Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - sensor szybkości, check engine i nie działający licznik

sss71 - 2013-06-06, 14:41
Temat postu: sensor szybkości, check engine i nie działający licznik
Cześć,
to mój debiut, proszę o wyrozumiałość.

Mój Samuraj wyświetla check engine i nie pokazuje aktualnej prędkości. Zakładałem, że to kwestia zerwanej linki prędkościomierza, ale mechanik zaskoczył mnie informacją, że ten Samiec nie ma linki, tylko prędkościomierz jest sterowany elektronicznie z kompa, a dane pobiera z sensora szybkości ze skrzyni biegów. Ten sensor właśnie u mnie nie bangla.

Pytanie 1: czy to prawda, że nie ma linki? Na allegro sprzedają linki do prędkościomierza...
Pytanie 2: czy są jakieś zamienniki takich sensorów? Ewentualnie jakieś namiary, gdzie upolować dziada i jak szukać?
Pytanie 3: czy jazda z padniętym sensorem szybkości czymś grozi (prócz mandatu w strefie)?

Dodam, że mój Samiec to Santana 94 blaszanka i wg zdjęć jakie znalazłem w necie i w wyniku obecności kompa jest to model na wtrysku :)
Oczywiście 20 lat jeżdzony przez żonę emerytowanego niemieckiego leśniczego po kwiaty do zaprzyjaźnionej kwiaciarki.

Dzięki!

Hałas - 2013-06-06, 14:50

Linka występuje tylko nie napędza bezpośrednio licznika a przez owy "sensor"
Linka nie wychodzi ze skrzyni a z reduktora (lewy tył owego reduktora)

kostuch - 2013-06-06, 15:03
Temat postu: Re: sensor szybkości, check engine i nie działający licznik
sss71 napisał/a:
mechanik zaskoczył mnie informacją, że ten Samiec nie ma linki, tylko prędkościomierz jest sterowany elektronicznie z kompa, a dane pobiera z sensora szybkości ze skrzyni biegów. Ten sensor właśnie u mnie nie bangla.


Zmień mechanika...

[ Dodano: 2013-06-06, 15:06 ]
Hałas napisał/a:
Linka występuje tylko nie napędza bezpośrednio licznika a przez owy "sensor"

Pojechałeś prawie jak ten mechanik ;-)
Linka napędza bezpośrednio licznik.
Na kółeczku licznika jest impulsator podający "przy okazji" informacje do komputera o tym że się kręci.

Czyli linka musi być i musi się kręcić.

sss71 - 2013-06-06, 15:18

Dzięki Panowie!

Wieczorem zanurkuję pod Samca poszukam owej linki i sprawdzę czy się kręci... Rozumiem, że jak podniosę tył i wrzucę na bieg, tak by koła się kręciły w powietrzu linka powinna również się kręcić? Nie mam lepszego pomysłu na sprawdzenie, czy jest całą.

Czy brak linki (lub zerwana linka) też będzie wyświetlać błąd sensora szybkości?

I dalej zostaje moje pytanie: skąd ewentualnie taki sensor wytrzasnąć?

pacol - 2013-06-06, 15:26

Od kogoś kto sprowadza samuraie na części łatwiej się nie da.
kostuch - 2013-06-06, 15:43

sss71 napisał/a:

I dalej zostaje moje pytanie: skąd ewentualnie taki sensor wytrzasnąć?

Sensor jest generalnie "wieczny".
Podejrzewam, że po prostu wypadła linka z gniazda zegarów albo się ukręciła w pancerzu.
Zajrzyj za zegary. Tylko uważaj na włącznik awaryjnych :mrgreen:

SamNaSamZSam - 2013-06-06, 16:18

jestem świeżo po wymianie linki. Najlepszy motyw na sprawdzenie czy jest cała to jej demontaż i kręcenie śrubokrętem lub próba wyjęcia któregoś końca. Przy okazji jeśli okaże się że cała to ją nasmarujesz i zamontujesz poprawnie.

Ciekawostka - jeździłem dwa dni bez linki i żaden check engine mi się nie świecił. Mam santanę 1.9 td, 2000r.

Jak będziesz kupował linkę to zwróć uwagę na zakończenie przy zegarach czy masz na wcisk czy masz zakręcane gniazdo. W reduktorze chyba występuje jeden typ złącza. Przy okazji sprawdź czy masz dobrą śrubę mocującą linkę w reduktorze - powinna mieć stożek bez gwintu na końcu i długość taką by wchodziła w wyżłobienie na wtyczce linki. U mnie była śruba zupełnie bezsensowna.

Didymos - 2013-06-06, 18:18

W Twoim przypadku 1,9td jest kluczowe, najpewniej nie potrzebuje do niczego sygnału z vss.
Hałas - 2013-06-06, 20:09
Temat postu: Re: sensor szybkości, check engine i nie działający licznik
kostuch napisał/a:

Hałas napisał/a:
Linka występuje tylko nie napędza bezpośrednio licznika a przez owy "sensor"

Pojechałeś prawie jak ten mechanik ;-)
Linka napędza bezpośrednio licznik.
Na kółeczku licznika jest impulsator podający "przy okazji" informacje do komputera o tym że się kręci.

Chylę czoła zatem,
naczytałem się o impulsatorze przy okazji metromierza i coś pomieszałem :oops:
Za zamieszanie niniejszym przepraszam.

Na swoje usprawiedliwienie dodam, że w gaźnikowcu nie mam za dużo elektroniki :mrgreen:

sss71 - 2013-06-06, 21:43

Dziękuję wszystkim za pomoc. Jestem pod wrażeniem jak szybko dostałem instrukcje. Linka była urwana. Żeby zdjąc zegary musiałem opuścić parę mm kolumnę kierownicy ale się udało. Dam znać czy pomogło na check engine jak dojdzie paczka. Najlepsze że nowa linka będzie tańsza niż diagnoza znajomego mechanika. Na razie pozostają mi tylko tacy spece i aż forum. Ale liczę że samurai pomoże mi trochę ogarnąć temat.
Starscream - 2013-06-06, 22:06

no czasem mechanicy przechodzą nawet największych bajarzy ludowych. :mrgreen: W szczególności jeśli chodzi o auta które na co
dzień widzą tylko na ulicy

SamNaSamZSam - 2013-06-06, 22:08

a na przyszłość - da się wymienić linkę bez demontażu zegarów ;) dłonie ginekologa będą przydatne, ale da się, co zresztą podpowiedział mi kolega Krzysiek też z tego forum więc jak widzisz grupa wsparcia jest tu zacna.
jeżu - 2013-06-07, 14:45

SamNaSamZSam napisał/a:
a na przyszłość - da się wymienić linkę bez demontażu zegarów ;) dłonie ginekologa będą przydatne, ale da się, co zresztą podpowiedział mi kolega Krzysiek też z tego forum więc jak widzisz grupa wsparcia jest tu zacna.


Da się też zegary przeciągnąć ponad włącznikiem awaryjnych bez opuszczanie kolumny :)

Hałas - 2013-06-07, 15:29

Na desce z 413 daliśmy rade (na raty, najpierw osłona później reszta)
Na desce samuraia odpuściłem, raczej będzie kłopot czegoś nie połamać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group