Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - SWAP Silnik 1.6 8V + skrzynia 1.3 PRAWDA I MITY

kaczmarr_ - 2013-03-30, 23:08
Temat postu: SWAP Silnik 1.6 8V + skrzynia 1.3 PRAWDA I MITY
Nie wiem czy wniose cos nowego do tematu.. Obecnie wsadzilem 1.6 8V w rame samuraia..

Niech cos trzasnie tego co napisal kiedys gdzies ze to dziecienne proste i bezproblemowe..

Otoz problem jest juz na wstepie: po przerzuceniu lap silnika z 1.3 do 1.6 okazalo sie ze NAWET otwory na sruby od strony pasazera sie roznia rozstawem -problem latwy do rozwiazania ,rozwiercamy otwory wiertlem fi13.. Nastepny problem to miejsce mocowania owej lapy na silniku.. Jest wysunieta do tylu przez co silnik stoi po skosie -mi najszybciej i najprosciej wyszlo odciecie mocowania lapy od ramy i przespawanie je okolo 3cm w strone kabiny

Silnik juz prawie.. Ale.. Wspomaganie.. Przekladnia ze wspomaganiem jest wieksza od zwyklej i rowniez ma inny rozstaw srub -tylko 1 z 3 pasuje ;]
Malo tego.. Pompa vitarowska na orginalnym stelazu za bardzo odstaje od silnika i nie miesci sie w ramie.. Tutaj z opresji wybrnalem powiekszajac "banana" od regulacji naciagu paska i doszlifowujac miejsce w mocowaniu tak zeby kolo pasowe moglo zblizyc sie do silnika. Pompa i przekladnia juz zamocowane ,pozostalo dobranie paska i spr czy wszystko razem zagra

Skrzynia.. "wystarczy flansza" pasuje na orginalne mocowania i rozstaw srub.. JASNE ;]
Do przeszczepu potrzeba: flansze ,kolo zamachowe z samuraia ,kpl sprzeglo z samuraia i rozrusznik (jeszcze nie sprawdzalem czy pasuje od vitary).Sruby rozstawem pasuja tylko 2gorne -ale zeby za latwo nie bylo trzeba rozwiercac otwory w skrzyni tak aby M12 przeszly. Z bocznymi srubami jest problem taki ze w 1.6 otwory sa rozmieszczone szerzej po okolo 1,5cm na strone. Nie da rady tutaj przykrecic flanszy do srzyni jednymi srubami (wezszy rozstaw na flanszy),a nastepnie przykrecic calosc do sailnika (szerszy rozstaw na flanszy) poniewaz glowki "wewnetrznych" srub stworza dystans miedzy flansza a plaszczyzna silnika -z pomoca przyszla wiec spawarka. Orginalne szpilki wychodzace ze skrzyni przycialem na 5mm i obszlifowalem na stozek ,nastepnie przystawilem flansze i przyspawalem ja do owych obrzynkow. W moim przypadku flansza byla nie dokladnie zwymiarowana i musialem poszerzac zewnetrzene boczne otwory po 5mm -przecinarka plazmowa -swoja droga BOSKIE urzadzenie przy jakichkolwiek pracach przy samochodzie
Obecnie silnik jest zesparowany ze skrzynia (bez sprzegla) ale widze juz kolejny problem ,a nawet 2problemy..

Jeden to taki iz mam wraznie ze kolo zamachowe od samuraia oparlo sie na wardze miski olejowej i bedzie o nie przycieralo ale to okaze sie po zalozeniu spowrotem kola od vitary i sprawdzeniu jaka szczelina powstaje z tym kolem

Drugi problem jest taki ze flansza ma 5mm grubosci ,a po wstepnych pomiarach miedzy jedna a druga skrzynia wyszlo mi ze walek jest w vitarowskiej skrzyni schowany 10mm glebiej w stosunku do silnika - nie wiem teraz czy czasem 5mm wiecej walka nie bedzie problemem przy zakladaniu skrzyni.. To sie rowneiz okaze na dniach ;]



Obecnie czekam na tarcze spiekowa ,poniewaz po zapewnieniach jakie wynalazlem na necie sprzeglo bedzie pasowalo od vitary.. Otoz NIE ,nie pasuje ,skrzynia samuraia nie pomiesci srednicowo ani docisku ani kola zamachowego z vitary. Samej tarczy od vitary rowniez nie wscisniemy do kola i docisku z samuraia -musi byc caly komplet zaadaptowany z samuraia tj: kolo zamachowe i kpl sprzeglo




Gdzies wyzej wyczytalem ze komputer do silnika 1.6 8V pasuje od 1.3 wtryskowego..
Same komputery(oba leza na biurku w garazu obok siebie) juz na starcie roznia sie wielkoscia i oznaczeniami ,czyli rowniez konstrukcja wewnetrzna.. Poza tym osprzet sterujacy praca silnika (czujniki itp) sa inne przy 1.3wtrysku i inne przy wtrysku od 1.6 -jakim cudem wiec ma takowy komputer pasowac?!

Jezeli jednak jest KTOS KTO ZASTOSOWAL TO OSOBISCIE i faktyczni mu to hasa to prosze o wypowiadanie sie ale jezeli jeden ziutek z drugim ziutkiem wyczytali ze stefan slyszal od kolegi ojca ze takie cos bangla ,bo dziadek jego zony jest mechanikiem i STWIERDZIL ze powinno dzialac -niech lepiej zamiast glupio gadac ,madrze to przemilczy ,bo znowu jakis JA lub ktos inny wyczyta te brednie na necie i przy montazu dostanie piany bo sie okaze ze jednak NIE WSPOLGRA jedno z drugim ,i tak jak w moim przypadku jestem w plecy na odsylaniu tarczy od vitary i oczekiwaniu na tarcze od samuraia ,w plecy takze jest na kosztach wysylki

kostuch - 2013-04-03, 16:36
Temat postu: Re: SWAP Silnik 1.6 8V + skrzynia 1.3 PRAWDA I MITY
kaczmarr_ napisał/a:
Nie wiem czy wniose cos nowego do tematu.. Obecnie wsadzilem 1.6 8V w rame samuraia..
Niech cos trzasnie tego co napisal kiedys gdzies ze to dziecienne proste i bezproblemowe..

