Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Klatka bezpieczeństwa

Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 21:00
Temat postu: Klatka bezpieczeństwa
Witam :)

Jak w temacie , jak macie zrobione w swoich samcach klatki bezpieczeństwa , jak zaprojektowane itp,
Zachęcam do rozmowy i podzielenia się wiedzą na ten temat mile widziane fotki :-)

Maverick - 2011-01-11, 22:01

Brak klatki, może kiedyś.
Suzuka 4x4 - 2011-01-12, 17:38






Fajne dwie klateczki bardzo wytrzymałe 8-)

tytus - 2011-01-12, 18:03

ja takie na necie znalazłem przykłady 8-)
Suzuka 4x4 - 2011-01-12, 18:20

Ta pierwsza jest zajebista :mrgreen:
tytus - 2011-01-12, 21:59

ta pierwsza jest chyba wewnętrzna z tego co pamiętam, później gość chyba wzmocnienie pod szybą strzelił
LangLay - 2011-01-14, 00:13

A właśnie, jest sens zakładać zewnętrzną klatkę, a raczej lekkie orurowanie bez wzmocnienia pod szybą? Poprzeczna rura blokuje zawsze położenie szyby na maskę, a w sumie rury miałby robić w pewnym sensie za porządny stelaż do montażu bagażnika dachowego. Ktoś z Was robił coś podobnego?
lokoktentek - 2011-01-14, 00:53

tak naprawdę seryjny samuraj wytrzyma zwykłą rolkę przez dach i nic nikomu nie powinno się stać.

gorzej, gdy rolka jest z wyższej górki albo z jakimś uderzeniem, wtedy klatka zwyczajnie ratuje życie.

fajofskie te klatki i też chciałbym taką mieć... na razie natomiast unikam trawersów a poza tym w momencie gdy po nieudanym podjeździe pod górę zaczynam się cofać to za wszelką cenę staram się trzymać toru jazdy...

zajxt - 2011-01-15, 21:14

Ja mam dach z blachy samo róba po jednym obrocie nic się nie stało tylo przednia szyba pękła :-)
Suzuka 4x4 - 2011-01-19, 20:31

A wiem ty ten daszek masz fajny i masywnie zrobiony
Koza - 2012-09-08, 09:55

Cytat:
tak naprawdę seryjny samuraj wytrzyma zwykłą rolkę przez dach i nic nikomu nie powinno się stać.

gorzej, gdy rolka jest z wyższej górki albo z jakimś uderzeniem, wtedy klatka zwyczajnie ratuje życie.



Jak dzisiaj zobaczyłem to: http://youtu.be/iCUV3cbX47I?t=4m51s to od razu pare pytań mailem zapodałem w sprawie budowy klatki...

kakash - 2012-09-09, 12:35

To ja moze przytocze dla zainteresowanych, mam takie male zboczenie zawodowe na punkcie bezpieczenstwa wiec u mnie w aucie klatka to bedzie jedna z pierwszych rzeczy w ktore zainwestuje. Po objechaniu wszystkich spawaczy w okolicy ktorzy proponowali tuleje czy uzywanie gietarki ktos z "duzego forum" podrzucil link do ireco motor sport, chlopcy sa z bielska i widzialem pare ich samurajowych klatek, dosc fajne. Z tego co rozmawialem przez telefon to jezeli dostarcze rozebranego samuraia to cena rzedu 2-2,5 tys. zl, czyli pare stowek wiecej niz chca miejscowi spawacze. Jakos na jesieni bede zakladal to dam znac wiecej :D
tytus - 2012-10-07, 15:32

a robisz wewnętrzną czy zewnętrzną ?
kakash - 2012-12-02, 21:44

Caly czas sie waham, ale chyba zdecyduje sie na wewnetrzna
pietrek - 2013-02-03, 17:58

Panowie zamierzam zrobić samemu klatkę, tylko nie bardzo wiem jak się zabrać. Jaką średnicę i grubość dobrać. Może ktoś ma jakieś rysunki lub zdjęcia ?
radex1 - 2013-02-03, 18:15

witam
ja też chce zamontować na zewnątrz klatke
może ktoś coś podpowiedziec

Zawias - 2013-02-03, 18:25

Jak zamontujesz na zewnątrz,to mogą być problemy przy kontroli drogowej jeżeli auto będzie używane na co dzień.Jeżeli tylko w teren to z rury bezszwowej i z pomyślunkiem.Kliknij w google klatka bezpieczeństwa samurai ,a jestem pewien,że coś znajdziesz.Ja mam zintegrowaną z ramą.
adalbert - 2013-02-03, 21:59

Z zewnetrzna poza bezpieczenstwem jest jeszcze jeden plus. Mozna opierac sie o drzewa.
Hałas - 2013-02-04, 10:01

Po mojemu w terenówce tylko i wyłącznie zewnętrzna ze względu właśnie na obcierki.

Przygotowując się teoretycznie warto przeczytać załącznik "J" przepisów FIA, u DanielS'a na stronie można znaleźć.

adalbert - 2013-02-04, 12:31

No i z wewnetrzna lepiej jezdzic w kasku bo guzow mozna sobie ponabijac :mrgreen:
robercik - 2013-02-05, 22:15

hm ja u sie mam klatke zewnętrzna no i pare razy kaste uratowała:)(obcierki) dodam ze całkowicie przykrecana. osobno progi do ramy a do progów reszta:).a najlepszy numer jest taki ze jak wpisałem nummer vin do takiego programu"kolega udostepnił" to wyskoczyły wszystkie dane o srajdku a w jednej pozycji cos takiego- klatka:) hm .
yahoo33 - 2013-02-05, 22:20

Robert,

Ty jak pamiętam masz wersje US'n'A, i ona miała oryginalny pałąk może to jest ta klatka po VINie.

robercik - 2013-02-05, 22:36

oryginalny pałąk powiadasz? hm nie bardzo rozumiem?
yahoo33 - 2013-02-05, 22:45

Amerykańskie Samuraie miały dwie charakterystyczne rzeczy: Elektronicznie sterowany gaźnik (czego resztki masz w schowku), oraz pałąk bezpieczeństwa (wymug federacji konsumenta USA po aferze, że niby Sami się przewracał.

