Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - kilka pytań technicznych

Junior - 2013-07-08, 09:50
Temat postu: kilka pytań technicznych
Witam chciałbym uzyskać kilka odpowiedzi na moje pytania ;)

1. Czy silniki 1.3 na wtrysku maja montowaną miske olejową na pastę bądź też silikon bez uszczelki?? (chciałem kupić w sklepie i tak mi pan powiedział)
2. Czy rozmontowując wały napędowe od krzyżaków trzeba poznaczyć sobie je jak siedziały razem?? Podobno jak choć troche zmieni się ich położenie to będą "biły"
3. Czy pompa wody pada w tych silnikach jakoś często czy w ogóle??
4. Gdzie można kupić metalowe poszerzenia do montowania taśm??
5. Czy felgi trójkąty można obracać bez przespawania?? Gdzie można przespawać i jaki mniej więcej koszt ??

To na razie tyle ;)

Hałas - 2013-07-08, 09:57

1/ Nie mam pojęcia, ale spoko można składać na np. pastę DIRKO
2/Tak, ważne jest spasowanie wałów z powrotem. Wał ma wybite kropki gdzie się wał ma zejść
3/Większych problemów z pompą niema\
4/ Po pierwsze można sobie wyspawać odpowiedni rant przy remoncie nadkoli (większość tak właśnie robi) W zasadzie to można by zakupić ori poszerzenia i do nich jeszcze dać gume jak Ci mało. Te oryginalne raczej tylko używane.
5/Tak można obracać bez przespawania. A przespwywywacza ( :mrgreen: ) szukaj po okolicach. Ew. sam wentyl zaspawa i nagwintuje Ci każdy Zenek-Heniek ze spawarką, wiertarką i gwintownikiem

fingil - 2013-07-08, 10:24

1. Miskę składasz na silikon
4. Możesz sobie dospawać bednarkę do błotnika i do tego gumy, bednarkę kupisz w hurtowni elektrycznej na metry.

Reszta tak jak napisał Hałas

Junior - 2013-07-08, 10:50

o widzisz i o to mi chodziło czy jest jakiś myk na te poszerzenia :D
pacmano - 2013-07-08, 11:33

5. Obrocenie bez przeniesienia wentli ma ten oczywisty minus ze wentyle sa od wewnatrz :) Obecnie mam tak i przyznam ze czeste pompowanie jest troche uciazliwe ... No i do tego musisz miec zalozone krotkie wentle, co by o oslone tarczy nie zachaczaly.
yenko - 2013-07-08, 22:48

Ja mam wtrysk i moja miska była złożona na uszczelkę korkową, taka tez zakupiłem i założyłem, dodatkowo delikatnie przesmarowałem sylikonem.
Junior - 2013-07-08, 23:01

czyli ogólnie da sie kupić taką uszczelke pod miskę, jutro będę atakował mojego dilera części że ma taką naruchać i koniec ;P poszukam też jakiegoś szpeca od przeróbek felg wiem że takowy od poszerzania stalówek jest w Skoczowie może temat obrócenia też ogarnie... Jeśli będe przerabiał felgi to razem z wentylem ale najpierw jadą do śrutowania :)
yenko - 2013-07-08, 23:13

http://allegro.pl/uszczel...3365254488.html
pacol - 2013-07-09, 14:37

Ja kupiłem mate korkową za 6 zł 4 sztuki. Wyciąłem i gwoździem wybiłem dziurki na śróbki jeżdze tak już 3 miechy i zero wycieków. A miske kleiłem poxiliną bo miała dziurki.
Junior - 2013-07-17, 23:09

6. Jaką minimalną grubość mogą mieć tarcze z przodu i bębny z tyłu w samcu??
slavok - 2013-07-17, 23:41

limit dla tarcz to min 8,5mm grubości, limit dla bębnów to max 222mm średnicy.
Junior - 2013-07-18, 00:22

czyli wszystko do wymiany... ;/ Czy bębny są tak drogie faktycznie? http://allegro.pl/bebny-b...3372230476.html albo kogos postraszyło ??
Hałas - 2013-07-18, 00:24

