Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Samurai 1,6 16V szarpie

Pntn - 2013-02-28, 15:01
Temat postu: Samurai 1,6 16V szarpie
Mam zamontowany 1,6 16V z Vitary i jest problem polegający na: Podczas jazdy ze stałymi obrotami silnika pomiędzy 2000 - 3000 szarpie silnik. Na postoju jest to samo do 2000 obr silnik pracuje równo, pomiędzy 2000 - 3000 obr obroty falują natomiast powyżej 3000 obrotów silnik znowu zaczyna ładnie pracować.
Usterka występuje od momentu kiedy silnik zgasł mi na długim stromym podjeździe, miałem wtedy pomiędzy 5500 - 6000 obr.
Czy może ktoś już miał taki problem??

SamNaSamZSam - 2013-02-28, 15:41

może zassało jakiś syf ze zbiornika przy tym podjeździe i się przypchały przewody paliwowe. Wymieniałeś jakiś filtr paliwa od tego czasu, odpowietrzałeś układ itp?
Pntn - 2013-02-28, 16:01

Dwa tygodnie przed jazda wymieniałem filtr paliwa, a dwa miesiące wcześniej wymieniłem pompę paliwa i cały układ paliwowy na nowy i wtedy tez filtr zmieniałem.

Pompę mam taką:
http://allegro.pl/pompa-p...3049576919.html

przewody gumowe w stalowym oplocie średnica 8mm

SamNaSamZSam - 2013-02-28, 16:03

no dobra to rozumiem, że robiłeś przed usterką, a po usterce?
Pntn - 2013-02-28, 16:09

Nie szukałem nic, bo nie miałem czasu
SamNaSamZSam - 2013-02-28, 16:30

no to pewnie trzeba się kolejno przyglądać poszczególnym elementom i odhaczać co sprawdzone - ja proponuję jak w pierwszym poście.
Hałas - 2013-02-28, 23:18

Regulator ciśnienia? 6,5 bara to trochę dużo.
kostuch - 2013-02-28, 23:52

Hałas napisał/a:
Regulator ciśnienia? 6,5 bara to trochę dużo.

Bo to do mechanicznego wtrysku k-jetronic :mrgreen:
Bez sensu. Zabija regulator i wtryskiwacze.

pacol - 2013-03-06, 19:07

Słuchaj miałem to samo w corolce 1,3 z 93. do 2000 było fajnie przyspieszać, a między 2000-3000 szarpało a potem dalej fajnie ciągnał. Sprawa wyglądała tak zaczynasz od sprawdzenia świec, potem kable, a na końcu aparat zapłonowy. Ale polecam najpierw sprawdzić, u mnie w corolce przestał falować przy przyspieszaniu po wymianie świec , bo miałemo 2 mm za wielką przerwe gdzie iskra przeskakuje.
Pntn - 2013-03-19, 22:19

Dzisiaj znalazłem czas na konkretna weryfikacje:
- Sprawdziłem kopułkę i przewody WN
- Ustawiłem zapłon
- Sprawdziłem świece
- Wymieniłem filtr paliwa
- Na koniec sprawdziłem ciśnienie paliwa przy silniku, oto wynik: 2,4



Więc muszę kupić nowa pompę paliwa i wyczyścić zbiornik przed montażem.

kostuch - 2013-03-19, 22:41

Pntn napisał/a:

Więc muszę kupić nowa pompę paliwa i wyczyścić zbiornik przed montażem.


:shock:
Ale o co chodzi? Ciśnienie dla 1,6 16v powinno być 2.0-2.4 kg/cm2 :mrgreen:

corny - 2013-03-20, 20:34

właśnie do tego jest regulator ciśnienia ... jak kostuch wspomniał zabijasz go powoli tak mocną pompą
moziembl - 2013-03-23, 20:48

Zawsze można wstawić coś takiego.

http://allegro.pl/regulat...3092096421.html

Ale co na to wtryskiwacz.

kostuch - 2013-03-24, 11:36

moziembl napisał/a:
Zawsze można wstawić coś takiego.

http://allegro.pl/regulat...3092096421.html

Ale co na to wtryskiwacz.


Widzę że z podstawami teorii działania wtrysku sporo osób jest na bakier ;-)
W skrócie:
większe ciśnienie -> więcej paliwa -> większy sygnał z lambdy -> skrócenie czasu wtrysku przez komputer -> mniej paliwa
...czyli powrót do punktu wyjścia. Ale za to jest gadżet dodający 10 pkt do lansu :mrgreen:

moziembl - 2013-03-24, 12:24

To miała być raczej ironia dlatego napisałem Co na to wtryskiwacz? Bo podniesienie ciśnienia też mu nie pomaga, a co do lasu to trzeba by go walnąć na masce żeby było go widać :) :) :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group