Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Pompka paliwa zewnętrzna

Hałas - 2013-02-27, 18:35
Temat postu: Pompka paliwa zewnętrzna
Witam,

Szukam takiego wynalazku jak pompka paliwa, żeby zamontować sobie ją na przewodzie paliwowym pod maską.
O ile się orientuje to "zwykła" będzie się zapowietrzała, gdzieś o uszy obiło mi się pojęcie przeponowa (że taka będzie dobra)
Niestety pani w InterCarsie jak mi taką znalazła to cena mnie powaliła na kolana (połowa silnika który kupiłem wliczając w to mandat :mrgreen: )

Pompka jaką poszukuję ma mieć 1.2 - 1.5 bara.
Gdzie taką znaleźć?
Może wystarczy dać zawór zwrotny przed samą pompą?/przy baku?



Powoli zaczyna mi się już tego wszystkiego odechciewać, jeszcze do wczoraj resor złamałem :evil:

corny - 2013-02-27, 19:40

http://moto.allegro.pl/li...na&category=620
Hałas - 2013-02-27, 21:32

Czy to aby na pewno takie proste?
Taki VW golf miał zewnętrzną pompkę i dodatkowo 2-ga była w baku podająca 0.24bara.
Wydaje mi się, że zamontowanie tylko tej zewnętrznej spowoduje zapowietrzanie się układu (?)

punix - 2013-02-27, 22:08

Jeśli dobrze pamiętam, do vitar zakładają ludzie zewnętrzną pompę od poloneza trucka i działa, do samuraia też powinna wystarczyć :-)
kostuch - 2013-02-27, 22:15

Jak będzie pod maską i cofnie się paliwo, to nie zassa z baku.
Hałas - 2013-02-27, 22:25

No i pozostaje pytanie jak to rozwiązać w normalnych pieniądzach?
Zapomniałem napisać zbiornik mam gaźnikowca, silnik to jednopunkt od VW.

sokratesb - 2013-02-27, 22:35

No a zamontować pompkę bliżej baku? Nie wiem, przyczepić gdzieś do ramy i poprowadzić przewody? Tak tylko głośno myślę... :)
Hałas - 2013-02-27, 22:41

Tu raczej chodzi o samą budowę, że nie pociągnie powietrza niezależnie czy na przewodzie 0.5m czy 40m długości
kostuch - 2013-02-27, 23:13

Jakby była na ramie (tam gdzie filtr paliwa) to byłaby zawsze zalana i się nie zapowietrzała.
Ale to miejsce jest takie sobie. :roll:

SamNaSamZSam - 2013-02-28, 09:20

a zawór zwrotny tuż za pompką żeby się paliwo nie cofało nie rozwiąże problemu? albo dwa tuż przed i zaraz za :D
kostuch - 2013-02-28, 09:42

SamNaSamZSam napisał/a:
a zawór zwrotny tuż za pompką żeby się paliwo nie cofało nie rozwiąże problemu? albo dwa tuż przed i zaraz za :D

Rozwiąże albo nie rozwiąże ;-)
Procedura uruchamiania takiego układu po ewentualnym zapowietrzeniu nie wygląda zachęcająco.

Qwai - 2013-02-28, 10:08

Ja mam zewnętrzną od jakiegoś forda może sierry jest ok 0,5 metra od zbiornika mniej więcej na wysokości dna baku i nigdy się nie zapowietrzyła. Zasada naczyń połączonych. Nawet jak zabrakło mi paliwa to po dolaniu zaciągnęła odrazu.
Hałas - 2013-02-28, 12:23

Ile czasu tak jeździsz? Nie ma problemów przez wszechobecne błoto i inny syf?
Qwai - 2013-02-28, 14:45

Będzie już ze 4 lata. Z błotem nie mam problemu bo zbiornik mam zabudowany w bagażniku :mrgreen:
Jest bodajże od starej pandy, mniejszy i plastikowy.

Pntn - 2013-02-28, 14:49

Ja posiadam taki model :

http://allegro.pl/pompa-p...3049576919.html

Jakieś 40 cm za zbiornikiem na ramie, jest głośna ale daje rade.

farba - 2013-03-05, 19:50

panowie mam pytanie jak podlaczyc elektryke do takiej pompki??
Hałas - 2013-03-05, 19:53

Najlepiej pociągnąć zwyczajnie oryginalny przewód, to będzie sterowana przez kompa tak jak w serii.
Zawsze też można po prostu pociągnąć bezpośrednio /przez przekaźnik/ na przełącznik w kabinie

farba - 2013-03-05, 19:59

oryginalnie mialem mechaniczna pompke paliwa. ale teraz montuje silnik z vitki 1,6 bez pompki mechanicznej i musze dac elektryczna i wlasnie
zastanawiam sie nad polaczeniem??

moziembl - 2013-03-05, 20:21

Hałas napisał/a:
Najlepiej pociągnąć zwyczajnie oryginalny przewód, to będzie sterowana przez kompa tak jak w serii.
Zawsze też można po prostu pociągnąć bezpośrednio /przez przekaźnik/ na przełącznik w kabinie


I będzie jak w profesjonalnej rajdówce :) :) :)

Hałas - 2013-03-05, 20:25

Przejrzyj schemat elektryczny Vitary i podłącz tak jak tam jest, w końcu wiązka silnika będzie z Vitary (?)


Tak mnie jeszcze naszło, silnik z Vitary na gaźniku?
To pompke paliwa musisz mieć niskociśnieniową (nie mam pojęcia jakie ciśnienie) i faktycznie nie będzie ori kabli, wtedy dał bym na pstryczek elektryczek w aucie bezpośrednio z aku. Jak masz LPG to można by się jeszcze pobawić nad wpięciem tego w przełącznik PB/LPG

farba - 2013-03-05, 20:30

no ja wlasnie myslalem nad przekaznikiem i pod stacyjke i wtedy bedzie dzialac po przelaczeniu kluczyka.
pompke juz mam niskocisnieniowa.
jeszcze zostaje kwestia powrotu paliwa jak to rozwiazac??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group