Tutaj historia pałąka http://www.youtube.com/watch?v=F6_1o_FxsNs

Dany - 2013-02-07, 08:50

W "Fani czterech kółek" na discovery do 410 montowali oryginalny pałąk...
Często powtarzają a i pewnie w necie można bez większych problemów odszukać

kakash - 2013-11-19, 20:27

Pytanie do kogos kto ma zewnetrzna klatke (chomik moze?) jak ma sie sprawa z kontrolami policji i przegladami samochodu? Normalnie podbijaja?
Bo teraz na zime bede na pewno robil klatke, ale wciaz nie wiem czy wewnetrzna czy zewnetrzna, jedyny plus wewnetrznej ktory widze to taki ze nikt sie za bardzo o nia przyczepic nie moze jezeli ma homologacje sportowa (ireco / baran)..

pacmano - 2013-11-19, 20:31

Ostatnio slyszalem ze prawnie nie mozna miec zewnetrznej klatki. Teoria a praktyka przy przegladzie, wiadomo.
Tanto - 2013-11-19, 22:35

przegląd to jedno, rutynowa kontrola policji to inna para kaloszy, po której możemy 'z buta' wracać do domu, zdarzenie drogowe, nie daj bóg z udziałem pieszego który się uszkodzi, to poważny problem.
kakash - 2013-11-19, 23:13

Czyli wewnetrzna, dzieki za rowianie watpliwosci :)
Hałas - 2013-11-19, 23:21

To ja Ci "nawieje" wątpliwości.
W przypadku rolki/oparcia się o drzewo prawdopodobieństwo powybijania szyb/pogięcia drzwi pałąka itp jest znikome. Przy wewnętrznej "tylko" chronisz załogę.

Prywatnie i osobiście jestem za zewnętrzną

kakash - 2013-11-19, 23:28

Tylko ze jezdze samurajem w terenie glownie weekendowo, a poza tym poruszam sie nim caly tydzien po miescie, troche mnie martwi ze moglbym ciagle miec problem z policja albo przegladami.. Moge probowac ewentualnie zabudowac sama kabine, bez przodu i tylu, myslisz ze beda sie mniej o to czepiac?
Hałas - 2013-11-19, 23:36

zabudowanie, jak to nazwałeś, przodu po mojemu bez sensu.
http://www.terenowo.pl/zm...pierwowzor.html
tutaj masz przykład fajnej klatki. Przy zrobieniu tego z głową bez jakich dziwnych spawów czy w pół uciętych rurek nikt nie powinien się czepiać (choć zgodne z przepisami raczej nie będzie, ale nawet inny niż seryjny rozmiar opon narusza homologację pojazdu :-) )

slavok - 2013-11-22, 17:53

a propos tego chimi z linku hałasa, proszz bardzo:

https://picasaweb.google.com/SLyczak/KlatkaSamurai?authuser=0&feat=directlink

możecie się wzorować :mrgreen:

Maverick - 2013-11-22, 18:14

Slavok, czy buda w Chimym jest na poduszkach czy "twardo" stoi na ramie?
pacmano - 2013-11-22, 20:18

Moze zadam glupie pytanie, ale czemu to autko ma zamontowane rolki na gorze klatki ? :)

To mocowanie przodu klatki do podszybia jest wytrzymale?

Didymos - 2013-11-22, 22:55

Maverick napisał/a:
Slavok, czy buda w Chimym jest na poduszkach czy "twardo" stoi na ramie?

Gdzieś miałem foty z budowy i z tego co kojarzę było widać poduchy.
Domyślam się do czego zmierzasz :mrgreen:

pacmano napisał/a:
Moze zadam glupie pytanie, ale czemu to autko ma zamontowane rolki na gorze klatki ? :)

To mocowanie przodu klatki do podszybia jest wytrzymale?

Do asekuracji windą na trawersach i takich tam...

Buda w tym miejscu jest dosyć sztywna ze względu na gródź, oczywiście pod spodem trzeba dać jakieś blachy, żeby wzmocnić mocowanie.
Mam klatkę zamocowaną bardzo podobnie, odpukać nie musiałem jej testować, natomiast budowniczy chimi przetestowali z dobrym skutkiem, z tego co pamiętam.

sokratesb - 2013-11-23, 00:00

Slavok, skąd masz to auto? :o
Maverick - 2013-11-23, 01:03

Didymos napisał/a:
Maverick napisał/a:
Slavok, czy buda w Chimym jest na poduszkach czy "twardo" stoi na ramie?

Gdzieś miałem foty z budowy i z tego co kojarzę było widać poduchy.
Domyślam się do czego zmierzasz :mrgreen:


Buda w tym miejscu jest dosyć sztywna ze względu na gródź, oczywiście pod spodem trzeba dać jakieś blachy, żeby wzmocnić mocowanie.
Mam klatkę zamocowaną bardzo podobnie, odpukać nie musiałem jej testować, natomiast budowniczy chimi przetestowali z dobrym skutkiem, z tego co pamiętam.


Jestem pewien, że masz racje pisząc, że buda przy grodzi jest sztywna.
To co mnie mniej przekonuje w tym przypadku to właśnie poduchy nadwozia.
Wychodzi na to, że część klatki jest na sztywno do ramy, a część opiera się na elastycznych poduszkach.

