Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Dobry pomysł z aku???

lopes1987 - 2013-03-07, 20:30
Temat postu: Dobry pomysł z aku???
Witam brać samuraiową :mrgreen: Pytanie jak to z windą i seryjnym alternatorem. Czy bedzie wszystko ok jeśli mam seryjny alternator i założe akumulator ok 70-75 ah i będe go załużmy raz w miesiącu ładował prostownikiem??????????? oczywiście brakuje mi prądu do windy :oops: Czekam na waszą pomoc.
Fifer - 2013-03-07, 21:02

Mam założony aku 71ah i seryjny alternator od sj410 jeżdżę już tak 3-4 miesiąc i jest ok, ale alternator się grzeje... Jak padnie pewnie będę kombinować żeby włożyć coś większego...
lopes1987 - 2013-03-07, 21:15

A od czego podejdzie alternator do samca bez przeróbek??? czy każdy trzeba przerobić zeby go włożyć???
yahoo33 - 2013-03-07, 21:40

Ponoć plug&play http://forum.difflock.com...nsit+alternator
lopes1987 - 2013-03-07, 21:45

niby prosta operacja tylko kogoś kto troche się zna na elektryce.
yahoo33 - 2013-03-07, 21:50

lopes1987 napisał/a:
niby prosta operacja tylko kogoś kto troche się zna na elektryce.


A co tu za elektryką? odciąć kable z oryginalnej wtyczki i podpiąć wzbudzenie, wymień tylko sobie kabel ładowania na grubszy jakieś 16mm2 to będzie z dużą górką.

lopes1987 - 2013-03-07, 22:01

Aha to czaje baze. Dzięki teraz telefon do kumpla niech mota alternator.
yahoo33 - 2013-03-07, 22:08

Choć lepiej zmotać alternator pod maską, bo oryginalny jest nisko mocowany i pięknie błota dostaje.
moziembl - 2013-03-07, 22:10

Tu więcej mechaniki niż elektryki
yahoo33 - 2013-03-07, 22:28

Uprościłem sobie sprawę kupując stare mocowanie Kostucha.

A wygląda to tak.








A tu efekt zbyt dużego odchylenia kółka alternatora od koła napędowego plus nieosiowego rozwiercenia Samurajowego kółka. Po poprawkach śmiga aż miło, prądu w brud i brud nie straszny ;)

Dany44 - 2013-03-08, 12:16

Ja u siebie mam założony 70 A chyba BOSCHa. Cyknę jakąś fotkę i zamieszczę.
Qwai - 2013-03-08, 14:01

Mam założony 120A z mocowaniem na wzór Kostucha i polecam :!: [/code]
lopes1987 - 2013-03-08, 17:34

Dany jak byś mógł tą fote to bardzo chętnie zobacze.

[ Dodano: 2013-03-08, 17:46 ]
Pany a powiedzcie mi jeszcze jedno!!! mając seryjny alternator i aku ok 70 lub 75 Ahda to rade jeśli będe go raz w miesiącu ładował prostownikiem???Słyszałem że tak można i aku pożyje i wszystko jest ok. PRAWDA TO????

KRZYKKU - 2013-03-08, 18:15

a co Ci to da że go podładujesz prostownikiem w domu jak w terenie uruchomisz winde i w kilka sekund całe to doładowywanie psu na buty, problem przy windzie jest w tym żeby na bieżąco było więcej prądu a więc tylko mocniejszy alternator.
lopes1987 - 2013-03-08, 21:06

A co się stanie jeśli włoże alternator nie 12V tylko 14V???????
moziembl - 2013-03-08, 21:24

Ugotujesz akumulator
lopes1987 - 2013-03-08, 21:31

Czyli nie można takiego włożyć???
KRZYKKU - 2013-03-08, 22:13

nie jestem wprawdzie elektronikiem ale czy 12V instalacje nie mają właśnie prądu ładowania 13,8 - 14V ? a od czego masz taki alternator?
lopes1987 - 2013-03-08, 22:15

od citroena berlingo 1.9D
Zawias - 2013-03-08, 22:21

Zakładaj.
lopes1987 - 2013-03-08, 22:25

Spoko, podziękował!!!
Didymos - 2013-03-08, 23:37

Każdy alternator ze sprawnym regulatorem powinien wytwarzać napięcie ok. 14,5V, jak w berlingo działał, to w samcu problemów nie będzie.
Dany - 2013-03-09, 14:31

lopes1987 napisał/a:
A co się stanie jeśli włoże alternator nie 12V tylko 14V???????


Układ tylko teoretycznie jest 12V
W standardzie masz max do 14.4 V a średnio koło 12.8 - 14 V

moziembl - 2013-03-09, 21:14

lopes1987 napisał/a:
A co się stanie jeśli włoże alternator nie 12V tylko 14V???????




Ja zrozumiałem że ty znalazłeś jakiś alternator dziwny alternator którego wyjściowe napięcie jest 14V. Ale tak jak koledzy napisali to 12V instalacja w rzeczywistości jest 14,5.

sokratesb - 2013-03-09, 21:34

Nie ma chyba takiej instalacji jak 14V, nie? Są 6V, 12V i 24V i pewnie jeszcze pełno innych, ale 14V chyba nie ma, nie?
Hałas - 2013-03-09, 23:00

To 12V jest teoretyczne.
Weź miernik do ręki i sprawdź jakie napięcie ma aku, później odpal auto i zobacz jeszcze raz (tylko się nie przeraź :mrgreen: )

kostuch - 2013-03-10, 00:29

Tylko że jak ten free alternator jest z diesla, to pewnie ma vacupompę. Do niczego niepotrzebną w samcu :mrgreen:
Można pozaślepiać i jeździć ale po co tracić moc na pędzenie tego?

Qwai - 2013-03-10, 12:51

Nie koniecznie :-)

50% diesli ma wakupompę osobno a jeśli ma przy alternatorze to często daje się odkręcić.
Alternator z Diesla ma inną charakterystykę i zaczyna wytwarzać większy prąd przy niższych obrotach niż z benzynowego auta. Czyli po windowaniu przy normalnej jeździe szybciej naładuje aku plus daje większy prąd przy ciąganiu na wyciągarce.

Hałas - 2013-03-10, 12:59

A nie czasem ta charakterystyka wynika z przełożenia na pasku (kole)?
Od razu mówię że czysto teoretyzuje

Qwai - 2013-03-10, 22:24

Nie. Wynika z zakresu obrotowego pracy silnika diesla w porównaniu do benzynowego a realizowana jest przez prąd wzbudzenia.
kostuch - 2013-03-10, 22:57

Qwai napisał/a:
Nie. Wynika z zakresu obrotowego pracy silnika diesla w porównaniu do benzynowego a realizowana jest przez prąd wzbudzenia.

Ale prąd wzbudzenia (który z kolei wpływa na ładowanie) jest ustalany przez regulator.
A raczej nie ma osobnych regulatorów na diesle i benzynę...

Qwai - 2013-03-11, 10:09

Podejrzewam że są :-)

Kiedyś jak szukałem alternatora do siebie to miałem książkę Sam naprawiam bodajże Renault i tam były charakterystyki alternatorów w funkcji obrotów. W dieslach charakterystyka na początku była dużo bardziej stroma. Niestety już jej nie mam bo sprzedałem z samochodem więc dowodów brak :-/ ale właśnie dla tego mam alternator od diesla


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group