Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - crisis77

crisis77 - 2013-06-18, 10:55
Temat postu: crisis77
Przedstawiam mojego rzeźnika ;)

Tak wyglądał jak go kupiłem:




Tak wygląda w tej chwili:



Dokonane zmiany:
- ściągnięta SPOA
- "nowa" pochwa z przodu z oryginalnymi mocowaniami do resorów od spodu
- "nowy" motor 1.3
- nowe sprzęgło
- reduktor od 1.0
- zderzak przód
- wyciągarka 5,5 tony z syntetykiem
- 4 amory profendera +2"
- amor skrętu ironmana
- resory przód lovellsa +2"
- wieszaki tył +2"
- nowe polibusze granatowe
- snorkel
- wyczyszczony z reklam
- nowa felga i opona na zapasie (opona kopia simexa)

Aktualnie motam większy alternator (dzisiaj będę wrzucał 75A od transita, a myślę jeszcze nad 95A też od transita w miejsce oryginalnego), wrzucam aku 80 Ah od Citroena Jumpera do środka za fotele, zamawiam skrzynię zamykaną z aluminium 80x40x40, czekam na kierownicę momo (38cm), przy montażu aku i przerabianiu kabli do tyłu montuje też hebel do wyciągarki gdzieś na konsoli.

Na pace chcę jeszcze zrobić jakiś uchwyt na kanisterek chociażby 5 litrowy i szyby z tyłu będą z reklamą na takiej folii perforowanej.

W planie mam jeszcze wspomaganie od Vitary i klatkę zewnętrzną (z przodu chcę też umieścić taki długi panel LED-owy), podczas zakładania klatki usunąłbym te progi które są aktualnie przykręcone do ramy.

Odnośnie klatki mam do Was pytanie:
Czy robić ją z nierdzewki czy z normalnych czarnych rur? Nadmieniam że klatka mnie nie będzie nic kosztować, ani materiał ani robocizna.
Z nierdzewki będzie się chyba bardzo świeciła i odznaczała... Nie wiem czy to będzie dobrze wyglądać na czarnym samochodzie....

Chcę zrobić taką jak na tych zdjęciach:




Kamilson - 2013-06-18, 12:02

Fajny fajny , ale taki bardzo oklepany ;) typowy wyglad samuraia lekko zmotanego :)
crisis77 - 2013-06-18, 12:11

Kamilson a co myślisz odnośnie klatki? Nierdzewka? Czy zwykła czarna?
Kamilson - 2013-06-18, 12:16

Czarna!! zadniej nierdzewki masz tu przykład http://allegro.pl/suzuki-...3175786488.html cos okropnegoo
crisis77 - 2013-06-18, 12:41

Racja, będzie na pewno czarna :)
corny - 2013-06-18, 23:14

wygląd wyglądem ale waga zacna ;]
crisis77 - 2013-08-04, 00:18

Klatka zrobiona, w tym tygodniu muszę ogarnąć panel led z przodu, ledy robocze na boki i tył, obniżyć snorkel i dać odciągi na klatkę.






sjbielsko - 2013-08-04, 14:20

felgi godne króla disco! :) czemu zrobiłeś ta klatkę tak odsunięta od karoserii ??
crisis77 - 2013-08-04, 14:40

Z takimi felgami i oponami kupiłem. Klatkę wykonywał mi znajomy, tzn. ludzie z jego firmy wg kilku zdjęć z innego samuraja. Jest to ich pierwsza klatka. Jest jaka jest ;)
slavok - 2013-08-04, 15:18

Ładny, taki bulwar, ale chyba nie myślisz, że ta klatka ochroni Cię w przypadku rolki, to raczej czepak a nie klaka bezpieczeństwa, nie piszę tego by Ci dogryźć tylko po to byś miał świadomość co masz na samochodzie :)
kakash - 2013-08-04, 15:58

Idea chromowanych felg jest okej, natomiast z doswiadczenia Ci powiem ze po zimie/kamieniach nie bedziesz mial z nich co zbierac, wlacznie z tym ze nikt nie podejmie sie piaskowania i malowania jak poodpadaja te "platki", a jak podejma to za restoracje chromu / pisakowanie licza nawet po 500-600 zl od felgi, wiec zmien kolog poki ich nie zniszczyles, chyba ze chcesz je miec w ramach dojazdowek
crisis77 - 2013-08-04, 22:08

