Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - adalbert

adalbert - 2013-04-15, 21:25
Temat postu: adalbert
Przy okazji Swapu na silnik Jimnego postanowiem trochę pociąć Ciapka by mi już nigdy nie obcierało na wykrzyżch i wrzucić wspomaganie od Vitary. Tył będzie przycięty do wieszaków i zbudowany na bazie klatki. Buda zostaje.






Zawias - 2013-04-15, 21:30

Poszłeś po bandzie.
sokratesb - 2013-04-15, 21:32

"Tak przy okazji"?! :shock: :shock:
adalbert - 2013-04-15, 21:38

Dojdzie do tego jeszcze cała elektryka pod dach ( Mam metalowy od Poloneza). bak na pakę przebudowa układu chłodzenia, naprawa podłogi przerobienie wydechu , dodanie osłon dyfrów, zbudowanie całej klatki, zronbienie konsoli z włącznikami na dachu i parę innych rzeczy, o których zapomniałem.
PS. Po rozłożeniu puszki Airboxa zmotanego przez chomika z Voyagera nie zastalem ani sladu smug po błocie i wodzie. Szczelność idealna.
PS2. Z samego Swapu przeprowadzimy fotorelację.
PS3. Plazma to zajebista sprawa :-)

sokratesb - 2013-04-15, 21:44

I nadal uważasz, że to przy okazji swapu? To raczej trochę jak swap, przy okazji remontu... :)
adalbert - 2013-05-29, 20:55

Skończył mi się silnik więc przy okazji robimy wszystko w Ciapku a do tego jeszcze przy okazji prac w Ciapku robimy springa u Chomika gdyż Zawias mu się skończył i most przediurawił

[ Dodano: 2013-05-29, 20:54 ]
No i w końcu ruszyły prace modernizacyjne mimo dżdżu i chłodu.





chomik. - 2013-05-31, 16:38

Wojtek się urlopuje, a praca w Ciapku, wre

już jest połatany pod nogami kierowcy i pasażera, oraz są wspawane nadkola i płaskowniki do których będzie przykręcona plandeka





wstawiona przekładnia ze wspomaganiem



oraz ucięty i wspawany nowy tył




adalbert - 2013-05-31, 19:49

Grande trawajo jakby powiedzieli starozytni hiszpanie. Ja sie lenie Ciapek sie robi.
fingil - 2013-06-01, 11:29

Kto, bogatemu zabroni???:mrgreen:
adalbert - 2013-06-03, 21:27

No i silnik wrzucony. Zamontowaliśmy też skrzynię i osprzęt oraz podłączyliśmy wszystko do wiązki lecz niestety nie udało się jeszcze go odpalić bo rozrusznik nie kręcił kołem zamachowym. By usunąć usterkę niestety zabrakło czasu. Będzie też trzeba przerobić mocowanie pompy wspomagania. Trzeba też ogarnąć do końca podłączenia do nowej wiązki. Jutro pewnie Ciapek odpali :mrgreen:





[ Dodano: 2013-06-03, 23:00 ]
Jeszcze jedno łapy silnika z jimnego nie pasują do Samuraia więc trzeba zamienić na stare z Samuraia reszta bez przeróbek pasuje idealnie.

Death1985 - 2013-06-04, 08:45

A ile Kony jest ten silniczek nie bojisz sie znowu tej calej elektroniki :-P
xsuzi - 2013-06-04, 19:27

Witam, a ta skrzynia stara pozostala czy juz z jimiego ,bo niejestem pewien czy od samuraja pasuje
adalbert - 2013-06-04, 20:06

xsuzi napisał/a:
Witam, a ta skrzynia stara pozostala czy juz z jimiego ,bo niejestem pewien czy od samuraja pasuje


Skrzynia stara od Samuraia ale pasuje tylko do slinika z Jimny SOHC ( Z jednym wałkiem).

Death1985 napisał/a:
A ile Kony jest ten silniczek nie bojisz sie znowu tej calej elektroniki :-P


Koni 81 albo 82. Boję się tej elektroniki już dziś pojawił się problem i po podłączeniu wszystkiego silnik kręci ale nie daje iskry i trzeba będzie szukać rozwiązania.

Hałas - 2013-06-04, 23:51

Jak immo to raczej będzie sporo szukania :-(
Znajomy (co prawda silnik na 2 wałkach) w końcu kupił drugą kompletną wiązke

chomik. - 2013-06-07, 11:21

pierwsze odpalenie
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

slavok - 2013-06-07, 12:22

brzmi jak mustang gt500 hehehe
SamNaSamZSam - 2013-06-07, 14:20

Shelby z "Gone in 60 seconds"...
chomik. - 2013-06-07, 20:36

Ciapek pięknieje :mrgreen:


jasiek - 2013-06-08, 21:57

SamNaSamZSam napisał/a:
Shelby z "Gone in 60 seconds"...



