Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Opony i Felgi - Oponki -czy ten rozmiar da rade?

kaczmarr_ - 2011-01-09, 23:09
Temat postu: Oponki -czy ten rozmiar da rade?
Hello.. Mam pytanie ,jako ze wogole nie znam sie na oponach mam pytanie do Was..
Czy podrobki simexow w rozmiarze 235/70 R15 nie beda za waskie / za szerokie do suki 1.3 ?
Suczka bedzie robila i przeprawy i szutrowki..

Aaaaa! Jaki to rozmiar przerzucajac na cale ?

Czemu akurat taki rozmiar? Bo:
Oponki z alleTANIO

Myszon - 2011-01-10, 08:18

Siema

Jeśli chodzi o 235/70 to muszę powiedzieć że dziwny rozmiar.
Przeważnie się zakłada 235/75

Ja mam 235/75 Malatesta Kaiman Portugalska oponka z Janpolu http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=179
Żeby ją założyć przede wszystkim trzeba mieć felgi trójkąty odwrócone lub dystans 3,5cm.
Żeby na niej jeździć trzeba obciąć rurke przednią do której jest przykręcony zderzak oraz podnieść bude i najlepiej wieszaki przedłużyć.
Bez podniesionej budy na przedłużonych wieszakach owszem przejechałem się kawałek ale delikatnie opona przycierała - szczególnie podczas skrętu
a jazda w terenie była raczej niemożliwa.

Jeszcze jest aspekt utraty sporej ilości mocy - na takich oponach odczujesz to szczególnie na podjazdach.

Jeśli chodzi o polskie nalewki to szczerze powiedziawszy odradzam, przynajmniej te z Glob-Gum'u
Ich jakość jest beznadziejna.

kaczmarr_ - 2011-01-10, 18:48

Nie wiem Myszon czy wchodziles na ta aukcje.. Opony nie sa polskiej produkcji napewno..
W sumie to gosc nie pisze skad one sa ,do tego rozmiaru i do tych opon przekonala mnie cena 250zl/szt gdzie te co ty wyslales kosztuja 380zl = na komplecie oszczedzam 520zl :!:

A to w ciuuuuul kasy
Jezeli chodzi o odczuwalny spadek mocy to mnie to nei grozi bo swoim jeszcze nie jezdzilem nigdzie..
A jezeli chodzi o montaz to mam w planie kupic trojkaty ,akurat ktos teraz ma do sprzedania za 400zl kpl


A mogl bys powiedizec czy twoja suka na tych oponach daje rade w terenie?
Nie masz wrazenia ze sa za waskie / za szerokie ?

Myszon - 2011-01-10, 19:14

Zrobisz jak uważasz :)

Nie porównuj 235/75 z ta oponą bo to 2cm różnicy w wysokości opony więc i cena wyższa.

Ja odnoszę wrażenie że chciał bym 31' albo 32' do suki.
Te oponki co pokazałeś są co najmniej dziwne bo są szerokie i niskie. Dokładnie 2cm niższa od 235/75 czyli sporo.
Mocy aż tak dużo nie stracisz ale prześwitu nie zyskasz zbyt wiele.

Suzuka 4x4 - 2011-01-10, 20:20

No ale przy takich oponkach pasował by myślcie o reduktorze z sj410 lub 4.16 :mrgreen:

Aczkolwiek jeśli masz dobrego mechanika albo sam umiesz majsterkować to bym robił 4.16 z dwóch reduktorów :mrgreen:

kaczmarr_ - 2011-01-11, 17:18

Zeby zmiescic 31" slyszalem ze albo spoa albo ciecie budy ewentualnie lift budy min 6cm..
Do tego potrzebne sa niby dystanse po 3,5cm na strone

Takze wydatki wydatki i jeszcze raz wydatki :/

Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 18:09

No niesyty chcesz śmigać trzeba inwestować ;-)
kaczmarr_ - 2011-01-12, 10:09

Powaznie? :>
Suzuka 4x4 - 2011-01-12, 14:33

bardzo :-D
kaczmarr_ - 2011-01-13, 08:39

Dobra.. Zainwestowalem ponad 1000zl w te oponki co pokazywalem.. Teraz mam inne pytanie.. Czy wejda ona na suke na orginalnych felgach (nie triojkaty ,tylko te orginalne z okraglymi otworami)

Czy to juz szukac kogos z trojkatami ?

