Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - patenty wszelakie

pavelk - 2011-01-07, 14:43
Temat postu: patenty wszelakie
proponuje wrzucać tu fotki swoich udoskonaleń japońskiej myśli kontrukcyjnej

poniżej drobiazgi ktore ja dorobilem:

deska rozdzielcza - pod szyba głosnik JBL on tour podłaczany do telefonu, palma, etc


środkowy panel - w miejscu gdzie bylo radio i zapalniczka miejsce gdzie zwykle jest cb, obok hebel na kluczyk, torebka na pierdoly
potrójne gniazdko 12v chowane do popielniczki


dodatkowe halogeny schowane w kangurze


bagażnik - wersja zimowa - narciarko transportowy (płyta z nierdzewki grubości 2mm - uprzedzając pytania nie ugina sie), bagażnik
wytrzymuje nie wiem ile - na razie sprawdzony do 80kg


pzdr

Maverick - 2011-01-07, 15:03

Bardzo fajny temat.
Bagażnik masz super i w środku fajnie zagospodarowane.

zajxt - 2011-01-08, 17:24

Patent na tylne lampy
Suzuka 4x4 - 2011-01-08, 18:27

fajowe masz te światła :mrgreen: Z czego one pochodzą z c330 ??
zajxt - 2011-01-08, 18:45

nie :mrgreen: z c360
Suzuka 4x4 - 2011-01-08, 19:10

ehhh ..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tomkoski - 2011-01-09, 18:17

A ja mam takie:
Suzuka 4x4 - 2011-01-09, 18:36

Lepiej by wyglądalo jak by było wspawane w klepe tak jak ma zajxt, ;-)
albert - 2011-01-09, 18:51

moze i lepiej ale czlowieku ile to roooooboty.... :-D

a tak cyk i masz. :-D

Tomkoski - 2011-01-09, 18:53

Robiłem na szybko. Czysto amatorsko.

To co kolega pokazał wyżej to dla mnie profesjonalizm.

Później (po robocie) dowiedziałem się, że są nieprzepisowo (muszą być max 30cm od krawędzi).

Może później poprawię się.

Suzuka 4x4 - 2011-01-09, 18:53

No tak ale w klapie jak masz tak tak szybko nie rozbijesz a u wystarczy gałązka masz po :mrgreen: :-)
Maverick - 2011-01-10, 11:00

pavelk, powiedz mi o heblu w środku. Czy jak go odłączysz, to masz odcięcie całej elektryki w aucie i dodatkowo jeszcze silnik też gaśnie?
pavelk - 2011-01-11, 08:40

Tak - docina całą elektrykę - założony na + z akumulatora zaraz za klema - rozejście na wszyzstko jest za heblem dopiero. Czy po wyłączeniu gaśnie silnik szczerze mówiąc nie wiem bo zawsze wyłączam stacyjką - nie sprawdzałem czy pomimo wyłączenia pociągnie na alternatorze.... alre to tak jakby wyjąć akumulator więc wątpie bo obwód zostaje otwarty. Jedyny problem do babranie się z ciągnięciem grubych kabli do kabiny...
lokoktentek - 2011-01-11, 10:24

nie otwierasz obwodu bo masz przecież na heblu + z alternatora na jednej śrubce z innymi + więc silnik nie zgaśnie.
albert - 2011-01-11, 13:51

wylacznik pompy paliwa i silnik spi :lol:
lokoktentek - 2011-01-11, 15:52

tak czy inaczej jednym heblem normalnie tego nie załatwisz, musiałbyś mieć podwójny, drugi, albo zadziałać z przekaźnikiem (gdzieś miałem schemat)

często w rajdach wymagają żeby jednym heblem wszystko wyłączyć i wtedy trzeba właśnie kombinować...

Maverick - 2011-01-11, 15:58

lokoktentek, właśnie uważam, że jak montować hebel w na całą elektrykę samochodową, to właśnie mieć taki absolutny, ze gasi wszystko, prąd i silnik.

