|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Samurai 1,6 16V szarpie
Pntn - 2013-02-28, 15:01 Temat postu: Samurai 1,6 16V szarpie Mam zamontowany 1,6 16V z Vitary i jest problem polegający na: Podczas jazdy ze stałymi obrotami silnika pomiędzy 2000 - 3000 szarpie silnik. Na postoju jest to samo do 2000 obr silnik pracuje równo, pomiędzy 2000 - 3000 obr obroty falują natomiast powyżej 3000 obrotów silnik znowu zaczyna ładnie pracować.
Usterka występuje od momentu kiedy silnik zgasł mi na długim stromym podjeździe, miałem wtedy pomiędzy 5500 - 6000 obr.
Czy może ktoś już miał taki problem??
SamNaSamZSam - 2013-02-28, 15:41
może zassało jakiś syf ze zbiornika przy tym podjeździe i się przypchały przewody paliwowe. Wymieniałeś jakiś filtr paliwa od tego czasu, odpowietrzałeś układ itp?
Pntn - 2013-02-28, 16:01
Dwa tygodnie przed jazda wymieniałem filtr paliwa, a dwa miesiące wcześniej wymieniłem pompę paliwa i cały układ paliwowy na nowy i wtedy tez filtr zmieniałem.
Pompę mam taką:
http://allegro.pl/pompa-p...3049576919.html
przewody gumowe w stalowym oplocie średnica 8mm
SamNaSamZSam - 2013-02-28, 16:03
no dobra to rozumiem, że robiłeś przed usterką, a po usterce?
Pntn - 2013-02-28, 16:09
Nie szukałem nic, bo nie miałem czasu
SamNaSamZSam - 2013-02-28, 16:30
no to pewnie trzeba się kolejno przyglądać poszczególnym elementom i odhaczać co sprawdzone - ja proponuję jak w pierwszym poście.
Hałas - 2013-02-28, 23:18
Regulator ciśnienia? 6,5 bara to trochę dużo.
kostuch - 2013-02-28, 23:52
Hałas napisał/a: | Regulator ciśnienia? 6,5 bara to trochę dużo. |
Bo to do mechanicznego wtrysku k-jetronic
Bez sensu. Zabija regulator i wtryskiwacze.
pacol - 2013-03-06, 19:07
Słuchaj miałem to samo w corolce 1,3 z 93. do 2000 było fajnie przyspieszać, a między 2000-3000 szarpało a potem dalej fajnie ciągnał. Sprawa wyglądała tak zaczynasz od sprawdzenia świec, potem kable, a na końcu aparat zapłonowy. Ale polecam najpierw sprawdzić, u mnie w corolce przestał falować przy przyspieszaniu po wymianie świec , bo miałemo 2 mm za wielką przerwe gdzie iskra przeskakuje.
Pntn - 2013-03-19, 22:19
Dzisiaj znalazłem czas na konkretna weryfikacje:
- Sprawdziłem kopułkę i przewody WN
- Ustawiłem zapłon
- Sprawdziłem świece
- Wymieniłem filtr paliwa
- Na koniec sprawdziłem ciśnienie paliwa przy silniku, oto wynik: 2,4
Więc muszę kupić nowa pompę paliwa i wyczyścić zbiornik przed montażem.
kostuch - 2013-03-19, 22:41
Pntn napisał/a: |
Więc muszę kupić nowa pompę paliwa i wyczyścić zbiornik przed montażem. |
Ale o co chodzi? Ciśnienie dla 1,6 16v powinno być 2.0-2.4 kg/cm2
corny - 2013-03-20, 20:34
właśnie do tego jest regulator ciśnienia ... jak kostuch wspomniał zabijasz go powoli tak mocną pompą
moziembl - 2013-03-23, 20:48
Zawsze można wstawić coś takiego.
http://allegro.pl/regulat...3092096421.html
Ale co na to wtryskiwacz.
kostuch - 2013-03-24, 11:36
Widzę że z podstawami teorii działania wtrysku sporo osób jest na bakier
W skrócie:
większe ciśnienie -> więcej paliwa -> większy sygnał z lambdy -> skrócenie czasu wtrysku przez komputer -> mniej paliwa
...czyli powrót do punktu wyjścia. Ale za to jest gadżet dodający 10 pkt do lansu
moziembl - 2013-03-24, 12:24
To miała być raczej ironia dlatego napisałem Co na to wtryskiwacz? Bo podniesienie ciśnienia też mu nie pomaga, a co do lasu to trzeba by go walnąć na masce żeby było go widać :) :) :)
|
|