Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - jaka blacha???

lopes1987 - 2013-03-12, 20:29
Temat postu: jaka blacha???
Witam, jako że za tydzień biore się za konkretny remony blacharski samca,mam pytanie. Jaką grubą blachom uzupełniać braki w budzie???1.2 czy 1.5mm czy jeszcze jakieś propozycje???
slavok - 2013-03-12, 20:31

1,5mm ???> czołg budujesz ?? blacha na budę 0,8-1mm, blacha na podłogę 1,2mm, 1,5mm wzmocnienia, w zupełności starczy.
Maverick - 2013-03-12, 20:36

Może łatwiej spawać grubszą:)
lopes1987 - 2013-03-12, 20:55

Taa samiec 102!!!Chce zrobić dobrze. wolałem zapytać.
funia25 - 2013-03-13, 22:02

Witam,właśnie jestem na etapie robienia blacharki ,blacha 1,2 bedzie idealna bo 1,5 troche twarda
do dogięcia

Lexx - 2013-03-13, 22:10

Ja calosc lecialem 1.0 buda fabrycznie ma 0.8 . . .
moziembl - 2014-02-17, 23:12

Panowie przez przypadek natrafiłem na ale drogo na formatki z blachy nierdzewnej 250x250 1mm po 10 PLN i tak się zastanawiam czy takie kawałki nie były fajne na łatanie dziur, co wy o tym myślicie a przy najmniej ten kawałem by nie korodował i tak pomału bym zrobił nierdzewnego samca :) :) :)
pilaw - 2014-02-18, 05:26

Zależy czym będziesz spawal,elektoroda czy migomatem. Ja mam 1 mm. Oraz zależy jaką blachę chcesz zastosować,czarną czy nierdzewna
moziembl - 2014-02-18, 07:40

pilaw napisał/a:
Zależy czym będziesz spawal,elektoroda czy migomatem. Ja mam 1 mm. Oraz zależy jaką blachę chcesz zastosować,czarną czy nierdzewna



Z szacunkiem, chyba się jeszcze nie obudziłeś, mnie interesują opinie o użycie nierdzewki do łatania blacharki, a nie metody spawania, co czym spawać to ja wiem.

kurian - 2014-02-18, 08:07

ludzie zapamiętajcie raz na zawsze, nie łączy się bezpośrednio blachy czarnej z nierdzewka.
W kontakcie czarna/nierdzewka, czarna ma niższy potencjał elektrochemiczny przez co przyspieszamy proces korozji. Blacha nierdzewna zostanie a wszystko wokół zngije.
To samo tyczy się śrub, nie wkręcamy nierdzewnych śrub w czarne nakrętki i na odwrót.

Do łatania karoserii kupujemy zwykłą blachę gatunku S235, zimnowalcowaną. Gorącowalcowana jest łatwiej dostępna - w sumie też jest dobra ale trudniejsza w kształtowaniu.

moziembl - 2014-02-18, 09:29

Dzięki wielkie, na reszcie konkret, takiej odpowiedzi się spodziewałem. Domyślałem że gdzieś jest jest haczyk bo nikt to łatania nie bierze nierdzewski. O łączeniu rożnych innych metali to wiedziałem np. miedzi i amelinium. Na to nigdzie nie trafiłem. Jeszcze raz dzięki.
droidboo - 2014-02-21, 00:34

Ja łatalem blachą ze zwykłej czarnej stali 1mm. Arkusz 2x1m kosztował ok 60zl. Zabezpiecz od razu po spawaniu jakimś podkładem antykorozyjnym i będziesz miał spokój na lata.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group