Didymos - 2013-11-23, 09:38

Zawsze można dać całą klatkę do budy, nie ma żadnej potrzeby, żeby była mocowana do ramy.
Natomiast na podstawie różnych dziwnych doświadczeń :mrgreen: mogę napisać, że rama samuraia nie skręca się jakoś zauważalnie podczas wygibasów i pracuje znacznie mniej niż np. rama patrola, z którą też prowadziłem drobne doświadczenia, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować klatkę w ten sposób.
Jeżdżę z taką klatką ponad 3 lata i nie zauważyłem negatywnego wpływu - buda jak była pogięta, tak jest dalej pogięta, a podłoga jak była dziurawa, tak jest dalej dziurawa, no może zgniła trochę bardziej :mrgreen: ale nic nie popękało.

chomik. - 2013-11-24, 09:16

kakash napisał/a:
Pytanie do kogos kto ma zewnetrzna klatke (chomik moze?) jak ma sie sprawa z kontrolami policji i przegladami samochodu? Normalnie podbijaja?
..


Wszystko zależy na kogo trafisz.
Mój Żółtas przeglądy przechodzi bez problemu, choć ostatnio poprosili, abym kupił sobie jakiś homologowany zderzak na szrocie i zakładał go z tyłu na czas jazdy po ulicach, bo koła są najbardziej wysuniętym punktem auta.
Co do kontroli drogowych, to dwa tygodnie temu, jak wracałem z Hałdy, dość mocno pokiereszowanym Żółtasem, bo na tym wyoadzie przedni most zgiął się w banana i koła zrobiły się jak w Tatrze, tylko odwrotnie :mrgreen: panowie policjanci, choć na pierwszy rzut oka wyglądali, jakby chcieli mi od razu zabrać auto na parking policyjny, sprawdzili dokumenty i po chwili zdziwienia, że jest zarejestrowany i opłacony, życzyli szerokiej drogi i puścili dalej (dodam, że oprócz zewnętrznej klatki, nie miałem tego wyżej opisywanego zderzaka, a dodatkowo jeżdżę bez drzwi )

sokratesb - 2013-11-24, 12:50

Bez drzwi Cię puścili? :shock:
chomik. - 2013-11-24, 14:35

tak, bez drzwi
https://picasaweb.google.com/117029520085114305954/20131110?noredirect=1#5944715297639931058
to zdjęcie z tego właśnie wyjazdu.
W sumie, jak by się uprzeć to wolno jeździć otwartym autem, ale w kasku.
Ja akurat kasku nie miałem na głowie, ale jechałem w kominiarce, a kask leżał na siedzeniu pasażera, więc może myśleli, że jechałem w nim ;-)

Tanto - 2013-11-24, 15:14

Pewnie stwierdzili że jak los pokarał cie tak wybrakowanym i pokiereszowanym autem, to okrucieństwem było by karanie cię dodatkowo mandatem i zatrzymaniem DR :mrgreen:
chomik. - 2013-11-24, 15:32

pewnie tak :mrgreen:

a jeszcze wracając do tego, czy zewnętrzna, czy wewnętrzna, to w moim przypadku ta druga nie miałaby najmniejszego sensu, bo nagminnie używam jej do podpierania się o drzewa, lub inne dostępne miejsca, a i po takim czymś:
http://www.youtube.com/wa...zQHSM6cIQlDwMTg
blaszki niemal nienaruszone i wsztstkie szyby całe, a auto bez najmniejszych problemów pojechało dalej.
Też przydaje się na trawersach, bo po przytwierdzeniu do niej pasa na którym będzie wisiał pilot, robiąc przeciwwagę, można pokonywać całkiem spore przechyły

pietrek - 2013-12-15, 15:38

Szykuje sie do zrobienia klatki, i szukam rur. Może ktoś polecić średnice i grubość ścianki. Myślę nad fi 30 i 1,5 mm grubości ścianki. Może ktoś ma jakiś fajny projekt ?
chomik. - 2013-12-15, 17:05

tu masz załącznik J:
http://www.pzm.pl/pliki/z...art283_2012.pdf


te rurki o których napisałeś będą za cienkie. Jak chcesz lekką a zarazem wytrzymałą, to zrób z 45mm/2,5mm zimnociągniona bezszwowa

Didymos - 2013-12-15, 17:06

Jak ta klatka ma chronić, a nie tylko stanowić wątpliwą ozdobę, to zdecydowanie za cienkie.
Ściągnij i poczytaj załącznik J FIA (serio), tam jest dużo mądrości nt. klatek włącznie ze średnicami i grubościami rur.

Maverick - 2013-12-31, 13:36

slavok napisał/a:
a propos tego chimi z linku hałasa, proszz bardzo:

https://picasaweb.google.com/SLyczak/KlatkaSamurai?authuser=0&feat=directlink

możecie się wzorować :mrgreen:



Slavok, a masz może foty, jak są wycięte otwory w pace i jak jest klatka montowana do ramy "na pace"?
Może ktoś z Was ma jakieś fajne foty i może wkleić?

slavok - 2013-12-31, 14:50

Generalnie to nie było takieog mocowania:


Maverick - 2013-12-31, 16:00

Może głupie pytanie w takim razie, ale dlaczego nie była montowana do ramy?
Skoro nie do ramy, to do poszycia nadwozia, ale czy to w ogóle ma sens?

slavok - 2014-01-01, 21:06

nie wiem Mav taki był zamysł konstruktora tego samochodu, sporo rolek zaliczył i nic się nie działo.

teraz jest tak:



Didymos - 2014-01-01, 23:02

Maverick napisał/a:
Może głupie pytanie w takim razie, ale dlaczego nie była montowana do ramy?
Skoro nie do ramy, to do poszycia nadwozia, ale czy to w ogóle ma sens?

Ale w czym problem?
Klatka wcale nie musi być montowana do ramy, z tego co pamiętam, to załącznik J opisuje jak przygotować mocowania do nadwozia.