Jak znajdziesz schemat wrzuć na forum.

pavelk - 2011-01-12, 10:14

tylko po co heblem gasić silnik? po co dawać dodatkowy hebel na kablu z alternatora - nie prosciej stacyjke przekrecic i zgasic silnik - wg mnie niepotrzebne dublowanie - no ale jak tak wymagaja na zawodach to nie poradzisz jak chcesz startowac...
Suzuka 4x4 - 2011-01-12, 14:49

Ja jutro zabieram się za mocowanie kangura do ramy , jeśli mi wyjdzie to podeśle foto
lokoktentek - 2011-01-12, 19:45

chodzi o to żeby jednym ruchem gasić WSZYSTKO w razie co. a tak jak nie zgasi silnika to musisz dwa ruchy zrobić...
zajxt - 2011-01-12, 20:12

Hebel powinien odcinać wszystko w razie wywrotki,zwarcia co by auto się nie zjarało.Zakładają też hebel do samej wyciągarki jak zglejują się styki można ją odłączyć
lokoktentek - 2011-01-12, 20:16





co wy na to?

pavelk - 2011-01-14, 08:39

w sumie b.proste - można zawsze łatwo dorobić
lokoktentek - 2011-01-14, 20:20

i wyłącza wszystko
Maverick - 2011-01-14, 22:13

lokoktentek, a Twój kumpel (nie pamiętam imienia) od białej suzuki, widziałem że ma hebel w środku kabiny zamontowany. Czy jest według tego schematu?
lokoktentek - 2011-01-14, 23:55

zgadza się, to właśnie tam zostało to opracowane :-)
alpejczyk - 2011-01-15, 08:42

U mnie jest jeden hebel na wszystko, i jeden na winde.I sie sprawdza.
lokoktentek - 2011-02-21, 14:03

a takie tam... zegary firmy autogauge pasują w wyloty z wentylacji :-)


tytus - 2011-02-21, 15:41

lokoktentek napisał/a:
a takie tam... zegary firmy autogauge pasują w wyloty z wentylacji :-)

Obrazek


wygląda prawie jak stuningowany golf :mrgreen:

lokoktentek - 2011-02-22, 15:58

hehe ale to naprawdę fajowe miejsce na zegary które często się mogą przydać a nie muszę gdzieś odstawać... :-)
pavelk - 2011-02-23, 13:50

lokoktentek napisał/a:
a takie tam... zegary firmy autogauge pasują w wyloty z wentylacji :-)

Obrazek


troche techno ale pomysl fajny - ja bym chyba białe dał ;-)
ps. odkurz suke bo chyba dawno nie myta w srodku ;-)

wojtassj - 2011-06-09, 23:10

Wszyscy się uczepili "hebla" na plusie :-)

Ja u siebie założe hebel na masie bo tak będzie szybciej, łatwiej i prościej. Przewod minusowy z klemy akumulatora ciągniemy do kabiny i przez hebel łączymy do masy. Przewód oczywiście o dużym przekroju, taki jak np do spawarki ;-) Jeden przewód i po co kombinować..

albert - 2011-06-09, 23:17

wojtass, ja tak mialem ale okazalo sie ze wyciagarka przymocowana do masy zderzaka ma minus, wiec po odlaczeniu heblem wyciagarka chodzila
wojtassj - 2011-06-09, 23:33

Czyli minus z akumulatora na masę nie miałeś na jednym przewodzie..

A jak miałeś na jednym przewodzie i po odłączeniu dalej chodziła to może masz perpetum mobile, u ciebie wszystko możliwe:D

albert - 2011-06-09, 23:35

mądraszek :evil:
tytus - 2011-06-10, 12:55

ja na minusie za nic bym nie dawał
wcześniej jak miałem uaza i mechanik mi zamontował windę to wogule minusa nie podpiął a winda chodziła :shock: , więc albert ma rację ;-)

wojtassj - 2011-06-12, 00:49

zostawię to bez komentarza ale jak ktoś ma chociaż troszkę odrobiny wiedzy o elektryce w samochodach to mnie zrozumie ;-)
Damian93 - 2011-06-12, 19:02

Wystarczyło w podstawówce na fizyce nie spać żeby wiedzieć takie proste rzeczy :p
slavok - 2011-06-14, 11:34

toż przecież masą jest cały samochód ;) aczkolwiek hebel zamontowany blisko baterii bezpośrednio na przewodzie masowym powinien odcinać prąd.
Didymos - 2011-06-15, 09:51

Jak nie masz windy, to hebel na "-" jest OK, z kolei jeśli masz windę podłączoną zgodnie ze sztuką, czyli kable "+" i "-" podciągnięte bezpośrednio pod akumulator, to odcinanie heblem minusa od instalacji auta nic nie da, bo i tak może pójść na masę przez wyciągarkę.
mackosj410 - 2011-12-22, 23:23
Temat postu: ehhh
fajny ten post , ale jak zwykle wywiązała sie dyskusja , że hebelek fajny itd > \:D panowie i panie gdzie te patenty . coś mało tych zdjęć :D
wojtassj - 2012-07-06, 23:13

Zostawmy hebel stolarzom ;-)

Ostatnio miałem troszkę drewna do porąbania i pomimo, że zawsze mam z sobą fiskarsa na pace to postanowiłem coś innego zrobić.

