|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - jaka blacha???
lopes1987 - 2013-03-12, 20:29 Temat postu: jaka blacha??? Witam, jako że za tydzień biore się za konkretny remony blacharski samca,mam pytanie. Jaką grubą blachom uzupełniać braki w budzie???1.2 czy 1.5mm czy jeszcze jakieś propozycje???
slavok - 2013-03-12, 20:31
1,5mm ???> czołg budujesz ?? blacha na budę 0,8-1mm, blacha na podłogę 1,2mm, 1,5mm wzmocnienia, w zupełności starczy.
Maverick - 2013-03-12, 20:36
Może łatwiej spawać grubszą:)
lopes1987 - 2013-03-12, 20:55
Taa samiec 102!!!Chce zrobić dobrze. wolałem zapytać.
funia25 - 2013-03-13, 22:02
Witam,właśnie jestem na etapie robienia blacharki ,blacha 1,2 bedzie idealna bo 1,5 troche twarda
do dogięcia
Lexx - 2013-03-13, 22:10
Ja calosc lecialem 1.0 buda fabrycznie ma 0.8 . . .
moziembl - 2014-02-17, 23:12
Panowie przez przypadek natrafiłem na ale drogo na formatki z blachy nierdzewnej 250x250 1mm po 10 PLN i tak się zastanawiam czy takie kawałki nie były fajne na łatanie dziur, co wy o tym myślicie a przy najmniej ten kawałem by nie korodował i tak pomału bym zrobił nierdzewnego samca :) :) :)
pilaw - 2014-02-18, 05:26
Zależy czym będziesz spawal,elektoroda czy migomatem. Ja mam 1 mm. Oraz zależy jaką blachę chcesz zastosować,czarną czy nierdzewna
moziembl - 2014-02-18, 07:40
pilaw napisał/a: | Zależy czym będziesz spawal,elektoroda czy migomatem. Ja mam 1 mm. Oraz zależy jaką blachę chcesz zastosować,czarną czy nierdzewna |
Z szacunkiem, chyba się jeszcze nie obudziłeś, mnie interesują opinie o użycie nierdzewki do łatania blacharki, a nie metody spawania, co czym spawać to ja wiem.
kurian - 2014-02-18, 08:07
ludzie zapamiętajcie raz na zawsze, nie łączy się bezpośrednio blachy czarnej z nierdzewka.
W kontakcie czarna/nierdzewka, czarna ma niższy potencjał elektrochemiczny przez co przyspieszamy proces korozji. Blacha nierdzewna zostanie a wszystko wokół zngije.
To samo tyczy się śrub, nie wkręcamy nierdzewnych śrub w czarne nakrętki i na odwrót.
Do łatania karoserii kupujemy zwykłą blachę gatunku S235, zimnowalcowaną. Gorącowalcowana jest łatwiej dostępna - w sumie też jest dobra ale trudniejsza w kształtowaniu.
moziembl - 2014-02-18, 09:29
Dzięki wielkie, na reszcie konkret, takiej odpowiedzi się spodziewałem. Domyślałem że gdzieś jest jest haczyk bo nikt to łatania nie bierze nierdzewski. O łączeniu rożnych innych metali to wiedziałem np. miedzi i amelinium. Na to nigdzie nie trafiłem. Jeszcze raz dzięki.
droidboo - 2014-02-21, 00:34
Ja łatalem blachą ze zwykłej czarnej stali 1mm. Arkusz 2x1m kosztował ok 60zl. Zabezpiecz od razu po spawaniu jakimś podkładem antykorozyjnym i będziesz miał spokój na lata.
|
|