Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Upgrade tylnych hamulców do tarczowych

moziembl - 2013-05-26, 20:28
Temat postu: Upgrade tylnych hamulców do tarczowych
Witam

Zaczynam swoją relację z przerabiania tylnych hamulców zgromadziłem już prawie wszystkie materiały i dzisiaj zacząłem pierwsze przymiarki i pierwszy zonk, żeby nie odcinać bębnów i przeróbka była łatwiejsza zakupiłem gotowe flansze
http://ore4x4.pl/products...i-vitara-detail
ale okazało się że środkowy otwór nie pasuje do kołnierza na półosi, napisałem do firmy sprzedającej i czekam na odpowiedź.

Dalsza relacja już wkrótce

Qwai - 2013-05-28, 09:11

Czyli jednak prościej wyciąć z bębnów :mrgreen:
moziembl - 2013-05-28, 21:20

Już się wszytko wyjaśniło okazało się że wymiar środkowego otworu jest pod półoś od Vitary. Dzisiaj zakończyłem kompletu materiałów do przeróbki przerabiając linki samurai-owe hamulcowe pod nowe zaciski.

A to zestaw do samodzielnego montażu.



Od jutra po pracy montaż i relacja foto.

C. D. N.

hugo91 - 2013-05-28, 23:37

ja jestem świeżo po przekładce na tylne poldonowe/fiat 125 i się zastanawiam jak rozwiążesz temat dociśnięcia łożyska półosi do mostu,by nie wyjeżdżało - w adapterze duży otwór,do tego tylko na 3 a nie 4 śruby mocowany
moziembl - 2013-05-30, 21:01

M A M N A R E S Z C I E R E C Z N Y Z P R A W D Z I W E G O Z D A R Z E N I A ! ! !
przepraszam za krzyk ale radość jest duża

A poniżej relacja z komentarzami.

W czasie przygotowań i gromadzenia materiałów musiałem zregenerować używane zaciski od Forda Scorpio, po ich totalnym rozebraniu zacząłem czyścić je szczotką drucianą, papierem ale przy tej ilości zakamarków było to awykonalne i oddałem do piaskowania i oto efekt.



A teraz do konkretów
Po zdjęciu bębnów i tarczy na której zamontowane są szczęki





Musiałem wymienić śruby mocujące flaszę dociekającą łożysko półosi, tak aby wystarczały do przykręcenia uchwytów zacisków i poniżej odpowiedź dla wątpliwości Hugo91





Uchwyty przykręcone są od tyłu tak aby oryginalna flansza dociskała łożysko.
Dalej przełożyłem szpilki z bębna do flanszy i rozwierciłem 4 środkowe otwory z 12 na 12,5mm żeby łatwiej wchodziły na szpilki.



Po założeniu i przykręceniu tarczy na dwie szpilki zaczęło się dopasowanie jarzma



I tak trzeba skrócić słupki ktorymi mocujemy jarzma do uchwytu na skróciłem na 25 mm i tarcza wypada wtedy idealnie na środku szczeliny jarzma. Lekko trzeba też było podebrać szczelinę gdzie wchodzi tarcza, można też lekko pod szlifować otwory uchwytu tak żeby jarzmo poszło z milimetr wyżej, pod szlifowałem jarzmo.





Następnie trzeba skrócić przewód hamulcowy tak aby połączenie z miękkim przewodem wypadało zaraz za uchwytem. Miękkie przewody mają 30cm ale nieweim od czego są bo byłem u producenta i poprosiłem o przewód długości 30 cm i mi przynieśli. Jeśli na połączeniu miedziane będą się odłamywać to wymyślę jakiś uchwyt.



dalej to już końcowy montaż klocków i zacisków. Później odpowietrzenie i podłączenie linek ręcznego i regulacja.





Jeszcze słowo o linkach ręcznego, Ja wykorzystałem swoje bębnowe, tylko dałem do przerobienia do warsztatu dorabiającego linki trzeba było obciąć końcówkę zdjąć sprężynę skrócić i zacisnąć oczko.
Pomysł wykorzystania zacisków Forda Scorpio zawdzięczam Sławkowi Pstrągowskiemu z http://suzuki-czesci.pl/ także uchwyty są jego własnej konstrukcji.
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, zobaczymy jak będą się zachowywać w błocie, czy nie będą się zapiekać itd.

To chyba wszytko w razie pytań walcie śmiało.

kostuch - 2013-05-30, 21:46

Jedna uwaga.
Może mi perspektywa zdjęć zaburza ogląd, ale nie wydaje ci się, że przy wykrzyżu zacisk skoliduje z odbojem? :roll:

Sam mam tarczówki z tyłu (na oryginalnych zaciskach) i ledwo się mijają z odbojem. A te fordowskie większe są...

chomik. - 2013-05-30, 21:57

faktycznie tak to na zdjęciu wygląda, że może się odbój zatrzymywać na zacisku.
przekręć adapter tak, żeby zacisk był z boku, a nie na górze i powinno być ok
Ja tak zrobiłem, bo mi haczyły o sprężynę i jest git :-)

hugo91 - 2013-05-30, 22:12

no i wszystko jasne :)
blokują Ci wszystkie 4 koła na szutrze czy tylko przód ? u mnie tył coś słabo łapie, pojadę na stację sprawdzić siły hamowania i ewentualnie reduktor oryginalny wyrzucę

chomik. - 2013-05-30, 22:18

U mnie tył i przód łapie w tym samym momencie.
Mógłby na to zaradzić korektor siły hamowania, ale puki co, mi to nie przeszkadza, więc tak zostanie