http://www.youtube.com/watch?v=IoSMu2oyaxk prawie jak ona :D

Death1985 - 2013-06-09, 09:21

I o tym wlasnie mowilem :-P zdjecie zajebiste z tymi kablami :lol: a dlaczego nie trybil cos pomineliscie w podlaczaniu :shock: no dlatego ja wolalem TD starego parcha zalozyc bo mam trzy kable i koniec :-P
chomik. - 2013-06-09, 09:42

Okazało się, że w (niby) komplecie do swapu, brakowało jednego, a właściwie dwóch dość ważnych elementów, a mianowicie przekaźników, głównego i do pompy paliwa. Już zastąpiliśmy je przekaźnikami ze szrotu, bo za oryginalne używane zażyczyli sobie 300 od adalberta :roll: , ale kolejnym problemem było to, że choć przekaźniki zostały założone, to nie mogły działać poprawnie, bo coś jest nie tak w wiązce i nie załączało ich (brakowało masy) więc trzeba ją było zrobić na nowo, by działało.... i działa :mrgreen:
Będzie to można wykorzystać jako zabezpieczenie antykradzieżowe i zrobić przełącznik w kabinie ;-)

paw3ł - 2013-06-09, 13:44

Fajny dźwięk :D zamiast tłumika wstawiłbym strumienicę, ale jeśli ma robić przypał to lepiej go wyciszyć :)

Własnie plusem diesla są 3 kable.

Jak padnie mój diesel to wstawię viatraka 8V ale na nadtlenku gazu z blosem co wyeliminuje stertę kabli ;)

adalbert - 2013-06-09, 21:08

Dziś praktycznie cały dzień Jacek przedłużał wiązkę komputera by wypuścić ją pod dach. Bez ściemy robił to od 11 do 19. Masakra tyle z tym roboty.


Ja natomiast w tak zwanym międzyczasie rozebrałem i wyczyściłem zawalone błotem sprzęgiełka, zmotałem prędkościomierz do Ciapka i wymieniłem złamany resor. Niestety w połowie wymiany dopadł mnie deszcz i kompletnie przemoczony zakończyłem pracę też po 19.



NAjbardziej jednak dziś przy Ciapku napracował się mój pies Manfred. Pracował tak mocno że aż go zmogło.

Hałas - 2013-06-09, 21:51

Roboty z tym sporo, aż się boję zaczynać prodżekt SWAP u siebie, na szczęście trochę mniej kabli będę miał do ogranięcia.
Z niecierpliwością czekam na testy w terenie

Niech MOC będzie z wami! :mrgreen:

adalbert - 2013-06-09, 21:52

Dokładnie 54 przewody do przedłużenia :mrgreen:
chomik. - 2013-06-09, 22:17

chyba trochę więcej niż 54 bo jeszcze nowe przekaźniki, wtyczki itp.
adalbert - 2013-06-09, 22:20

No tak. :mrgreen:
chomik. - 2013-06-12, 21:42

Wydech do Ciapka zrobiony



Wojtek (adalbert) chciał mieć głośno, to ma. Trochę rur i mały tłumik przelotowy :-D

[ Dodano: 2013-06-12, 21:41 ]
o dziwo, praca w Ciapku, od pierwszego odpalenia, idzie zgodnie z planem. Dziś zostało zrobione:







Jak dobrze pójdzie, to w weekend uda się przejechać Ciapkiem o jego własnych siłach

Maverick - 2013-06-13, 20:57

adalbert napisał/a:
Dokładnie 54 przewody do przedłużenia :mrgreen:


Przedłużasz przewody lutując ze sobą, czy na złączkach?

chomik. - 2013-06-13, 21:15

Przewody są lutowane.
Wg. mnie to pewniejsze połączenie ;-)

Maverick - 2013-06-14, 01:04

NIe jestem specem i właśnie tak podpytuje.
Spotkałem się z opiniami, że lepiej na złączki, bo luty od drgań pękają.
Ile jest w tym prawdy nie wiem :)

chomik. - 2013-06-14, 08:22

spokojnie, nic nie pęka, a do tego nie zaśniedzieje i przynajmniej nie rozłączy się przypadkiem :-)
adalbert - 2013-06-15, 23:50

Debiut Ciapka z nowym silnikiem :mrgreen:

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

JEST MOC!!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

yenko - 2013-06-16, 00:35

chyba fajnie chodzi :) i te kable :) a jak w porównaniu z vitarowym 1.6 8v ?
egon - 2013-06-16, 08:43

kurde aż nie mogę się doczekać jak swojego odpalę
adalbert - 2013-06-16, 09:06

Nie wiem jak chodzi w porownaniu z silnikem Viatary w Samuraiu. Moj starszy brat mam Vitare 1,6 8v ale podownywanie jest nie miarodajne ze wzgledu na wage aut. Na pewno silnik Jimny jest lzejszy od Vitary a to dla mnie wazne. Generalnie Ciapek z klatka bedzie lzejszy niz 900 kg.
sokratesb - 2013-06-16, 13:26

No to hiper, dobra moc, mała waga, będzie latać. Po prędkościomierzu widać, że ładnie się zbiera. Policz przyśpieszenie do setki. :D
adalbert - 2013-06-16, 13:30

Sokrates ja się boję tak szybko jeżdzić. :mrgreen: Zanim następny raz pojadę trzeba wszystko ogarnąć i zmotać klatkę. Trochę też ograniczyło mnie źle ustawione sprzęgło bo biegi wchodziły ze zgrzytem i nie mogłem szybko przerzucić.

