Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Ustawienie TPS - pomoc w przetłumaczeniu z angielskiego

Sibul - 2013-03-22, 20:46
Temat postu: Ustawienie TPS - pomoc w przetłumaczeniu z angielskiego
Cześć. Jako że ni w ząb nie rozumiem technicznego angielskiego - proszę o pomoc w przetłumaczeniu jak prawidłowo ustawić TPS. Znalazłem link dla Vitary - podejrzewam że będzie to to samo co w Samurai`u http://www.autozone.com/a...900c15280088297

Dzięki z góry :)

SamNaSamZSam - 2013-03-22, 21:57

kolego przepraszam, nie mam za bardzo czasu na "ręczne" tłumaczenie, ale może w dobie googla takie coś choć trochę Ci pomoże:

http://translate.google.p...900c15280088297

Sibul - 2013-03-23, 15:08

ok, dzięki. Prawie wszystko jest jasne, oprócz tego :

Odłącz i etykietować przepustnicy wąż podciśnieniowy otwieracz z zaworu elektromagnetycznego podciśnienia (VSV), a następnie dołączyć do ręki pompę próżniową do otwierania przepustnicy. Zastosuj 19,7 cali Hg (50 cmHg) próżnią otwierania przepustnicy jednostki, które powinny poruszać się zawór przepustnicy w pozycji biegu jałowego.


WTF? ;)

SamNaSamZSam - 2013-03-23, 17:22

w oryginale jest tak:

Cytat:
Disconnect and label the throttle opener vacuum hose from the Vacuum Solenoid Valve (VSV), then attach a hand-held vacuum pump to the throttle opener. Apply 19.7 in. Hg (50 cmHg) vacuum to the throttle opener unit, which should move the throttle valve to the idle position.


więc ja proponuję takie tłumaczenie:
Cytat:
Odłącz i oznacz wąż próżniowy (?) podciśnienia sterujący przepustnicą od Elektromagnetycznego Zaworu Podciśnienia (VSV), następnie podłącz ręczną pompę podciśnienia do otwierania przepustnicy. Zaaplikuj podciśnienie 19.7 in. Hg (50 cmHg) do jednostki otwierania przepustnicy, co powinno spowodować zmianę położenia zaworu przepustnicy do pozycji "biegu jałowego".



Też nie jetem techniczny zupełnie, ale ja to rozumiem tak, że w tym pukncie chodzi o podłączenie ręcznej, zewnętrznej pompy podciśnienia do tego przewodu podciśnienia i zaaplikowanie wskazanego podciśnienia w celu przesunięcia położenia przepustnicy w pozycję "jałową". Czy to ma sens, niech może ktoś techniczny jeszcze się wypowie.

moziembl - 2013-03-23, 17:32

Musisz mieć ręczną pompkę podciśnienia którą podłączasz do rurki od zaworu podcienienia pompką wytwarzasz zadane podciśnienie, siłownik ustawi przepustnicę w położenie wolnych obrotów

Przetłumaczone z polskawego na nasze :) :) :)

Sibul - 2013-03-23, 17:36

a ciekawe tylko czy idzie to zrobić jakoś bez tej "pompki" ? :) Najwyżej będę pionierem i zdam relacje ;) Dzięki
SamNaSamZSam - 2013-03-23, 17:45

to chyba zależy czy to podciśnienie 50 cmHg to duże czy małe (zielonego pojęcia nie mam) ale kiedyś były takie gumowe gruszki do wyciągania gili z nosa dzieciakom :D no i pytanie czy to musi być precyzyjnie określone podciśnienie dokładnie na tę wartość.

Aaaa czasem chyba jak olej wymieniają to zamiast spuszczać z miski mają takie ssaki, to chyba wytwarza jakieś podciśnienie, no i jeszcze pewnie na stacjach obsługowych jak mają takie podciśnieniowe odpowietrzanie ukł. hamulcowego to też mają taką pompę podciśnienia.

moziembl - 2013-03-23, 18:58

Potrzebne Ci coś takiego
http://allegro.pl/pompa-p...3098625173.html

Bez tego ciężko będzie ustawić prawidłowo

slavok - 2013-03-23, 20:06

50cmHg to 0.66 bara
Sibul - 2013-03-23, 21:05

Przemyślałem to troszkę :) A więc zrobię tak z tym podciśnieniem - pojeżdżę troszkę autem, tak żeby nabrał temperatury roboczej, wjadę w garaż, wezmę szczypce - rurcęgi, oczywiście na odpalonym silniku zacisnę nimi wężyk podciśnieniowy tak, żeby nie upuścił ciśneinia i w ten sposób ominę problem z pompką próżniową. Co myślicie o tym?
Nightfox - 2015-12-17, 15:09

Ja mam pytanko :) po przekroczeniu nieskończoności na C i D dalej powinien być pokazywany opór .?
Trochę nie rozumiem tego ...

