Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - most wyje - łożysko ataku ?

atkin1 - 2013-03-22, 20:27
Temat postu: most wyje - łożysko ataku ?
od jakiegoś czasu mój samurai zaczął wyć...
Wcześniej to ignorowałem bo wycie pojawiało się na 5 biegu, w sumie najmniej używanym więc nie dokuczało tak bardzo. Teraz zauważyłem, że jest też na 4, a nawet 3 biegu. Ciężko wyczuć skąd dokładnie się niesie ale łożyska w reduktorze , skrzyni, piastach odrzucam bo są nowe, więc stawiam na tylny most. Im szybciej jadę = czyli im szybciej w moście wszystko się kręci to tym bardziej wyje.

Czy wymieniać wszystkie łożyska w dyfrze, czy wszystkie są ogólnie dostępne w sklepach z łożyskami?
Czy powodem wycia są bardziej łożyska ataku czy boczne też?
Jeśli chciałbym wymienić tylko łożyska ataku to czy trzeba wyciągać cały dyfer, czy wystarczy odkręcić pokrywę i można wyciągnąć wałek?

Wszelkie wskazówki, porady mile widziane.

jakos - 2013-03-22, 22:10

Witam
Sprawdź lepiej reduktor.

SamNaSamZSam - 2013-03-22, 22:15

w skrzyni też lubią wyć, nie wiem które konkretnie - ale mi się sporo we wrażeniach słuchowych zmieniło po wymianie łożyska na wałku sprzęgłowym. Szczegółów nie znam bo robił to mechanik. Niestety to nie rozwiązało pozostałych problemów z moją skrzynią :/
slavok - 2013-03-22, 23:43
Temat postu: Re: most wyje - łożysko ataku ?
atkin1 napisał/a:

Czy wymieniać wszystkie łożyska w dyfrze, czy wszystkie są ogólnie dostępne w sklepach z łożyskami?
Czy powodem wycia są bardziej łożyska ataku czy boczne też?
Jeśli chciałbym wymienić tylko łożyska ataku to czy trzeba wyciągać cały dyfer, czy wystarczy odkręcić pokrywę i można wyciągnąć wałek?

Wszelkie wskazówki, porady mile widziane.


Łożyska na półosiach to kwestia wyciągnięcia półosi... natomiast łożyska na wałku atakującym to trzeba targać cały dyfer i rozłożyć go na części pierwsze, następnie przy składaniu poprawnie ustawić głębokość osadzenia wałka atakującego i luz międzyzębny atak-talerz, nie jest to takie hop.

KRZYKKU - 2013-03-23, 00:41

jaką pokrywę? :mrgreen: a zanim wsadzisz łapki w cokolwiek to postaw tył na kobyłkach, wsadź kogoś za kółko niech "jedzie" a Ty paszcze pod samochód i słuchaj skąd jazgocze
Hałas - 2013-03-23, 13:59

Żeby wykluczyć skrzynie wrzuć N-eutral w reduktorze i przegoń go na każdym biegu po kolei
SamNaSamZSam - 2013-03-23, 14:01

Hałas napisał/a:
Żeby wykluczyć skrzynie wrzuć N-eutral w reduktorze i przegoń go na każdym biegu po kolei


to chyba nie wykluczy skrzyni, nawet jak będzie cisza. Moim zdaniem badanie skrzyni czy reduktora bez obciążenia niewiele mówi o pracy tych podzespołów podczas normalnego użytkowania.

Hałas - 2013-03-23, 14:31

Trochę racji w tym jest, ale jak łożyska są wywalone to będzie słychać
sokratesb - 2013-03-23, 15:32

Z tego co wiem, to na 5 na "N" to chyba norma, że coś hałasuje.
Przynajmniej ja tak mam, a w trakcie jazdy nie słychać żadnych łożysk. Parę osób gdzieś mówiło też, że jak się wrzuci "N" i 5 to hałasuje... :)

atkin1 - 2013-03-23, 18:10

KRZYKKU napisał/a:
jaką pokrywę? :mrgreen: a zanim wsadzisz łapki w cokolwiek to postaw tył na kobyłkach, wsadź kogoś za kółko niech "jedzie" a Ty paszcze pod samochód i słuchaj skąd jazgocze

pokrywę, osłone, obudowę, zwał jak zwał. Chodzi mi o to metalowe coś co osłania dyfer od góry i jest przykręcone na śruby dookoła.

hmmm tak czytam i mam wrażenie jakby nikt oprócz Slavoka nie przeczytał mojego pierwszego posta:D Dla przypomnienia wkleję najważniejszą jego część: "łożyska w reduktorze , skrzyni, piastach odrzucam bo są nowe, więc stawiam na tylny most"

SamNaSamZSam - 2013-03-23, 18:13

no wiadomo, dlatego Slavok jest modem :D
Hałas - 2013-03-23, 18:19

No to jak już wiesz, że tylny most (bo wszystko inne odrzucasz) to ściągasz bębny, odkręcasz tarczę kotwiczną(tą blachę za bębnem) i wyciągasz półosie, u mnie wyszły bez problemu, nieraz potrzeba młotka bezwładnościowego albo przykręcić bęben odwrotnie i wybijać młotem.
Później odkręcasz tę swoją pokrywkę i wyciągasz całą główkę mostu.
Oczywiście zacząć wszystko trzeba od zdjęcia kół i spuszczenia oliwy z mostu :mrgreen: .

Łożyska przy kole zostają na półosiach i z wymianą tych niema tragedii (pomijając dziadowski pierścień na gorąco) tych z główki bał bym się sam wymieniać ze względu na ustawienie luzu na zębach

KRZYKKU - 2013-03-23, 20:06

Hałas nie trzeba odkręcać bębnów... wystarczy cztery śruby za bębnem i przewody hamulcowe, bęben wyjdzie w całości razem z półosiami.
Hałas - 2013-03-23, 20:33

W sumie racja

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group