PTO nie mam więc zastosowałem silnik spalinowy do łuparki którą mam na pace. Łupanie drewna na pace samurajka czyni go przewoźnym trakiem :-P

Filmiku z łupania drewna na samurajku nie mam ale zasadę działania mechanizmu nakreciłem:


slavok - 2012-07-06, 23:41

przydał by się tam jeszcze pod tym świdrem klin... bo jak kawałek drewna odskoczy to zacznie się obracać razem z tym świdrem co jest dość niebezpieczne, no i ten silniczek to raczej do dość miękkiego drewna, zwłaszcza, że nie ma przełożenia na kołach pasowych co by moment zwiększyć, coś twardszego będzie ciężko, piszę z doświadczenia z kilku kW silnikami ;)
wojtassj - 2012-07-06, 23:56

kół pasowych nie ma ale w przekładni jest przełożenie 1:25 i silnik daje rade..:)

wiem, że dostępne łuparki świdrowe są na przekładniach pasowych a to tylko dla tego, ze chodzi o cenę.

Koszt takiego reduktora (przekładni) LENZE przewyższyłby wartość nie jednego samurajka.. ;-)

slavok - 2012-07-07, 10:05

a to spoko jak w przekładni jest jakieś przełożenie to pewnie daje radę myślałem, że to tylko podpora dla łożysk z przełożeniem 1:1.
wojtassj - 2012-07-07, 23:21

slavok, świder do poprawnej pracy musi pracować z obrotami pomiędzy 300 a 600 obr/min
dwusuw kręci się spokojnie koło 10000 :)

weekend drewna połupałem ale doszedłem do wniosku, że to za głośno i już planuję przerobić na 1,5kW 3 fazowy elektryczny silniczek...
będzie cicho, spokojnie a robotę też zrobi:)

patrykl - 2012-11-12, 07:56

zajxt napisał/a:
Patent na tylne lampy


Świetne :-)

czuperek - 2013-03-09, 13:41

Trochę odgrzewam starego kotleta ale jako że czeka mnie za nie długo podłączenie całej elektroniki więc spytam.

Didymos napisał/a:
Jak nie masz windy, to hebel na "-" jest OK, z kolei jeśli masz windę podłączoną zgodnie ze sztuką, czyli kable "+" i "-" podciągnięte bezpośrednio pod akumulator, to odcinanie heblem minusa od instalacji auta nic nie da, bo i tak może pójść na masę przez wyciągarkę.


Didymos piszesz że masa pójdzie przez wyciągarkę ale jeśli zrobimy tak :

Minus > hebel > powrót minusa i do tego powrotu podłączymy masę wyciągarki i samochodu ?

W takim wypadku powinien hebel wyłączyć cała instalację i chyba o to chodziło również Wojstasowi, zgadza się ?

Didymos - 2013-03-09, 18:52

Przy takim podłączeniu hebel odetnie wszystko.
Chociaż osobiście jestem zwolennikiem osobnego hebla do windy i osobnego do reszty instalacji, i tak z resztą mam zrobione.

Maverick - 2013-03-09, 21:04

O to masz już windę na aucie?
Didymos - 2013-03-10, 08:40

Si :mrgreen:
czuperek - 2013-03-10, 08:42

a jak w przypadku:
- jeden hebel główny
- jeden na dwie windy

wtedy chyba tylko na + zadziała zgadza się?

Didymos - 2013-03-10, 08:46

Tak będzie najsensowniej.
moziembl - 2013-03-10, 17:43

Didymos napisał/a:
Si :mrgreen:



Z tirfora się wyrasta, jak z pieluch :) :) :)

Maverick - 2013-03-10, 18:43

Didymos, a masz ją przed chłodnicą, czy chłodnicę na pakę wyrzucałeś?
Didymos - 2013-03-10, 18:53

moziembl napisał/a:
Didymos napisał/a:
Si :mrgreen:



Z tirfora się wyrasta, jak z pieluch :) :) :)

Winda jest do "turystyki" :mrgreen: rajdowo dalej celuję w klasę wyczynową i tirfora, aby tylko imprez nie zabrako :roll:

Maverick napisał/a:
Didymos, a masz ją przed chłodnicą, czy chłodnicę na pakę wyrzucałeś?

