|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Kręci a nie nie pali.
jsa-user - 2013-03-26, 09:18 Temat postu: Kręci a nie nie pali. Hej.
wymieniałem ostatnio akumulator. Śmigam, na krótkich trasach. Dzisiaj musiałem kręcić z 10 razy, żeby samiec odpalił.
Gdzie szukać przyczyny? Auto kręciła ale nie paliło...
Pozdro.
PS japończyk 1.3 monowtrysk
Dany - 2013-03-26, 10:13
To bardzo trudne pytanie ...
Musi być paliwo i iskra ( zakładam że to benzyna ) i to wszystko podane w odpowiednim czasie...
Wybacz za stwierdzenie ale chyba nie masz zbytniego pojęcia gdzie szukać więc najlepiej pomocy szukaj u mechanika...
Jeśli się mylę to wybacz za taki osąd ale żeby czegokolwiek szukać musisz dokładniej sprecyzować objawy...
Lexx - 2013-03-26, 10:19
Jesli to gaznikowiec sprawdz ustawienie zaplonu i stan kopulki, palca i platynel w rozdzielaczu.
Moj tak wlasnie mial jak platynki byly podnissczone.
Sibul - 2013-03-26, 18:43
Sprawdź kody błyskowe, jeśli nic nie wywali ciekawego, wymieniłbym wężyki podciśnieniowe wszystkie, koszt znikomy, a może pomóc. Oczywiście najpierw sprawdź czy dochodzi paliwo i czy jest iskra, to podstawa
sokratesb - 2013-03-26, 19:46
A zdarza się częściej to kręcenie po 10 razy, czy to jednostkowe wydarzenie?
jsa-user - 2013-03-27, 09:24
Do tej pory zdarzyło się to 3 razy. Wczoraj kiedy zajechałem do mechanika, żeby popatrzeć przy kręceniu co się dzieje to auto odpalało bez problemu.
Dziwna sprawa, że na popych nie chciało odpalić (wiem, wiem KAT). Ale już chwilę po pchaniu odpaliło od razu na postoju z rozrusznika.
Rano odpaliło, ale po 3 sekundach zgasło. Odpaliłem i poszło. Coś mi się wydaje, że pompa paliwa daje o sobie znać. Słuchajcie a może być tak, że jest słaby akumulator i za słabo kręci rozrusznikiem?
Pozdro.
Dany - 2013-03-27, 09:32
Sprawdź czujnik położenia wału ( jeśli taki Twój silnik posiada ).
To jest wtrysk czy gażnik
Hałas - 2013-03-27, 09:34
jsa-user napisał/a: | Słuchajcie a może być tak, że jest słaby akumulator i za słabo kręci rozrusznikiem?
Pozdro. |
Teoretyczne tak, ale jak najwpierw nie chciał a razaz potem chciał to raczej nie aku (bo co? sam się naładował?!)
kostuch - 2013-03-27, 10:05
Dany napisał/a: | Sprawdź czujnik położenia wału ( jeśli taki Twój silnik posiada ).
To jest wtrysk czy gażnik |
A gdzie samurai ma czujnik położenia wału?
Ja bym się zajął czujnikiem halla...
sami93 - 2013-03-27, 10:10
Kolego, ja miałem kiedyś podobny przypadek i za cholerę nie mogłem dojść o co biega. Przyczyna była w uszczelce na wtrysku, poprostu uszczelkę troszeczkę wciągnęło do środka ( do wtrysku) i auto przez to się zapowietrzało, i miało problemy z odpaleniem.
Dany - 2013-03-27, 10:48
kostuch napisał/a: | Dany napisał/a: | Sprawdź czujnik położenia wału ( jeśli taki Twój silnik posiada ).
To jest wtrysk czy gażnik |
A gdzie samurai ma czujnik położenia wału?
Ja bym się zajął czujnikiem halla... |
Ja bym się tak nie czepiał... tym bardziej że nie zostało określone jaki silnik posiada te auto...