Za tą cenę zmotasz tarczę na tył :mgreen:
Dodaj do tego, że szczęki też do najtańszych nie należą

Junior - 2013-07-18, 00:38

yhhh zaczyna mnie a santana wkurzać :/
SamNaSamZSam - 2013-07-18, 03:43

Junior napisał/a:
yhhh zaczyna mnie a santana wkurzać :/


a co ma do tego Santana? Element eksploatacyjny jak w każdym innym samochodzie ulega zużyciu i trzeba wymienić. Ja akurat brałem od tego gościa bębny + samoregulatory i na tutejszym forum byłem swoistą egzotyką, że się wykosztowałem tyle na bębny :) ale... moim marzeniem było mieć Samca w możliwie oryginalnym stanie więc przebolałem. Da się chyba kupić tanej, ale wtedy jakoś mi na czasie zależało i w ogóle byłem zaślepiony "miłością".

ZigZag - 2013-07-18, 21:18

A jaki jest limit na bębny z Santany? Przód (tarcze) jest bodajże taki sami jak w japońcu, tylko różnica aisin/lucas?
Junior - 2013-10-15, 06:40

kolejne pytanko a mianowicie jak wyciągnąć tylne półosie żeby wymienić uszczelniacze w moście?? trzeba rozkręcić dyfer??
KSikorski - 2013-10-15, 07:05

Raczej w drugą stronę - żeby rozkręcić dyfer trzeba najpierw wyjąć półosie. Można w tym celu użyć młota bezwładnościowego (po uprzednim odkręceniu tarcz kotwicznych hamulców i przewodów hamulcowych). Ja do wyciąganej półosi przykręcam inną, starą półośkę do której mam dospawany kawał profila tak by dało się w nią naparzać młotem. Kilka strzałów z młotka i wychodzi.
manias79 - 2013-10-15, 08:30

tutaj masz częściowo z obrazkami http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=2905
kostuch - 2013-10-15, 09:49

Junior napisał/a:
kolejne pytanko a mianowicie jak wyciągnąć tylne półosie żeby wymienić uszczelniacze w moście?? trzeba rozkręcić dyfer??


Ja to tylko dodam, że wystarczy przejrzeć manual 8-)
Albo poszukać na forum...

SamNaSamZSam - 2013-10-15, 09:57

można wyjąć razem z bębnami, tarczami żeby nie masakrować młotkiem samej półosi i łożyska.
pacmano - 2013-10-15, 10:44

Polecam temat http://samurai.org.pl/vie...der=asc&start=0
manias79 - 2013-10-15, 11:07

tak, ale kolega chciał wyjąć tylko półoś, bez zdejmowania łożyska... w linku który podałem jest faktycznie cała operacja zdjęcia łożyska, ale tutaj wystarczy zdjąć półoś z kołem, a koło delikatnie od środka potraktować lekutkim kopniakiem w oponkę, żeby wylazło razem z półośką :)
pacmano - 2013-10-15, 12:30

No to chyba kolega jest w stanie zatrzymac sie na etapie wyciagniecia poloski, przynajmniej tak zalozylem :P A jesli lozysko bedzie tak osadzone jak u mnie to bez sciagacza sie nie obejdzie.
Junior - 2013-10-15, 23:10

czyli trzeba wybić bo trzyma łożysko, oto mi chodziło ;) bo myślalem że jakoś w środku jest spięta ta półoś :P wymyśle jakiś ściągacz żeby nie prać po świeżo malowanym :D Chce uszczelnienia jeszcze wymienić żeby potem mieć z tym spokój bo łożyska na razie dobre.
pacmano - 2013-10-16, 06:23

Popytaj lokalnych mechanikow czy nie maja do pozyczenia sciagacza bezwladnosciowego.
Junior - 2013-10-28, 14:53

Ma ktoś z was schemat lub foto jak sa rozmieszczone przewody hamulcowe i paliwowe :D?? Miałem pościągne i nie umie dojśc do tego któredy mają isc :P Fajnie by było jakby ktoś powiedział jakiej długości mam kupić przewody paliwowe bo chyba są 3??
kostuch - 2013-10-28, 15:55

W manualu masz obrazek - nie trzeba znać języka ;-)
Junior - 2013-11-02, 18:31

Ma ktoś z was namiar na takie śruby przedłużające do body liftu jak na tej akcji?? http://allegro.pl/suzuki-...3675040950.html

Jeździłem po wszystkich sklepach w okolicy i lipa nigdzie nie ma a nie chce kombinować ze spawaniem oryginalnych śrub. Gwint 1,25 jest bodajże w tych śrubach przy budzie.