Maverick - 2014-01-01, 23:08

Nie wiem czy to problem:)
Pytam, bo nie znam się na tym.
Jakoś tak mi się w głowie ubzdurało, że jak auto na ramie, to klatka do ramy.

Didymos - 2014-01-01, 23:19

Eee, nie koniecznie.
Masa rajdówek, które startowały w RMPST, czy tam innym baja, miała klatki wewnętrzne montowane tylko do budy, rzecz jasna mowa o tych, które powstały na bazie jakiegoś w miarę kompletnego samochodu typu np. partol albo pajero, a nie od początku były samobieżnym składem rur stalowych :mrgreen:
Teraz to się cokolwiek pozmieniało, bo coraz więcej fur do ścigania to konstrukcje samonośne i ramy jako takiej tam nie pośledzi.

terenowy - 2014-04-13, 17:05

Odgrzeję kotleta.

Myślałem trochę o klatce która dodatkowo miałby być na dachu bagażnikiem i montażem na hilifta koło zapasowe i szpadel.
Spotkaliście się z takim rozwiązaniem? Nie chcę montować rureczek / wsporników tak naprawde gó...no dających, jak już orurować samuraja to na konkrecie by spełniało swoje pierwszoplanowe zadanie.

Mniej więcej:


Z tym że na górze jeszcze kosz cały na dodatkowe szpargały.
Pomysł dobry czy nie bardzo?


A tu fotki wewnętrznej klatki:


Zawias - 2014-04-13, 20:05

Widziałem już gorsze klatki.Pomysł umieszczania na dachu czegokolwiek za przeproszeniem do ....
terenowy - 2014-04-14, 01:33

Znalazłem:




Czyli wg. Ciebie połączenie bezpieczeństwa (np trawersy) z kwestią użytkową (bagażnik dachowy) to kompletna lipa, a montowanie klatki bezpieczeństwa ma podlegać gustom i ocenie wyglądu? ;-)

Pierwotnie chcę bagażnik dachowy, w dalszych rozmyśleniach jest kwestia montażu klatki która może być właśnie bazą pod bagażnik. Oba mają spełniać się nawzajem w razie W. I szukam opinii czy ktoś z naszego polskiego podwórka już robił taki patent.

Zawias - 2014-04-14, 07:46

Klatka bezpieczeństwa ma chronić,a nie wyglądać.Ta żółta przy rolce nie spełni oczekiwań.Umieszczanie czegokolwiek na dachu podnosi środek ciężkości i sprzyja takim rolkom.
chomik. - 2014-04-14, 07:56

tu bardziej chodzi o to, że wrzucanie ciężkich rzeczy na dach samuraia, typu koło, hilift itp i jazda po trawersach się raczej wykluczają, więc lepiej zrób normalną klatkę, z ukośnymi zastrzałami, która będzie odpowiadać za bezpieczeństwo, a graty o których napisałeś zamontuj znacznie niżej
Ari - 2014-07-20, 11:20
Temat postu: Oryginalna klatka wewnętrzna
Cześć Koledzy

Jestem w posiadaniu oryginalnej wewnętrznej klatki.

Nie dokońca wiem jak zamontować pałąki które idą pod dachem - do ramki szyby przedniej.

Czy posiada ktoś zdjęcia zamontowanych tych dwóch pałąków?

Pozdrawiam
Arek

Art - 2014-07-20, 17:43

Arek, pewnie masz coś takiego... ale to przy rolce niestety nie działa... :-(
Instrukcja montażu jest tu:

http://www.rallytops.com/...urai-sport-top/

A tutaj przykład jak to zabezpiecza przy rolce, choć zawsze lepiej mieć to niż nic!



Ari - 2014-07-20, 22:02

Dzięki za info.

Z rolką może być różnie i zdaję sobie sprawę, że nie koniecznie mi ten pałąk pomoże, zawsze jednak to cóś.

Mam nadzieję, że nie będę musiał jej doświadczyć - po przesłanych fotkach będę miał jeszcze większy respekt do pokonywania niektórych miejsc:)

Pozdrawiam

Arek

maciek111 - 2015-02-23, 10:51

witam was jak jest z klatką a prawem naszym? po wczorajszym boku klatke montuje nie ma bata.
pacmano - 2015-02-23, 10:55

No klatka zewnetrzna raczej nie jest homologowana ze tak powiem. Kwestia na jakich funkcjonariuszy prawa trafisz. Zreszta z przegladem chyba tez nie jest kolorowo o ile nie znasz diagniosty.
maciek111 - 2015-02-23, 10:57

znowu wewnętrzna klatka to bez sensu pozatym za mało miejsca mam tam...
chomik. - 2015-02-23, 11:37

jak się policjant będzie chciał przeczepić, to i tak znajdzie jakiś powód.

Moim zdaniem wstawianie klatki wewnętrznej, szczególnie do samuraia, to poroniony pomysł, bo już w ogóle nie będzie się gdzie ruszyć, a poza tym w terenie często atakują nas drzewa i inne przeszkody, przed którymi zewnętrzna klatka by ochroniła blachy i nie pozostałby nawet ślad. Podsumowując, rób zewnętrzną :mrgreen: ..... no chyba, że planujesz jeździć w jakichś turystykach, gdzie jest regulaminowy zakaz posiadania takich klatek

stachura44 - 2015-02-23, 17:15

Mozesz miec w srodku nie homologowana jesli do klatki nie przytwierdzone sa pasy klatka z opcja przytwierdzenia pasow wymaga homologacji
maciek111 - 2015-02-23, 18:54

stachura44 napisał/a:
Mozesz miec w srodku nie homologowana jesli do klatki nie przytwierdzone sa pasy klatka z opcja przytwierdzenia pasow wymaga homologacji

tylko miejca jest jeszcze mniej....