Hałas - 2013-05-30, 22:26

Przy załączonym 4x4 może racja, ale na samym tyle to już zależy od nawierzchni.
chomik. - 2013-05-30, 22:31

zawsze można dopasować korektor od innego auta, albo tjuningowy, regulowany, więc nie ma z tym problemu
moziembl - 2013-05-30, 22:35

Dzięki koledzy za cenną uwagę, jutro porobię testy z wykrzyżem, na szutrze jeszcze nie byłem, na razie testy były w około ulicami, a wszystkie utwardzone.
kostuch - 2013-05-31, 10:24

chomik. napisał/a:

przekręć adapter tak, żeby zacisk był z boku, a nie na górze i powinno być ok
Ja tak zrobiłem, bo mi haczyły o sprężynę i jest git :-)

I w celu odpowietrzania zacisków stawiasz auto w pionie? :-D

chomik. - 2013-05-31, 10:44

dojrzałeś to, że będą haczyć o odbój, a nie dojrzałeś w którym miejscu mają odpowietrznik? Patrząc na ich konstrukcję, pewnie w aucie z którego pochodzą, też są z boku

A ja mam z tyłu, przednie zaciski z samuraia, które są ustawione nie na górze, a z boku tarczy i też się je da bez problemu odpowietrzyć. Wystarczy raz zainwestować w takie coś
http://allegro.pl/zestaw-...3262628914.html
i nawet jak zamontujesz do góry nogami, bez problemu odpowietrzysz

fingil - 2013-05-31, 15:38

kostuch napisał/a:
chomik. napisał/a:

przekręć adapter tak, żeby zacisk był z boku, a nie na górze i powinno być ok

I w celu odpowietrzania zacisków stawiasz auto w pionie? :-D


A co ma położenie zacisku do odpowietrzenia?

kostuch - 2013-05-31, 15:42

Przecież jak odpowietrznik nie będzie w najwyższym punkcie, to można sobie wysysać do bólu a powietrze i tak zostanie. :roll:
chomik. - 2013-05-31, 16:25

może pompując pedałem, ale nie podciśnieniowo

ja mam swoje zaciski (jak już pisałem, samuraiowe Aisiny), założone tak
https://picasaweb.google.com/104364141168163923931/ZawiasTy#5879394518235303634
i nie miałem najmniejszego problemu z odpowietrzeniem ich

hugo91 - 2013-05-31, 18:46

no mi auto się widać dotarło bo 4 koła się ładnie blokują, na stacji diagnostycznej wyszło,że siła hamowania z przodu to około 1700N a z tyłu na obu kołach równe 1070 :) czyli wychodzą proporcje 60:40 przy seryjnym reduktorze
kostuch - 2013-05-31, 19:45

chomik. napisał/a:
może pompując pedałem, ale nie podciśnieniowo

Być może - nigdy nie miałem zacisków w innej pozycji niż odpowietrznik na górze.
A jesteś w stanie wytłumaczyć jak to działa?
Tzn. jest bąbel powietrza w górze zacisku a odpowietrznik gdzieś po środku. Podłączasz wysysarkę i przez odpowietrznik wysysa ona... płyn. Płyn się uzupełnia ze zbiorniczka a bąbel powietrza nadal jest w górze.
Przynajmniej na logikę tak to widzę :roll:

Lexx - 2013-05-31, 19:50

Chyba ze jest tam tag ogromne poodcisnienie ze wyssa wszystko ;] w co watpie.
chomik. - 2013-05-31, 20:25

Podciśnienie jest na tyle duże, że bez problemu odpowietrzyłem zaciski ustawione w tej pozycji, wiec urządzenie jest skuteczne. Z resztą to, że działa skutecznie potwierdziło się również na przeglądzie, gdzie skuteczność hamulców z przodu wynosiła średnio powyżej 1,8 kN, a z tyłu 1,2kN
Przydaje się nie tylko do odpowietrzania hamulców, ale także do wysysania płynów z ciężko dostępnych miejsc

ps. to, że nie da się odpowietrzyć, to sprawdzaliście empirycznie, czy przeczytaliście gdzieś na jakimś forum? ;-)

moziembl - 2013-05-31, 20:51

Panowie dzisiaj sprawdziłem na szybko zasisk mija sję z odbojem na około milimetr więc jutro obetne róg dolnej blachy odboju i powinno być bezpieczna odległość nawet przy ugięciach dynamicznych. Może tego na zdjęciach nie widać ale uchwyt zacisku jest pod kątem 45 stopni a nie pionowo więc dlatego mija się z odbojem rogiem. Co do odpowietrzania to że odpowietrznik jest tam jest to o niczym nie świadczy bo kanał wychodzi do cylinderka w górnym punkcie. Owszem w moim przypadku jako że zacisk jest lekko pochylony to dla pewności zacisk odpowietrzyłem zanim go założyłem. Ja odpowietrzam czymś takim http://allegro.pl/bass-po...3239915645.html , ale mozna i w tradycyjny sposób wkładając np. w zacisk kawałek kołka dębowego.
Jutro dorzucę foty. Jeszcze raz dzięki za zwrócenie uwagi.

chomik. - 2013-05-31, 20:54

link nie robi :-)
moziembl - 2013-05-31, 20:56

Poprawiłem, sorry.
SamNaSamZSam - 2013-06-01, 00:56

Lexx napisał/a:
Chyba ze jest tam tag ogromne poodcisnienie ze wyssa wszystko ;] w co watpie.