[ Dodano: 2013-11-02, 18:41 ]
Pytanie nr kolejny :P

1. Czy wały mają być inaczej niż na foto??
2. flansza z reduktora nie pasuje idealnie z otworami w krzyżaku z wału why??




Didymos - 2013-11-02, 20:14

Flansze na reduktorze masz na śruby M8, czy M10?
Te drugie miały większy rozstaw śrub, z resztą flansze na M8 też były w dwóch rozstawach, ale te z mniejszym rozstawem były chyba tylko we wczesnych sj410.
Widać, że flansza na wałku wejściowym była kombinowana - ma nawiercone dodatkowe otwory, najpewniej pod M8, to samo możesz zrobić na pozostałych flanszach.

Zawias - 2013-11-02, 20:53

Czy wał ciasno pasuje się z wałem ? Jak tak to wywierciłbym nowe otwory we flanszach pomiędzy istniejącymi .
Junior - 2013-11-03, 05:57

tak ciasno się pasują, w mostach mam na śruby M8 natomiast w każdym wale z jednej strony mam na M8 a z drugiej mam na M10 - ktoś tu już coś nieźle kombinował. Najlepiej to kupiłbym 2 nowe flansze na śruby M8.
Hałas - 2013-11-03, 08:23

Załóż wał tak, żeby się wycentrował i wierć nowe otwory we flanszy (przesunięte, żeby mieściły się między strarymi.)
aktualnie mam w tylnym moście zestaw na wał ze śrubami 10, i oboma rodzajami 8'ek :mrgreen:

Junior - 2013-11-03, 08:41

aha czyli będzie takie pokombinowane chodziło ;P też tak zrobie i pozakładam 10 to otworów 10 a nie tak jak bylo to skręcone (ktoś dał śruby 8 do otworów 10 :/ ) a wały dobrze założone czy mają być na odwrót??
Hałas - 2013-11-03, 08:43

Jeśli pytasz, czy krótszy kawałek od strony reduktora to tak.
Junior - 2013-11-03, 09:02

tak o to mi chodziło :D dzięki panowie ;) zapomogi wysłane :D

A czy ktoś się orientuje czy wkładki/zamki drzwi do Samuraia pasują z Jimny :D z tego co oglądałem na allegro po fotach wydają się być podobne

Zawias - 2013-11-03, 09:32

Zadzwoń do ludzi handlujących częściami i niedrogo dostaniesz komplet.
Junior - 2013-12-09, 14:17

może ktos zrobić fotke jak macie podłączone kabelki z aku alternatora masa itd?? jestem na etapie zakładania kabelkologi i nie chciałbym wyjarać wszystkiego
manias79 - 2013-12-10, 07:58

Junior napisał/a:
może ktos zrobić fotke jak macie podłączone kabelki z aku alternatora masa itd?? jestem na etapie zakładania kabelkologi i nie chciałbym wyjarać wszystkiego


może nie fotka, ale też w kolorach http://www.acksfaq.com/diagram_color_86-88_sam.htm

Junior - 2013-12-10, 08:31

dzięki na pewno to w czymś pomoże jakoś z szwagrem to rozgryziemy :D a mozna prosić fotke z komory silnik w miejscu aku głównie chodzi mi o to jak tam się łączą przewody hamulcowe które idą z pompy i potem na tył itd jeszcze jakieś przewody elastyczne tam są chyba nie?:P
Tanto - 2013-12-10, 09:47

od fotki lepsza by była serwisówka, bo na zdjęciu może być ciężko rozpoznać co jest co, zwłaszcza jak utytłane błotem ;-)
Junior - 2013-12-10, 11:13

tylko że w serwisuwce niema pokazane co gdzie i jak tandetne rysunki a na fotce jednak coś tam widać ;)
kostuch - 2013-12-10, 11:22