Ale fakt. ZAPIER..LA jak ta lala .

chomik. - 2013-06-22, 22:13

dziś między 14:30 a 21 udało się w Ciapku zrobić to:





reszta fotek:

https://picasaweb.google.com/104364141168163923931/Klatka

jeszcze w przyszłym tygodniu ją ściągniemy, obspawa się w miejscach niedostępnych, oraz się pomaluje i będzie gotowa do ratowania życia ;-)

sokratesb - 2013-06-22, 22:24

Elegancko. A jaki krótki zwis. Mam wrażenie teraz, że maska jest długa jak w muscle carach. :)
KRZYKKU - 2013-06-22, 22:36

fajnie, miło wygląda. A rureczkę daliście 5/4" czy 6/4" ? sądząc po umiejscowieniu rolki na giętarce to raczej ta większa? aaa jeszcze jak ją chcecie zdjąć jak widzę że kierowca spawa z tyłu do ramy aż miło :mrgreen: ... cholera czemu mój brat ma dwie lewe ręce... :-/
chomik. - 2013-06-22, 22:43

Nie spawałem do ramy, tylko do pałąka tylnego. Do ramy i do progów jest tylko delikatnie przyłapane, więc bez problemu gumówką, albo plazmą się spawy usunie i się ściągnie.
A rury są takie jak w zał. J FIA, czyli 45/2,5 precyzyjne, bezszwowe, zimnociągnione

KRZYKKU - 2013-06-23, 00:36

aha, to spoksik a powiedz mi jeszcze czy ważyliście metr bieżący tej rury? szacunkowo ile klatka będzie ważyć? to dość istotne. Bardzo ładnie wyszła.
chomik. - 2013-06-23, 08:26

ta klatka powinna ważyć ok 60kg, więc bez tragedii

Mój Żółtas z podobną klatką waży w całości 840kg i przypuszczam, że w przypadku Ciapka będzie podobnie.

adalbert - 2013-06-23, 08:27

Metr biezacy rury wazy 2.61 kg. Klatka ma niecale 20 mb rur. Z progami wychodzi jakies 55-58 kg.
Kamilson - 2013-06-23, 10:26

Na czym jak na czym , ale na bezpieczeństwie nie ma co oszczedzac . Klatka to jedna z najistotniejszyh jak dla mnie rzeczy . Już widziałem mega odchudząną klatke zespołu timken i kierowce zabranego na sygnale boo przy rolce pogieła sie jak z plasteliny i na dachu odkrztałcił sie jego kask.
adalbert - 2013-06-23, 10:48

Dokladnie tak jak mowisz Kamilson. Na klatce nie oszczedzam. Zrobiona jest wedlug zalacznika J. Rury precyzyjne bezszwowe zimnociagnione 45 mm ze scianka 2.5mm. W porownaniu do Suk ktore widzialem to jest na prawde gruba rurka. Progi 50x50x3.
Kamilson - 2013-06-23, 10:54

Fajne , naprawdę fajne wam te suzuczki wychodzą , robione z głową . ;-) Ciekaw jestem jak ten jimny będzie robił . On ma 80 km tak ? to jakbyś sie zmieścił w 900 kg , to całkiem fajny stosunek mocy do masy :)
adalbert - 2013-06-23, 11:03

Na razie jezdzilem tylko po asfalcie i po polach i powiem Ci ze zapier....la jak maly bolid. Zobaczymy jak bedzie radzil sobie w terenie. Jak dla mnie po zalozeniu tego silnika jest bardzo widoczny przyrost mocy. Mysle ze uda mi sie zamknac w 900 kg z pelnym bakiem. Jeszcze z tydzien prac i Ciapek powinien byc gotow. Potem tylko dokonczyc prace nad blokada i bedziemy mieli pozadne maszyny do klasy wyczyn bez wyciagarki bo tylko tak sie bawimy.

