|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - Dobry pomysł z aku???
lopes1987 - 2013-03-07, 20:30 Temat postu: Dobry pomysł z aku??? Witam brać samuraiową Pytanie jak to z windą i seryjnym alternatorem. Czy bedzie wszystko ok jeśli mam seryjny alternator i założe akumulator ok 70-75 ah i będe go załużmy raz w miesiącu ładował prostownikiem??????????? oczywiście brakuje mi prądu do windy Czekam na waszą pomoc.
Fifer - 2013-03-07, 21:02
Mam założony aku 71ah i seryjny alternator od sj410 jeżdżę już tak 3-4 miesiąc i jest ok, ale alternator się grzeje... Jak padnie pewnie będę kombinować żeby włożyć coś większego...
lopes1987 - 2013-03-07, 21:15
A od czego podejdzie alternator do samca bez przeróbek??? czy każdy trzeba przerobić zeby go włożyć???
yahoo33 - 2013-03-07, 21:40
Ponoć plug&play http://forum.difflock.com...nsit+alternator
lopes1987 - 2013-03-07, 21:45
niby prosta operacja tylko kogoś kto troche się zna na elektryce.
yahoo33 - 2013-03-07, 21:50
lopes1987 napisał/a: | niby prosta operacja tylko kogoś kto troche się zna na elektryce. |
A co tu za elektryką? odciąć kable z oryginalnej wtyczki i podpiąć wzbudzenie, wymień tylko sobie kabel ładowania na grubszy jakieś 16mm2 to będzie z dużą górką.
lopes1987 - 2013-03-07, 22:01
Aha to czaje baze. Dzięki teraz telefon do kumpla niech mota alternator.
yahoo33 - 2013-03-07, 22:08
Choć lepiej zmotać alternator pod maską, bo oryginalny jest nisko mocowany i pięknie błota dostaje.
moziembl - 2013-03-07, 22:10
Tu więcej mechaniki niż elektryki
yahoo33 - 2013-03-07, 22:28
Uprościłem sobie sprawę kupując stare mocowanie Kostucha.
A wygląda to tak.
A tu efekt zbyt dużego odchylenia kółka alternatora od koła napędowego plus nieosiowego rozwiercenia Samurajowego kółka. Po poprawkach śmiga aż miło, prądu w brud i brud nie straszny ;)
Dany44 - 2013-03-08, 12:16
Ja u siebie mam założony 70 A chyba BOSCHa. Cyknę jakąś fotkę i zamieszczę.
Qwai - 2013-03-08, 14:01
Mam założony 120A z mocowaniem na wzór Kostucha i polecam [/code]
lopes1987 - 2013-03-08, 17:34
Dany jak byś mógł tą fote to bardzo chętnie zobacze.
[ Dodano: 2013-03-08, 17:46 ]
Pany a powiedzcie mi jeszcze jedno!!! mając seryjny alternator i aku ok 70 lub 75 Ahda to rade jeśli będe go raz w miesiącu ładował prostownikiem???Słyszałem że tak można i aku pożyje i wszystko jest ok. PRAWDA TO????
KRZYKKU - 2013-03-08, 18:15
a co Ci to da że go podładujesz prostownikiem w domu jak w terenie uruchomisz winde i w kilka sekund całe to doładowywanie psu na buty, problem przy windzie jest w tym żeby na bieżąco było więcej prądu a więc tylko mocniejszy alternator.
lopes1987 - 2013-03-08, 21:06
A co się stanie jeśli włoże alternator nie 12V tylko 14V???????
moziembl - 2013-03-08, 21:24
Ugotujesz akumulator
lopes1987 - 2013-03-08, 21:31
Czyli nie można takiego włożyć???
KRZYKKU - 2013-03-08, 22:13
nie jestem wprawdzie elektronikiem ale czy 12V instalacje nie mają właśnie prądu ładowania 13,8 - 14V ? a od czego masz taki alternator?
lopes1987 - 2013-03-08, 22:15
od citroena berlingo 1.9D
Zawias - 2013-03-08, 22:21
Zakładaj.
lopes1987 - 2013-03-08, 22:25
Spoko, podziękował!!!
Didymos - 2013-03-08, 23:37
Każdy alternator ze sprawnym regulatorem powinien wytwarzać napięcie ok. 14,5V, jak w berlingo działał, to w samcu problemów nie będzie.
Dany - 2013-03-09, 14:31
lopes1987 napisał/a: | A co się stanie jeśli włoże alternator nie 12V tylko 14V??????? |
Układ tylko teoretycznie jest 12V
W standardzie masz max do 14.4 V a średnio koło 12.8 - 14 V
moziembl - 2013-03-09, 21:14
lopes1987 napisał/a: | A co się stanie jeśli włoże alternator nie 12V tylko 14V??????? |
Ja zrozumiałem że ty znalazłeś jakiś alternator dziwny alternator którego wyjściowe napięcie jest 14V. Ale tak jak koledzy napisali to 12V instalacja w rzeczywistości jest 14,5.
sokratesb - 2013-03-09, 21:34
Nie ma chyba takiej instalacji jak 14V, nie? Są 6V, 12V i 24V i pewnie jeszcze pełno innych, ale 14V chyba nie ma, nie?
Hałas - 2013-03-09, 23:00
To 12V jest teoretyczne.
Weź miernik do ręki i sprawdź jakie napięcie ma aku, później odpal auto i zobacz jeszcze raz (tylko się nie przeraź )
kostuch - 2013-03-10, 00:29
Tylko że jak ten free alternator jest z diesla, to pewnie ma vacupompę. Do niczego niepotrzebną w samcu
Można pozaślepiać i jeździć ale po co tracić moc na pędzenie tego?
Qwai - 2013-03-10, 12:51
Nie koniecznie
50% diesli ma wakupompę osobno a jeśli ma przy alternatorze to często daje się odkręcić.
Alternator z Diesla ma inną charakterystykę i zaczyna wytwarzać większy prąd przy niższych obrotach niż z benzynowego auta. Czyli po windowaniu przy normalnej jeździe szybciej naładuje aku plus daje większy prąd przy ciąganiu na wyciągarce.
Hałas - 2013-03-10, 12:59
A nie czasem ta charakterystyka wynika z przełożenia na pasku (kole)?
Od razu mówię że czysto teoretyzuje
Qwai - 2013-03-10, 22:24
Nie. Wynika z zakresu obrotowego pracy silnika diesla w porównaniu do benzynowego a realizowana jest przez prąd wzbudzenia.
kostuch - 2013-03-10, 22:57
Qwai napisał/a: | Nie. Wynika z zakresu obrotowego pracy silnika diesla w porównaniu do benzynowego a realizowana jest przez prąd wzbudzenia. |
Ale prąd wzbudzenia (który z kolei wpływa na ładowanie) jest ustalany przez regulator.
A raczej nie ma osobnych regulatorów na diesle i benzynę...
Qwai - 2013-03-11, 10:09
Podejrzewam że są
Kiedyś jak szukałem alternatora do siebie to miałem książkę Sam naprawiam bodajże Renault i tam były charakterystyki alternatorów w funkcji obrotów. W dieslach charakterystyka na początku była dużo bardziej stroma. Niestety już jej nie mam bo sprzedałem z samochodem więc dowodów brak ale właśnie dla tego mam alternator od diesla
|
|