A co to w/g ciebie czujnik Halla ? I jeśli się nie mylę to również nie jest to precyzyjne określenie... Hallotron
"... Sprawdź czujnik położenia wału ( jeśli taki Twój silnik posiada )...
yenko - 2013-03-27, 11:09
Kolega napisał przecież że posiada 1,3 na wtrysku w pierwszym poście.
Dany - 2013-03-27, 11:21
yenko napisał/a: | Kolega napisał przecież że posiada 1,3 na wtrysku w pierwszym poście. |
OK
Nie sprawdzałem już przeczytanych a faktycznie jest po edycji
kostuch - 2013-03-27, 12:58
Dany napisał/a: | kostuch napisał/a: | Dany napisał/a: | Sprawdź czujnik położenia wału ( jeśli taki Twój silnik posiada ).
To jest wtrysk czy gażnik |
A gdzie samurai ma czujnik położenia wału?
Ja bym się zajął czujnikiem halla... |
Ja bym się tak nie czepiał... tym bardziej że nie zostało określone jaki silnik posiada te auto...
A co to w/g ciebie czujnik Halla ? I jeśli się nie mylę to również nie jest to precyzyjne określenie... Hallotron
"... Sprawdź czujnik położenia wału ( jeśli taki Twój silnik posiada )... |
Nie czepiam się.
To co jest w aparacie zapłonowym to czujnik położenia rozrządu a nie wału.
W baleno np są obydwa.
ps.
Hallotron = czujnik Halla
jsa-user - 2013-08-20, 14:19
Przyczyną problemu był brak masy (zaśniedziały kabel).
Dorobiłem nowe trzy masy: karoseria, blok silnika, blok alternatora i problem zniknął.
Nadal pojawiają się te 3 ikonki przy niskich obrotach ale nie ma za to akcji ze światłami czy duszeniem się silnika.
Pozdrawiam.
onestone - 2013-08-30, 13:51
podpinam sie,
jako ze mam gazofobie i grzebanie przy gazie powoduje u mnie napady padaczyki,apeluje do was o rade.Silnik
1,3 seryjny z gaznikiem od poloneza
to wszystko na gazie i tylko na gazie ,gdyz ponoc plywak w gazniku jest walniety.
Silnik mimo min 10 krecen zawsze odpalal(gaz),no chyba ze rozrusznik sie zawzial i zaczal klikac.Bajka sie skonczyla a czar prysl,jeszcze kilka dni temu bylo tak,ze odpalal w kratke,az sie smialem ze pali tylko jak slonce przyswieci,natomiast teraz moge krecic i krecic az dowotki z sasiedztwa nie wyskocza z okien z wizja wysadzenia kamienicy.Plis jak macie jakas w miare uniwersalna rade,gdyz zdaje sobie sprawe ze powodow moze byc milion,mega prosze o pomoc.Tenk ju.! :>
SamNaSamZSam - 2013-08-30, 13:55
staraj się parkować w miejscach nasłonecznionych :D
kostuch - 2013-08-30, 14:10
onestone napisał/a: | ...mega prosze o pomoc.Tenk ju.! :> |
Przerabiałem to u siebie
Przy zgaszonym aucie odkręć zatyczkę na spodzie parownika i wylej z niego olej.
Najlepiej po dobrym rozgrzaniu auta - syf robi się rzadszy i łatwiej wylatuje.
Jak nie pomoże, to do czyszczenia parownik. Jak się odłoży sporo zanieczyszczeń, to dysze się zacinają i jest taki efekt jak piszesz.
SamNaSamZSam - 2013-08-30, 14:11
znowu nie trafiłem z moją solucją, że tak powiem po staropolsku... :(
kostuch - 2013-08-30, 15:16
Sam,
Jak się jeździ klekotem, to problemy gazownicze nie występują.