w którymś z Obcych wyssało przez malusią dziurkę całego Obcego więc ja bym podejrzewał że można ;) to taka dygresja, dużo po północy i dużo za późno jak na mnie.

kostuch - 2013-06-01, 10:45

chomik. napisał/a:

ps. to, że nie da się odpowietrzyć, to sprawdzaliście empirycznie, czy przeczytaliście gdzieś na jakimś forum? ;-)


Przecież napisałem, że nigdy nie musiałem używać takiego gadżetu.
Po prostu chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie to działa, bo na logikę - nie zadziała :-P
Taka akademicko - inżynierska ciekawość :lol:

chomik. - 2013-06-01, 10:59

Kostuch, jak zwykle szukasz dziury w całym i starasz się udowodnić, że tylko ty możesz mieć rację.
Zestaw do odpowietrzania hamulców, podłącza się do kopresora i wytwarza on na tyle duże podciśnienie, że wysysa powietrze razem z płynem. Zasada działania prosta jak jeb.... Gdyby to nie działało to zapewne nie udałoby mi się odpowietrzyć i nie miałbym hamulców z tyłu, lub pedał wpadałby w podłogę, a tak nie jest, co potwierdza jego skuteczność.
Czy może się mylę?

paw3ł - 2013-06-01, 13:26

Panowie nie wprowadzajcie nerwowej atmosfery na kulturalnym forum.
kostuch - 2013-06-01, 18:43

chomik,
Nie próbuję udowodnić swojej racji. Zapytałem po prostu na jakiej zasadzie to działa, bo na (moją) logikę nie działa.
Może jestem dziwny, ale lubię poszerzać swoje horyzonty i wiedzę...
Jeżeli po prostu używasz i nie wnikasz, to ok.

Jakby to powiedzieć:
Nie jadam potraw, których nazw nie potrafię wymówić. Nie używam urządzeń, które nie wiem jak działają ;-)

chomik. - 2013-06-01, 21:03

to ja też odpowiem pytaniem na pytanie :-D
Skoro był pusty układ przed złożeniem, a tylne zaciski mam w założone tak jak na zdjęciu, które zamieściłem powyżej, czyli tak, że wg. Ciebie nie da się ich odpowietrzyć, a jednak po napełnieniu układu płynem i odpowietrzeniu owym urządzeniem, działa, to dlaczego Twoja teoria musi być błędna?
Jedynym sposobem na sprawdzenie, jak to działa, jest zakupienie takiego urządzenia i przeprowadzenie serii badań, a może rozwiejesz Swoje wątpliwości ;-)
Ja nie wierzę, każdemu kto mi napisze na forum, że się nie da, lub jest złe, jak sam tego nie sprawdzę. Już kiedyś na tzw. "dużym forum" starałeś się mnie przekonać, że moskitiera przed chłodnicą, jest równie dobra i skuteczna w ochronie przed zapychaniem jej przez błoto, jak przerzucenie jej na pakę, a że rury, z których robię nowy układ, nie wytrzymają ani chwili.
Od przerzucenia, problem zatykania i grzania się, zniknął, a na takich rurach mamy dwa auta od ponad roku i nie ma najmniejszych problemów.
Dlatego staram się nie wypowiadać na tematy, na które wiedzę mam tylko z teorii :-P


sorry za offtop, postaram się poprawić :-D

slavok - 2013-06-01, 22:11

Panowie... proszę Was.
KRZYKKU - 2013-06-02, 12:28

Nie ma ludzi nieomylnych, gorzej jak się ktoś upiera przy "swojej teorii" i tu z pomocą przychodzi forum które z racji swego przeznaczenia łączy teoretyków i praktyków a jak to bywa w przypadku "gdzie dwóch się bije trzeci korzysta" czytelnik sam wybierze jego zdaniem najlepsze rozwiązanie.

Ofiara spełniona, nie kłóćcie się :mrgreen:

Pączek - 2013-06-05, 07:57

Koledzy poczytałem i tak pytanko do kompletu przekładki zbieramy Tarcza klocki od Poloneza lub Scorpio w zależności jakie zaciski zakładamy? I drugie pytanie Polonez zaciski kompletne z jakich lat i to samo się tyczy Scorpio bo nie mogę tego znaleść a jest 2 lub 3 rodzaje.
chomik. - 2013-06-05, 09:20

tarcze od samuraia/vitary, bo muszą mieć taki sam rozstaw i ilość śrub, a zaciski dopasowujesz sobie takie jak Ci pasuje
moziembl - 2013-06-06, 22:31

Witam

dzisiaj znalazłem chwile żeby jeszcze poprawić te odboje

I tak na początek zdjęcie z boku pokazujące pod jakim kontem jest zacisk.


A teraz zdjęcie od góry które nie udolnie pokazuje że zacisk się mija z odbojem.



to inna perspektywa przycięcia



Jesli chodzi o same zaciski to do Scorpio do tyłu na pewno były dwa rodzaje, do tarcz wentylowanych i pełnych. Do samca oczywiście pasują te do tarcz zwykłych. I to są na pewno od sedana z silnikiem 2.0.

yahoo33 - 2013-09-15, 23:04

Podepnę się pod temat, mam kilka uwag odnośnie montażu tarcz na tył:

Montowałem tarcze i zaciski od Samuraia
Zestaw http://allegro.pl/tarcze-...3533216455.html pasuje PnP szpliki przeszczepiłem z bębna
Co by nie zaciągać łożysk i jednorazowego pierścienia można odciąć osłonę bębna. I tutaj nie jest to takie proste. Flexem udało mi się dojść do połowy osłony, potem rzeźba jak to zrobić. Brzeszczotem nie szło, wyrzynarką tylko kawałek i na ratunek przyszedł dremel i mini tarcze flex.
Wcześnie miałem dystanse 5mm i odwrócone trójkąty, po montażu ww. zestawu i tarczy do Samuraia szpilki okazały się za krótkie, po usunięciu dystansu szpiliek starcza zacisk nie trze o felgę.