Gdzies wyzej wyczytalem ze komputer do silnika 1.6 8V pasuje od 1.3 wtryskowego..
Same komputery(oba leza na biurku w garazu obok siebie) juz na starcie roznia sie wielkoscia i oznaczeniami ,czyli rowniez konstrukcja wewnetrzna.. Poza tym osprzet sterujacy praca silnika (czujniki itp) sa inne przy 1.3wtrysku i inne przy wtrysku od 1.6 -jakim cudem wiec ma takowy komputer pasowac?!


Jest to dziecinnie proste w porównaniu do przeszczepiania jakiegoś egzotyka typu honda x.y :mrgreen:
Co do komputerów, to nawet pomiędzy różnymi vitarami 1,6 były różnice w komputerach i nie da się ich zamienić w obrębie "jednego gatunku".
Z drugiej strony DA SIĘ wsadzić komputer vitarowski do samuraia. Ale nie ma to najmniejszego sensu.

ps.
Gdzieś w necie widziałem metodę na łączenie silnika 1,6 ze skrzynią samuraia bez żadnej flanszy, więc można taką operację przeprowadzić na kilka sposobów.

KSikorski - 2013-04-04, 08:36

W przypadku swapu 1,6 td kwestia osadzenia silnika w ramie i połączenia ze skrzynią to były klocki lego - żadnego spawania, cięcia, wiercenia... przepraszam, dwa otwory w skrzyni gwintowane trzeba było rozwiercić na przelotowe.
Kamilson - 2013-04-04, 16:49

Nie strasz nawet :-P czeka w garazu 1.6 16v .. mam nadzieje , że będzie prosto :)
tytus - 2013-04-04, 18:52

ja mam u siebie vitarowski silnik 1.6 8v i jeżdżę na komputerze z 1.3
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową

kaczmarr_ - 2013-04-04, 19:38

Cytat:
ja mam u siebie vitarowski silnik 1.6 8v i jeżdżę na komputerze z 1.3
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową


I tak go poprostu wsadziles i hasa?! Bez zadnej ingerencji w program albo osprzet silnika??

Czy masz wtrysk i osprzet z 1.3 dolozone do 1.6 ?


tytus napisał/a:
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową


Tego pod uwage u siebie nie biore poniewaz bedzie lift okolo 15cm i most do przodu okolo 10cm ,takze most omija mi "obnizenie " w misce o pare cm -a nie wspomnialem o tym bo to relacja z mojej walki z 1.6..

Ale dobrz zauwazyles Przy malym lifcie i nie zmienianiu polozenia mostu to moze byc problem ,i tutaj akurat ludki pisali o misce i smkou z 1.3 -od siebei moge napisac tyle ze miska vitary wydaje sie byc o wiekszej pojemnosci

Lexx - 2013-04-04, 20:09

Gadalem dzos z gosciem kt. Przeszczepil juz kilka 1.6 i cos tam czarowal ze mozna ominac problem mocowania silnika do ramy kombinujac z zamiana samych lap z samca i vitary, dzis napisze sobie do niego maila o szczegoly jak On tego swapa robil.
Kamilson - 2013-04-05, 00:16

nada sie ? :-D http://www.fotosik.pl/pok...479bee672d.html
Lexx - 2013-04-05, 00:38

Bedziesz wycinal przegrode zeby rozdzielacz zmiescic?
Kamilson - 2013-04-05, 09:41

Tak , najpewniej tak . :) zawsze to będzie gorzej go zalac ... hehe :)
kaczmarr_ - 2013-04-05, 10:43

Wez pod uwage ze silnik na odchylki na boki ,szczegolnie na wertepach ,wiec msuisz od razu wyrezac wieksza dziure ;)

Podobno stosuje sie "adapter" katowy od 1.6 8V ,wtedy aparat zostaje w komorze silnika i ma odstep od sciany grodziowej

Kamilson - 2013-04-05, 10:54

Taak wiem wiem , coś będę kombinował .. doszły mnie słuchy , tak jak to pisałeś , że brat koegi kuzyna kaski , której mąz był w niemczech i tam pewnien gosc mówił , ze jego kuzyn który ma kolege .. spasował od misthubishi galanta i było ok :)

Generalnie auto przeznaczone na zmotke .. więc dziura w grodzi mi nie straszna.. czasem myślę ze to dobre rozwiazanie.. jakos zabudowac cały aparat zapłonowy ii wtedy trudniej go zachlapac :)

Pierw to go doprowadzam do stanu , myśe zalozyc drugi aternator u góry ...

kostuch - 2013-04-05, 10:57

Na marginesie...
Jestem w trakcie opracowywania "patentu" na zapłon bezrozdzielaczowy do silników z aparatem zapłonowym.
Pozwala to wyeliminować kopułkę prawie całkowicie i uzyskać odporność na zalanie (bo nie będzie tam wysokiego napięcia)
:idea: :mrgreen:

Kamilson - 2013-04-05, 11:00

ooo ... ambitnie :)
Ja sie pisze , jeżeli by to robiło i byo w miare tanie :)
aa to wykorzystuje czesci które są .. czy trzeba cos kupic

kostuch - 2013-04-05, 12:05

Kamilson napisał/a:
ooo ... ambitnie :)
Ja sie pisze , jeżeli by to robiło i byo w miare tanie :)
aa to wykorzystuje czesci które są .. czy trzeba cos kupic


Kupić trzeba "patent". Da się wykorzystać część elementów oryginalnych a część trzeba dobrać z innego auta.
Tanie to rzecz względna. Dla mnie niewrażliwość na wodę jest np. bezcenna :mrgreen:

A z zapisami to wiesz...
Raz się naciąłem na zapisy na interfejsy diagnostyczne do vitar.
Drugi raz się naciąłem na zapisy na metromierze.
Trzeciego nie będzie.
Jak będę miał gotowe i przetestowane, to mogę rozmawiać z chętnymi.