Junior napisał/a:
dzięki na pewno to w czymś pomoże jakoś z szwagrem to rozgryziemy :D a mozna prosić fotke z komory silnik w miejscu aku głównie chodzi mi o to jak tam się łączą przewody hamulcowe które idą z pompy i potem na tył itd jeszcze jakieś przewody elastyczne tam są chyba nie?:P

E, ale nie podłączajcie pompy hamulcowej do akumulatora. To nie jest dobre kung-fu ;-)
Elastyków hamulcowych nie ma w komorze silnika.

Tanto - 2013-12-10, 11:23

fakt, jak nie potrafi się czytać rysunków to może być problem z ich zrozumieniem ;-)
Junior - 2014-01-15, 23:14

cóż to jest i co się do tego przykręca :D ??


Kamilson - 2014-01-15, 23:17

Nie jest to oryginalna rzecz, jakis "patent" więc albo tel do poprzedniego własciciela albo .. kombinuj
Zawias - 2014-01-15, 23:17

Jakiś wynalazek - fabryka to nie jest.

[ Dodano: 2014-01-15, 23:18 ]
Jesteśmy jednomyślni Kamilson.

Tanto - 2014-01-15, 23:20

Do tego się przykręca gumę do której przymocowana jest rura wydechowa.
No chyba że mi się powróbliło i jest inaczej, zaraz przeszukam archiwum z fotkami 'Kozuni'.

Kamilson - 2014-01-15, 23:21

faktycznie w tym samym czasie :-)
Jak idzie budowa tej trzeciej zmotki ? aalbo nie będe robił off-topu

SamNaSamZSam - 2014-01-15, 23:23

W moim koromyśle tego nie ma i nie było odkąd się nim opiekuję. Jak na rurę wydechową to chyba trochę za wysoko by było, chyba że w to idzie to gumowe ucho w które wtyka się zaczep od rury.
Zawias - 2014-01-15, 23:24

Wypasiona.Jutro zwiozę do siebie i zostaną tylko napędy.
Hałas - 2014-01-15, 23:40

Tanto napisał/a:
Do tego się przykręca gumę do której przymocowana jest rura wydechowa.

Parafrazując;
Jesteśmy jednomyślni Tanto

:mrgreen: Zdaje się chłyta to bezpośrednio katalizator.
Sama blaszka jak najbardziej seryjna.

yenko - 2014-01-15, 23:53

Bankowo tam się montuje gumowy wieszak od wydechu. Mam takie same zaraz pod poduchą skrzyni.

No w sumie nie wiem czy taki sam ale tam się montuje:


Junior - 2014-01-16, 00:18

dzieki chłopaki fakt na tej linii powinien być kat ale go nie będzie :D Yenko masz allegrowy wydech ??
yenko - 2014-01-16, 00:27

tak allegrowy ale ze sklepu stacjonarnego.
airgaston - 2014-01-16, 19:43

Do tego przykręcasz gumowy wieszak do wydechu. Sam masz to na bank tylko w dieslu siedzi toto głębiej.
SamNaSamZSam - 2014-01-16, 22:06

No aż zanurkuję jutro za widności... Skrzynie raczej mam opatrzoną i moja fotograficzna pamięć tego nie odtwarza. Może to dlatego, że wszędzie widzę Anistonkę :D
yenko - 2014-01-16, 22:16

A w dieslu jest jakiś tłumik za silnikiem albo katalizator ?
SamNaSamZSam - 2014-01-16, 22:30

coś tam mają, dostałem nawet zapas do mojego Samka jak go przejmowałem. Nawet nie wiem czy nie ma jakiś podwójnych, ale to strzelam (nie koniecznie jak CR7 więc nie musi być trafione).
Junior - 2014-01-16, 23:07

temat rozwiązany jest to mocowanie katalizatora lub tak jak u Yenko - wydechu ;)
airgaston - 2014-01-17, 23:36

W dieslu za silnikiem jest taki płaski krótki tłumik (katalizator?) a potem normalny tłumik.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group