Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - wzrasta poziom oleju

rybagosc - 2013-05-12, 15:54
Temat postu: wzrasta poziom oleju
Witam mam poważny problem mam samiego na gaźniku 1,3 92 r i po przejechaniu 100 km wzrósł mi poziom oleju w silniku o pół litra co może być paliwo w silniku gażnikiem pierścienie pompka paliwa o co cho co sprawdzić ??
Lexx - 2013-05-12, 15:56

To pierwszy objaw przepuszczania pierscieni, pompke tez warto sprawdzic ale tam to z regoly olej idzie do paliwa.
rybagosc - 2013-05-12, 16:21

sprawdzić ciśnienie na garnkach ile powinno byc ??
Lexx - 2013-05-12, 17:42

Standard 199psi
Minimum 170 psi
Dopuszczalna roznica miedzy cylindrami 14,2 psi
Przy 400 obrotach

SamNaSamZSam - 2013-05-12, 17:51

Deszczówki Ci tam raczej nie przybywa ;) a 0,5 litra to dużo żeby zauważyć różnicę np. w poziomie płynu chłodniczego? Przez jaki czas ta objętość się powiększyła? Kiedyś czytałem o jakimś majonezie zbierającym się pod korkiem wlewu oleju jak się płyn chłodniczy dostaje do silnika (*chyba, że robi się krótkie przebiegi i wilgoć nie zdąża się wygrzać). Pół litra paliwa w 4 litrach oleju to chyba, też do "wywąchania" jest, można spuścić deczko oleju (jak nie chcesz całego) i obadać co wypłynie. Tak jakoś ja bym sobie radził na początek...
Lexx - 2013-05-12, 18:02

Jak pierdzielnie uszczelka to na korku zbiera sie majonez, ale jesli o pol litra przybylo oleju to w silniku juz dawno tez by byl taki majonez. Cudow nie ma trzeba sprawdzic cisnienie w garnkach, poziom plynu w chlodnicy i pompke podawcza paliwa...
rybagosc - 2013-05-12, 18:04

olej wzrasta momentalnie w silniku wymieniałem 2 dni temu olej i zlałem prawie 5 litrów !! zalałem nowy olej do pol stanu i po 100 km jest juz max na bagnecie
Lexx - 2013-05-12, 18:07

Sprawdz ta kompresje bo cos mi sie zdaje ze czeka Cie remont albo swap.
Wody nie ubywa?

SamNaSamZSam - 2013-05-12, 18:09

no to tym bardziej kolego czegoś musi Ci dramatycznie ubywać. Jeśli to nie chłodniczy co chyba całkiem łatwo sprawdzić to zostaje paliwo.

A jak zlałeś ten olej to coś w nim było? Pachniało benzynowo? Masz seryjnego samca w sensie silnik/chłodzenie/zasialnie paliwa czy coś pomotane. Daj no jakiś większy opis to ktoś mądrzejszy (ode mnie, bo w wiedzę Lexx`a nie wątpię) może coś Ci jeszcze doradzi.

rybagosc - 2013-05-12, 18:10

psi a atm to to jak sie przelicza
Lexx - 2013-05-12, 18:11

Wposz w google pressure converter
SamNaSamZSam - 2013-05-12, 18:12

http://www.asknumbers.com/psi-to-atm.aspx

tutaj jeszcze łatwiejsze: http://rowery.zbooy.pl/ciskal.html

rybagosc - 2013-05-12, 18:14

silnik seria na gazniku ori olej dosyc rzadki benzyny nie czulem i nie chcial sie olej zapalic na podadce
moziembl - 2013-05-12, 18:41

A ile Ci pali ? Może masz źle wyregulowany gaźnik i wacha leje się bez ograniczeń, a do tego jeszcze słaba kompresja i problem gotowy.
Starscream - 2013-05-12, 20:14

akurat majonez pod korkiem to nie jest dobry wyznacznik walniętej uszczelki pod głowicą.
W zimie mam prawie cały czas. A ople astry maja go w ogóle cały czas i już tak jest.

Zawias - 2013-05-12, 20:40

Do oleju dostaje się paliwo.Przy proporcji 4l oleju-pół litra paliwa nie będzie czuć paliwa,ale będzie rzadszy.
rybagosc - 2013-05-13, 08:32

no to tak ciśnienie jest 1-11, 2 - 10,50, 3 - 10,5, 4- 10,5 ale silnik ma moc odpala od strzała nie kopci 120km/h na 205/70r15 bez problemu, zaraz ide sprawdzić pompke wakuometrem

[ Dodano: 2013-05-13, 09:11 ]
pompa paliwa trzyma cisnienie, to może gaźnik ?? bo czasami ma np na jałowym 1500 obr

[ Dodano: 2013-05-13, 09:12 ]
spalania nie sprawdzałem leje i jade trzeba ząłożyć gaz i może olać temat

moziembl - 2013-05-13, 19:34

Ja bym zaczął od komory pływakowej czy pływak cały i nie tonie czy zamyka itp. Jak będziesz miał za bogatą mieszanką to taki efekt pompowania oleju może być. Tak się z reguły robi jak ktoś jeździ na ssaniu na krótkich odcinkach. Ale po przejechaniu dłuższego odcinka z reguły benzyna z oleju odparowuje i wszytko wraca do normy. Ale jak paliwo się leje i jak byś jeździł na ssaniu cały czas to olej nasiąka.