W każdym razie zapowiada się obiecująco.
Planuję do tego też opcjonalny dodatkowy elektroniczny regulator wyprzedzenia zapłonu - bardzo się przydaje przy pracy na lpg (i niechlujnie ustawionych kopułkach ;-) )

Hałas - 2013-04-05, 13:38

Przystawkę kątową opisywał DanielS na swojej stronie, co prawda do silnika Baleno ale to bez większej różnicy.
zajxt - 2013-04-05, 17:58

Jeśli aparat to razem z wałkiem od vitary ale tylko od 16v Ps.Kostuch jak coś wydumasz to ja się pisze ( ja się deklarowałem i odebrałem dla siebie i Didymosa )
kostuch - 2013-04-05, 19:19

Za jakiś miesiąc powinienem mieć prototyp.
Jakbym miał tyle czasu co mam pomysłów... :-|

tytus - 2013-05-01, 09:16

kaczmarr_ napisał/a:
Cytat:
ja mam u siebie vitarowski silnik 1.6 8v i jeżdżę na komputerze z 1.3
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową


I tak go poprostu wsadziles i hasa?! Bez zadnej ingerencji w program albo osprzet silnika??

Czy masz wtrysk i osprzet z 1.3 dolozone do 1.6 ?


tytus napisał/a:
weź jeszcze pod uwagę że jeżeli masz wspawane wzmocnienie mostu to może bić o miskę olejową


Tego pod uwage u siebie nie biore poniewaz bedzie lift okolo 15cm i most do przodu okolo 10cm ,takze most omija mi "obnizenie " w misce o pare cm -a nie wspomnialem o tym bo to relacja z mojej walki z 1.6..

Ale dobrz zauwazyles Przy malym lifcie i nie zmienianiu polozenia mostu to moze byc problem ,i tutaj akurat ludki pisali o misce i smkou z 1.3 -od siebei moge napisac tyle ze miska vitary wydaje sie byc o wiekszej pojemnosci


Mam słupek z 1.6 8v gaźnikowej + układ wtryskowy z 1.6, reszta osprzętu z 1.3 i wszystko działa bez problemu. Co ciekawsze nie zmieniałem mocowań silnika tylko zostały "naciągnięte" i też chula :mrgreen:
Jak ktoś jest chętny to mogę powrzucać zdjęcia :-)

Lexx - 2013-05-01, 09:22

Ja bym prosil, napisz jeszcze jak rozwiazales sprawe aparatu zaplonowego bo w moim 1.6 wychodza 2 kanelki a w 1.3 3.
Hałas - 2013-10-03, 23:55

Pytanie mam do praktyków;
Prawdą jest, że kolektor wydechowy z vitary będzie kolidował z drążkiem kierowniczym?
No i w przypadku zbiornika z gaźnikowca albo wymiana zbiornika albo wycinanie dziury na pompę?
A i pompa 1,5bara?

kostuch - 2013-10-04, 00:14

Hałas napisał/a:
Pytanie mam do praktyków;
Prawdą jest, że kolektor wydechowy z vitary będzie kolidował z drążkiem kierowniczym?
No i w przypadku zbiornika z gaźnikowca albo wymiana zbiornika albo wycinanie dziury na pompę?
A i pompa 1,5bara?

Będzie kolidował.
Pompa zewnętrzna - nic nie wycinasz.
Ciśnienie takie jak w manualu oczywiście :-)

Hałas - 2013-10-04, 00:45

Niestety manuala vitarowskiego nie mam pod ręka.
misiek-888 - 2013-10-04, 07:49

Sam robiłem swoją zmotke i nie było rzadnych problemów z kolektorem . Pompę załozyłem od FSO truck na przewodzie nad mostem .
kostuch - 2013-10-04, 09:56

Hałas napisał/a:
Niestety manuala vitarowskiego nie mam pod ręka.


Checesz robić przeszczep "na pałę" baz podstawowych danych o nowym silniku? :shock:
240-280kPa (albo 34,1 - 39,8psi)

[ Dodano: 2013-10-04, 09:59 ]
misiek-888 napisał/a:
Sam robiłem swoją zmotke i nie było rzadnych problemów z kolektorem .

Wydawało mi się że o 16v chodzi :oops:
W tym silniku były chyba dwa albo trzy rodzaje wyjść do wydechu a dodatkowo pasuje też kolektor (o innym kształcie) z GV.
Tak czy owak, odszczekuję to co napisałem o 8v :-)

Hałas - 2013-10-04, 10:10

Na chwilę obecną jeszcze mam zagawozdkę, czy reanimować trupa czy pakować inny silnik, a od tego momentu do przeszczepu jeszcze kawałek drogi jest
egon - 2013-10-04, 12:40

najprostszą drogą było by zanbycie takiego samego silnika one do drogich nie należą
misiek-888 - 2013-10-04, 13:07

Wrazie W służe pomocą przy motaniu . Flansze też mam .
osgood - 2013-10-04, 18:59

kostuch napisał/a:
...Jestem w trakcie opracowywania "patentu" na zapłon bezrozdzielaczowy do silników z aparatem zapłonowym...


i jak udało się coś wymyślić?

jeśli nie to mam jeden w miarę tani i prosty sposób komp IAWxxx z jakiegoś 1.2 z grupy fiata :P do tego czujnik położenia wału, koło foniczne, najlepiej kpl. przepustnica z czujnikami, sonda lambda, map sensor i wiązka koszt ok. 200-500 zł zależy jak bardzo się śpieszy. Później troche roboty i mamy bezstykowy zapłon, a można się jeszcze pokusić o wielopunkt :)

kostuch - 2013-10-05, 00:05

osgood napisał/a:
kostuch napisał/a:
...Jestem w trakcie opracowywania "patentu" na zapłon bezrozdzielaczowy do silników z aparatem zapłonowym...


i jak udało się coś wymyślić?

jeśli nie to mam jeden w miarę tani i prosty sposób komp IAWxxx z jakiegoś 1.2 z grupy fiata :P do tego czujnik położenia wału, koło foniczne, najlepiej kpl. przepustnica z czujnikami, sonda lambda, map sensor i wiązka koszt ok. 200-500 zł zależy jak bardzo się śpieszy. Później troche roboty i mamy bezstykowy zapłon, a można się jeszcze pokusić o wielopunkt :)


Tak, sprzętowo jestem gotowy.
Do napisania pozostał software sterujący, na co chwilowo nie mam niestety zupełnie czasu.

Zakładanie innego komputera i dodatkowego osprzętu do samuraia wtryskowego, to rzeźba na tygodnie. To samo z elektronizowaniem gaźnikowca.
Moje rozwiązanie przewiduje niezależny sterownik cewek, całkiem "przezroczysty" dla pozostałych elementów sterujących pracą silnika.