Zawias - 2015-02-23, 19:17

Mam w jednym w środku-szału nie ma,ale mieszczę swoje 80 kg i 170 cm.
chomik. - 2015-02-23, 19:42

tylko dalej pozostaje problem taki, że przy rolce, czy nawet obcierce o jakieś drzewo, buda się dewastuje i choć załoga przetrwała, to auto jest do odbudowy
Zawias - 2015-02-23, 20:29

Takiego już kupiłem,ale w drugim mam out side.
chomik. - 2015-02-23, 20:43

w sumie, teraz to moja klatka też już jest bardziej wewnętrzna niż zewnętrzna :mrgreen:
sumok - 2015-02-24, 22:08

Witam ja mam coś takiego i już dwa razy leżałem i autko i ja jesteśmy cali.Jedyny mankament to coroczny demontaż do przeglądu.
Niestety brak fotki bo skończył się limit na załączniki w tym temacie ale podaję link do zdjęcia.
http://samurai.org.pl/album_pic.php?pic_id=199
I jeszcze filmik pokazuje że klatka się przydaje
https://www.youtube.com/watch?v=Kieig4HA6sw

maciek111 - 2015-02-25, 08:52

sumok napisał/a:
Witam ja mam coś takiego i już dwa razy leżałem i autko i ja jesteśmy cali.Jedyny mankament to coroczny demontaż do przeglądu.
Niestety brak fotki bo skończył się limit na załączniki w tym temacie ale podaję link do zdjęcia.
http://samurai.org.pl/album_pic.php?pic_id=199
I jeszcze filmik pokazuje że klatka się przydaje
https://www.youtube.com/watch?v=Kieig4HA6sw

fajna tylko ciekawe czy bardzo się czepiają :)

KRZYKKU - 2015-02-26, 16:49

Klatkę zewnętrzną można nieźle zkasztanić, niestety często widuję straszne trzepaki i to mnie smuci że ludzie nie mają za grosz fantazji.
Po kilku kolizjach z drzewami doszedłem do wniosku że wolę jednak klatkę od pozaginanych słupków, błotników a co gorsza rynienki bo często nią walę po krzakach. Chcę zrobić coś w ten wzór, stosunkowo ciasno przylegającą do nadwozia:


pacmano - 2015-02-26, 17:12

U mnie w miare sie udalo tak zrobic. Trzeba ja bylo jednak do budy dokrecic bo zyla swoim zyciem i podczas pracy metal tarl o metal.
Dany44 - 2015-02-26, 18:19

KRZYKKU napisał/a:
Chcę zrobić coś w ten wzór, stosunkowo ciasno przylegającą do nadwozia:


Mi się wydaje, że kluczem do estetycznego wyglądu takiej klatki będzie zachowanie równych odległości rurek od karoserii w każdym miejscu klatki.
Widywałem różne klatki podobne do tej i ich minusem było to, że gdzie nie gdzie rurki były 2 cm od blachy a w innych miejscach 15 cm i to właśnie psuło cały wygląd.

kurian - 2015-02-26, 20:11

mi się coś takiego widzi, aczkolwiek puściłbym rury bliżej nadwozia

KRZYKKU - 2015-02-26, 20:38

Na Wrangu też fajna ale to bardziej bagażnik dachowy jest, z początku o takiej dokładnie myślałem ale jak tak patrzę na Maćka to jednak bardziej skłaniam się ku bardziej typowej klatce która ma więcej jak 4 punkty mocowania. Oprócz wyglądu i możliwości transportu szpeju na dachu ważne dla mnie jest też na ile będzie w stanie osłonić karoserię w przypadku boka lub nie daj Boże rolki. Uważam że mocowanie z przodu na podszybiu i z tyłu do zderzaka to za mało.
Kwestia ruchów budy względem ramy jest oczywista dlatego minimalna odległość rurki od blach wstępnie oszacowałem na 30mm i jak wspomniał Dany cała magia to nie unikać wielokrotnych zagięć i poprowadzić rurki równolegle do budy na tyle ile się da.
Klata będzie mocowana niestety w większości do budy (boczne rury) a do ramy jedynie za pośrednictwem tylnego zderzaka co nastręcza pewne obawy o przenoszenie wibracji... i naprężeń. Każdy kij ma dwa końce więc przy tym problemie powstaje też mały plus; dzięki temu klatka powinna pracować bardziej z budą niż ramą.
Klatka będzie mocowana w sposób rozłączny (do przeglądu) a ponieważ mam wspawane zamiast progów profile 3mm więc o punkt mocowania się nie martwię.
Jak coś dłubnę to wrzucę foty i będziem dumać co zrobiłem nie tak

sumok - 2015-02-26, 22:04

Maciek111 jeżdżę już 4lata z tą klatką i jeszcze policja się do mnie nie przyczepiła.Tylko tutaj na podbeskidziu trochę takich aut jest bo to ludzie do pracy w lesie używają więc widok dziwny nie jest,ha tu nawet traktory mają klatki.Mało tego już u mnie byli policjanci ale po wymiary tej klatki bo sobie zrobić chcięli.Tylko z przeglądami problem bo to trzeba odkręcać co rok.
maciek111 - 2015-02-26, 22:50

no własnie chodzi mi o przeglądy głównie :)
marcelo - 2016-03-19, 19:27

przymierzam się do budowy klatki zew. z rur bezszwowych ciągnionych na zimno 45mm 2,5. giętarke juz kupiłem (na alledrogo za 350zł) i tak szukam przydatnych akcesoriów żeby sie za to zabrać, przydały bię jakiś ciekawy kątomierz, wiertnica, jakieś uchwyty itp. ogólnie to nie mam zbyt wielu zabawek przydanych do tej roboty ale chętnie się zaopatrze (byle cena nie mordowała). Możecie polecić jakieś akcesoria przydatne do takiej roboty? Oczywiście wszelkie porady, rysunki jak najbardziej mile widziane :->
Starscream - 2016-03-20, 18:13

migomat :mrgreen:
kurian - 2016-03-20, 21:40

kątomierz tarczowy z magnesem albo jeszcze lepiej cyfrowy
marcelo - 2016-03-20, 22:57

miga mam także pospawam :)

coś w ten deseń: http://allegro.pl/katomie...5411181849.html

stachura44 - 2016-03-21, 09:22

jak kupiłes za 350 chinke 12t ;) to sa troche za szerokie i za płytkie kamienie i jak nie nasypiesz piachu i dobrze nie ubijesz to szkoda rur bo bedzie sie zapadac scianka . Zrób sobie jeszcze nazynke do rur . bardzo przydatne sa jeszcze katowniki magnetyczne ze 2 zwykłe i 2 nastawne jak masz na stanie to jeszcze miarka laserowa

