|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Knajpa u "Samiego" - Kupuję Samuraja
arekbusko - 2013-03-15, 10:31 Temat postu: Kupuję Samuraja Witam zarejestrowałem się na to forum z myślą, że pomożecie mi w wyborze autka. kwota którą chce przeznaczyć to od 4 do 7 tyś zł (zależy czy będzie to podstawa czy już coś zmotane ) moim głównym dylematem jest wybór silnika i na tą chwilę tutaj chciałbym uzyskać jakąś informację. Zastanawiam się nad 1,3 na wtrysku + lpg lub 1,9d np. od poloneza jakiego szukać ? który bardziej sprawdzi się w terenie i jakie opony maxymalnie można założyć mając takie silniki. Zaznaczam że będzie to tylko auto przeznaczone w teren. Proszę także o sugestie na co jeszcze zwrócić uwagę kupując samuraja z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Lexx - 2013-03-15, 10:38
Jest na forum temat na co zwrocic uwage przy kupnie Samuraia ;)
Dany - 2013-03-15, 10:45
Nie ma złotego środka...
Nikt rozsądny Ci nie odpowie na takie pytanie... to wszystko będą subiektywne opinie użytkowników... I wiele zależności...
Jaki teren będzie przeważający ? Co od auta będziesz oczekiwał ?
Np. masz koło siebie piaskownicę i większość zabawy to będzie piaskownica...
Np. Torfowisko i głęboka woda...
Np. Zapier.. po wyjebach...
To zupełne zmiany w wyborze specyfikacji pojazdu...
Opony - rozmiar to tylko część informacji... - Jaki bieżnik ? MT-ki, AT-ki czy coś simexopodobnego ?
Postaraj się troszkę z dokładniejszym opisem czego będziesz od auta wymagał to otrzymasz dokładniejsze informacje.
Pzdr
arekbusko - 2013-03-15, 10:54
Może moje pytanie nie są zbyt profesjonalne ale to tylko dlatego że dopiero zaczynam się tym wszystkim interesować głębiej. Tereny w mojej okolicy to głównie błoto i woda i opony musiały by być więc z przeznaczeniem do tego typu terenu
[ Dodano: 2013-03-15, 10:56 ]
DANY a widzę że ty masz silnik diesla i opony 31 cali powiedz mi jakiej mocy masz silnik i z jakiego auta oraz jak radzi sobie na tak dużych oponach nie ma problemu z dokopaniem się do twardego ?
Dany - 2013-03-15, 11:03
arekbusko napisał/a: | Może moje pytanie nie są zbyt profesjonalne ale to tylko dlatego że dopiero zaczynam się tym wszystkim interesować głębiej. Tereny w mojej okolicy to głównie błoto i woda i opony musiały by być więc z przeznaczeniem do tego typu terenu
[ Dodano: 2013-03-15, 10:56 ]
DANY a widzę że ty masz silnik diesla i opony 31 cali powiedz mi jakiej mocy masz silnik i z jakiego auta oraz jak radzi sobie na tak dużych oponach nie ma problemu z dokopaniem się do twardego ? |
Błoto...
Niestety znowu pytania :)
Jeżeli bardziej gliniaste i mażące się to simexopodobne... i ważny jest prześwit
bardziej torfowe i ze znaczną ilością wody a zwłaszcza głegoko do dna to coś jak bogger... i tu zmniejszasz nacisk czyli szeroka opona i walka z masą pojazdu
:)
Ale nie denerwuj się... lepiej teraz zadać tysiąc pytań niż później tysiące na zmiany...
arekbusko - 2013-03-15, 11:11
więc bardziej chyba te simexopodobne :) a pochwalisz się jaki motor masz zamontowany i jak radzi sobie z takimi oponami ?
Dany - 2013-03-15, 11:12
W/g mojej oceny pojazdu na błoto i wodę...
Ja bym wybrał diesel'ka ze względu ma brak ukł. zapłonowego choć jest o wiele cięższy...
Jeśli chodzi o opony to gdybym miał na tyle środków to bogger'y ale jak kupisz z simexami to też da radę ...
Hałas - 2013-03-15, 11:15
Za tą kwotę to tylko coś bliżej serii a przy dolnej granicy na pewno spawanie a pewnie i sporo mechaniki do zrobienia.
Z nieoryginalnymi silnikami też bym uważał w tej cenie, np. taki silnik z Vitary trzeba liczyć około 2k (przy własnej robocie!)
Ja mam gaźnik i prz LPG raczej bym nie napalał się na wtryskowca, w sensie jak będzie to OK ale nie brał bym tego jako priorytet, ważniejsze w/g mnie szerokie mosty (silnik i tak za jakiś czas zmienisz na coś większego )
Na temat diesla się nie wypowiem, nie mam a w akcji widziałem tylko 1.6 z VW i przyznam, że byłem pod wrażeniem (wolnossący, chciał bym widzieć TDiC )
Max koła w zasadzie zależą nie od silnika a od przełożeń.
U mnie seria silnik i seryjne przełożenia simexopodobne 225/75 r15 ciągnie, choć mocy mogło by być deko więcej (w niedalekiej przyszłości będzie)
Przy 4.16 w reduktorze ponoć 31' bez problemu.