Ps. Musze go pomalowac bo obecnie wyglada jakbym bude wyciagnal z jakiegos auta ze zlomu:)

Kamilson - 2013-06-23, 11:18

Czekamy na testy :) Ja też sie powoli zbieram do budowy swojego , teraz troszeczke srodków zbieram. Tylko , że ja bym chciał sie zmiescic w 1000kg będą prawdopodobmie dwie wyciągary. ale za to 105 km :)
paw3ł - 2013-06-23, 11:34

Elegancka klatka.
Jaki koszt materiału?
Będzie malowana?
Na jesieni planuję zmontować i u siebie. Tyle, że jeszcze przeciągne rure wzdłuż błotnika do przedniego zderzaka.

czesio6969 - 2013-06-23, 11:40

nie wiem co Wy robicie że w takiej wadze się mieścicie ;-) 1000kg w samcu to już jest mistrzostwo świata, oczywiście z całym bagażem , trapy hi-lift, kinetyk, wyciągarka(i) mój wygląda podobnie niema takiej klatki wyciągarka mech i waga 1230kg, i zastanawiam się z czego go odchodzić, czy ten tył waży aż tyle bo z przodu nie mam już co ciąć,
paw3ł - 2013-06-23, 11:44

Ważą samuraie na złomie, a tak waga ustawiona pod złomiarza ;)

Żarcik ;)

adalbert - 2013-06-23, 12:12

heheheh. Dobre z tym zlomem. Wazymy na stacji diagnostycznej. Nie mamy wyciagarek. Wywalone jest wszystko co sie da ze stodka. Klatka oczywiscie bedzie malowana jak i caly samochod. Koszt materialu do klatki to jakies 650 zl bruuto(vat odzyskam wiec 500zl.)
albert - 2013-06-23, 12:25

czesio6969

mam ten sam problem z odchudzaniem, ale

1. jest lato -malo odziezy na sobie
2. mniej jemy , ale za to wiecej pijemy, kurcze....
3. moze wiec lejmy do baku tyle ile przejedziemy, - tylko blisko jakies stacji :mrgreen:


suma sumarum pare kilo moze zejdziemy
co do samca- przenosic bede wyciagarke na tyl i rezygnuje z przedniego pancernego zderzaka, jakies 65 kg nie bedzie mi z przodu ciaglo auta w dol

adalbert - 2013-06-23, 12:33

Dokladnie Zderzakiem mozna sporo zaoszczedzic. Ja z przodu wywalilem moj pancerny 30 kilowy i zmotalismy lzejszy 9kilowy. Jeden i drugi wytzymal uderzenie w drzewo a 21 kg do przodu.
chomik. - 2013-06-23, 21:33

mój SJ w dowodzie rejestracyjnym ma masę własną 877 więc dodając kilka gratów i odejmując to co niepotrzebne, nie widzę przeciwwskazań by mógł ważyć w granicach 800-900kg

do zrobienia jak najlżejszej terenówki, zainspirował mnie ten samochód (nie wygląd ;-) ): http://www.terenowo.pl/zm...gi-lekkiej.html
i jak już kiedyś stwierdzę, że jestem za stary i za wygodny, by męczyć się w terenie i zachcę jeździć na wyciągarkach, mój samochód, podobnie jak ten z linku, nie może ważyć więcej niż 1tonę

czesio6969 - 2013-06-24, 22:05

tak tylko waga w dowodzie to różna jest jak komuś się podobało tak wpisał u mnie w dwóch samcach w dowodzie jest 930KG niby, ja i tak jestem zadwolony ze swojej wagi 1230kg z wyciągarką mech blokadą przód wzmacniane polosie przod i tyl i zderzaki, nie wyobrażam sobie jazdy bez wyciągarki, uwielbiam bagna mega bagna ;-) kiedyś tylko i wyłącznie używałem kinetyków itd ale teraz to żadkość po prostu nawet niema gdzie kinetyka użyć, w zime napewno odchudze jeszcze swojego samca na przynajmniej 1150kg oczywiscie z całym osprzętem, gratuluje wam chopaki jeśli osiągneliście wagę poniżej 1tony bo naprawdę mi się wydaje że to ciężka sprawa
chomik. - 2013-06-24, 22:20

jak już pisałem, wagę mierzymy w stacji kontroli pojazdów, więc nie ma prawa ona być nieprawdziwa :-)
sokratesb - 2013-06-24, 22:23

Musisz sobie stopkę zmienić. "Kilka drobnych modów"? ;-)
chomik. - 2013-06-24, 22:26

przecież to nadal prawie seria ;-)
adalbert - 2013-06-24, 22:52

Czesio jak mawia moj kolega ktory na offroadzie zeby zjadl "Z wyciagarka to i fortepian pojedzie". :). A tak na powaznie to nasze srajtki moga byc lekkie wlasnie dlatego ze nie musza miec tyle zbednego szpeju typu lincze pancerne zderzaki itp.. One sa do tego by robic jak najwiecej na kolach.
czesio6969 - 2013-06-24, 23:19

zależy wszystko do jakiego terenu, u mnie dużo terenów jest takich że prześwit metr pod mostem by nie pomógł, samiec jest fajny bo inne parchy zapadają się w gnuj po szyby a samca górą przeciągniesz ;-) , w samcu jedynie denerwuje mnie to że non stop coś się dzieje jak nie mosty to silnik a to oleje itd itd, no ale taki urok ja to lubie, jak narazie nie zamieniłbym samca na inną terenówke w błoto,
chomik. - 2013-06-27, 21:26

klatka obspawana i pomalowana:



no i Ciapek został po... odświeżony, bo pomalowany to byłoby zbyt szumnie powiedziane, przy pomocy wałka :mrgreen: (dzieci z sąsiedztwa też miały radość podczas malowania)




adalbert - 2013-06-27, 21:49

:mrgreen: Tylko Ciapek juz nie jest w ciapki.
chomik. - 2013-06-27, 22:30

mogłoby być ciekawie gdyby się wrzuciło fotki z malowania wałeczkiem na srajdy :mrgreen:

ale by nas zjechali :-D

SamNaSamZSam - 2013-06-27, 23:01

możecie napisać, że to taka akcja charytatywna była, specjalnie dla dzieci ;)
sokratesb - 2013-06-28, 00:42