Jakoś nie widzę zalet wielopunktowego wtrysku w silniku samuraia. Do przeróbki byłoby wszystko i taniej by wyszło wsadzenie jakiegoś 1,6 16v.

osgood - 2013-10-05, 07:28

kostuch napisał/a:
osgood napisał/a:
kostuch napisał/a:
...Jestem w trakcie opracowywania "patentu" na zapłon bezrozdzielaczowy do silników z aparatem zapłonowym...


i jak udało się coś wymyślić?

jeśli nie to mam jeden w miarę tani i prosty sposób komp IAWxxx z jakiegoś 1.2 z grupy fiata :P do tego czujnik położenia wału, koło foniczne, najlepiej kpl. przepustnica z czujnikami, sonda lambda, map sensor i wiązka koszt ok. 200-500 zł zależy jak bardzo się śpieszy. Później troche roboty i mamy bezstykowy zapłon, a można się jeszcze pokusić o wielopunkt :)


Tak, sprzętowo jestem gotowy.
Do napisania pozostał software sterujący, na co chwilowo nie mam niestety zupełnie czasu.

Zakładanie innego komputera i dodatkowego osprzętu do samuraia wtryskowego, to rzeźba na tygodnie. To samo z elektronizowaniem gaźnikowca.
Moje rozwiązanie przewiduje niezależny sterownik cewek, całkiem "przezroczysty" dla pozostałych elementów sterujących pracą silnika.

Jakoś nie widzę zalet wielopunktowego wtrysku w silniku samuraia. Do przeróbki byłoby wszystko i taniej by wyszło wsadzenie jakiegoś 1,6 16v.


No w sumie sterowanie tylko zapłonem bedzie mniej awaryjne, jest jeszcze cos takiego jak Digiplex jest to sam moduł zapłonowy do tego tylko koło foniczne i czujnik halla i opcjonalnie czujnik podciśnienia koszt całości nie większy jak 50zl

kostuch - 2013-10-05, 11:47

osgood napisał/a:
jest jeszcze cos takiego jak Digiplex jest to sam moduł zapłonowy do tego tylko koło foniczne i czujnik halla i opcjonalnie czujnik podciśnienia koszt całości nie większy jak 50zl

"Tylko" :lol:
Nie każdy ma pod płotem zwłoki fiatów, żeby sobie z nich pobierać gadżety.
Zrób to za 50zł i przedstaw bilans.[/u]

Hałas - 2013-10-11, 18:58

Cóż, SWAP zaprzedsięwzięty. W zasadzie to już sporo gratów siedzi w aucie, przyszła pora na elektrykę. Ze schematów znalazłem tylko wiązki od wtrysku, a do tego niestety w tej dziedzinie jestem troszku noga.

Pytanie mam jak koledzy sobie z tym poradzili, wycięcie samej wiązki silnika i wszczepienie jej w samuraiowską, czy może kompletna wiązka z Vitary i walka z przelutowywaniem prawie wszystkich kostek?
Nie pogardzę też kompletnymi schematami :-)


Dla pełnego obrazu sytuacji Samurai był na 1.3 gaźniku a nowy motór to 1.6 8v z Vitary

sokratesb - 2013-10-11, 19:00

Szkoda, że jednak tego 1.8 nie robisz. Mało osób na tym jeździ, był byś ewenementem. :)
kostuch - 2013-10-11, 23:48

sokratesb napisał/a:
Szkoda, że jednak tego 1.8 nie robisz. Mało osób na tym jeździ, był byś ewenementem. :)

A jakby mu się coś popsuło, to byś mu sponsorował części w ASO?
Do 1,6 jest wszystko w używkach. Do 1,8 sam sprawdź...

jurczi - 2013-10-12, 01:24

Chodziło o 1.8 z ibizy chyba a do niego części jak psów.
Kwadrat - 2013-10-12, 10:26

sokratesb napisał/a:
Szkoda, że jednak tego 1.8 nie robisz. Mało osób na tym jeździ, był byś ewenementem. :)


Jakim ewenementem ? :roll:

My mamy dwa auta na 1,8 baleno
dwa na silniku Jimny
jeden na swifcie ale chyba do zimy bo potem 1,6 16v
no i jedną ktrótką vitarę z 2,5 v6

A jeszcze jeden w przygotowaniu vitara z 1,8 bmw :)

[ Dodano: 2013-10-12, 10:29 ]
kostuch napisał/a:
sokratesb napisał/a:
Szkoda, że jednak tego 1.8 nie robisz. Mało osób na tym jeździ, był byś ewenementem. :)

A jakby mu się coś popsuło, to byś mu sponsorował części w ASO?
Do 1,6 jest wszystko w używkach. Do 1,8 sam sprawdź...



Ale 1,8 się nie psuje :)

Fakt że był taki moment że padały jak muchy :) sam wymieniłem u siebie 3 szt.
Teraz problem rozwiązany i wszystko ok :) Dwa lata upalania bez żadnej awarii .

Didymos - 2013-10-12, 11:39

Tia, tylko, że piszesz o 1,8 z baleno, a Hałas miał z vw :mrgreen:
Lexx - 2013-10-12, 17:14

Panowie, jak wyglada sprawa ze smokiem przy zmianie miski olejowej, samuraiowy pasuje do 1.6? Zaraz w sumie zdejmuje obie ale wole zapytac co i jak.
kostuch - 2013-10-12, 21:07

Nie pasuje. Trzeba przerabiać.
Lexx - 2013-10-12, 21:09

Juz to obmacalem, pytanie tylko jak to najprosciej przerobic?
kostuch - 2013-10-12, 21:13

Z dwóch smoków zrobić jeden (bo i tak inna jest średnica mocowania w bloku)
Lexx - 2013-10-12, 21:15

Ze srednica inna to wiem, inne miejsce mocowania na srodku no i rozne dlugosci . . .
OK, ogarne to jutro po robocie.

Dzieki

Hałas - 2013-10-13, 11:10

Cytat:
koncowka od strony bloku silnika jest wiekszej srednicy i mozesz to osiagnac odcinajac ja od smoka 1.6, a nastepnie nacisnac ja na smok 1.3 i zaspawac na mosiadz.