Przed samą chłodnicą, nie czuję potrzeby przenoszenia chłodnicy na pakę, dobrze działa na swoim miejscu.

shadowbest - 2016-08-09, 18:47

z ciekawych patentów:

-mocowanie wycieraczek na tzpieniu ze stali kwasoodpornej (odlewy cynkowe miały raczej słabe właściwości) i nagle wycieraczki nie maja luzu i nie "skaczą" po szybie. wprost zaczeły służyć do tego do czego zostały zaprojektowane :)
-dysze spryskiwaczy na ramionach wycieaczek
- mocowanie lusterka chrom z kwasówy (wkońcu można je porzadnie dociągnąć żeby nie przestawiały się na dziuach)

Jesli chodzi o zdjęcia za pierona nie potafie wstawiac tu zdjec (jestem bardzo do tylu z komputerem) wiec jesli chcecie moge porobic i wyslac komus na maila. moze innym uda sie ta sztuka :oops:

bulimierz - 2016-08-10, 08:16

Didymos napisał/a:
Przy takim podłączeniu hebel odetnie wszystko.
Chociaż osobiście jestem zwolennikiem osobnego hebla do windy i osobnego do reszty instalacji, i tak z resztą mam zrobione.

Jak podgrzewacie kotlety, to ja też kcem...
Takie podłączenie nie unieruchomi silnika, a hebel tylko po to żeby sobie instalację rozłączać to specyficzna wydumka, chociaż zakładam każdemu kto sobie zażyczy :mrgreen:
Ja zazwyczaj zakładam sześciostykowe wyłączniki główne, dla mnie hebel na instalacji jest po to, żeby zgasić furę jak coś nie pójdzie jednocześnie odcinając całe zasilanie na auto.
Co innego SOLIDNY hedel do windy elektrycznej, jeden w aucie drugi na taranie z przodu, bo nie zawsze kierownica ma szanse zauważyć że się mu auto zwęża przodem, a co-driver to ogarnie stojąc z przodu, tu sprawa jest bezdyskusyjna, ma być i h...
Aha... hebel instalacyjny zawsze na plus.
Jak już robić, to tak żeby sens miało skipper

stachura44 - 2016-08-10, 09:30

a czy teraz czasem nie ma wymogów ze maja byc 2 heble ??
Didymos - 2016-08-10, 09:50

bulimierz napisał/a:
Didymos napisał/a:
Przy takim podłączeniu hebel odetnie wszystko.
Chociaż osobiście jestem zwolennikiem osobnego hebla do windy i osobnego do reszty instalacji, i tak z resztą mam zrobione.

Jak podgrzewacie kotlety, to ja też kcem...
Takie podłączenie nie unieruchomi silnika, a hebel tylko po to żeby sobie instalację rozłączać to specyficzna wydumka, chociaż zakładam każdemu kto sobie zażyczy :mrgreen:
Ja zazwyczaj zakładam sześciostykowe wyłączniki główne, dla mnie hebel na instalacji jest po to, żeby zgasić furę jak coś nie pójdzie jednocześnie odcinając całe zasilanie na auto.
Co innego SOLIDNY hedel do windy elektrycznej, jeden w aucie drugi na taranie z przodu, bo nie zawsze kierownica ma szanse zauważyć że się mu auto zwęża przodem, a co-driver to ogarnie stojąc z przodu, tu sprawa jest bezdyskusyjna, ma być i h...
Aha... hebel instalacyjny zawsze na plus.
Jak już robić, to tak żeby sens miało skipper

U mnie samochody potrafią stać nie ruszane miesiącami i po to właśnie hebel - żeby ograniczyć ewentualną "ucieczkę" prądu w instalacji, jak odpalam furę po długim postoju, to nie muszę się zastanawiać, czy aby nie zapomniałem zgasić jakiejś lampki albo wyłączyć CB, zapinam hebel, przekręcam kluczyk i jadę.
Wiadomo, że taki hebel silnika nie zgasi, ale też nie po to jest mi potrzebny.
Z resztą zostało mi takie przyzwyczajenie z czasów uazowych, źle się czuję, jak nie mam w aucie hebla :mrgreen:

bulimierz - 2016-08-10, 10:18

Rozumiem, ale biorac pod uwage ilosc kasy pompowana w nasze zabawki, mozna kupic wlasciwy hebel i podpiac jak nalezy.
Ehh... UAZy i GAZy gdzie te czasy. Zostal mi jeszcze jeden Gaz ktorego obsluguje :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group