Adalbert, jesteś na zdjęciu? Kolor ładny, z jakiej to palety? Dulux, Jedynka, Śnieżka? :D
SamNaSamZSam - 2013-06-28, 03:57

ee to pewnie jakieś plakatówki - kolor dobierany na miejscu poprzez spontaniczne maczanie wałka w różnych "kolorach bazowych" ;)
adalbert - 2013-06-28, 08:28

Tak jestem na zdjeciu. Pierwszy po lewej:). Kolor to khaki by polish army.
chomik. - 2013-06-28, 22:10

to jest ta farba : http://allegro.pl/farba-w...3335755931.html
fajna pod tym względem, że po godzinie już jest sucha, a podobno po dodaniu korektora (my mieliśmy nobilesa, można go kupić w casto) jest znacznie bardziej odporna na zarysowania niż zawykły lakier samochodowy. Do tego mieliśmy chyba 3l, pomalowaliśmy trzy warstwy, a i tak zostało jeszcze ok 1,5l,

Z resztą, po co malował ładniej i bardziej profesjonalnie, skoro po kilku upalankach i tak wróci do wyglądu sprzed malowania ;-)

[ Dodano: 2013-06-28, 22:09 ]
klatka założona





http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

adalbert - 2013-06-28, 22:14

Pojezdziłem dziś chwilę po łące Ciapkiem. Fajnie na tym silniku zapierd....

Nie mogę się doczekać grubszych testów.

Death1985 - 2013-06-28, 23:31

No powiem ze zajebi....cie wyglada twoj ciapek :mrgreen: tez chcial takich kupli ktorzy maja takie zaparte jak wy i na wzajem sobie pomagacie ;-)
Pozazdroscic ;-)

chomik. - 2013-06-29, 08:49

jesteśmy braćmi, więc niestety, ale musimy sobie pomagać ;-) :mrgreen:
Tanto - 2013-06-29, 10:09

chomik. napisał/a:

klatka założona

No i spapraliście tyle dobrej roboty - uratujcie świat i pomalujcie ją na czarno :-)

fingil - 2013-06-29, 10:54

Ale Wojtek chciał mieć `Hot Wheelsa :mrgreen:
adalbert - 2013-06-29, 12:46

Oj tam klatka pod kolor felg. Błyszczące srebro. Ty się fingil lepiej pochwal jaki ty masz kolor felg. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
fingil - 2013-06-29, 13:26

Lilla Róż
chomik. - 2013-06-29, 14:13

Jaka dyskusja o kolorach. A mówią , że prawdziwy mężczyzna rozróżnia trzy kolory: fajny, chujowy i pedalski ;-)
Tanto - 2013-06-29, 14:31

No właśnie w połączeniu z kolorem budy klatka ma kolor taki jaki wymieniłeś jako drugi, wiem co piszę bo mam takie samo zestawienie buda-zderzak z nierdzewki :-D
fingil - 2013-06-29, 14:36

chomik. napisał/a:
trzy kolory: fajny, chujowy i pedalski ;-)



pijesz do moich felg :mrgreen:

chomik. - 2013-06-29, 16:57

Skoro moja czarna klatka wygląda fajnie, Wojtka srebrna, jak rzekł Tanto, chujowo, no to dla Twoich felg zostaje tylko jedna możliwość ;-)
fingil - 2013-06-29, 17:40

Ty dziadu, sam jeździsz na parady do Rzymu :mrgreen:
adalbert - 2013-07-05, 14:50

Ciapek z przednimi poszerzeniami


sokratesb - 2013-07-05, 15:30

Ten Samurai będzie niszczył wszystko co napotka na rajdach. :)
A kiedy żółtasem się będziecie tak zajmować? :D

chomik. - 2013-07-05, 16:04

przecież żółtas jeździ cały czas
tu masz filmik z ostatniej upalanki:
http://www.youtube.com/wa...zQHSM6cIQlDwMTg
tu z wcześniejszej:
http://www.youtube.com/wa...zQHSM6cIQlDwMTg

w międzyczasie też się trochę jeździ ;-)

dalsze (grubsze) modyfikacje dopiero pewnie po sezonie, no chyba, że coś się poniszczy i będzie okazja zrobić to szybciej

adalbert - 2013-07-05, 16:06

W niedzielę generalny test Ciapka.