To chyba tyle, acha ręczny rozwiązałem na wale.

moziembl - 2013-09-16, 08:05

Nie trzeba ściągać łożysk z półosi, a chyba to miałeś na myśli, żeby zdjąć tarczę na której trzymają się szczeki, wystarczy odkręcić 4 śruby i wysunąć półoś. Dziura jest taka że łożysko przez nią przechodzi i tarcze można zdjąć. ponownie półoś wsadzasz delikatnie na swoje miejsce ,trzeba uważać na simering, i gotowe. Także chyba niepotrzebnie się męczyłeś, chyba że z jakiś powodów nie chciałeś wysuwać półosi.
Maverick - 2013-09-16, 08:19

U mnie tarcza kotwiczna od bębnów miała mniejszy otwór niż średnica łożysk na półosiach.
Dlatego musiałem ciąć.

moziembl - 2013-09-16, 14:31

To ciekawe rzeczy piszesz, a łożysko jest trzymane tylko przez tarczę, czy jeszcze jest prostokątna blacha u Ciebie ?
Didymos - 2013-09-16, 14:51

Ja trafiłem na dwa rozwiązania tarczy kotwicznej - w jednym łożysko i tarcza są dociskane kwadratową, tłoczoną blachą z czterema szpilkami i da się wyciągnąć tarczę bez demontażu łożyska, a w drugim sama tarcza kotwiczna robi jako zabezpieczenie łożyska, przez to ma mniejszy otwór, a tej kwadratowej blachy w ogóle nie ma.
kostuch - 2013-09-16, 15:06

Kwadratowa blacza trzymająca jest z tarcz kotwicznych sj410 (i tam jest duży otwór.
W sj413 i samuraiu otwór jest mały i nie ma tej blachy dodatkowej.
W hameryce nawet sprzedają 410-tkowe tarcze kotwiczne jako tuning, żeby schodziły bez ruszania łożysk :mrgreen:

yahoo33 - 2013-09-16, 17:38

Didymos napisał/a:
Ja trafiłem na dwa rozwiązania tarczy kotwicznej - w jednym łożysko i tarcza są dociskane kwadratową, tłoczoną blachą z czterema szpilkami i da się wyciągnąć tarczę bez demontażu łożyska, a w drugim sama tarcza kotwiczna robi jako zabezpieczenie łożyska, przez to ma mniejszy otwór, a tej kwadratowej blachy w ogóle nie ma.


Ooo szplki były na tarczy, otwór mniejszy od łożyska. Ujowa robota ;)

[ Dodano: 2013-09-26, 14:55 ]
Wyszła jeszcze jedna sprawa w tym zestawie co mam (zaciski AISIN, odwrócone trójkąty), przy nowych klockach jarzmo tarło ostro o felgę trzeba było zdjąć sporo mięsa.

loony - 2015-12-27, 11:27

Przeglądając Alledrogo w poszukiwaniu okazyjnych zacisków z Alfy 156 natrafiłem na zagadkę: z której Alfy 156 mają być zaciski do konwersji na tarczówki z tyłu (adaptery z suzuki-czesci.pl)? Znalazłem dwa rodzaje: "żebrowane" i nie... Żebrowane ma np. 1.9JTD, nie-żebrowane 1.6TS
Ktoś coś może wie ? Jako, że cieknie mi cylinderek, a linek od ręcznego też nie ma, postanowiłem od razu wykonać modyfikację ;)

moziembl - 2015-12-27, 20:17

Te pasują http://allegro.pl/-i5887195378.html
alientm - 2015-12-28, 07:55

Tak z ciekawości przy tych adapterach i zaciskach co jeszcze trzeba ? Tarcze od czego ? Czy przewody hamulcowe wymagają jakiś przeróbek, jak linki ręcznego - seryjne dają rade ?
moziembl - 2015-12-28, 13:13

a czytałeś ten post od początku
alientm - 2015-12-28, 20:30

moziembl napisał/a:
a czytałeś ten post od początku


Teraz to mnie zaskoczyłeś :) Ale przyznam że nie i już naprawiam błędy :)

nygus - 2015-12-30, 15:33

Mam problem z założeniem tarcz na tył. Brakuje mi śrub, którymi przykręca się jarzmo do tarczy kotwicznej. W sklepie ze śrubkami nic mi nie podpasowali, w necie też szukałem bez powodzenia. Czy ktoś zna oznaczenia tych śrub/wie gdzie szukać/ma 4 takie niepotrzebne i chciałby je sprzedać ? Zaciski i jarzma AISIN.
SamNaSamZSam - 2015-12-30, 16:28

nygus napisał/a:
Mam problem z założeniem tarcz na tył. Brakuje mi śrub, którymi przykręca się jarzmo do tarczy kotwicznej. W sklepie ze śrubkami nic mi nie podpasowali, w necie też szukałem bez powodzenia. Czy ktoś zna oznaczenia tych śrub/wie gdzie szukać/ma 4 takie niepotrzebne i chciałby je sprzedać ? Zaciski i jarzma AISIN.