[ Dodano: 2016-03-21, 09:26 ]
ten kontomierz co pokazałes przy budowie klatki praktycznie sie nie przydaje . takie cos sobie kup http://allegro.pl/limit-k...5902751908.html

marcelo - 2016-03-21, 09:42

no luks maszyna to to nie jest ale czego oczekiwać za 350plnów :-D . Piach koniecznie. Widziałem na YT właśnie taka pozimice elektroniczka - fajna sprawa. Narzynki fotka niestety nie działa
kurian - 2016-03-21, 14:19

taki katomierz jako alternatywa dla cyfrowego
http://allegro.pl/katomie...6043296807.html
a giętarka to najlepsza byłaby trzpieniowa, coś w ten deseń
https://www.youtube.com/watch?v=lGbGopND4-I

co do podcięć to najłatwiej wykonać sobie szablony 1:1 i odrysowywać je na rurze, tu masz kalkulatorek do takich przycięć rur http://lwcad.republika.pl/oblinz/rurarura_skos.htm

marcelo - 2016-03-21, 20:26

kątomierz w spoko cenie :) kalkulatorek też ciekawy, a co do giętarki to już mam a taka trzpieniową to raczej w podobnej kasie się nie kupi.
meenia - 2016-03-21, 20:56

kurian napisał/a:
taki katomierz jako alternatywa dla cyfrowego
http://allegro.pl/katomie...6043296807.html
a giętarka to najlepsza byłaby trzpieniowa, coś w ten deseń
https://www.youtube.com/watch?v=lGbGopND4-I

co do podcięć to najłatwiej wykonać sobie szablony 1:1 i odrysowywać je na rurze, tu masz kalkulatorek do takich przycięć rur http://lwcad.republika.pl/oblinz/rurarura_skos.htm


Gietarka trzpieniowa najtansza kosztuje 11kpln na allegro uzywana :mrgreen: Gietarka z dalekiego wschodu da rade, tylko kamienie straszny syf. Co do podcinania rur to dwa ciecia i gotowe, https://www.youtube.com/watch?v=mHBanmfn_CA :mrgreen:

stachura44 - 2016-03-22, 12:11

2 ciecia a 10min przymiarek ;)
makus - 2016-03-22, 12:26

A co o takiej myśłicie? http://www.cormak.pl/giet...b-3/produkt-865
Ziomek na takiej w miarę ładnie gnie i jakieś rozsądne klatki robi https://www.youtube.com/watch?v=3n_lf2RHIPs

marcelo - 2016-03-22, 14:35

brakuje 2" profilu do gięcia - największy to 1,75"
makus - 2016-03-22, 23:11

Według załącznika J FIA klatka może być budowana z rur 45x2,5 (1,75x0,095) lub 50x2 (2,0x0,083) czyli da się nią pogiąć rozsądną klatkę
marcelo - 2016-05-06, 20:29

rury 45x2,5 gatunek e235N zamowione w centrostalu (bo nie mieli na miejscu) i powoli wracamy do przedsiewziecia. u nas w centrostalu 31,16 pln brutto
Hałas - 2016-05-07, 10:32

Na faceboku grupa suzuki vitara/samurai/jimny części sprzedam niejaki morku szukał serynego motóra
bulimierz - 2016-05-10, 19:52

A jak już się nawkur...wiasz na zapadniętych łukach, to nabij rury suchym piachem, dobrze zamknij wyloty i wtedy gnij.
Ja tam jednak wolę wrzucić to na trzpień, chociaż widziałem to ręczne zapadkowe hamerykańskie ustrojstwo w akcji i powiem że klapa opada.
Nie lepiej zlecić?
Jak to do suki to szablony pałąka głównego i pałąków bocznych ma każda firma budująca klatki. Krzyż tylny, poprzeczki jak i "łamacze bioder" to w przypadku suki proste rury, bez ścisku.
Ja gnę zawsze w IRECO.

stachura44 - 2016-05-10, 22:35

ubity cement lepszy od piachu ;-)ja gnę rury na chince 12t tylko wytoczylem sobie dokladniejsze kamienie na calowke i 1,5 calowke . Jeszcze boczne rolki muszę zrobić pod rurę bo te uniwersalne wginaja ściankę przy większych lukach
marcelo - 2016-05-10, 22:43

Zlecenie pewnie sporo kosztuje a skoro gietarka juz jest to bedziemy sie meczyc ;)
bulimierz - 2016-05-10, 23:00

stachura44 napisał/a:
ubity cement lepszy od piachu ;-)ja gnę rury na chince 12t tylko wytoczylem sobie dokladniejsze kamienie na calowke i 1,5 calowke . Jeszcze boczne rolki muszę zrobić pod rurę bo te uniwersalne wginaja ściankę przy większych lukach

Bo skurczybyk drobniejszy.
Prowadzenie to podstawa, bo inaczej faktycznie miejscowo zagniata.

marcelo - 2016-05-12, 00:04

bulimierz ile placisz za taka klatke do samodzielnego spawania i z jakiej rury?
bulimierz - 2016-05-12, 07:14

Nie będę Ci pierdół opowiadał, a nie pamiętam.
Zadzwonię dzisiaj i się dowiem, tylko pałąki gięte.