U siebie nie przerabiam miski bo mi się zmieści ori :-)

Lexx - 2013-10-13, 12:53

Ile masz liftu? Japrzy 2" nie chcialem ryzykowac kolzji mostu z miska... Choc miejsca tam sporo bylo
Hałas - 2013-10-13, 13:12

Mam obniżony odbój o 5cm.
I prawdopodobnie silnik siedzi kawałek wyżej niż na ori łapie (w zasadzie są ori ale wspawane na nowo bo przy 1.8 miałem zupełnie inne i te były wycięte)
A jako, że mam tez bodylift +5cm to silnik się ładnie mieści pod maską.
Z moich wyliczeń wynika, że jest zapas prawie 1cm-myślę, że więcej się odbój nie ugnie.

Lexx - 2013-10-13, 13:40

Body lift nie a tu znaczenia slniki tak sie zmiesci bez niego, jesli odboje obnizyles o 5cm to o ile wieszak masz przedluzony lub jak resor? Jesli mocowania sa orginalne (uprzednio wyciete i znow wspawane) to bez kombinacji silnik do gory nie pojdzie niestety.
Ja przy 2" liftu mam +1" odboje.

sokratesb - 2013-10-13, 16:48

Kwadrat napisał/a:
sokratesb napisał/a:
Szkoda, że jednak tego 1.8 nie robisz. Mało osób na tym jeździ, był byś ewenementem. :)


Jakim ewenementem ? :roll:

My mamy dwa auta na 1,8 baleno
dwa na silniku Jimny
jeden na swifcie ale chyba do zimy bo potem 1,6 16v
no i jedną ktrótką vitarę z 2,5 v6

A jeszcze jeden w przygotowaniu vitara z 1,8 bmw :)

[ Dodano: 2013-10-12, 10:29 ]
kostuch napisał/a:
sokratesb napisał/a:
Szkoda, że jednak tego 1.8 nie robisz. Mało osób na tym jeździ, był byś ewenementem. :)

A jakby mu się coś popsuło, to byś mu sponsorował części w ASO?
Do 1,6 jest wszystko w używkach. Do 1,8 sam sprawdź...



Ale 1,8 się nie psuje :)

Fakt że był taki moment że padały jak muchy :) sam wymieniłem u siebie 3 szt.
Teraz problem rozwiązany i wszystko ok :) Dwa lata upalania bez żadnej awarii .


No chodziło mi właśnie, jak ktoś już wspomniał, o to że to 1.8 z VW jest. :)

Hałas - 2013-10-13, 20:24

Lexx napisał/a:
Body lift nie a tu znaczenia slniki tak sie zmiesci bez niego, jesli odboje obnizyles o 5cm to o ile wieszak masz przedluzony lub jak resor? Jesli mocowania sa orginalne (uprzednio wyciete i znow wspawane) to bez kombinacji silnik do gory nie pojdzie niestety.
Ja przy 2" liftu mam +1" odboje.

Mam dłuższy wieszak i przy nim wydaje mi się konieczne przedłużanie odboju (to tak trochę poza tematem silnikowym) bo bez tego resor wygina się w drugą stronę (przy dobiciu) sporo więcej niż seryjnie.
resor mam serie (+z przodu dołożone po jednym piórze ale nie wpływa to na wysokość)
Na oko zdaje się, że silnik siedzi wyżej (zastanawiałem się, czy maskę domknę :mrgreen: ) Łapę mogłem przyspawać inaczej, bo przykręciłem ją do silnika, opuściłem cały zestaw, jak stwierdziłem, że będzie OK to przyglutowałem. Jak nie zapomnę to zmierzę jak daleko ma do maski.



PS: Mój silnik odpalił 8-) przegryzłem coś i idę polutować kable i poizolować wiązkę ;-)

Lexx - 2013-10-13, 21:44

Tak zrob (: ja ez jestem na swierzo o juz wiem ze mi mska olejowa 1.3 nie chciala wejsc bez odrobiny persfazji na blok 1.6 ...

Jakiej, to pokaze jutro...

Hałas - 2013-10-22, 11:23

No i zapomniałem :mrgreen:

Między ameliniową rurą dolotową, a środkiem maski (ten krzyż ze wzmocnień) u mnie jest jakieś 2cm miejsca (paczka zapałek na płask wchodzi, postawiona na boku już nie)
Znaczy jednak łapy przyspawałem wyżej niż były.

Pozdro

Lexx - 2013-10-22, 11:44

Mi na ori lapach sie rura nie miesci...
Hałas - 2013-10-22, 11:50

Ocho, czyli mamy następny problem nigdzie nie opisany.
Znaczy nie koniecznie mam wyżej łapy :mrgreen: Sorki za małe zamieszanie, myślałem, że niema z tym problemu.

Lexx - 2013-10-22, 14:59

Wykorzystalem plastik z 1.3, trzeba tylko blaszke zdjac z 1.3 i wrecic w miejce szpilek 1.6
marcelo - 2014-11-12, 00:04

Witam

Wczoraj nabyłem silnik 1.6 8v z vitary 95r i planuje wrzucic go go mojego suzuka 1.3 PONY. Brakuje zbiorczego tematu jak najlepiej zabrac sie za SWAP. Piszcie co wiecie najlepiej z autopsji. Chodzi mi o jak najmniejsza inwazje w oryginalny stan rzeczy.