Chodzi Ci o te nr 12? http://catalog.mdetali.ru...j09NHx8Zm49PTYy

Jeśli tak to wygląda na to, że to 12x33 spróbuj zadzwonić do:
Imbus-Bis. Art. metalowe, śrubowe  
Adres: Ratajska 3, Łódź
Telefon: 42 640 51 17
powinni Ci jakieś gatunkowe wykombinować.

Didymos - 2015-12-30, 19:00

Te śruby mają drobny gwint, M12x1,25 jeśli dobrze kojarzę, bez problemu do dostania w każdym lepszym sklepie z żelazem.
Słabszych jak 10,9 bym tam nie wkręcał, chociaż fabryczne chyba tyle nie mają.

kurian - 2016-01-11, 18:51

Potwierdzam to co Didimos pisze.
nygus - 2016-01-13, 16:49

dzięki za info Panowie. Śruby dostałem, co prawda 30mm i musiałem je skrócić ale tarcza z tyłu już założona i wszystko hula.

DUŻY - 2016-01-13, 20:02

będziesz napierniczał odpowietrznikiem w odbój na wykrzyżach
nygus - 2016-01-14, 11:32

Mój samurai nie zna takiego słowa jak wykrzyż (resory betony) :mrgreen:
niedługo chce się zabrać za swapa na 1.9td a potem planuję sprężyny więc wtedy będzie ogarnięte, żeby było dobrze.

moziembl - 2016-01-14, 11:34

A wcześniej rozjebiesz zacisk
kurt_ - 2017-12-18, 23:50

Pytanko odnośnie przeróbki ręcznego na zaciskach alfy - obecnie mam 1 linkę z ręcznego i rozchodzi się na dwie w okolicy pochwy mostu, jak to zrealizować na tarcze? Tak samo?
Sonic - 2017-12-21, 22:32

Tak samo, skracasz tylko linke i zarabiasz odpowiednia końcówke
Radek1977 - 2017-12-26, 13:36

A jak trzeba od "0" budowac uklad linek - to z czego najlepiesz przeszczepic ?
Jarek - 2018-03-17, 08:30

Jakiś czas temu kupiłem flansze pod zaciski z alfy. Przy montażu okazało się, że nie pasują, luka pomiędzy flanszą a jarzmem zacisku ma ok 1,5 cm. Na ostatnim zdjęciu widać nieprawidłowo zamontowana flanszę ,wtedy wszystko pasuje, ale łożysko niema podparcia. Pytanie oczywiście brzmi, gdzie jest problem? Oczywiście pisałem do suzuki-czesci.pl, ale narazie bez odpowiedzi :-(









stachura44 - 2018-03-17, 09:33

chyba masz nie tez zaciski co trzeba. musza być takie zebrowane. :-/
kurt_ - 2018-03-17, 10:20

Problem jest w człowieku który na allegro wprowadza w błąd;)
Przykro mi, albo szlifujesz zaciski (miejsce montażu).
Albo... kupujesz prawilne;)
Wiem co mówię, miałem 5 zacisków przy wymianie;)
Tak jeszcze ew. możesz próbować...ale... https://photos.app.goo.gl/GgmUrr7cwyoGWmDW2
nie wiem czy śruby to zniosą - tam jednak dość duże siły działają...
Lub kup takie jak trzeba:
https://photos.app.goo.gl/3oZQt1QWEx3uaj263
https://photos.app.goo.gl/TVDyRE3ttDi2jOTk1

Potrzebujemy jeszcze osłony łożysk, coby nam półośki nie wyjechały...wycinamy je z osłony bębnów:
https://photos.app.goo.gl/5wvcf8Pc5MIB2Tvl1

Jakbyś motał ręczny ja to zrobiłem przy użyciu:
linek od Puncia;) (Prawa: 7747331, Lewa: 7747332) https://photos.app.goo.gl/y4DcNbX1btg1SPuk2
Linki poprowadzone tak:
https://photos.app.goo.gl/jY4kN7grP1F8li2f1

Wydłubałem takie dwa kawałki:
https://photos.app.goo.gl/yJu9T6uYKRzqImDJ2
Zmontowane tak:
https://photos.app.goo.gl/JLu4vybWTpGwcdQG2
https://photos.app.goo.gl/Mq6DG2wTTUaXhyXB3

Które mocują linki blacha z wierconymi otworami (fi 10mm trochę rozwiercone żeby radełko wlazło) przykręcona jest do poprzeczki ramy... o nią się blokują pancerze linek, drugi mocowany do lewarka od ręcznego szpilką, regulacja na tej szpilce.
Prowadzenie linek: (podłoga customowa, więc wygląda inaczej niż powinna...)
https://photos.app.goo.gl/0C7NDi4gkQzKdHQd2



Do tego brałem 3 przewody hamulcowe:
https://photos.app.goo.gl/HNAMBtbSgNGtKl0x2
Nr katalogowe różnych dostawców:
Nr kat: 6T46942
DELPHI LH0240
DELPHI LH0423
FIAT 46448474
TRW PHB452

No i trójnik:
https://photos.app.goo.gl/NBD3PdkFduY1gklk2 (ja go umieściłem na szczycie główki mostu na oryginalnym mocowaniu).
Do niego od góry wchodzę bezpośrednio wężykiem z góry. Na boki odchodzę sztywnymi przewodami.
Tu polecam praskę: https://photos.app.goo.gl/hxwcwTGZTrFsgLih2 Yato YT2180... pamiętaj jednak że praska robi tylko stożki! Więc aby prawidłowo podłączyć przewody sztywne do tych elastycznych potrzebujemy jeszcze kamyk: https://photos.app.goo.gl/8HvqSCgiuPJJHbb53 (koszt 7zł:D)
Sztywne przewody łączą się z elastycznymi na wspornikach pozostałych po przewodzie oryginalnym: (zielone kółko). Dodatkowo przewody elastyczne podparte są bliżej zacisków (czerwone kółko) takimi https://photos.app.goo.gl/LZKPCQrxo2Vs0xsg1 mocowaniami wyrzeźbionymi z kawałka blachy 0,5mm nawleczona gruba koszulka termokurczliwa na obwód koła żeby nie pociąć przewodu. Czerwone to śruba;)
https://photos.app.goo.gl/a1W07ktywDyVRyc42
Do tego metr wężyka miedzianego, 4 końcówki i et. woila.

