Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Blokada mechanizmu różnicowego

samurai_krk - 2010-12-29, 15:13
Temat postu: Blokada mechanizmu różnicowego
witam, czy ktoś ma takie coś zamoitowane w aucie - http://wyciagarki.pl/skle...products_id/383
interesują mnie opinie o awaryjności, ewentualnie jakieś tańsze wersje .
Pozdrawiam

Myszon - 2010-12-30, 10:07

To już jest tańsza wersja. Mimo to i tak bym w życiu nie kupił od nich tej podróby. Lepiej w usa sobie kupić oryginał ARB!
Suzuka 4x4 - 2011-01-03, 19:19

A najtańszym sposób to zaspawanie satelita jeśli tak bardzo chcesz mieć blokadę :mrgreen: :lol:
Myszon - 2011-01-05, 19:42

Niestety ale blokady załączane są drogie. Sam chętnie bym coś kupił ale niestety troche szkoda kasy. W usa oryginał ARB kosztuje tyle samo co te podróbki z wadowic. Chyba najlepszym rozwiązaniem jednak jest powertrax pt1530 na tył a na przód no to niestety trzeba mieć 3tys jak sie chce mieć blokade.
alpejczyk - 2011-01-06, 10:49

Te chińskie ARB sa od niedawna, wiec i mało opinii na ten temat.Trzeba troszkę poczekać, i zobaczymy czy to warte tych szelestów.
Tu co nie co można poczytać, choć niestety to większości słowa sprzedawcy.
http://www.jeep.org.pl/fo...ic.php?p=636475

samurai_krk - 2011-01-06, 15:51

fajna stronka o różnych typach blokad
http://daniels.lumena.com/suzuki/locker.htm

[ Dodano: 2011-01-06, 15:59 ]
A się tak zastanawiam czy dało by sie do samiego np mojego z szerokim mostem założyc tylni most z seryjna blokada który mozna kupić za śmieszne pieniadze i spróbowac go dopasować np poprzez założenie dystansów zeby szerokośc była taka sama.
Przerabiał może ktos tak samochód??
Pozdrawiam

KSikorski - 2011-01-06, 18:23

Nie da się, bo istotnym elementem tej blokady jest pokrywa kosza satelitów, która posiada tuleję z wielowypustem współpracującym z przesuwką. Kosz satelitów w szerokim moście jest większy. Po za tym lewa półoś (dłuższa) musi mieć przedłużony wielowypust, żeby przesuwka miała się po czym przemieszczać, w półosi z szerokiego mostu jest krótki wielowypust i żadnym dystansem tego nie załatwisz.

Rozwiązanie jest następujące: samemu zrobić blokadę i półoś :-)

Projekt jest, prototyp jeździ i działa, gorzej z wykonawcą na większą ilość kompletów...

Edit:
Myślałem, że chcesz wsadzić blokadę z wąskiego mostu do szerokiego, pomyliłem się.
Z tylnym wąskim mostem będziesz miał problemy w postaci innego rozstawu mocowań resorów, innego przełożenia oraz mniej wytrzymałych bebechów.

albert - 2011-01-06, 18:26

dzisiaj po raz pierwszy zakopalem sie w sniegu, padal marznacy deszcz, kola kreca sie jak zwariowane
przydalby sie arb

alpejczyk - 2011-01-06, 18:34

KSikorski
Daj wymiary, a mam znajomego,który chętnie zrobi kilka sztuk- ma do tego sprzęt i piece hartownicze.

samurai_krk - 2011-01-06, 18:42

KSikorski ten prototyp co przedstawiałeś działa na zasadzie automatu?? tzn kiedy jedziesz prosto os jest cały czas zablokowana??

ech przydałby sie taki ARB zwłaszcza teraz zima. Często autem po górach jeżdrzę i czasami mam problem z podjazdami jak np pod sniegiem jest lud to pozamiatane jedno koło stoi a drugie pracuje:(
że w długich mostach seryjnie blokady nie robili;(

[ Dodano: 2011-01-06, 18:43 ]
na dzień dzisiejszy dla mnie jedynym rozwiązaniem jest ARB bo na czarnym mozna wyłączyć a włączyć dopiero kiedy jest potrzebna