GAŻNIK --> 1,6 8v WTRYSK

Dzięki za pomoc

Lexx - 2014-11-12, 01:34

Trzeba Ci nastepujacych komponentow:
Silnik z rozdzielaczem
Wiazka
Ecu
Cewka z modlulem
Zegary tez sa inne w gaznikowcu, ja mam samuraiowe z wtryskowca.
Flansza do skrzyni
Miska olejowa od samca 1.3
Przerobione lapy silnika 1.3
Z kolektorem wydechowym tez roznie bywa, w razie czego ten od. 1.3 pasuje do. 1.6

Ja zrobilem swap wtrysk na wteysk wiec bylo plug & play ale w starym esjocie probowalem tego co Ty chcesz zrobic i po prostu kupilem wteyskowca i sprzedalem esjota (:

marcelo - 2014-11-12, 09:19

jeszcze problem z dolotem, filtr i czapka z gaźnika raczej nie pasują na monowtrysk z vitary. Widziałem, że u Tytus zastosował przewód i filtr od wtryskowego 1.3. Co do zegarów to mam model z 92r SJ500 czyli gaźnik + szerokie mosty w orgi. Licznik z tego co pamiętam na kontrolkę check engine także - może ktoś wie czy da rade?
Lexx - 2014-11-12, 11:25

Tez mam filtr z 1.3 wtrysk, ale poza tym plastikiem trzeba adapter podmienic bo sa rozne.
Jak z tym licznikiem to nie wiem, chodzi przedewszystkim o zasilanie obrotomierza.

slavok - 2014-11-12, 19:21

z licznikiem to chodzi też o to, że te z gaźnika nie dają sygnału o prędkości do kompa.
marcelo - 2014-11-12, 23:25

rozkręce ten licznik i zobacze. może ta moja ostatnia wersja gaznikowa ma licznik od wtryskowca - spr to.

A może PONY do 1.6 8v?? Próbował tego ktoś? 8-)

Lexx - 2014-11-12, 23:38

W UK wsadzaja gazniki z Range Rover Classic SU Hiff bodaj 44 z adapterem katowym i smigaja na tym wieki choc do wtrysku taka kombinacja sie nawet nie umywa.

O takie cos http://www.ebay.co.uk/itm...=item2342cc0aa3

marcelo - 2014-11-14, 10:28

Nie będę kombinował. Mam dylemat czy 1.6 8v czy 1.6 16v baleno/ vitara. Prawie tyle samo roboty zaczynając od gaźnikowca a podobno moc nieporównywalna
pacmano - 2014-11-14, 10:37

Rzeklbym ze raczej roznica moze byc zauwazalna pomiedzy 8v i 16v, natomiast ze stwierdzeniami ze nieporownywalna to bym znowu nie przesadzal :) To jest te 20km roznicy.
kostuch - 2014-11-14, 12:08

Jak się wymienia zdechłe 1,3 na zdrowe 1,6 to różnica powala.
A jak się zmienia zdrowe 1,3 na zajechane 1,6 to człowiek jak się już przy tym narobi, nie ma innego wyjścia jak stwierdzić, że jest lepiej :mrgreen:

defcon1 - 2014-12-10, 18:36

No właśnie mnie zastanawia jaka jest różnica po wymianie silnika z 1.3 na gaźniku na 1.6 8V :) moc powala czy raczej jest po prostu lepiej.....??Bo nie wiem czy jest sens pakować się w koszta/wymiane przy sprawnym oryginalnym silniku któremu nic nie dolega :-? :roll:
pumexior - 2014-12-10, 19:28

Sprawnego 1.3 nigdy w zyciu bym nie zmienial na 1.6 8v. Jak juz chcesz cos mocniejszego to 16v. Ja wsadzilem 1.6 8v bo nie byl jakos wiele drozszy od 1.3, a cale sterowanie wtryskowca zostalo z 1.3. W 1.3 obrocily mi sie panewki na wale, takze trzeba bylo cos wlozyc, ale jak wspomnialem, sprawnego 1.3 raczej bym nie zamienil na 1.6 8v. 1.6 lepiej ciagnie z dolu w stosunku do 1.3, ale na wyzszych obrotach jest dokladnie to samo :)
slavok - 2015-01-31, 11:36

Moje wolne przemyślenia, nt. swapa 1.6, gadałem z głowy więc mogłem jakąś głupotę palnąć, tam gdzie palnąłem dodałem adnotacje ;)

http://youtu.be/8gms-1gnwjU <--- klik

pacmano - 2015-01-31, 13:29

Musze sprawdzic jak to Rafal u mnie upchnal, ale na pewno ten dolot jakos sprytniej jest zrobiony bo zadnych kominkow nie trzeba bylo robic.
slavok - 2015-01-31, 13:37

Paco, możliwe, że masz inny wtrysk albo Rafał coś inaczej zrobił, ja ten dolot tak już miałem zrobiony - poprzedni właściciel tak to przerobił.
pacmano - 2015-01-31, 15:23

No wtrysk z samca ;)
SamNaSamZSam - 2015-02-01, 09:15

slavok napisał/a:
Moje wolne przemyślenia, nt. swapa 1.6, gadałem z głowy więc mogłem jakąś głupotę palnąć, tam gdzie palnąłem dodałem adnotacje ;)

http://youtu.be/8gms-1gnwjU <--- klik


Fajnie, że popełniłeś taką produkcję. Przyda się potomności z pewnością. Dobra robota.

czesio6969 - 2015-02-01, 15:49

Pompę paliwa montujcie w pionie u mnie była w poziomie i spaliła się po 2 godzinach
Hałas - 2015-02-01, 16:00

U mnie ponad rok w ~ poziomie i jest OK
slavok - 2015-02-01, 16:06

czesio6969 napisał/a:
Pompę paliwa montujcie w pionie u mnie była w poziomie i spaliła się po 2 godzinach


Dzięki za info. Warto wiedzieć.

kostuch - 2015-02-01, 17:55

Nie ma znaczenia pozycja.
Ważne żeby była zalana w "syfonie", bo to pompa tłocząca a nie ssąca.

KRZYKKU - 2015-02-03, 00:26

Czesio spaliła Ci się pompa? zatapialna czy uniwersalna (zewnętrzna) bo o ile upał tej pierwszej jestem w stanie sobie wyobrazić to z zewnętrzną jak poszło tak łatwo to chyba coś ją bolało. Zatapialna ma faktycznie pracować w pionie, o zewnętrznych osobiście nie słyszałem aby była dedykowana lub "niezalecana" pozycja montażu. Przy zewnętrznej w wężach i pompie zawsze jest paliwo czego nie można powiedzieć o pompach zatapialnych w baku, konkretnie na przechyłach czy niskim poziomie paliwa.
marcelo - 2015-11-14, 22:25

gdzie mozna dostać taki kolektor wydechowy 4-2-1 lub inny żeby nie stosować wydechu od 1.3?
eRADe - 2015-11-22, 10:35

Witam wszystkich,
Na początek przepraszam za trochę off, ale ten wątek będzie chyba najbardziej zbliżony.