Jarek - 2018-03-17, 10:46

Właśnie próbowałem przykręcić je tak jak Ty, czyli po zewnętrznej części mostu dociskając blachę podtrzymującą łożysko, ale wydaje mi się że wtedy luz na łożysku jest za mały. Możesz swobodnie obracać kołem ??
kurt_ - 2018-03-17, 10:51

Tak... przecież normalnie to jest tak złożone z obudową bębna - jest dociśnięte fabrycznie...
Może łożysko / półoś za mało Ci siadła w gnieździe? Wyczyściłeś dobrze gniazdo łożyska?

Jarek - 2018-03-17, 10:52

Nie, u mnie flansza bębna była pod tą blachą i łożysko minimalnie wystaje.
Tutaj widać o co chodzi

kurt_ - 2018-03-17, 15:57

U mnie też wystaje, ale ta blaszka z bębnów jest wyprofilowana... i siada w 100%
U mnie takie z bębnów zostały:
https://photos.app.goo.gl/5wvcf8Pc5MIB2Tvl1

Jarek - 2018-03-17, 16:34

Moja ma trochę inny kształt i nie da rady :-/
Plan jest taki, że zbiorę trochę materiału z jarzma, tej zasranej flaszy i kołnierz z blachy podtrzymującej łożysko.

[ Dodano: 2018-03-17, 16:40 ]
Btw. jak porównuję kształt moich jarzm z tymi z Twoich zdjęć, to wyglądają identycznie :roll:

kurt_ - 2018-03-17, 16:43

Bo są takie same. Odstawienie na zacisku jest inne...
Miałem oba wiem co mówię;)

Jarek - 2018-03-17, 16:48

O i to jest ważne info, w razie czego mogę szukać zacisków bez jarzm :-)
kurt_ - 2018-03-17, 16:59

Ale... jeden zacisk dostałem z innym jarzmem;)
Także uważaj;) z takim "grubym"

Jarek - 2018-03-17, 17:07

Właśnie przymierzyłem koło, w MOIM przypadku te "gładkie" zaciski będą pasowały. Felga 15' ET -15 dystans 3cm. :-D
kurt_ - 2018-03-17, 17:13

W moim tarły bardzo. Za to żebrowane w ogóle. Bez dystansow. Ale mam dziwne felgi.
Jarek - 2018-03-17, 17:27

Ja mam 31/10.5 r15 muszę mieć dystanse :mrgreen:
U mnie to "wybrzuszenie" z tyłu zacisku wypada za felgą :-D

bart9018 - 2018-03-17, 20:32

po pierwsze czy w adapterze jest wytoczenie azeby zakryc wystajace lozysko ?Jezeli nie ma to adapter nalezy dac od wewnetrznej stony mostu.
Z tego co robiliśmy przeróbkę na alfie to adaptery dajemy od wewnatrz mostu i miedzy adapter i jarzmo zacisku idzie dystans chyba 17 mm i wszystko gra .pierwszy raz widze adaptery pod alfe zeby byly dawane od zewnatrz mostu??

kurt_ - 2018-03-17, 20:50

No widzisz, a jednak pasują :) (zdjęcia)
w adapterze nie ma toczenia bo nie ma takiej potrzeby. Zostawiasz (wycinasz) z osłony bębna kawałek (szlifierką) i ta osłona fabrycznie siedziała w tym miejscu == ma podtoczenie pod łożysko... dalej na ten kawałek dajesz adapter zacisku:)

You welcome.

bart9018 - 2018-03-17, 21:01

podajcie @ to wysle wam jak to robilismy mam gdzies @ z fotkami bo juz komus podsylalem
Na fotkach wszysko widac co i jak

[ Dodano: 2018-03-17, 21:05 ]
kurt_ napisał/a:
No widzisz, a jednak pasują :) (zdjęcia)
w adapterze nie ma toczenia bo nie ma takiej potrzeby. Zostawiasz (wycinasz) z osłony bębna kawałek (szlifierką) i ta osłona fabrycznie siedziała w tym miejscu == ma podtoczenie pod łożysko... dalej na ten kawałek dajesz adapter zacisku:)

You welcome.

Kurt z tego co rozumiem to zostawiacz oryginalne krycie (wyciete z tarczy kotwicznej )i na nie dajesz adapter?

