|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Samurai nagle osłabł..
Sibul - 2013-03-11, 22:04 Temat postu: Samurai nagle osłabł.. Cześć. Coś dziwnego zaczęło się dziś dziać z samcem. Silnik "osłabł" po 15 minutowym postoju, żeby go odpalić muszę pokręcić parę sekund, przed tym zapalał od 'kopa". Check wymruguje błąd 24, czyli "Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód" oprócz tego nic. Pompkę paliwa słychać, hmm, co to może być, co sprawdzić ? Pozdrawiam
moziembl - 2013-03-11, 23:15
Zobacz czy jakiś węzyk nie spadł albo sie nie przetarł. Pali równo na wszystkich cylindrach ? Dusi się jak mu depniesz. Więcej szczegółów.
Sibul - 2013-03-11, 23:18
wężyki są na swoim miejscu, nie przetarte. Podczas jazdy się nie dusi, jest po prostu słaby. Na postoju jak go przegazuje, to jest chwila zastanowienia czasami, i potem normalnie się wkręca. Pali na 4 cylindry ;)
moziembl - 2013-03-11, 23:40
Objawy mogą sugerować siłownik wyprzedzenia zapłonu, albo coś z paliwem, regulator ciśnienia, albo pompa. Do sprawdzenia obydwu potrzeba trochę narzędzi.
Sibul - 2013-03-12, 00:00
Co to jest siłownik wyprzedzenia zapłonu ? Nie mam żadnej gruszki podciśnieniowej na aparacie.. Narzędzia, jakąś wiedzę mechaniczną, zdolności manualne i jakieś zaplecze mam, także to nie problem akurat na szczęście, szukam raczej naprowadzenia - co może być przyczyną, co sprawdzić i w jaki sposób :)
moziembl - 2013-03-12, 08:27
Wygląda na to że rzeczywiście przy wtrysku niema siłownika, co jest logiczne bo zapłonem steruje ECU, jakoś zmęczony byłem. Poniżej masz procedury sprawdzenie problemów z błędem 24
i od tego bym zaczął
a jak zniknie Ci ten błąd to tu masz procedurę sprawdzania ciśnienia na pompie
Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ?
Sibul - 2013-03-12, 17:08
Dokładnie sprawdziłem objawy - silnik zimny - pracuje ok, nie ma osłabnięcia, im cieplejszy tym gorzej, przy temp roboczej (90`C? ) jest słaby, minimalna górka i na 4biegu puchnie, 5 biegu nie da się użyć. Zapłon sprawdzony - ok 8`, także rozrząd nie przeskoczył. Pompkę paliwa kupiłem (nie wiem czy dobrą, ile powinna mieć bar`ów i jaka wydajność), w czwartek zabieram się za jej wymianę, chociaż wątpię że to pomoże, skoro na zimnym jest ok. Zamówiłem dzisiaj czujnik temp (ten od komputera), może to ma wpływ? Pozdrawiam
Zawias - 2013-03-12, 17:15
Sprawdź,czy zawory nie są podparte-wyreguluj luzy.
Sibul - 2013-03-12, 17:29
Luzy zaworowe tak nagle by się skasztaniły? troszkę mało prawdopodobne, auto na wolnych chodzi prawie równo i cicho, nie ma żadnych niepokojących "stuków" z silnika, ale i to sprawdzę, dzięki.
emalina - 2013-03-12, 21:28
Miałem podobne objawy kiedyś w Oplu, winny był pęknięty wężyk od odpowietrzenia układu dolotowego (pod przepustnicą), jak się silnik rozgrzał gumka robiła się miękka i dostawało się "lewe" powietrze. Błędy w komputzrze generowały się z kosmosu.
Sibul - 2013-03-12, 23:30
to nie to, cały dolot sprawdzony organoleptycznie - nie ma nieszczelności
|
|