KSikorski - 2011-01-06, 18:48

Nie, przesuwka przesuwa się po półosi, sterowana może być linką, może być pneumatyką, może być elektrycznie. Gdy zazębia się wielowypust, wtedy półoś jest zablokowana względem kosza satelitów, co blokuje również działanie mechanizmu różnicowego. Sterowanie manualne. Konstrukcja jest autorstwa Żakowskich z Sochaczewa, ja opracowałem dokumentację i staram się wyprodukować większą ilość egzemplarzy.
Ile byście byli w stanie zapłacić za taką blokadę? W zestawie byłaby przesuwka, dekiel kosza satelitów i półoś z długim wielowypustem. We własnym zakresie trzeba byłoby sobie zrobić sterowanie.

samurai_krk - 2011-01-06, 18:51

kurde z tego co tu piszesz to wygląda to super i stanowiło by dobrą alternatywe dla ARB. Mam nadzieję że produkcja ruszy to ze mnie napewno miał bys kupca:)

[ Dodano: 2011-01-06, 18:54 ]
myślę że jeśli to by był sam zestaw bez kompresora i sterowania to z 1500 zł myślę że jest to bardzo dobra cena jak dla mnie czyli kupca:) Natomiast nie wiem jaka cena by interesowała ciebie i ile by wam wyszedł koszt produkcji

Myszon - 2011-01-06, 20:34

Zdaje sie że thosimin już takie coś kombinował ale jakoś nikt nie chciał kupić blokady do której każdy sobie sam wymyśli załączanie więc jak już robisz KSikorski to pomyśl o kompletnym zestawie to może znajdą się chętni, puki co powertrax pt1530.
albert - 2011-01-06, 22:19

jak Myszon mówi to byłby idealny uklad zeby bylo ze sterowaniem , dorabianie to tak nieładnie brzmi :mrgreen: :-)

swoja droga czemu nie robili blokady- bylby miodzio, a tak mam niesmak do producentów...


co myslicie o tym? :-D

loudner - 2011-01-10, 23:18

ja bym kupił na pewno ale tak jak pisali poprzednicy musiał by być z jakimś sterowaniem. Nawet na linkach by starczyło tak jak ma seria na wąskich mostach.
albert - 2011-01-15, 19:22

Myszon co to jest ten twój powertrax pt1530 ?

cos musze zrobic, kola u mnie muszą sie krecic wszytkie! , na poczatku choc tylne :-D
masakra panowie, masakra w terenie.... :evil:

myszon daj znac na meila, albo tu na forum
pozdro

loudner - 2011-01-30, 21:07

i co jakiś postęp w pracach? bo by sie przydała blokada
corny - 2011-01-30, 21:44

KSikorski napisał/a:
Nie, przesuwka przesuwa się po półosi, sterowana może być linką, może być pneumatyką, może być elektrycznie. Gdy zazębia się wielowypust, wtedy półoś jest zablokowana względem kosza satelitów, co blokuje również działanie mechanizmu różnicowego. Sterowanie manualne. Konstrukcja jest autorstwa Żakowskich z Sochaczewa, ja opracowałem dokumentację i staram się wyprodukować większą ilość egzemplarzy.
Ile byście byli w stanie zapłacić za taką blokadę? W zestawie byłaby przesuwka, dekiel kosza satelitów i półoś z długim wielowypustem. We własnym zakresie trzeba byłoby sobie zrobić sterowanie.


wycen zestaw podaj cenę to ci ludziska napiszą tak czy nie ..bo jesli zgolisz po 400 to sie nie opędzisz od zamówień na cala polskę a jak dowalisz do tego jeszcze 1000 to sie nie opędzisz od zamiatania kurzu z blokady

alpejczyk - 2011-02-07, 22:55

Jeżeli z robotą półosi to 400 jest git
mcs0 - 2012-01-23, 14:25

i jak z produkcja? wstrzymana??:)
KSikorski - 2012-01-23, 16:49

Ja u siebie mam tę blokadę... Adam też. Ale raczej wielkiego biznesu na tym robić nie będziemy, bardziej opłaca się zająć swoich podstawowym zawodem :-)
Dla zainteresowanych: 1000zł za komplet przesuwka+dekiel. Do tego trzeba sobie zamówić w motomaxie półoś za 450zł i zmotać sterowanie (ja mam akurat pneumatykę, ale równie dobrze może być linka i sprężyna etc.).