[ Dodano: 2016-05-12, 09:56 ]
Tak jak obiecałem, zadzwoniłem.
Irek za pałąk główny, dwa boczne, i łącznik przedni chce 600 z materiałem.
Przykro mi, kiedyś giął mi to za 0.7 whisky, niestety już nie chce.
Nie pomogę. Sorki

marcelo - 2016-05-12, 23:12

też dzwoniłem. z tego co mówił to nie maja gotowych schematów klatek bo ostatnią zew robili z 10 lat temu a teraz tylko wewnętrzne - także przesłał mi schemat do naniesienia wymiarów - gną z 48x2,5 podobno 2 x wytrzymalsza niż 45x2,5 e235n z centrostalu. Poważniej zastanawiam się nad zleceniem ale 2 bocznych i jednego głównego, rozpórkę zrobie sam i resztę. Trochę sporo 6st ale może vat się uda ominąć i taniej będzie :D
bulimierz - 2016-05-12, 23:22

Z Irkiem da się dogadać, tyle że inwestycje robił duże i musi się odkuć, nie ma rady.
Powodzenia:-)

trupek_lift - 2016-08-16, 09:21

Cześć,

możecie zapodać kontakt do Irka

potrzebuje zrobić wzmocnienie nad glową, jakiś solidny pałąk do samca w cabrio

chyba że tutaj macie jakieś sprawdzone projekty ?

pozdr samurai2

bulimierz - 2016-08-16, 10:22

Ireco motorsport 605749008
stachura44 - 2016-08-16, 14:48

moze to cie zainteresuje https://www.facebook.com/...895307/?fref=nf
trupek_lift - 2016-08-16, 20:06

dzieki za info
napisalem @ czekam na odpowiedz co i jak, dam info tutaj jak temat wygląda

marcelo - 2016-08-17, 10:28

gadałem z Irkiem i nic nie wypaliło z tego bo w ireco robią z rury długośći max 3,5m, a na pałąk potrzeba ponad 4m i sprawa zdechła
zajxt - 2016-08-20, 20:42

Prawdziwe klatki http://adamkozak.pl/
bulimierz - 2016-08-21, 12:54

zajxt napisał/a:
Prawdziwe klatki http://adamkozak.pl/

A te z Ireco to co, podróbki :mrgreen:

stachura44 - 2016-08-21, 15:17

w kazdej firmie w ktorej maja odpowiednie maszyny i kumatych ludzi zrobia "prawdziwa klatke "

[ Dodano: 2016-08-21, 15:19 ]
z reszta w domu tez mozna zrobic prawdziwa klatke ;)

bulimierz - 2016-08-21, 22:32

stachura44 napisał/a:
w kazdej firmie w ktorej maja odpowiednie maszyny i kumatych ludzi zrobia "prawdziwa klatke "

[ Dodano: 2016-08-21, 15:19 ]
z reszta w domu tez mozna zrobic prawdziwa klatke ;)

Dokładnie tak, ale Ireco znam od początku zresztą Kałużę również (ale jego kejdze nie leżały mi nigdy)
Irek zabudowywał dla nas stalówki, Cr-Mo, jak również gotowe sety sparco czy custom cage.
Sam wielokrotnie wstawiałem rurki na i do Samców, a jak zerkniesz na "wisła-rolka-trial" Youtube to tam masz mój montaż.
Jedyny mankament jest taki że jak zabudujesz osobiście to brak homologacji, z tym że to i tak nie problem, bo klatki nie wolno posiadać w aucie cywilnym :mrgreen:
A idąc dalej, jesteśmy jednym z niewielu krajów który w przepisach nie uwzględnia aut przeznaczonych do sportu i tak na 100% to żadne z tych aut nie powinno mieć dopuszczenia do ruchu ulicznego ze względu na całkowitą niezgodność z homologacją.
Niestety, znając myślenie naszych wspaniałych jeszcze długo się nic nie zmieni w materii ujęcia "rajdówek" jako osobnej kategorii pojazdów.
Powiem tak, klatka w aucie super sprawa jak będziesz jeździł zapięty w pasach i w kasku, alternatywna zewnętrzna to potencjalny zabójca pieszych.
Lubię mieć pałąk tylny w aucie bo daje pewność, uwielbiam kolce w zimie bo uratowały życie mojej ładniejszej połowie, niestety gówniane przepisy zabraniają jednego i drugiego.

SamNaSamZSam - 2016-08-22, 13:27

a propos klatek: http://www.msn.com/pl-pl/...ocid=spartanntp
zajxt - 2016-08-28, 09:42

bulimierz napisał/a:
zajxt napisał/a:
Prawdziwe klatki http://adamkozak.pl/

A te z Ireco to co, podróbki :mrgreen:


ja tego nie powiedziałem

mimaka - 2017-02-27, 22:08
Temat postu: Klata
Witam, poniżej link z zdjęciami mojej wewnętrznej klatki. Rura bezszwowa fi 42 x 3mm.
https://web.facebook.com/photo.php?fbid=177530466076407&set=pcb.177530752743045&type=3&theater

Zawias - 2017-02-27, 22:20

U mnie strona nie działa.
Maror - 2017-02-27, 23:06

Zawias napisał/a:
U mnie strona nie działa.


U mnie to samo :-P

rumun - 2017-02-28, 10:56

i u mnie ;D
DUŻY - 2017-02-28, 19:07

też chciałbym oglądnąć :mrgreen:
mimaka - 2017-03-01, 21:42
Temat postu: klatka
Chyba teraz zadziała: trzeba wkleić link w wyszukiwarkę

https://1drv.ms/f/s!Akc2SBzuGF_S3TyvtnmNIaFPWwTi

Starscream - 2017-03-01, 22:37

Buli a gdzie jest taki przepis że nie można mieć klatki? Zewnętrznej to raczej zrozumiałe ale w środku to nie słyszałem żeby nie wolno było mieć
alientm - 2017-03-02, 08:01

Moim zdaniem bardzo estetyczna, tzn ładna. Nie znam się aby ocenić czy poprawnie wykonana itp.
Fajnie że nie widać z zewnątrz, nie rzuca się w oczy, zapewne jak trzeba to ochroni osoby wewnątrz.