Ja to tak widzę. Zakładanie gazu według mnie nie jest rozwiązaniem trzeba rozwiązać problem.

A spaliny benzyną nie śmierdzą ?

rybagosc - 2013-05-13, 20:54

hm nie chce ładować pieniędzy w naprawę gażnika, i tak chciałem założyć gaz a wydaje mi się, że to jednak rozwiązrze problem nie ma paliwa w gaźniku nie ma w silniku
moziembl - 2013-05-13, 22:03

Sorry za szczerość ale trochę to głupie i tak powinieneś odpalać na benzynie i po rozgrzaniu przełączać na gaz, ale to twój tron. :) :) :) Po za tym naprawa w tym przypadku nie musi być droga może wystarczy go po prostu wymyć.
kostuch - 2013-05-14, 11:37

Moniembl,
Możesz wytłumaczyć mechanizm przenikania benzyny z gaźnika do oleju silnikowego przy wysokim stanie w komorze pływakowej albo jeździe na ssaniu?
Jakoś mi rozum tego nie ogarnia... :roll:

Starscream - 2013-05-14, 20:50

moziembl napisał/a:
i tak powinieneś odpalać na benzynie i po rozgrzaniu przełączać na gaz, ale to twój tron. :) :) :) Po za tym naprawa w tym przypadku nie musi być droga może wystarczy go po prostu wymyć.


instrukcja tak mówi ale czemu???? ja z powodzeniem użytkuje już 4 auto na LPG a drugie na 1 generacji i zawsze jeżeli temp otoczenia jest wyższa niż +5 pale na LPG. Nigdy nic sie nie działo. Wiadomo że na minusie temp. szkoda parownika membran i silnika ale jak jest ciepło? czemu nie?


też nie czaje przenikania benzyny do oleju przez gaźnik???

slavok - 2013-05-14, 20:58

by się lało przez gaźnik to chyba tej benzyny musiało by być tam tyle by się cofnęła do odmy heheh, nie ma opcji nawet jak zalewa to pierścionki tłokowe nie powinny puścić do dołu.
rybagosc - 2013-05-15, 08:39

a propos odmy ja mam fitr stożkowy a odma jest w opakowaniu po oleju czy to miało by znaczenie ?
Qwai - 2013-05-15, 11:32

Odma jest napewno potrzebna ale na mój gust to od braku odmy oleju powinno ubywać :-?
Didymos - 2013-05-15, 13:40

Odma jest skierowana do dolotu tylko ze względów ekologicznych, dawniej wylot odmy był kierowany prosto na glebę, ale, jak wspomniał @Qwai, przez odmę może ubywać, a nie przybywać.
Dany - 2013-05-15, 17:38

W nowoczesnych silnikach TD jest przewidziane przez inż że ma delikatnie uzupełniać poziom oleju....
gdyby tego nie robili to z sądu by nie wychodzili... w starych silnikach od zmiany do zmiany oleju starczało :-) lub malutkie doleweczki jak deko silnik ruszony a teraz producenci podają normatywne zużycie oleju do 0,7 / 1000 km - zakładając że masz VW w trybie long Life to może się okazać że dolanie 21 L oleju !!!!!!! jest w normie :-) :-) :-) :-)

paliwo do oleju dostaje się prawdopodobnie cylindrami ( większe tolerancje na pierścieniach tłokowych )

moziembl - 2013-05-16, 08:40

Sorry za zwłokę w odpowiedzi, ja swoje sądy opieram na dwu przypadkach, a prawie na trzech. Przy bardzo bogatej mieszance paliwo nie jest prawidłowo rozpylone i odparowane i dostaje się w postaci kropel pyłu paliwowego do cylindra gdzie zrasza gładzie, i razem z filmem olejowym trafia do oleju.
Przybywanie oleju miałem w poldku, kolega w maluchu. Dzieje się tak czasami też w starszych silnikach przy prawidłowo działającym gaźniku, kolega miał tak w Ładzie do pracy miał z pięć kilometrów więc cały dystans zimą przejeżdżał praktycznie na ssaniu, i tez mu przybywało oleju ale jak pojechał w dłuższą trasę do białego stoku to oleju od razu ubyło bo silnik się wygrzał olej się wygrzał i benzyna odparowała.
Jeśli więc sprawdziłeś że pompa jest szczelna, że olej to nie kawa z mlekiem czyli nie bierze płynu to innej przyczyny nie jestem wstanie wymyśleć niż te powyższe.

Co do odmy to co zrobiłeś z otworem, mam nadzieje że nie zatkałeś po zdjęciu ?

rybagosc - 2013-05-16, 19:46

wąż do odmy idzie do puszki po redbulu ;-) a zamówiłem nową pompkę paliwa bo już sam nie jestem pewien jak by gaźnik żle lał to czy by nie miał wypadających zapłonów albo innych złych objawów a silnik się nie dławi i idzie jak trzeba gaz zakładam w przyszłym tygodniu więc jeszcze mogę szukać

[ Dodano: 2013-05-19, 21:23 ]
założona nowa pompa paliwa zrobione 200 KM i pół litra w oleju więcej spalanie równe 10/ 100


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group