Twoja porada jest OK, tak samo jak "noś parownik ze sobą do domu i przed odjazdem gotuj go 5min przyprawiając do smaku" albo "namocz szmatę w oleju i podpal ją pod parownikiem"
onestone - 2013-08-30, 16:19
jezeli mnie twoj pierwszy sposob nie przerosnie to ,z racji dosw. zawodowego sprobuje dziada ugotowac hehe
Starscream - 2013-08-30, 21:31
powodów może być kilkadziesiąt sprawdzaj po kolei. Najpierw zobacz czy masz gaz a potem iskre.
slash - 2014-06-01, 16:48 Temat postu: gasnie po nagrzaniu witam kolegow
mam problem
posiadam samuraia santane 1,3 na wtrysku rok 1998 z gazem.
jak jest silnik zimny odpala bez problemu ale po nagrzaniu podczas nawet jazdy czy postoju gasnie i nie da sie go odpalic ani na gazie ani na benzynie
czy ktos maial taki przypadek? czego sie chwycic?
pozdrawiam.
prosze o pomoc
moziembl - 2014-06-01, 18:45
Iskrę masz ? Trochę mało informacji.
maciek111 - 2014-06-05, 01:00 Temat postu: Re: gasnie po nagrzaniu
slash napisał/a: | witam kolegow
mam problem
posiadam samuraia santane 1,3 na wtrysku rok 1998 z gazem.
jak jest silnik zimny odpala bez problemu ale po nagrzaniu podczas nawet jazdy czy postoju gasnie i nie da sie go odpalic ani na gazie ani na benzynie
czy ktos maial taki przypadek? czego sie chwycic?
pozdrawiam.
prosze o pomoc |
gaśnie momentalnie jakbyś wyłączył ze stacyjki czy przerywa i dopiero gaśnie?
slash - 2014-06-05, 07:43
szlag trafil czujnik halla. jest szansa przypasowac z innego auta?
pozdrawiam
maciek111 - 2014-06-05, 10:16
raczej nie, ale do samuraja nie są drogie więc szukaj gdzieś..
V - 2014-10-01, 21:32
Witam, podepnę się
Santana 1.3 benz na monowtrysku rok "99 bez gazu
raz na kilkanaście odpaleń świruje w ten sposób że :
kręcę rozrusznikiem auto odpala i za sekundę gaśnie po czym za holere nie odpali ani rozrusznikiem ani na zaciąg.
postoi godzine czasem cztery i odpala z rozrusznika jak gdyby nigdy nic. W czasie jazdy brak jakichkolwiek objawów.
Iskra jest.
sprawdziliśmy z kolegą w sytuacji kiedy kreci a nie odpala, że paliwo nie szło na powrót. Kiedy psikał bezpośrednio do wtrysku jakimś "samostartem"silnik zagadał. Wymieniłem pompke paliwa ale dzisiaj znowu sytuacja sie powtórzyła - odpalił,zgasł i po ok godzinie normalnie zapalił.
ktoś może ma jakiś pomysł????
kostuch - 2014-10-01, 21:57
V napisał/a: |
ktoś może ma jakiś pomysł???? |
Przekaźnik pompy albo jego sterowanie (komputer).
maciek111 - 2014-10-01, 22:15
albo coś z wtryskami. sprawdź też filtr paliwa
osgood - 2014-10-01, 23:03
V napisał/a: | Witam, podepnę się
Santana 1.3 benz na monowtrysku rok "99 bez gazu
raz na kilkanaście odpaleń świruje w ten sposób że :
kręcę rozrusznikiem auto odpala i za sekundę gaśnie po czym za holere nie odpali ani rozrusznikiem ani na zaciąg.
postoi godzine czasem cztery i odpala z rozrusznika jak gdyby nigdy nic. W czasie jazdy brak jakichkolwiek objawów.