Maverick - 2011-01-13, 09:16

Wejdą na felgę, tylko bez dystansów opona będzie Ci trzeć o resor przy skręcie.
samurai_krk - 2011-01-13, 13:49

troche dziwny rozmiar, ja wole oponki wyższe ale węższe, przynajmniej mam wiekszy prześwit i łatwiej sie w terenie i mieście manewruje
Pozdro

PrzemoCK - 2011-01-13, 19:42

samurai_krk napisał/a:
troche dziwny rozmiar, ja wole oponki wyższe ale węższe, przynajmniej mam wiekszy prześwit i łatwiej sie w terenie i mieście manewruje
Pozdro


a jakie masz? tzn. jaka rozmiarówka?

paw3ł - 2011-01-13, 20:00

Właśnie jakie masz? Bo w 235/70 a 225/75 róznicy będzie na średnicy jedynie 8mm... Chyba że coś pomylilem... :?:
Suzuka 4x4 - 2011-01-13, 20:21

Opona 235/70/15 na cale to 28" 235/75/15 to 29 " czyli Różnica będzie 2.5 cm na wysokości ;-)
PrzemoCK - 2011-01-13, 20:24

moje 225/75 mają wg producenta 22cm szerokości i 71,5 cm wysokości
Suzuka 4x4 - 2011-01-13, 20:29

PrzemoCK, Dokładnie :-D
paw3ł - 2011-01-13, 20:47

Patrząc na kalkulator opon to różnica w średnicy wyniesie jedynie 8mm tak jak napisałem, stąd sie wzorowałem ;-)
Suzuka 4x4 - 2011-01-13, 20:55

Ja też...

235/75/15

wysokość profilu opony [mm]176
średnica zewnętrza koła [mm]: 773
235/70/15
wysokość profilu opony [mm]165
średnica zewnętrza koła [mm]711

paw3ł - 2011-01-13, 21:10

Aaa spoko spoko, ale kolega napisał ze woli węższe oponki ale wyższe niż 235/70. Więc wziałem pod uwage 235/70 (kaczmarr) i 225/75 (samurai_krk węższa i wyższa) ;)
lokoktentek - 2011-01-13, 21:16

suzuka :-) tą drugą (pierwszą u Ciebie) oponę on podał 225 a nie 235 ;-)

więc ta druga będzie dokładnie 16mm mniejsza

235/70/15 - 28,95" = 73,5cm
225/75/15 - 28,30" = 71,9cm


ta druga wartosc 70 i 75 to procent pierwszej wartości... a tu niestety składa się tak że 70% z 235 daje więcej troszkę niż 75% z 225 :-)

a i jeszcze co do wysokości podawanej przez producenta to nie jest ona dokładnie taka sama jak powinno to wynikać z samego rozmiaru opony. mam opony 265/70/16 co daje jakieś 77cm z kawałkiem a opony kopia simex mają ponad 82cm :-)

LangLay - 2011-01-13, 23:32

A czy ktoś zakładał 225/75 na przespawane kółka przy szerokim moście bez dystansów? Jeżeli ktoś wogóle ma przespawane kółka bo chyba są rzadkością, a przymierzam się do zakupu.
lokoktentek - 2011-01-14, 00:14

mam felgi takie jak te:



a na nich opony 265/75/16 i na 50mm dystansach przy max skręcie ocierają opony o resor. aż tak to nie przeszkadza, bo wystarczy nie dociągac kiery do końca....


tak to tylko napisałem żebyście mieli punkt odniesienia 8-)

Suzuka 4x4 - 2011-01-14, 16:32

A z czego są te felgi :?:
Maverick - 2011-01-14, 17:37

To są z Vitarki 16 cali? Prawda
lokoktentek - 2011-01-14, 20:20

tak jest :-)
tomek stasiak - 2011-01-15, 20:06

ja mam 225/70-15 na oryginalnych felgach i też przy max skręcie obcierają zastanawiam się czy dystanse 5mm wystarczą
Suzuka 4x4 - 2011-01-15, 20:19

Wystarczą :-)
tomek stasiak - 2011-01-15, 22:17

dzięki muszę zamówić
Tomkoski - 2011-01-16, 22:54

Koledzy podpowiedzcie mi, czy te felgi wejdą do Samuraia 91rok, szerokie mosty i czy nic się nie będzie działo.
na felgach jest napis: 8JJx15 HYUNDAI MAV-8 11 87 ET-20 MADE IN KOREA

ET-20 to dobrze czy źle ??

albert - 2011-01-16, 23:05

najlepiej zmierzyc rozstaw srub, niech ci zmierzy i bedziesz wiedzial. Ładne, a jaka masz zamiar wlozyc oponke?
Suzuka 4x4 - 2011-01-17, 13:14

Moim zdanie wejdą bez problemu a co do et to dobrze bo wtedy samurai stoi szerzej
Tomkoski - 2011-01-17, 19:59

albert napisał/a:
najlepiej zmierzyc rozstaw srub, niech ci zmierzy i bedziesz wiedzial. Ładne, a jaka masz zamiar wlozyc oponke?


BFG MT 235/70

[ Dodano: 2011-01-17, 20:00 ]
Suzuka 4x4 napisał/a:
Moim zdanie wejdą bez problemu a co do et to dobrze bo wtedy samurai stoi szerzej


Czyli nie potrzeba dystansów :lol:

Suzuka 4x4 - 2011-01-17, 20:03

Potrzeba ;-)
marcelo - 2013-04-05, 11:00

Witam!