Plusem zewnętrznej jest pewnie to że zadziała jak wewnętrzna a też może ocali blachy - no coś za coś.

marcelo - 2017-03-02, 10:33

mimaka - kupiłem na złomie identyczna gientare ale nie mam kamieni/kształtek niestety - wiesz może gdzie je mogę dostać? :lol: Z jakiej grubości zew rur robiłeś?
stachura44 - 2017-03-02, 11:52

Zrób z 48.3x2,5 tylko musisz mieć do nich dobre kamienie i zasyp środek cementem i dobrze ubij bo inaczej zapadnie się ścianka.
bulimierz - 2017-03-02, 15:54

Star, a gdzie jest powiedziane że można??
No sądziłem że ogarniasz temat homologacji pojazdow? Czy klatka jest homologowana przez producenta auta jako wyposażenie samochodu? Nie jest, więc nie może być zamontowana w samochodzie, mimo to podbijalismy przeglądy samochodów z rsmp, no bo zawody są, auta startuja a przepisów nie ma.
Dwa, co daje klatka skoro jeździsz w wewnętrznej bez kasku i w niezapiętych pasach bezpieczeństwa (szelki, nie bezwladnosciowe)
Wybacz, ale to nie jest temat do dyskusji.
Wyżej pisałem, jesteś jednym z państw które nie mają rozwiazanego problemu odrębnych przepisów dotyczących "samochodów do sportu wyczynowego".

[ Dodano: 2017-03-02, 15:54 ]
Star, a gdzie jest powiedziane że można??
No sądziłem że ogarniasz temat homologacji pojazdow? Czy klatka jest homologowana przez producenta auta jako wyposażenie samochodu? Nie jest, więc nie może być zamontowana w samochodzie, mimo to podbijalismy przeglądy samochodów z rsmp, no bo zawody są, auta startuja a przepisów nie ma.
Dwa, co daje klatka skoro jeździsz w wewnętrznej bez kasku i w niezapiętych pasach bezpieczeństwa (szelki, nie bezwladnosciowe)
Wybacz, ale to nie jest temat do dyskusji.
Wyżej pisałem, jesteś jednym z państw które nie mają rozwiazanego problemu odrębnych przepisów dotyczących "samochodów do sportu wyczynowego".

mimaka - 2017-03-02, 16:13

marcelo napisał/a:
mimaka - kupiłem na złomie identyczna gientare ale nie mam kamieni/kształtek niestety - wiesz może gdzie je mogę dostać? :lol: Z jakiej grubości zew rur robiłeś?


Giętara pożyczona, kamienie też. Nie wiem gdzie je można dostać, może jakiś tokarz dorobi.
Klatka z rur fi 42 x 3mm - rura dostępna w dobrych sklepach hydraulicznych.

[ Dodano: 2017-03-02, 16:17 ]
alientm napisał/a:
Plusem zewnętrznej jest pewnie to że zadziała jak wewnętrzna a też może ocali blachy - no coś za coś.


No właśnie, ten temat (zewnętrzna czy wewn.) rozkminiałem długo. Za wewnętrzna przemówiło: łatwiejsze przeglądy, klasyfikacja na rajdach jako normalne auto itp

bulimierz - 2017-03-02, 17:52

Mimaka, rura bez szwu ma być.
Starscream - 2017-03-02, 18:21

Nie ogarniam bo mi to do niczego. u mnie w aucie już chyba mało co jest homologowane. Aha CB ma homologacje :mrgreen:
mimaka - 2017-03-02, 18:58

bulimierz napisał/a:
Mimaka, rura bez szwu ma być.


Tak bez szwu. Ogólnie załącznik FIA jest bardzo pomocny, We wcześniejszych postach ktoś udostępnił.

bulimierz - 2017-03-02, 19:42

Załącznik "J" :mrgreen:
tosiekDH - 2017-03-02, 20:40

marcelo napisał/a:
rury 45x2,5 gatunek e235N zamowione w centrostalu (bo nie mieli na miejscu) i powoli wracamy do przedsiewziecia. u nas w centrostalu 31,16 pln brutto


Podajesz cenę za 1m czy za 6m ?

woodek - 2017-03-03, 10:17

raczej za mb
amplexus - 2017-05-20, 13:05

Witajcie.Po wielu latach przebudowy auta zmierzam do klatki.
Posiadam blaszaka,chce klatke zewnetrzna przykrecana,z łozem na zapasowke za tylna klapa.
Po ile takie konstrukcje chodza?
3 tys? masakra
Widziałem dwa rodzaje mocowania przodu-pod sruby od zawiasow drzwi albo "łapa"katownik przykrecony do miejsca gdzie sie "łaczy"maska z podszybiem.co lepsze?
Z tego co wywnioskowalem po 7 stronach
1.klatka zewnetrzna
2.Przykrecana
3.rowne odleglosci rurek od budy
4.jak najmniej dziwnych spawow,ciec

Na cos jeszcze zwrocic uwage?
Pozdro siema

marcelo - 2017-05-21, 23:29

tosiekDH napisał/a:
Podajesz cenę za 1m czy za 6m ?


cena oczywiscie za 1 mb

[ Dodano: 2019-02-22, 23:24 ]
Jaki profil polecacie na stopien przy progu do montażu klatki? Myslalem nad 80x80x4 lub 120x40x3 przyspawany do ramy za pomoca dwóch profili


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group