SamNaSamZSam - 2015-12-17, 15:15

Nightfox napisał/a:
Ja mam pytanko :) po przekroczeniu nieskończoności na C i D dalej powinien być pokazywany opór .?
Trochę nie rozumiem tego ...


Cytat:
Slowly rotate the TP sensor until the ohmmeter changes from infinite resistance to 0 ohms (continuity), then tighten the TP sensor screws


Jeśli odnosisz się do tego punktu, to masz tak obracać TPS, aż z nieskończoności pojawi Ci się opór zerowy. Dokręcasz śruby TPS momentem 3,5 Nm.

Później są dwa punkty do kontrolnych pomiarów z podłożonym szczelinomierzem odpowiednio 4mm i 2mm. Dla 4mm powinieneś uzyskać nieskończoność, a dla 2mm opór pomiędzy 0-500 Ohm. Jeśli nie uzyskasz takich wartości pomiarów kontrolnych to procedurę ustawienia TPS-a trzeba przejść od nowa.

Czy to jasne?

Nightfox - 2015-12-17, 15:19

To jest jasne.
Tylko czy kręcąc jeszcze dalej powinien pokazywać się opór ?
1:26 na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=2KyQnHXPUCQ
U mnie to wygląda tak
https://www.youtube.com/watch?v=bfQvNpnKBMI

Mam Ciągły problem z ustawieniem tego czujnika,jak go ustawię jak zaleca manual,to auto w ogóle nie chce zapalić.
Jak już złapie i kręcę nim na słuch by chodził płynnie to zapala normalnie nie szarpie- ideał.
Ale w przedziale obr 2000-2500 zaczyna świrować i gaśnie,dodam więcej gazu chodzi dobrze :mrgreen:
Kupiłem cały wtrysk podmieniłem i dalej to samo.
Nie mam juz pojęcia co z tym zrobić...
Na gazie oczywiście wszytko chodzi idealnie.

SamNaSamZSam - 2015-12-17, 15:36

Na filmie po infinity coś mu tam na mierniku jeszcze faktycznie wskakuje, ale nie wiem w jakich to jednostkach i czy w ogóle to istotne od praktycznej strony skoro w instrukcji ustawienia masz kręcić póki pojawi się infinity i "stop".

Oczywiście teoretyzuję na podstawie tego co widziałem na filmie i czytałem w tej instrukcji. W życiu tego nie robiłem i nawet nie wiem jak ten TPS wygląda w realu.

Nightfox - 2015-12-17, 15:55

SamNaSamZSam napisał/a:
instrukcji ustawienia masz kręcić póki pojawi się infinity i "stop".

Tylko dlaczego u Mnie nie da się tego ustawić poprawnie .!?
TZN da się,ale auto chodzi gorzej.
U mnie dopiero auto zaczyna dobrze chodzić jak infinity jest po ok 1.5 ale Centymetra.!
Ogólnie chcę go sprawdzić,czy podaje poprawne wskazania.

SamNaSamZSam - 2015-12-17, 16:15

tfu chyba trochę nieprecyzyjnie napisałem:
Cytat:
Rotate the TPS fully clockwise, then turn it slowly counterclockwise until the ohmmeter changes from infinite resistance to 0 ohms (continuity).


Jak podłożysz tę pierwszą podkładkę jeszcze z pkt. 4 to kręcisz TPS-em do oporu zgodnie z ruchem zegara, później odpuszczasz w przeciwną aż do 0. Czyli na dobrą sprawę to co po infinity też nie powinno mieć znaczenia bo wyznacznikiem jest najpierw fully clockwise a później odpuszczenie do 0 Ohm i dokręcenie + pomiar z podkładkami 4mm i 2mm.

Nightfox - 2015-12-17, 17:13

To wychodzi na to że mój tps jest sprawny Tzn 2 mam sprawne. (albo 2 zepsute :mrgreen: )
Tylko czemu gościowi na filmie pokazuje co innego niż mi .?
U Niego jest opór-infinity-opór..z wzrostem dodawania gazu.
u mnie jest opór infinity i tyle.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group