Niedawno kupiłem samurai-a rok 92 1,3. Mam odwrócone trójkąty i dystans 5mm orazl lift na wieszakach 2". Moje pytanie jaka opona maksymalnie wejdzie przy tej konfiguracji bez cięcia i zbytniej ingerencji, chciałbym założyć kopie simexa. Teraz założyłem na przymiar zimówki michelin latitude 235/75r15 i prześwit jak najbardziej mi odpowiada mierzone na feldze z powietrzem mają ok 74cm, jedynie mocowanie zderzaka przeszkadzało - już wycięte. Myślałem o KAIMANACH kopia simex z Janpolu 235/75r15 jednak gość odpisał, że mają 75,5cm i nie wiem czy wejdą bez cięcia, a nie chciałbym ciąć nadkoli. Ma ktoś może opony tej wysokości w takiej konfiguracji? Dzięki na odp

SamNaSamZSam - 2013-04-05, 11:18

hmm kolega Kaczmarr_ ma jakieś doświadczenia z kołami, napisz mu PW to pewnie Ci poradzi ;-)
Hałas - 2013-04-05, 13:36

Po mojemu może być problem.
U mnie 225/75r15 i na przespawanych "kółkach" obcierało o nadwozie przy wykrzyżu. Na alusach jest już OK ale nie wiem jakie mają ET

Zawias - 2013-04-05, 16:21

Witamy marcelo.
marcelo - 2013-04-06, 01:43

No właśnie troche mało miejsca w nadkolu. Myślałem nad bodyliftem ale po pierwsze nie chce ciąć podłogi a tego chyba cieżko uniknąć. po drugie 5cm bodyliftu, przy kolach 235/75r15 - 75,5cm, może wyglądać troche nie tak (za dużo przestrzeni między kołem i nadkolem). Zastanawiam się też czy resorów przynajmniej przednich nie zmienić np. od mazura ok 10cm wyżej i wtedy troche krótsze wieszaki no i raczej koniecznie nowe dłuższe amortyzatory. Moje oryginalne resowy po dodaniu wieszaków +2'' wyprostowały się całkiem a nawet delikatnie poszłedł w dół przedni odcinek. Nie wiem czy to normalne czy resory są już do kitu. Oprócz tego po zamontowaniu wieszaków i odwróconych trójkątów zauważyłem że lewe koło jest nieco bardziej ok 5-6mm przesunięte do tyłu niż prawe widać to szczególnie przy maksymalnym skręcie (szczelina między oponą i progiem jest różna z 2 stron). Wie ktoś czym to może być spowodowane? czy to coś nie tak z resorami mocowaniem a może zwrotnice. Podoba mi się taki prześwit jaki mam teraz na tych wieszakach 2'' i oponach 74cm ale jak nie będzie wyjścia to założe 235/70r15 gość z krakowa na allego wystawia kopie simexa (71cm (o 3cm niżej :-( ) w zaskaująco niskiej cenie bo niecałe 260zł. Wie ktoś może czy te opony są coś warte? Dzięki wielkie za wsparcie :-> Pozdr!

[ Dodano: 2013-04-08, 20:34 ]
Myszon napisał/a:
Siema

Jeśli chodzi o 235/70 to muszę powiedzieć że dziwny rozmiar.
Przeważnie się zakłada 235/75

Ja mam 235/75 Malatesta Kaiman Portugalska oponka z Janpolu http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=179
Żeby ją założyć przede wszystkim trzeba mieć felgi trójkąty odwrócone lub dystans 3,5cm.
Żeby na niej jeździć trzeba obciąć rurke przednią do której jest przykręcony zderzak oraz podnieść bude i najlepiej wieszaki przedłużyć.
Bez podniesionej budy na przedłużonych wieszakach owszem przejechałem się kawałek ale delikatnie opona przycierała - szczególnie podczas skrętu
a jazda w terenie była raczej niemożliwa.

Jeszcze jest aspekt utraty sporej ilości mocy - na takich oponach odczujesz to szczególnie na podjazdach.

Jeśli chodzi o polskie nalewki to szczerze powiedziawszy odradzam, przynajmniej te z Glob-Gum'u
Ich jakość jest beznadziejna.



Właśnie myślę nad taką konfiguracją. Mam wieszaki i odwrócone trójkąty pozostało tylko podnieść budę. Jak robiłeś body lift to ciąłeś podłogę? Jak wygląda sprawa nadkoli trzeba ciąć? O ile podnieść budę? Nie można bodyliftu zastąpić liftem na resorach np od mazura lub ome?

corny - 2013-04-11, 00:20

Marcelo moze poczytaj wczesniej o liftach ....

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group