Odnośnie klatki - jak będzie rolka to dam czy jeszcze żyję ;) Bardziej chodziło mi o jakieś wgniecenia w przypadku oparcia o drzewa itp...
Odnośnie felg - chrom jest tylko na zapasie, reszta jest alu, jak się zniszczą to wtedy kupię inne :)

kurian - 2013-08-06, 23:34

w przypadku rolki to sama buda uratuje ci życie, natomiast ta klatka nie uratuje przed wgniotką przy porządnym podparciu się o drzewo. Przynajmniej tak sugeruje średnica rury i konstrukcja.
Co do felg to masz racje prawdziwy chrom jest tylko na zapasie. Natomiast to co jest na kołach to ani nie chrom ani nie lakier. Ogólnie to coś zwane fantachromem, chromem dekoracyjnym , i pewnie jeszcze kilka ładnych nazw w zależności od producenta. Jedno jest pewne ma to taki perfidny charakter że lubi odchodzić. A odchodzi w płatach, pozostawiając częściowo odsłonięte alu a tu już chyba nie trzeba mówić co się dzieje z gołym alu w kontakcie z wodą i powietrzem.

yenko - 2013-08-07, 00:10

Bez obrażania nikogo, i jest to tylko moje zdanie. Nie pokazał bym się w takiej klatce nawet w środku lasu :) ta co zapodałeś kilka postów wyżej jest ok ale ta którą masz na samochodzie to już jak dla mnie lipa, i przekroje rurek troszku za małe. W każdym razie powodzenia i przyjemności z używania Samuraia. Pozdro
fingil - 2013-08-07, 07:11

nie widzę czy jest złapana do dachu, jak nie to musisz ją złapać, bo będzie trzepało i lakier Ci porysuje ;-)
kurian - 2013-08-07, 10:49

wydźwięk opinii zrobił się nazbyt negatywny. Sama rama wygląda na bardzo porządnie zrobioną pod względem wykonawczym. Jednak żeby zaczęła spełniać swoje zadanie trzeba ją zbliżyć do budy i umocować do budy nie tylko dołem.
fingil - 2013-08-07, 11:06

kurian napisał/a:
wydźwięk opinii zrobił się nazbyt negatywny. Sama rama wygląda na bardzo porządnie zrobioną pod względem wykonawczym. Jednak żeby zaczęła spełniać swoje zadanie trzeba ją zbliżyć do budy i umocować do budy nie tylko dołem.


nie negatywny, tu chodzi o bezpieczeństwo i nic więcej, jak można pomóc to każdy się wypowiada, a sam zainteresowany wybierze sobie opinie, które mu odpowiadają

chomik. - 2013-08-07, 12:09

a po co przyczepiać klatkę do budy?

"Klatki bezpieczeństwa muszą być zainstalowane bezpośrednio do stalowego nadwozia lub do
głównego podwozia, to znaczy do konstrukcji na którą obciążenie zawieszenia jest
przenoszone
" zał. "J" podpunkt 8.3.2.6

Najmocniejszym elementem konstrukcyjnym w samuraiu, na który jest przenoszone obciążenie z zawieszenia, jest rama i to do niej powinno się montować klatkę

załącznik "J"
http://www.pzm.pl/pliki/z...art283_2012.pdf


Jeżeli są wystarczająco grube ścianki, to opieranie się o drzewa powinna wytrzymać, ale brakuje jej ważnych elementów konstrukcyjnych, takich jak ukośne przestrzały, które w razie rolki zapobiegną złożeniu się klatki na bok...
No i szkoda, że w przeciwieństwie do tej z obrazków które zamieściłeś wcześniej, jest tak daleko od budy :-)

fingil - 2013-08-07, 12:15

chomik. napisał/a:
a po co przyczepiać klatkę do budy?


po to żeby klatka nie trytała o budę

chomik. - 2013-08-07, 12:48

przecież ona jest tak daleko, że by musiały się wszystkie poduchy urwać żeby się tłukło ;-)
kurian - 2013-08-07, 14:21

kolego crysis z jakich rur wykonana zostałą ta klatka , średnica i grubość ścianki.
crisis77 - 2013-08-08, 11:07

Wow koledzy, ale się ruszyła dyskusja...
Odnośnie rur - rury bezszwowe, ścianka 6mm, średnicę podam jak wrócę z pracy.
Klatka nie uderza o budę, nie ma żadnego ruchu gdy samochodem "bujam" na boki, Samuraj był za klatkę podnoszony do góry wózkiem widłowym.
Nie chciałem żadnego mocowania do budy, czy też dachu.
Klatka na pewno jest bardzo solidna, nie widać tego na zdjęciu, mocowana do ramy oraz złączona od dołu
Wrzucę jeszcze kilka zdjęć.
Firma robiła taką klatkę pierwszy raz. Dla mnie zawsze to bezpieczniej, no i mam też na tej klatce zrobione uchwyty pod LEDy ;)

sokratesb - 2013-08-08, 14:18

Może i coś daje, ale estetycznie jest dla mnie po prostu brzydka. :) Bez obrazy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group