczas skoku mostu nie okarze sie ze wal jest za krotki i cos sie wyrwie

Mam pare zdjec z neta ,wszystko wyglada bardzo prosto i mozna "na oko" okreslic gdzie porobic mocowania wachaczy zeby bylo ok
Widac tez na nich jak mniej wiecej maja wygladac mocowania do mostu
Mozna strzelac ile maja sprezyny wysokosci ,a ile amory -ale jedynie STRZELAC


Moze ktos z forumowiczow dumal juz nad tym i kombinowal przy zawieszeniu??

Widzialem tez juz posty o sprezynach dorzuconych do resorow.. Ja jednak planowal bym pozbyc sie resorow calkowicie
Juz samo to ze nie beda pekac mnie cieszy ,a do tego nie bedzie wieszakow czyli kat nataracia i zjazdu zwieksza sie sporawo..


Czekam na jakies konkrety..

ok, mam nadzieje ze co niektórych kolegów urażę i dzięki temu ocalę komuś życie ....

Bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego , bez wiedzy i doświadczenia , książek i szkoły ciężko będzie coś sensownego wykombinować.
Niestety mocowania wahaczy , przespawanie mostów to działania o wysokim współczynniku bezpieczeństwa z tego co tu obserwuje to raczej chodzi o niebezpieczeństwo .

Przy swapie silnika jeśli coś zdechnie to auto dalej nie pojedzie , przy zawieszeniu , hamulcach i kierownicy nie powinno być motaniny osób postronnych .

Kolego jeśli chcesz coś dobrego zrobić to najpierw to przemyśl ,później zastanów się dlaczego tak mało ludzi podejmuje się zawodowo takich działań.

Wiec co ja bym zrobił ?

Kupiłbym sobie resory OME lub Lovellsa albo ramę z Coily za 4300 i masz spokojną głowę śpiąc z czystymi gaciami

Yabu - 2011-02-19, 13:14

http://allegro.pl/samurai...1467204084.html Zmotana rama.
albert - 2011-03-08, 19:38

kaczmarr jak tam zalozyles sprezyny?
KSikorski - 2011-03-11, 13:51

Jak ktoś zabiera się za budowę zawieszenia to polecam tą pozycję:

http://www.ksiazki.motone...onstrukcji.html

Bardzo przystępnie jest tam wszystko wyjaśnione.

albert - 2011-03-11, 15:17

gdzie taka ksiazke mozna nabyc? bo nie widze ksiegarni
KSikorski - 2011-03-11, 17:07

http://www.nokaut.pl/ksia...onstrukcji.html
albert - 2011-03-20, 10:39

powiedzmy ze mam juz przygotowane na sprezyny i co dalej-od czego zakladacie sprezyny po lifcie np. 6cm


a numer jego to 666 :-D

ilio - 2011-03-20, 10:47

albert napisał/a:
powiedzmy ze mam juz przygotowane na sprezyny i co dalej-od czego zakladacie sprezyny po lifcie np. 6cm


a numer jego to 666 :-D


jeśli potrzebujecie wahacze z LR Discovery to mam do nich dostęp jak również do nowych tulei , śrub, nakrętek ,polibuszy tylko do Land Rovera

albert - 2011-03-21, 12:00

ilio sam jeszcze nie wiem co bede potrzebowal, ale dzieki za info, moze skorzystam
zawada - 2011-04-01, 18:46

takie info zawsze sie przydaje
vandall jr - 2011-04-10, 22:13

to jest ciężki temat ale jak cos służe pomocą :) zrobiłem i działa http://img43.imageshack.us/i/p1012720.jpg/
albert - 2011-04-10, 22:46

jakies szczególy przerobki-materialy, fotki umiejscowienia
vandall jr - 2011-04-10, 23:02

http://img541.imageshack.us/i/p1012695.jpg/ a prosze tu sa foty :)
albert - 2011-04-10, 23:08

jakas suzukownia, widze tam jeszcze jedna. Jak zachowuje sie autko, z przodu od nivy a tyl wlasnej konstrukcji, czyli?

dobrze by bylo foty samych umocowan z przodu i tylu, jakie do tego amory dales i kolego cos wiecej bo wylewny to nie jestes :-D

vandall jr - 2011-04-11, 00:26

Przednia część zawieszenia to trzy drążki (2,8kg i 96cm każdy)plus panhard sprężyny przednie to łada niva tył wagowo łada skłania sie ku samurajowi , amortyzatory przednie omega tył (gazowe) . Tylne zawieszenie to dwa drążki takie jak przednie plus sierżant wraz z przewodem hamulcowym oraz przewodem odpowietrzenia .Kolumny amortyzatorów są własnej konstrukcji oraz wykonania . Przednia i tylna oś jest ograniczona stalowymi linkami aby nie uszkodzić amortyzatorów oraz rozwiazać problem wypadajacej sprężyny przy maksymalnym wykrzyżu sprężyna opada o dodatkowe 5cm .Wały napędowe pracuja na składanie na dystansie 2,5cm a zapasu maja 17 :-> Zawieszenie posiada dwie opcje pierwsza to wyscigowa skok :10cm mały wykrzyż duża sztywność druga:skok ok 60 cm i duża elastyczność .Wszystkie katy oraz trapez kierowniczy został orginalny taki jak w samuraju ...
witson - 2011-04-11, 12:29

W opcji wyścigowej jaką prędkość osiągasz na oesach ?
vandall jr - 2011-04-11, 19:16

duzo zalezy od tego jaki to oes jesli to pętla to od 60-80 km/h jesli droga szutrowa ok 100
ilio - 2011-04-11, 19:24

vandall jr napisał/a:
duzo zalezy od tego jaki to oes jesli to pętla to od 60-80 km/h jesli droga szutrowa ok 100


prawie jak Colin McRae Rally

Kosa - 2011-04-11, 20:30

Prawie robi wielką różnicę!! :-D
vandall jr - 2011-04-11, 21:15

No orginał to prawie pomarzyć może graj dalej w colina ... :lol:
tytus - 2011-04-25, 01:14

tutaj dobry link znalazłem z teorii zawieszenia, może komuś się przyda :-)
http://www.warka-team.pl/...a-zawiesze.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group