Iskra jest.
sprawdziliśmy z kolegą w sytuacji kiedy kreci a nie odpala, że paliwo nie szło na powrót. Kiedy psikał bezpośrednio do wtrysku jakimś "samostartem"silnik zagadał. Wymieniłem pompke paliwa ale dzisiaj znowu sytuacja sie powtórzyła - odpalił,zgasł i po ok godzinie normalnie zapalił.
ktoś może ma jakiś pomysł???? |
Jak znowu nie bedzie chcial odpalic sprobuj kleme zdjac na kilka minut
moziembl - 2014-10-02, 07:49
osgood napisał/a: | V napisał/a: | Witam, podepnę się
Santana 1.3 benz na monowtrysku rok "99 bez gazu
raz na kilkanaście odpaleń świruje w ten sposób że :
kręcę rozrusznikiem auto odpala i za sekundę gaśnie po czym za holere nie odpali ani rozrusznikiem ani na zaciąg.
postoi godzine czasem cztery i odpala z rozrusznika jak gdyby nigdy nic. W czasie jazdy brak jakichkolwiek objawów.
Iskra jest.
sprawdziliśmy z kolegą w sytuacji kiedy kreci a nie odpala, że paliwo nie szło na powrót. Kiedy psikał bezpośrednio do wtrysku jakimś "samostartem"silnik zagadał. Wymieniłem pompke paliwa ale dzisiaj znowu sytuacja sie powtórzyła - odpalił,zgasł i po ok godzinie normalnie zapalił.
ktoś może ma jakiś pomysł???? |
Jak znowu nie bedzie chcial odpalic sprobuj kleme zdjac na kilka minut |
Tak i weź nić pająka, ząb borsuka, dwie kurzajki starej ropuchy, wrzuć to wszystko do rosy zebranej wiosną, długo gotuj i gorącym polej silnik na pewno zaskoczy :) :) :)
Tak jak pisał Kostuch, może być problem z zasilaniem pompy, wiec na początek jak nie możesz odpalić to musisz sprawdzić czy masz zasilanie na pompie, jeśli nie będzie to czy jest zasilanie na wyjściu przekaźnika do pompy. Pamiętaj że pompa włącza się na chwilę po przekręceniu stacyjki, a później się wyłącza i włącza się dopiero ponownie jak silnik zapali.
Jak tu będzie OK to trzeba jakiś manometr podłączyć do linii paliwowej i zobaczyć czy jest ciśnienie nie pamiętam, ale coś około 3atm.
Uh Lala - 2014-10-02, 07:58
moziembl napisał/a: |
Tak i weź nić pająka, ząb borsuka, dwie kurzajki starej ropuchy, wrzuć to wszystko do rosy zebranej wiosną, długo gotuj i gorącym polej silnik na pewno zaskoczy :) :) :) |
V - 2014-10-02, 20:47
stara pompka dawała 1,5bar wiec wymieniłem na nową
wygląda na to ze winny jest wtryskiwacz
dziś kilka razy świrował wiec dobrałem się do wtryskiwacza, wygląda jakby się zacinał czy co, ponieważ wystarczy że odkręcę dwie śrubki ściągnę ten plastikowy "kapturek" dociskający wtryskiwacz po czym poskładam wszystko w całośc i auto pali
Musze jakoś sprawdzic ten wtryskiwacz
[ Dodano: 2014-10-08, 16:45 ]
a czy możliwe jest ze jakiś uszkodzony czujnik może powodować podobne objawy np położenia wału?
silnik zapala po czym gasnie po upływie może ok 0,5sekundy i juz nie chce odpalić. Wówczas gdy zdejmę dolot powietrza widzę ze cały układ wtryskowy jest suchy.
Gdy poluzuje wtrysk i włącze zapłon wtedy pompka zalewa całośc układu i auto z reguły odpala chociaz juz coraz ciężej, kiedy jakos zaskoczy to już jezdzi normalnie do ponownego zgaszenia
nie wiem czy wymienic wtrysk( na jakąś używke bo nowego nie moge znaleźć) czy to co innego
okazało się ze winny był wtrysk, spaliła sie cewka. Po wymianie wtryskiwacza auto hula
|
|