meenia - 2012-01-23, 22:39

KSikorski napisał/a:
Nie da się, bo istotnym elementem tej blokady jest pokrywa kosza satelitów, która posiada tuleję z wielowypustem współpracującym z przesuwką. Kosz satelitów w szerokim moście jest większy. Po za tym lewa półoś (dłuższa) musi mieć przedłużony wielowypust, żeby przesuwka miała się po czym przemieszczać, w półosi z szerokiego mostu jest krótki wielowypust i żadnym dystansem tego nie załatwisz.

Rozwiązanie jest następujące: samemu zrobić blokadę i półoś :-)

Projekt jest, prototyp jeździ i działa, gorzej z wykonawcą na większą ilość kompletów...

Edit:
Myślałem, że chcesz wsadzić blokadę z wąskiego mostu do szerokiego, pomyliłem się.
Z tylnym wąskim mostem będziesz miał problemy w postaci innego rozstawu mocowań resorów, innego przełożenia oraz mniej wytrzymałych bebechów.



Ktore bebechy sa mniej wytrzymale w waskim moscie ??

KSikorski - 2012-01-24, 00:10

Mniejsza przekładnia hipoidalna jest słabsza od większej. Mniejszy kosz satelitów jest słabszy od większego. Choć nie słyszałem żeby ktoś ukręcił wałek atakujący albo coś w tym stylu :-)

Edit: W sumie to widziałem wybuchnięte koło koronowe z dyfra :D

meenia - 2012-01-24, 08:44

KSikorski napisał/a:
Mniejsza przekładnia hipoidalna jest słabsza od większej. Mniejszy kosz satelitów jest słabszy od większego. Choć nie słyszałem żeby ktoś ukręcił wałek atakujący albo coś w tym stylu :-)

Edit: W sumie to widziałem wybuchnięte koło koronowe z dyfra :D


sj 413 ma mniejszy kosz czy mowisz o 1,0 ?? bo moj jest zamienny z samurajowym a mam 413 na waskim moscie z fabryczna blokada, tzn z jej resztkami :mrgreen:

mcs0 - 2012-01-24, 10:30

KSikorski a masz jakies foty jak to z zewnatrz wyglada? albo i wewnatrz:) na przod warto zalozyc ten patent
moziembl - 2012-01-24, 11:18

Tez bym chętnie zobaczył, bo muszę wymyślić patent na siłownik zanim ewentulanie kupię :)

P.S. Widzę że jesteś w Warsaw DC można by to podjechać do Ciebie i obejrzeć ?

Didymos - 2012-01-24, 12:55

O czym bajacie, bo chyba nie do końca zgodnie z prawdą?
Wąskie mosty SJ413 od szerokich samuraiowskich różnią się tylko szerokością, a więc mają dłuższe półosie; przeguby, dyfry, rozmiar przekładni głównej jest ten sam, dodatkowo w SJ413 nie trafiały się z przodu 2-satelitowe dyfry, co w samuraiu jest praktycznie regułą.
Mniejsze przekładnie, dyfry i przeguby były w sj410 i te są faktycznie słabsze.

KSikorski - 2012-01-24, 13:03

Nie widziałem wąskiego mostu od SJ413, nie znam się :D Natomiast rozbierałem dwa szerokie przednie mosty, obydwa były 4satelitowe, ale może ja jakiegoś farta miałem.

Jedna fota - główka z upchanym już w niej deklem blokady:
http://a1.sphotos.ak.fbcd...794584728_n.jpg

Druga fota - jakieś tam moje wczesne dywagacje na temat sterowania:
http://a1.sphotos.ak.fbcd...812482058_n.jpg

W Warszawie można grata obejrzeć, ale to jak wygrzebię się z tarapatów na Politechnice, za jakieś dwa tygodnie.

moziembl - 2012-01-24, 14:57

Spoko nie ma ciśnienia. Ewentualnie PRV dawaj znać

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group