Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - JAKI WYDECH do silnika 1.3 GTI w Samuraju?

epwaspotter - 2013-03-18, 20:13
Temat postu: JAKI WYDECH do silnika 1.3 GTI w Samuraju?
Jak w temacie,,, jaki polecacie tłumik końcowy do Silnika GTI w Samuraju? Mam seryjny od SJ i go trochę muli. średnica jest chyba 40mm a od Swiftów są chyba 50?
Hałas - 2013-03-18, 22:44

Jak cena nie zabija to... od Swifta GTI :-)

Znajomy do 1.6 adaptował od dużego fiata i było git, przelotowy a sama puszka dość małą średnicę ma. Nie wiem jednak jaka średnica rury

Qwai - 2013-03-19, 09:32

Ja mam tylko środkowy z 125p i jest ok, średnica rury taka jak w serii
epwaspotter - 2013-03-19, 13:31

słyszałem ze do swiftów GTI wsadzają od poldka ale zaraz wymieniają na oryginalny bo jest odczuwalny spadek mocy przy wysokich obrotach

chyba jedyne wyjście to podjechać do "tłumikarza" i niech coś dobiera

Ari - 2014-03-21, 21:19

Cześć

Jestem na etapie Swapa do Samuraia od Swifta GTI. Przekładka zrobiona jeździ i moc jakąś tam ma – na pewno sporo większą niż poprzedni silnik, jednak czuję, że to nie jest jego potencjał – jak jadę np. na piątym biegu to przy prawie pełnym gazie nie ciągnie jak powinien, a nawet słabnie natomiast jak odpuszczę gaz, tak z wyczuciem to zaczyna nabierać mocy.
Kolektor wydechowy zrobiony jest z dwóch to znaczy ten od Swifta i Samuraia ucięty przy łapie i mocowanie jest od Swifta, a kształt kolektora(by nie wchodził na poduszkę kocowania silnika) jest od Samuraia.
Średnica układu wydechowego jest 40mm tak jak od Samuraia, tłumik środkowy usunięty(pozostał tylko końcowy).
Ustalmy, że sonda lambda jest dobra.
Może ktoś doradzić, co zrobić aby regularnie wkręcał się na obroty?

pozdrawiam

misiek-888 - 2014-03-22, 07:38

Troche kombinacji idealnie chodzi na tłumniku ze strumienicą od vitary 1.6 8v
stachura44 - 2014-03-22, 07:49

sprawdź najpierw filtr paliwa ,powietrza przeczyść wtyki przy kablach zapłonowych i w trase jeśli nic się nie zmieni to opisz jakoś dokładniej ten problem .Czy spadaja obroty czy szarpie czy się "dławi" bo ciężko cokolwiek powiedzieć po tym co napisałeś.


co do końcowego wydechu to może ze scigacza ;P

kostuch - 2014-03-22, 11:54

Ari napisał/a:
przy prawie pełnym gazie nie ciągnie jak powinien, a nawet słabnie natomiast jak odpuszczę gaz, tak z wyczuciem to zaczyna nabierać mocy.

Proste - przy max otwartej przepustnicy jest za dużo powietrza względem paliwa. Odpuszczając gaz przymykasz przepływ powietrza i mieszanka robi się "bardziej tłusta" i jest moc.
Masz za małe ciśnienie paliwa albo za mało wydajny wtryskiwacz.

Ari - 2014-03-23, 19:23

Dziękuję Wam koledzy za podpowiedź - jutro podrzucę ten pomysł mechanikowi by to sprawdził.

pozdrawiam

Arek

kostuch - 2014-03-23, 23:12

Ari napisał/a:
jutro podrzucę ten pomysł mechanikowi by to sprawdził.


Hmmm...
Jeżeli fachowiec sam nie wpadł żeby sprawdzić podstawowe parametry, to ja osobiście zmieniłbym warsztat :roll:

KRZYKKU - 2014-03-24, 02:22

Kostuch, w dzisiejszych czasach nie każdy mechanik "myśli" często wymienia co popadnie w nadziei że trafi na to co zdechło, przecież płaci zleceniodawca :-D a jak nie znajdzie to "panie, cza silnik zmienić" hehe. Oczywiście to w ramach żartu, ale w każdym dowcipie jest ciut prawdy.
Ari - 2014-03-24, 14:23

Ale złośliwcy :-D

Mechanik jest ok, a silnik też - na pewno się dogadają.

Poszukiwania przyczyny tej słabości dopiero się zaczęły, a pompa paliwa była nowa i od tego nie zaczynał.

Ufam, że niedługo będę mógł pochwalić się wrażeniami z jazdy.

Wiem, wiem nadzieja........ :-D

pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group