Potem zajmiemy się tematem blokady a potem w Żółtasie Spring do przodu i SWAP na.........?

chomik. - 2013-07-06, 21:56

Ciapka udało się złożyć na tyle, by móc nim jutro poupalać:







//proszę bez reklam ;) s.

KRZYKKU - 2013-07-06, 22:24

fingil napisał/a:
Ty dziadu, sam jeździsz na parady do Rzymu :mrgreen:



:mrgreen: hahaha :lol:

chomik. - 2013-07-06, 22:41

a co się robi na paradach w Rzymie? Bije pedałów? ;-)
slavok - 2013-07-06, 23:10

O! Mamy na forum "mniejszości seksualne" ? spokojnie panowie, wszystkim należy się poszanowanie i tolerancja :mrgreen:
yenko - 2013-07-06, 23:12

Ale tylko lesbijką :)
adalbert - 2013-07-06, 23:13

slavok napisał/a:
O! Mamy na forum "mniejszości seksualne" ? spokojnie panowie, wszystkim należy się poszanowanie i tolerancja :mrgreen:




Ach ta wszechobecna poprawność polityczna:) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

paw3ł - 2013-07-07, 21:11

Tolerancja tolerancją, ale z mechaniki wiadomo, że tłok powinien chodzić w cylindrze a nie rurze wydechowej...
adalbert - 2013-07-07, 21:22

https://picasaweb.google.com/114049576868778649199/Wyprawa

parę fotek z dzisiejszego lajtowego wypadu.

sokratesb - 2013-07-08, 14:55

I jak wrażenia po pierwszej jeździe?
adalbert - 2013-07-08, 19:25

Wrażenia z jazdy baaardzo pozytywne. Wspomaganie mocno ułatwia jazdę. Silnik ma wystarczająco dużo mocy. Ciekawy efekt dało przesunięcie puszki dolotu do kabiny. Wyraźnie lepiej "ciągnie" na niskim zakresie obrotów kosztem bardzo słabych wysokich obrotów. strome podjazdy robi na 3L. Błoto na 2L. Zajebiście wspina się na odcięciu na śliskie podjazdy. Generalnie upalanka była lajtowa więc więcej dowiem się za tydzień po grubszych testach.

[ Dodano: 2013-07-08, 20:30 ]
Jedno jest pewne. Musze szybko zamontowac blokade ( lub jak wszystko pojdzie po mojej mysli to od razu dwie) ale w gre wchodzi tylko zalaczana bo wole jezdzic bez niz ze 100%.

[ Dodano: 2013-09-02, 11:57 ]



[url=http://img202.images...kvt.jpg]Obrazek[/url]

Ciapek po rolce przez dach. Mimo wywrotki dzielnie walczył do końca rajdu i zajął pierwsze miejsce w rajdzie Krąglak 2013. Jestem z niego dumny.

[ Dodano: 2014-01-23, 19:37 ]

chomik. - 2014-01-23, 19:40

Wykrzyż na resorze Mazura w Ciapku
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

adalbert - 2014-05-17, 18:43

Jako ze do kolejnego rajdu jeszcze miesiąc można zrobićdelikatne mody.
Zawias na razie z tyłu na Spring i przebudowa przodu.
https://plus.google.com/photos/116772069336184231554/albums/6014429273420278529?banner=pwa

chomik. - 2014-05-17, 19:14

pochwal się lepiej zdjęciami, które ukazują, czym te zmiany były wymuszone :lol:
slavok - 2014-05-17, 19:19

złamanym resorem?
adalbert - 2014-05-17, 19:27

Złego słowa na resory nie powiem. dwa i pół roku na nich latałem bezawaryjnie. po pierwszej godzinie poszlo mi na korzeniu pióro główne. Później 7 godzin cisneliśmy na złamanym i moście spietym pasem

https://plus.google.com/photos/116772069336184231554/albums/6012975144033932705?banner=pwa.


Trochę się przez to skatował resor ale było warto

chomik. - 2014-05-17, 19:40

bardziej chodziło mi o to zdjęcie z gazety, przed startem :mrgreen:


na moście przywiązanym pasem udało się Ciapkowi zająć 4 miejsce na 40 załóg, wśród których były naprawdę konkretne auta. W nagrodę za taki wyczyn, nie moglibyśmy mu odmówić takiego samego tylnego zawiasu jak w Żółtasie ;-)

adalbert - 2014-05-17, 19:46

O to?
Tak wyglądałCiapek i to przed Rajdem :mrgreen:
Jak to mój pilot Fingil powiedział : Kwintesencja perfekcji :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Żółtas był 3

chomik. - 2014-05-17, 19:49

właśnie to :mrgreen: :mrgreen:
pacmano - 2014-05-18, 09:11

Jaka klatke planujesz zrobic skoro ta stara sprzedajesz? Wiele tej nie brakuje, ewenualnie oslona przodu.
adalbert - 2014-05-18, 09:31