[ Dodano: 2018-03-17, 21:15 ]
linki mozna tez zaadoptowac od alfy tylko wziac chyba prawa strone bo jest dłuższa i tak jak kutr pisal (bardzo ladnie zobrazowal na fotce)dorobic obsadenie ich w blaszce mocowanej do belki
Ja osobiscie wole zrobic na linkach od Vitary i obsadzenie linek dac w kabinie ,tyle ze trzeba w tedy przeszczepic dzwignie recznego rowniez od Vitaryz calym mocowaniem w @ chyba nawet jest fotka
Trójnik dokladnie taki jak kurt pokazal i przewody elastyczne od felicji (dobrze wiedziec ze pasuja rowniez od punto) :-)
Na koniec cieszyc sie z przyjemnosci posiadania recznego:)

[ Dodano: 2018-03-17, 21:19 ]
Minus jaki widze w przerobce na alfie jest taki ze trzeba odsadzac felge bo nie wejdzie na zaciski,przy oryginalnych felgach
Ostatnio zanabylem adaptery pod zaciski od hondy(chyba 6 generacji )i te juz mieszcza sie w oryginalne felgi,a to wydaje mi sie duzym plusem :mrgreen:

[ Dodano: 2018-03-17, 21:25 ]
Faktycznie kurt dopatrzylem sie na foto adaptery dajecie na oslonke krycia lozyska ,
To eliminuje wam dawanie dystansu miedzy jarzmo zacisku i adapter
Zobacze czy adaptery ktore my podsiadamy tez mozna tak zalozyc
byc moze my mamy adaptery z innym wycieciem

[ Dodano: 2018-03-17, 21:28 ]
do naszej wersji mamy tez dorobione krycie lozysk co by nie wycinac ich z tarcz kotwicznych
Aczkolwiek to jedynie dla duzych estetów,bo te wyciete z owych tarcz doskonale spelniaja swoja role

Jarek - 2018-03-17, 21:36

Zaraz, chwila, pomału, więc w większości samurajów tarcza kotwicza bębna jednocześnie podtrzymuje łożysko ?? :shock:
U mnie otwór w tarczy ma wymiar zewnętrzny łożyska i jest od tego oddzielna blacha która je dociska :roll:

kurt_ - 2018-03-17, 21:40

A widzisz, w starszych na pewno, gdzieś kiedyś czytałem że w 1.0 była bodajże oddzielna blacha do tegoż celu, hamerykanie sprzedają zestaw (lowRangeOffRoad) z takimi blachami że niby tuningowe;) W 1.3 afaik trzeba tą blachę wyciąć z bębna osłony/tarczy kotwicznej.
Jarek - 2018-03-17, 21:45

Więc dlatego mi Twój patent nie podejdzie p&p, moje blachy mają inny kształt.
Dobra nieważne zrobię fotostory, przy rzeźbie :-/

bart9018 - 2018-03-17, 21:46

Jarek napisał/a:
Nie, u mnie flansza bębna była pod tą blachą i łożysko minimalnie wystaje.
Tutaj widać o co chodzi
[url=https://images81.fotosik.pl/1019/4826ee91d404f8c4med.jpg]Obrazek[/URL]


Jarek ty masz dokladnie to co u Kurta tylko adapter musisz dac na ta oslonke lozyska
Dodatkowo tak jak Kurt pisał trzeba zeszlifowac rant z tej oslonki i powinno wszystko pasowac

kurt_ - 2018-03-17, 21:47

Zawsze możesz kupić dwie tarcze kotwiczne (przypuszczam że za grosze... jak będziesz chciał bez cylinderków i reszty szpei :) No i niestety zwalić łożyska w dół ;| (chociaż teraz się zastanawiam, czy nie byłoby rozwiązaniem rozciąc tą osłonkę na pół;D

[ Dodano: 2018-03-17, 21:50 ]
Bart nic nie szlifowałem pasuje wszystko ok, jedynie wyciąc z tarcz kotwicznych :)
Co do estetów? można równo wyciąć XD

Jarek - 2018-03-17, 21:52

Bart nie da rady, jak skręcę bez "dystansu" który wyciąłem z tarczy bębna, to obracam kołem przy użyciu brechy :evil:
kurt_ - 2018-03-17, 21:53

Jarek, a długiej?:D (sorry).
Co do linek... wziałem z puncia bo za dwie dałem 40zł:D są ciut za długie...no ale trudno:)dużo miejsca nad bakiem jest, zawijają się tam ładnie...

bart9018 - 2018-03-17, 21:56

Faktycznie byly dwie wersje w samuraiach tyle ze nie wiem w ktorych jak
W jednych tarcza kotwiczna byla zakryciem lozyska i w drugich kryciem lozyska byla wyprofilowana blacha (ze tak powiem )to co pokazywal Jarek
podobnie jest w Vitarze

kurt_ - 2018-03-17, 21:57

w 1.0 jakimś na pewno były extra blachy:)
Jarek - 2018-03-17, 22:00

Więc santana z dieslem też ma te "extra" blachy. :evil:
quwa...

bart9018 - 2018-03-17, 22:03

tez mi sie wydawalo ze w santanie takie cos widzialem ale nie bylem pewien

[ Dodano: 2018-03-17, 22:05 ]
Jarek napisał/a:
Bart nie da rady, jak skręcę bez "dystansu" który wyciąłem z tarczy bębna, to obracam kołem przy użyciu brechy :evil:

Ale czy dales tak jak Kurt najpierw oslone łozeska potem adapter czy tak jak na wczesniej wklejonej fotce najpierw adaptwer potem oslone lozyska bo to bardzo istotne

kurt_ - 2018-03-17, 22:12

On z zdjęc wynika ma płaskie osłony łożyska (chociaż nie wiem jakim cudem:) )
bart9018 - 2018-03-17, 22:16

nie mozliwe nie bylo takowych
wydaje mi sie ze blad jaki popelnia to kolejnosc najpierw daje adapter a potem krycie lozyska ,jak zrobi odwrotnie i zeszlifuje rant z tego ktycia to bedzie ok

kurt_ - 2018-03-17, 22:19

Zwróć uwagę, że ma w nich gwinty... u mnie były przelotowe i nakręki wewnątrz...*no chyba, że na zdjęciu tylko wetknięte jest, ale jest to tak upieprzone że nic nie widać*
bart9018 - 2018-03-17, 22:25

powinny byc nakretki ewentualnie przyspawane tulejki z gwintem
Jedynie musi to zeszlifowac jak u Ciebie i dac srubkiz nakretkami i bedzie ok

kurt_ - 2018-03-17, 22:37

Nie wiem w sumie co ma szlifować Twoim zdaniem... Stwierdzam jedynie że ma dziwne te blachy:)
bart9018 - 2018-03-17, 22:44

Jezeli ma oslony to nie sa one plaskie tylko maja po brzegacg rant ktory trzeba ztoczyc(ewentualnie zeszlifowac )bo inaczej adapter nie bedzie prawidlowo dolegal
ty nie miales tego problemu bo tarcza kotwiczna jest w miejscu przylegania adaptera plaska
apropo dostales @ bo wyskakuje mi jakis blad ze nie wyslalo?

kurt_ - 2018-03-17, 22:46

Tak, dostałem, odpisałem Ci, zdjęcia ważą "0":)
bart9018 - 2018-03-17, 22:53

wyslalem jeszcze raz
Jarek - 2018-03-18, 09:43

Na pierwszym zdjęciu widać, jak muszę to poskładać żeby miało to szanse działać, ale brakuje wtedy ok 4mm żeby upchnąć jarzmo. Plan jest chamski i brutalny, czyli biorę szlifierkę i zdejmuję trochę mateiału z jarzma i flanszy od strony jarzma i mostu (kołnierz z blachy już zeszlifowałem co widzć na zdięciu).


Tu widać jak ta blacha wygląda przed:

zed111 - 2018-03-18, 13:32

wg mnie coś nie tak jest z tymi blachami
normalnie powinny być wyfrezowane właśnie by zastąpić te blaszki i trzymać półosie
kiedyś ORE miało chyba wersję jak poniżej
wtedy te blachy są do wyrzucenia

https://imgur.com/a/1cAWc

RadioOp - 2018-03-18, 16:57

Blaszki od ORE do zacisków alfy takie są. Trzymanie musisz wyciąć z tarcz kotwicznych jak zrobiłeś.
W zależności od wersji zacisku mocujesz je tak jak na foto lub przekłasasz za pochwę mostu.
Czasem przydaje się jeszcze podkładka dystansowa - u mnie tymczasowo nakrętka M14 chyba

ramzi - 2018-03-21, 13:19

Czy ktoś z Was mógłby zmierzyć jaka jest głębokość tego frezu na łożysko w adapterze pod tarcze?
bart9018 - 2018-03-21, 14:13

3 mm
Bynajmniej na adapterach pod zaciski od samuraia

ramzi - 2018-03-21, 15:21

Super, bardzo dziękuje ;)
Jarek - 2018-03-25, 09:43

Temat ogarnięty, w poniedziałek badanie techniczne 8-)
Od kolegi bart9018 (jeszcze raz dzięki) dostałem taką paczkę:

Całość wymagała lekkiego przeszlifowania, ale udało się osiągnąć taki efekt:


Poprawa układu ręcznego ;-)


"Gładkie" zaciski u mnie pasują tak (felga 15' ET-15 3cm dystans)


Adaptery kupiłem na stronie suzuki-czesci.pl/ pisałem w sprawie problemów z montażem do sprzedawcy, i teraz uwaga JEST ON ŚWIADOMY WSZYSTKICH PROBLEMÓW I DALEJ WCISKA TO LUDZIOM. Wnioski wyciągnijcie sami.

kurt_ - 2018-03-25, 10:01

Oczywiście że jest świadomy, sam mu wysyłałem mejla z moimi zdjęciami :) Napisał mi mniej więcej to samo... ;)
Wysyłałem mu zdjęcia dobrych zacisków oczywiście;) A on utrzymuje że czasem te pasują... :)

Jarek - 2018-03-25, 10:29

Przy seryjnych felgach niema uja żeby pasowały.
kurt_ - 2018-03-25, 10:57

I to też prawda... ale w sumie te żeberkowane ponoć też z trójkątami nie pasują (u mnie podeszły ale ja mam jakieś alusy) i trzeba odwracać, albo dystans dawać:> (a z drugiej strony, te co polecają suzuki części - te "pełne" zaciski mi tarły o felgę...więc są na pewno bardziej wypukłe...)
DUCHU77 - 2018-07-08, 16:34

mam pytano czy do zacisków alfy 147 i tarczy vitara, założę felgę 15", i jakie linki stosujecie do ręcznego bo odnośnie linek słabo był poruszony temat
bart9018 - 2018-07-08, 18:25

pod oryginalne felgi kółka wcale nie podejda podc trójkąty odwrócone minimum 5 mm dystansu
Linki mozna zastosowac od alfy tylko założyc dwa razy tą dłuższą ewentualnie dorobic na zamówienie
Pod oryginalne kółka mozna zastosowac zaciski od Hondy chyba 6 generacji i wszystko jest ok miesci sie bez problemu

kurt_ - 2018-07-08, 18:52

Linki pisałem gdzieś wcześniej z numerami u mnie z punto dwie linki za 40zl
DUCHU77 - 2018-07-08, 21:02

dzięki faktycznie wszystko jasno opisałeś

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group