|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - 1996 "Coily" Samurai, czyli Samurai na sprężynach.
Suzuka 4x4 - 2011-01-14, 16:43 Temat postu: 1996 "Coily" Samurai, czyli Samurai na sprężynach. Rok 1996 przyniósł największe zmiany dla serii SJ. Nowy Samurai zawieszony został na sprężynach, co najłatwiej odróżnia go "od spodu" od poprzednika. Nowe sprężyny zawieszają niemal identyczne mosty, które teraz mają przełożenie 3,909 zamiast 3,727. Przełożenie reduktora zostało również zwiększone do 1,409 (poprzednio 1,302) w pozycji "H" oraz do 2,268 (poprzednio 2,123) przy przełożeniu terenowym "L"
Wiele uwagi poświęcono temu, by Samurai stał się bardziej komfortowym samochodem. Wygłuszenie komory silnika, nowe mocowania skrzyni biegów i nadwozia, przeprojektowana deska rozdzielcza, koło kierownicy, drzwi, konsola, przednie i tylne siedzenia, kilka innych "ekstrawaganckich" gadżetów oraz samo zawieszenie spowodowało przeniesienie tego auta do "wyższej klasy". Zmodyfikowane hamulce, wspomaganie kierownicy, wiatrak silnika, cewka zapłonowa, linka sprzęgła i nowy układ wydechowy wyciskają z auta jeszcze więcej możliwości. Zwiekszono także nieznacznie pojemność zbiornika paliwa oraz zbiornika płynu chłodzącego, a także poprawiono wytrzymałość nadwozia dzięki dodatkowym wzmocnieniom i bocznym belkom
Z zewnątrz solidnie wyglądające osłony, błotniki, grill i zderzaki wygładzające wygląd auta oraz przywołujące styl serii LJ kierunkowskazy i swiatła na przednich rogach powodują, że jest to chyba najlepiej wyglądająca wersja wśród dotychczasowych.
Nie wszystkie jednak fabryki Suzuki zmieniły dotychczas wytwarzane Suzuki Samurai na wersję z zawieszeniem na sprężynach, a także nie wszystkie instalują te same silniki. Japończycy ciągle używają silników 1-litrowych, a także 550cm3 12-zaworowy, 3-cylindrowy, z turbodoładowaniem, a także zmodernizowany 16-zaworowy MPFI 1300cm3 z dwoma wałkami rozrządu.
skowallo - 2011-01-15, 16:20
No proszę jaka ciekawostka :)
Suzuka 4x4 - 2011-01-15, 16:41
No ucywilizowany samurai :D
Myszon - 2011-01-16, 21:25
Słyszałem o tym ale w życiu nie widziałem takiego nawet na allegro nawet rocznik 2000 jest na resorach :)
Suzuka 4x4 - 2011-01-16, 21:29
Jest na allegro oryginalny
[ Dodano: 2011-01-16, 21:32 ]
http://otomoto.pl/suzuki-...-C16275077.html
Myszon - 2011-01-16, 21:36
Ciekawe ciekawe :) tylko czy aby na pewno oryginał czy zmotane.
Suzuka 4x4 - 2011-01-16, 21:38
Już widziałem nie jednego na allegro :P
LangLay - 2011-01-17, 01:36
Ten oryginał, powyżej 96', najprościej rozpoznać po ramce szyby która nie ma zawiasów.
KSikorski - 2011-01-17, 13:33
Od 96 w japonii tłukli na sprężynach, w hiszpanii na resorach.
skowallo - 2011-01-17, 17:45
takie zakrycie tyłu z rurkami bym chętnie do mojego przytulił :D
Wygląda elegancko!
albert - 2011-01-17, 19:29
kilka plaskowniczkow i migo-mat i wampirki i masz
Suzuka 4x4 - 2011-01-17, 20:31
he he albo zrobić z blaszanki :D
kaczmarr_ - 2011-01-17, 21:19
albert napisał/a: | kilka plaskowniczkow i migo-mat i wampirki i masz |
jezeli chodzi ci o rekawice wampirki to do spawania z calego serca NIE polecam
A jezeli chodzi o sprezyny w suce.. Z wielka checia bym sie przejechal po wybojach zobaczyc czy chociaz takie zaieszenie dobrze robi w tym aucie ;]
skowallo - 2011-01-18, 14:11
no w patrolu, a patrolu gr - ROBI DOBRZE :D
Suzuka 4x4 - 2011-01-18, 18:29
kaczmarr_ napisał/a: | albert napisał/a: | kilka plaskowniczkow i migo-mat i wampirki i masz |
jezeli chodzi ci o rekawice wampirki to do spawania z calego serca NIE polecam
A jezeli chodzi o sprezyny w suce.. Z wielka checia bym sie przejechal po wybojach zobaczyc czy chociaz takie zaieszenie dobrze robi w tym aucie ;] |
Różnica będzie ale nie wielka , dwa sztywne mosty robią swoje
tomek stasiak - 2011-01-18, 22:51
no mój na resorkach troche trzesie zwłaszcza jak ziemia jest zmarznieta a co będzie jak zmienie polibusze?i jeszcze wieszaki zastanawiam sie czy bedzie duza różnica
albert - 2011-01-18, 23:13
u mnie tez trzesawicho, habrowalem resory - sztywne jak sztywny pal azji, dolozylem pioro
to robi swoje
corny - 2011-01-18, 23:21
Suzuka 4x4 napisał/a: | kaczmarr_ napisał/a: | albert napisał/a: | kilka plaskowniczkow i migo-mat i wampirki i masz |
jezeli chodzi ci o rekawice wampirki to do spawania z calego serca NIE polecam
A jezeli chodzi o sprezyny w suce.. Z wielka checia bym sie przejechal po wybojach zobaczyc czy chociaz takie zaieszenie dobrze robi w tym aucie ;] |
Różnica będzie ale nie wielka , dwa sztywne mosty robią swoje |
a jeździłeś suka na springu ??