Oslone przodu akurat robimy teraz bo i tak mam do niej rury ale to tylko na jeden rajd. Pozniej cala klatke wywalamy przycinamy tyl i przod wywalamy bude i robimy nowa klatke ktora wypelnimy panelami z aluminium.
slavok - 2014-05-18, 15:01

Wasze wyniki świadczą tylko o tym, że przede wszystkim liczy się człowiek. Graty!
adalbert - 2014-05-18, 17:13

Oj tam oj tam. Zoltas to praktycznia sam wszedzie wjezdza :):).
A tak na powaznie to jak dla mnie niedoscignionym wzorem co do umiejetnosci kierowcy i pilota a takze bezawaryjnosci auta jest zaloga Robert Mrozek Miroslaw Klodka Samuraiem.

chomik. - 2014-05-21, 21:17

tylny zawias w Ciapku się mota








Zawias - 2014-05-21, 21:36

Wygląda solidnie.
adalbert - 2014-05-21, 22:21

Nie tylko wygląda :)
chomik. - 2014-05-21, 22:25

ale najważniejsze, że wagowo powinno być lżejsze niż resory
adalbert - 2014-05-24, 18:57

Jutro Ciapek będzie stał na kołach. :)





https://plus.google.com/photos/116772069336184231554/albums/6014429273420278529?banner=pwa

[ Dodano: 2014-05-25, 18:02 ]
Niedziela, wybory, .... Nie ma czasu trzeba budować Ciapka :)
Zawias skończony !!!! i pomalowany. Czeka na ponowne złożenie.
Pomału buduje się nowy przód. był inny koncept ale wyszło jak zawsze czyli na spontanie :)




\



A tu mali mechanicy i cztery suczki w naszym Hamster Garage :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


https://plus.google.com/photos/116772069336184231554/albums/6014429273420278529?banner=pwa

chomik. - 2014-05-25, 18:49

miło, jak się wchodzi rano do garażu w tu stoją cztery samuraie :-)
radex1 - 2014-05-25, 20:46

NO NO oj tak masz w czym wybierać
SUPER ;-)

chomik. - 2014-05-25, 20:53

Mój jest Żółtas
Ciapek Adalberta
ten czarny z tyłu, to nabytek kolegi, którego zaczynamy przebudowywać
a ten czarny, rozłożony pomiędzy, to baza do budowy zabawki na sprzedaż, ale to jeszcze trochę potrwa ;)

adalbert - 2014-05-27, 22:30

Walka trwa. Jutro przyjdzie nowy bak i łożyska tylnych półosi to w końcu będzie można założyć koła i kawałek się przejechać. Dziś złożenie i pomalowanie tyłu i troszkę dziubnięty przód. No i Mały najebał się przy sciaganiu pierscieni zabezpieczających łożyska półosi :)



Death1985 - 2014-05-28, 08:44

Mam pytanie jaka jest cena tych pierscieni ktore czymaja lozysko oczywiscie mowimy o tyle :-P i czy wogloe mozna to dostac :?: czy to zaspawujecie jak nie ktozy robia :-P
:shock: :mrgreen:

chomik. - 2014-05-28, 09:36

da się kupić na alledrogo te pierścienie, albo dorobić u tokarza.

Teraz kupiliśmy je w komplecie z łożyskiem i uszczelniaczem za 69zł/szt (jeden sezon powinny przelatać)

Choć nie jest to zgodne ze sztuką, ja zawsze przyłapuję w jednym punkcie, bo już widziałem wysuwającą się całą półoś z kołem podczas jazdy, a bardzo bym tego nie chciał ;-)

adalbert - 2014-05-28, 10:10

http://allegro.pl/lozysko...4279038880.html

http://allegro.pl/lozysko...4279348076.html

tu jakies 2 zestawy. Ja zamawialem ten drugi

Death1985 - 2014-05-28, 15:07

Dzieki wielkie bo juz jedno lozysko bedzie do wymiany ale wymianie pare przod zrobiony haha ale to na zime zrobie hehehe :-P
chomik. - 2014-05-28, 21:29

wymodziliśmy maskę, jeszcze do drobnego dopieszczenia




droidboo - 2014-05-28, 23:34

Ja tylne łożysko kupowałem zawsze wysyłkowo w jakimś sklepie w Ustrzykach. W pudełku był oryginalny koyot, uszczelniacz, pierścionek nie wiem po co i pierścień zabezpieczający. Kosztowało to sto kilkadziesiąt zł, ale ile dokładnie, to nie pamiętam.