Swojego niedawno próbowałem sprzedać i zainteresowanie marne więc pewnie da radę coś ugryźć jeszcze względem cen z alledrogo
arekbusko - 2013-03-15, 11:19
powiem Ci że też bardziej jestem przekonany do diesla może dlatego że miałem już do czynienia z PB+LPG i jakoś się zraziłem teraz mam osobowego tdi i 2 lata bezproblemowej jazdy tylko czy silnik diesla o mocy do 70 KM np. poloneza daje rade np. z oponami 30 cali w terenie ??
Hałas - 2013-03-15, 11:20
Tak jak pisałem, jak się pobawisz przełożeniami to i 35 cali pociągnie (pomijając resztę napędu)
arekbusko - 2013-03-15, 11:36
ok czyli szukam samuraja z silnikiem diesla na szarookich mostach i z tego co wiem trzeba zwracać uwagę na to żeby hamulec ręczny nie był na reduktorze jakie roczniki spełniają te warunki ? po 90 ? i czy na coś jeszcze trzeba zwrócić uwagę ?
Hałas - 2013-03-15, 11:43
Ręczny raczej bym chciał mieć na reduktorze
Bębny nie lubią błota a jak zamienisz na tarczówki to ręczny już masz rozwiązany.
A czy ręczny na wale/przy kole to już loteria.
Swoją drogą takie pytanie mam; czy seryjnie przy ręcznym na wale były inne bębny przy kołach?
Lexx - 2013-03-15, 12:08
Byly chyba troche mniejsze ale pewnosci nie mam w kazdym badz razie lezy mi w garazie taki zlom.
kewin - 2013-03-15, 12:12
Mam silverstone 31 reduktor 4.16 silnik na wykończeniu i daje rade
arekbusko - 2013-03-15, 15:52
eh to znów dylemat mam czy benzyna czy diesel :/ Silverstone to chyba kopie simex robią tak ?
Lexx - 2013-03-15, 15:55
Tak
sami111 - 2013-03-15, 16:22
Mam 1,9 diesel z poloneza REWELACJA......... Koła 31" kopia sahary wąskie , wolne mosty , reduktor z 1000 mocy mi nigdy nie zabrakło . Jeden minus to taki że na czarnym to wyścigówka to nie jest.
wisniowy21 - 2013-03-15, 16:29
ja też mam 1,9 poldolot, aktualnie 30 kopia simex w planie 31/32 cale reduktor oryginalny mosty też , jak mosty mi padną przekładam od uaza + sprężyna
KRZYKKU - 2013-03-15, 20:48
portalowe?
arekbusko - 2013-03-15, 22:05
a podpowie ktoś jakie to są mniej więcej koszty przerobienia samuraja czyli : wsadzenie reduktora od sj 410 podniesienie +2 cale tak żeby weszły 30 - 31 cali ( chyba że trzeba coś więcej przerabiać ) opony zamontowanie wzmocnionych resorów ( prosił bym o podpowiedź jakich i od jakiego dawcy i czy warto np. zamontować lovells na co one wpływają i czym są leprze od resorów np. z mazura ) i jakiejś rozsądnej wyciągarki na razie tylko na przód. Potrzebował bym tych orientacyjnych kosztów bo pomoże mi to wycenić wybrany egzemplarz czy warto dać za niego tyle czy tyle
Hałas - 2013-03-15, 22:26
arekbusko napisał/a: | a podpowie ktoś jakie to są mniej więcej koszty przerobienia samuraja czyli : wsadzenie reduktora od sj 410 podniesienie +2 cale tak żeby weszły 30 - 31 cali ( chyba że trzeba coś więcej przerabiać ) opony zamontowanie wzmocnionych resorów ( prosił bym o podpowiedź jakich i od jakiego dawcy i czy warto np. zamontować lovells na co one wpływają i czym są leprze od resorów np. z mazura ) i jakiejś rozsądnej wyciągarki na razie tylko na przód. Potrzebował bym tych orientacyjnych kosztów bo pomoże mi to wycenić wybrany egzemplarz czy warto dać za niego tyle czy tyle |
reduktor koło 800 używany
podniesienie na budzie: trudno powiedzieć 200-500 na gotowych zestawach, we własnym zakresie 100 (?)
opony np. kopia simexa z Glob guma ~1500 nowe
resory mazura koło 1700 nowe
wyciągarka 1500 nowa
to tak na szybko i z głowy
atkin1 - 2013-03-15, 22:45
nono chcialbym zeby podniesienie budy za 100 zł:D Same śruby z nakrętkami w hurtowni 40 zł, no chyba że w castoramie tw. 5.8 za 10 zł i jazda...
Przy zakupie zawsze dobrze żeby auto już w sobie coś "cennego" miało, bo wiadomo, że ten który sprzedaje doinwestowany samochód to w niewielkiej części odzyska to co włożył
Hałas - 2013-03-15, 23:04
Na podstawie postu bodaj tytusa z tematu o body lifcie.
Swoją drogą zmień hurtownie
wisniowy21 - 2013-03-15, 23:18
nie nie , zwykłe :P na portalowe nie będe wydawał 3-4 tys bo to bez sensu i tak nie latam po rajdach :P
atkin1 - 2013-03-15, 23:21
eee lepiej kupić używane, wtedy będzie taniej:P Sory za offtop [.]
arekbusko - 2013-03-16, 09:12
co byście powiedzieli o czymś takim http://tablica.pl/oferta/...0334d1a94;r:;s:
[ Dodano: 2013-03-16, 09:15 ]
albo http://tablica.pl/oferta/...0334d1a94;r:;s:
|
|