Zrobiłem przekładkę w Jimnym na g16b ale niestety wydmuchało mi uszczelkę, więc rozebrałem motor.

No ale jak już rozebrałem to stwierdziłem że może by inny wałek kolektor wydech.....

No i tu zaczyna się problem bo nigdzie nie mogę nic na ten temat znaleźć, no i stąd mój temat
czy ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenie w temacie bo powiem szczerze że seryjne g16b na dużym terenowym kole jest słabe !

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Gołąb4x4 - 2016-01-10, 09:33

Mam pytanko, wiec podepne sie do rematu. Czy ten Vitarowski silnik 1.6 mocno zmienia komfort jazdy samcem?chodzi mi o Vmax. Ile mozna sobie jechac przy tym silniku? wiecej niz przy 1.3?
Dany44 - 2016-01-10, 10:10

Gołąb4x4 napisał/a:
Mam pytanko, wiec podepne sie do rematu. Czy ten Vitarowski silnik 1.6 mocno zmienia komfort jazdy samcem?chodzi mi o Vmax. Ile mozna sobie jechac przy tym silniku? wiecej niz przy 1.3?

Mocno polepsza się dynamika i elastyczność jazdy. Masz lepszy start z miejsca i szybciej osiagasz wymaganą prędkość. Co do Twojego pytania odnośnie Vmax to dużych rewelacji nie ma. Wiadomo mocniejszy silnik ma łatwiej napedzic wszystkie mechanizmy dlatego predkosc Max będzie większą. Z relacji chłopaków wiem, że komfortow prędkość przelotowa wzrasta o około 10-15 km/h.

Kaczel07 - 2017-02-02, 12:06

Witam.
Wiem że już dawno po temacie, ale to jest jedyny odpowiedni wątek by umieścić moje pytanie.
Tak jak już pisałem w przywitaniu dzięki temu forum udało mi się przeszczepić do mojego Samca który był na wtrysku silnik z Vitary 1.6 8V. Wszystko ładnie, pięknie, odpalił od strzała. Chodzi równo, obroty nie falują, silnik zbiera się od razu po dodaniu gazu, ale….no właśnie jest jedno ale. Chodzi o to że zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku jest 2000 obrotów. Prosiłbym o jakieś porady, na co zwrócić uwagę, co ewentualnie mogłem źle podłączyć itd.
Z góry dzięki za odp.

yenko - 2017-02-02, 15:35

zimny chodzi na ssaniu i może nie schodzi potem z obrotów jak się zagrzeje ?? Druga sprawa regulowałeś kąt wyprzedzenia zapłonu ??
miczo1 - 2017-02-03, 12:21

Ja to się dziwie tym swapom, jak jest zdrowy 1.3 to idzie jak wściekły, a jak się chce mocy to trza wranglera 4.0 kupić i wtedy nie trza kombinować.
kostuch - 2017-02-03, 13:57

miczo1 napisał/a:
Ja to się dziwie tym swapom, jak jest zdrowy 1.3 to idzie jak wściekły


Zdrowe 1.3 to były 20 lat temu.
Po założeniu kół 31, wściekłość tego silnika nieco się mityguje :mrgreen:

Didymos - 2017-02-03, 20:58

Nawet na fabrycznych gumach wściekłość jest mocno dyskusyjna :mrgreen:
Starscream - 2017-02-04, 18:22

Wściekły to jest tylko kierowca a wszczegulności jak przejechł się swapowanym samurajem a potem poszedł do swojegot
Kaczel07 - 2017-02-23, 14:54

Witam. Sory że tak długo mnie nie było. A więc tak, kąt wyprzedzenia zapłonu jest ustawiony. Jest taka "śrubka" przy monowtrysku którą jak pokręcę to obroty idzie ustawi na 1200obr ale nie wiem czy to dobrze jest na niej zmniejszyć te obroty. A powiedzcie mi jak to jest z tymi komputerami, bo ja mam zostawiony z Samuraja i wszystko niby chodzi ładnie, pięknie ale czy czasem on nie wpływa na te obroty?? I jeszcze jedno pytanie czy pompka paliwa z Samuraja jest wystarczająca do silnika 1.6???
kostuch - 2017-02-23, 15:05

Kaczel07 napisał/a:
Jest taka "śrubka" przy monowtrysku którą jak pokręcę to obroty idzie ustawi na 1200obr ale nie wiem czy to dobrze jest na niej zmniejszyć te obroty.

Jeżeli się przypadkiem, z nudów albo wyrafinowania (niepotrzebne skreślić) zajrzy do manuala, to jest w nim napisane, żeby tej śrubki nie ruszać bo jej położenie jest fabrycznie skalibrowane...
dislike

woodek - 2017-08-11, 13:54

Mam prośbę do osób, które maja 1.6 8v w samuraju, który był wcześniej 1.3 na wtrysku. Prosiłbym o zdjęcia, głównie z okolicy dolotu, wtrysku i kopułki. Żeby było widać podłączenia przewodów i wężyków. Tutaj w temacie lub na lukaszzalucki@gmail.com
Z góry dzięki

p.s. Znajomy doradził mi żebym przełożył cały wtrysk z 1.3, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Robił ktoś tak?

pacmano - 2017-08-11, 14:56

Ja tak mialem, na kompie z suzuki. W sumie to chodzilo ale dziwnie tracil moc po wjechaniu wydechu pod wode. Ktos z forum mowil ze u niego tez slabo chodzil i dopiero po zmianie na komputer z vitary zaczelo to lepiej jezdzic. Czy przy tym tez zmienial wtrysk, nie wiem.
woodek - 2017-08-11, 15:41

Nowy silnik widziałem dzisiaj przed praca przez parę minut i zwróciłem uwagę że wtyka od kopułki jest inna i jeszcze ze dwie inne też zauważyłem że są inne. I tak siedzę bezsilnie w pracy i cały czas o tym myślę :-/ Wieczorem na spokojnie to oglądnę, ale zastanowiła mnie właśnie opcja zamontowania wtrysku z 1.3. Choć wolałbym dolot vitary i snorkla po lewej stronie.
Hałas - 2017-08-11, 16:18

woodek napisał/a:
Nowy silnik widziałem dzisiaj przed praca przez parę minut i zwróciłem uwagę że wtyka od kopułki jest inna i jeszcze ze dwie inne też zauważyłem że są inne. I tak siedzę bezsilnie w pracy i cały czas o tym myślę :-/ Wieczorem na spokojnie to oglądnę, ale zastanowiła mnie właśnie opcja zamontowania wtrysku z 1.3. Choć wolałbym dolot vitary i snorkla po lewej stronie.