Klimatyczny ten Wasz Hamster Garage :mrgreen: Najważniejsze, że się fury motają!

adalbert - 2014-06-01, 17:37

Ciapek już jeździ. Nowy wał nowy wydech pospawany przez Jacka. Spasował mi także bak od Seata Marabelli. 30 litrów z przegrodami bardzo fajny.






chomik. - 2014-06-02, 22:06

Dzisiaj tak na szybko




Najgorsze jest to ze na tych 31calowych silverstonach wyglada jakby na dojazdowkach stal takie male się wydaja

SamNaSamZSam - 2014-06-02, 22:14

chomik. napisał/a:
Najgorsze jest to ze na tych 31calowych silverstonach wyglada jakby na dojazdowkach stal takie male się wydaja


Na tym drugim foto jest punkt odniesienia - kółko tego białego "caddy" ? widać różnicę rozmiarów ;)

chomik. - 2014-06-04, 21:27

ale docelowo takie 33" jak w Żółtasie i będzie git :-)

[ Dodano: 2014-06-04, 21:23 ]





adalbert - 2014-06-06, 20:33

Nareszcie. Czas na testy




WIelkie dzienki dla Chomika, Małego i Olsza bez nich nie byłoby to możliwe. Trzeba to opić.

SamNaSamZSam - 2014-06-06, 20:49

A zamierzacie rywalizować Ciapek vs Żółtas? To by było ciekawe :D
adalbert - 2014-06-06, 21:50

SamNaSamZSam napisał/a:
A zamierzacie rywalizować Ciapek vs Żółtas? To by było ciekawe :D


Raczej sięna to nie zanosi :-)
tym bardziej że jeździmy dla jednego teamu tu link do prezentacji naszej ekipy
https://www.facebook.com/...team?fref=photo

Maverick - 2014-06-08, 22:37

Adalbert, masz coś dla mnie? :mrgreen:
chomik. - 2014-06-09, 11:45

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

wczorajszy wypad na hałdę połączony z pierwszymi testami Ciapka

adalbert - 2014-06-28, 22:46



[/quote]

Prace nad nowym zawieszeniem z przodu rozpoczete. Czasu mało bo 11 lipca rajd

chomik. - 2014-06-29, 17:41






adalbert - 2014-07-02, 22:54

Ciapek wstepnie zrobiony. Wszystkie kąty na główce i sworzniach ok wiec mozna rozebrac wzmocnic pomalowac i zapierdalac .:) Testy na rajdzie Moczaray 2014 11 lipca :)





[/quote]

KRZYKKU - 2014-07-03, 01:02

lajk dla przednich wahaczy :-D
Death1985 - 2014-07-03, 08:28

Najwazniejsze ze juz stoi na kapciach i pierwsze jazdy za wami :mrgreen:
chomik. - 2014-07-03, 08:35

lajk znaczy, że się podoba, czy że się nie podoba i się naśmiewasz? ;-)

swoją drogą, to był nowy rekord :-)
od rozebranego starego zawieszenia, do pierwszej przejażdżki testowej, mniej niż 15 roboczo godzin, a dodam, że oprócz sprężyn, amortyzatorów, śrub i polibuszy, wszystkie elementy były dorabiane od podstaw :mrgreen:

KRZYKKU - 2014-07-03, 10:49

chomik. napisał/a:
lajk znaczy, że się podoba, czy że się nie podoba i się naśmiewasz? ;-)


no nie żartuj, pewnie że się podoba! ogólnie wiadomo że kute wahacze mają swoja masę i cieszę się że wychodzicie temu na przeciw.

adalbert - 2014-07-03, 15:16

kuty waga ponad 15 kg selfmade waga 5,1 z polibuszami.
pacmano - 2014-07-03, 15:34

Kuty waga 10kg - od disco mi gdzies tyle wyszlo jak wazylem. Zeby nie bylo ze 3 razy lzejsze macie, hehe.
chomik. - 2014-07-03, 19:51

najważniejsze, że przy tej wadze (5,1kg) są naprawdę wytrzymałe ;-)

Identyczne w Żółtasie są od grudnia i nie mają łatwego życia, a sprawują się jak należy i gdyby je znów pomalować, wyglądałyby jak w dniu zmotania :-)

adalbert - 2014-07-13, 21:47

Parę fotek z wczorajszego rajdu Moczary2014. i pierwsze testy nowego zawiasu.

https://plus.google.com/photos/116772069336184231554/albums/6035458324665418129?banner=pwa

a tu filmik jak Chomik wyciaga fingila i prawie przejezdzaja po quadzie ktory sie zawieruszyl.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

chomik. - 2014-07-13, 22:08

zapomniałeś wspomnieć, że pierwsze udane testy przedniego zawiasu, bo pierwsze miejsce na Moczarach :mrgreen:

w sumie pierwsze rajdowe testy tylnego zawiasu też udane, bo pierwsze miejsce na WMORze :-D

trza coś jeszcze wymyślić, żeby robić kolejne pierwsze testy ;-)

SamNaSamZSam - 2014-07-13, 22:13

Gratki tak owocnych pierwszych testów ;)
adalbert - 2014-07-13, 22:53

oj tam oj tam gdyby nie ty to i miejsc by nie było.

[ Dodano: 2014-07-13, 23:52 ]
https://www.youtube.com/watch?v=88oQ8a7-sdU Tu bonusowa pieczatka na Moczary 2014. Bawimy się z Kewinem.

rumun - 2014-07-21, 08:41

piękna odcinka w twoim wykonaniu :-) 5,20 - 5,47 :-) no i gratuluje wyniku :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group