Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Pęknięcie bloku G13A

Benny - 2013-05-20, 14:05
Temat postu: Pęknięcie bloku G13A
Witam

Zakupiłem leciwego SJ413 88' i pojawiły się problemy:) Po przejechaniu niewielkiego dystansu zaczęło się kopcenie, czego nawet się spodziewałem, ale nie w takim stopniu jak teraz. Początkowo zgodnie z kolegami stwierdziłem że kopci na szaro i to na pewno mieszanka. Otóż nie, regulacja / przełożenie gaźnika nic nie dało, za to zauważyłem duży ubytek oleju.
Pomiar kompresji na ciepłym silniku wyszedł 12,5 - 13 bar na wszystkich garach. Próba olejowa dała znikomy wzrost ciśnienia (0,1 - 0,2 bar). Mocy, w porównaniu ze "zdrową" suzuką kolegi, też mu nie brakuje.
Zrobiłem szybką wymianę uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy (sznurek) - nie pomogło, wciąż dymi.
Zdecydowałem się na zrzucenie głowicy i oto moim oczom ukazał się widok:

https://picasaweb.google.com/mm.fojcik/Samurai#5880028672216329730

Pęknięcie między tulejami 2 i 3 cylindra. Uszczelka w tym miejscu miała odgnieciony ślad ale nie było nic wypalone.
Tujele wyglądają super.
Teraz pytanie: czy olać to, wymienić pierścienie, sprawdzić oraz splanować głowicę i składać do kupy, czy wywalić ten blok na złom?
Co sądzicie?

Lexx - 2013-05-20, 16:18

Takie prowizoryczne leczenie nei ma sensu, lepiej kupic blok albo kompletny silnik . . .
Starscream - 2013-05-20, 16:57

wydaje mi się że taniej kupisz cały silnik bo kiedyś widziałem blok to mi kory wywaliło za jaka cenę
Lexx - 2013-05-20, 17:04

pogadaj z kolega SjBielsko On cilnik na czesci rozbieral.
kostuch - 2013-05-20, 19:15

A mi taki wtryskowy blok (w sumie prawie cały silnik) zalega niepotrzebny...
8-)

KSikorski - 2013-05-20, 19:59

, a ja za tydzień będę przypadkiem jechał z Warszawy na południe.
Benny - 2013-05-21, 11:17

Rozmawiałem ze specami w zakładzie regenerującym głowice, mówią że przy suchych tulejach pęknięcie w takim miejscu można potraktować Loctite'em i nie powinno się nic dziać, tym bardziej że uszczelka nie była uszkodzona w tym miejscu i nie pracuje na tej powierzchni. Zaryzykuję zmontowanie tego ze względu na dobry stan tulei

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group