W Vitarze występowały różne aparaty zapłonowe. Przyspieszenie zapłonu sterowane elektronicznie lub podciśnieniem

Starscream - 2017-08-11, 17:04

Dobrze że się dowiedziałem o tym po fakcie. Bo ciekawe gdzie bym se to podłączył.Ja kupiłem kolektor z samuraia i silnik na gazniku odpala fakt że jest luzem (na stojaku) ale zbiera się fajnie obroty wolne ma. Skoro chodzi na gazniku z poniacza to ciekawe że ma problem na wtrysku z samuraia.
bart9018 - 2017-08-12, 17:53

Ja miałem swego czsu w bylym Samuraiu taki mix:Silnik Vitara 1.6 8 V z kolektorem, wtryskiem od samuraia i kompem samuraiowym
Szczerze odradzam po kilku wyjazdach przelozylem kolektor ,wrtysk z Vitary i oczywiscie kompa .Po tym zaczelo to w koncu jezdzic
Na mixsie problemy byly z dolu strasznie przymulal i zadne regulacje nic nie pomagały
Oczywiscie ja to wszystko miałem na wtrysku ,wiec z gaznikiem nie wiem czy bylo by podobnie

woodek - 2017-08-14, 10:40

U mnie wygląda na dzień dzisiejszy to tak.
Silnik 1.6 8v z kolektorem i wtryskiem też z 1.6 8v.
Przerzuciłem aparat zapłonowy i jeden czujnik wkręcany w kolektor z silnika 1.3. Teraz wszystkie wtyczki mam pasujące do wiązki samuraja.
Silnik już by siedział, ale niechcący zrobiłem dziurę w misce i muszę podjachać na tiga, bo migiem nie mogę tego szczelnie pospawać.
p.s. miskę to trzeba nieźle młotkiem od strony koła zamachowego potraktować żeby weszła ;)

Nie planowałem wsadzać kompa z vitary, gdyż z forum i internetów wywnioskowałem że pójdzie na samcowym.
Jednak gdybym chciał spróbować podpiąć kompa z vitary, to czy muszę wrzucać wiązkę z vitary, czy mogę podpiąć pod samurajową? Porównywał ktoś wiązki od kompa 1.3 wtrysk z 1.6 8v wtrysk?

kostuch - 2017-08-14, 22:00

woodek,
Jak zrobisz koktajl z dwóch wiązek i silników to powstanie rzeźba której nie będzie chciał ogarnąć żaden mechanik.
Jaki jest tego sens?

Starscream - 2017-08-15, 14:13

Taki jest sens że robiąc te wszystkie hybrydy ja mam to ogarniać a nie jakiś mechanik wymieniający przeguby.
Wszystko co tam usprawniamy lub przerabiamy robimy dla siebie z uwagą że my to serwisujemy - taką ja mam filozofie na to auto

kostuch - 2017-08-15, 14:27

Starscream napisał/a:
Taki jest sens że robiąc te wszystkie hybrydy ja mam to ogarniać a nie jakiś mechanik wymieniający przeguby.
Wszystko co tam usprawniamy lub przerabiamy robimy dla siebie z uwagą że my to serwisujemy - taką ja mam filozofie na to auto


Naprawdę uważasz, że ktoś kto pisze "wtyka od kopułki jest inna i jeszcze ze dwie inne też zauważyłem że są inne. I tak siedzę bezsilnie w pracy i cały czas o tym myślę", jest w stanie sam opanować mix dwóch wiązek a potem rozwiązać potencjalne problemy?
Potem takie auta-frankensztajny krążą po rynku i szukają kogoś kto zrobi je porządnie od nowa.

Byłem już w kilku takich silnikach... masakra

Starscream - 2017-08-16, 05:08

Nie mnie oceniać innych umiejętności. Piszę za siebie. A ktoś kto bierze się za przekładkę silnika uważam że cos o tym wie. Bo inaczej po co tu pisać. Gdyby to robił warsztat to przywożę auto ,szpej i odbieram za 2 dni. Pisząc na forum mam nowy silnik śmiga jak rakieta;)
woodek - 2017-08-16, 10:53

Spokojnie. Co prawda jestem programistą, ale wszelkiego rodzaju majsterkowanie to moje hobby. Jak już później pisałem zamieniłem aparaty zapłonowe i jeden czujnik. Teraz już wszystkie wtyczki w wiązce z samca pasują do nowego silnika.
Zostawiam taką konfigurację:
1.6 8v + dolot i wtrysk z 1.6 8v + wiązka i komp z 1.3 wtryskowego.

Chłopaki pisali że ten silnik na wtrysku i kompie z 1.3 nie pracował najlepiej. Ale może to była wina zbyt małego wtrysku.
A czy jest ktoś (moze Kostuch miałeś okazję widzieć taki przypadek) kto wie jak to pracuje na wtrysku z 1.6 i kompie z 1.3? I nie to że kręcę pianę, ale jestem ciekaw.

DUŻY - 2017-08-17, 22:52

mapa zapłonowa jest inna.
woodek - 2017-08-18, 09:10

Domyślam się że komp vitary daje inne sygnały niż samcowy. Ale czy w tych 2ch silnikach to będzie aż taka duża różnica?

[ Dodano: 2017-08-22, 11:56 ]
Pytanie do osób robiących swapy z 1.3 wtrysk na 1.6 8v wtrysk + wtrysk 1.6 + komp 1.6.
Co robicie z wiązką?
Modyfikujecie wiązkę z 1.3? Jeśli tak to jak?
Czy wsadzacie wiązkę z 1.6 ogołoconą ze świateł, wycieraczek i innych kabelków nie mających związku z silnikiem?
Czy jeszcze inaczej?
Chciałbym to zrobić tak żeby było dobrze i jak powinno być zrobione.

[ Dodano: 2017-08-22, 15:28 ]

Porównuje wiązki tych 2ch silników. Może ktoś powie które z różnic, można olać, a co jest ważne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group