[ Dodano: 2011-01-18, 23:28 ]
tomek stasiak napisał/a: | no mój na resorkach troche trzesie zwłaszcza jak ziemia jest zmarznieta a co będzie jak zmienie polibusze?i jeszcze wieszaki zastanawiam sie czy bedzie duza różnica |
zmiana polibuszy owszem wpłynie nieznacznie ale zawsze ( chyba bardziej psychicznie haha ) a wieszaki nie maja nic do komfortu chyba ze dłuższe i założysz większe oponki mniej ciśnienia i będzie prawie jak w GR'e hahah
albert - 2011-01-19, 00:28
masz racje, mozna poparzyc lapy. wampirki to do grabienia lisci sa dobre, lepiej zalozyc cos bardziej odpowiedniejszego, a wybór to jest
pozdro
Suzuka 4x4 - 2011-01-19, 14:17
tak jeździłem a co ??
kaczmarr_ - 2011-01-19, 21:24
I naprawde roznica nie wielka? Bo ja mam zamiar zrobic taki manewr i nie chce zeby po wszystkim okazalo sie ze to zachodu nie warte bylo ;]
A jezdziles seryjnym samuraiem coilem ,czy przerobka ze sprezynami np od 2tonowego GRa? :>
Suzuka 4x4 - 2011-01-20, 11:53
Original , jest różnica ale to nie tak jak byś się spodziewał
pe_te - 2011-01-26, 17:04
Różnica pomiędzy resorem, a sprężyną duża.
Sam jeżdżę przeróbka na sprężynach. A miałem okazję na resorze. Przepaść.
Mam zawias z Jimnika.
Do tego mocniejsze i dłuższe sprężyny i amorki.
Wykrzyż jest teraz jak trzeba.
I nie ma problemu z "zębami" pod zderzakiem.
Polecam :)
Suzuka 4x4 - 2011-01-26, 17:09
Jest stwierdzam obiektywnie moje indywidualne odczucia
pe_te - 2011-01-26, 17:15
Ja też ;)
Suzuka 4x4 - 2011-01-26, 18:52
No ale my tu mówimy o oryginalnym zawiasie od samurai a nie motanym od jimny'ego
tomek stasiak - 2011-01-26, 18:54
chętnie bym sie przejechał na spręzynach dla porównania a może muszę dołożyć pióro resorów ale dopiero zacznę myśleć jak założe nowe wieszaki i polibusze
Suzuka 4x4 - 2011-01-26, 19:00
To powiem że będzie twardo ;/
skowallo - 2011-01-27, 12:09
amortyzowany fotel z tira wsadzisz i bedzie luksus:)
Suzuka 4x4 - 2011-01-27, 14:56
A widziałem samurai z takim siedzeniem
Death1985 - 2011-01-27, 16:04
No ja tam lubie jak mnie wytrzesie przynajmiej czuje ze zyje hahaha
Suzuka 4x4 - 2011-01-27, 16:14
Ja też , cały urok samurai
Kosa - 2011-01-27, 20:57
Kupcie sobie wozy na drewnianych kołach W sumie to ja też lubię!!
Skalpel - 2011-01-30, 23:52
Tak naprawdę nikt z nas tego nie lubi, ale robota samurajców w terenie pozwala nam na to, żeby wmawiać sobie urok jazdy na resorze po wyjebach ;) Osobiście mam dołożone po grubym piórze na przodzie i tyle i jest...przejebane :D Od razu po posiłku absolutnie nie można wsiadać ;p
tomek stasiak napisał/a: | muszę dołożyć pióro resorów ale dopiero zacznę myśleć jak założe nowe wieszaki i polibusze |
Skoro będziesz miał już rozebrane to może zrób sobie to od razu.
skowallo - 2011-02-07, 21:58
no jeszcze zależy od paraboli resora, stare na przodzie (2 pióra uklepane do prostego) zmieniłem na wzmacniane 4 i jest komfort lepszy bo ten resor po prostu pracuje, o zęby narazie się martwić nie musze ;)
Suzuka 4x4 - 2011-02-07, 21:59
Na razie :D
Yabu - 2011-02-12, 19:46
Gdyby ktoś chciał przerabiać samiego na sprężyny to tutaj jest fajne podwozie na sprężynach za nieduże pieniążki. http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C17469584.html
|
|