|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Jak Poznać czy ma się reduktor standard czy 4.16
Art - 2013-07-08, 22:16 Temat postu: Jak Poznać czy ma się reduktor standard czy 4.16 Witam,
Ponieważ kupiłem samuraja już przerobionego trochę do walki z błotem, mam pytanie jak poznać że posiadany reduktor to nie seria tylko np. zlepiony 413 z 1.0?
Z zewnątrz takie same, jak oglądałem filmiki na youtube z odpalonym na wolnych obrotach przy reduktorze 4.16 to mam wrażenie że mój wcale nie pełza szybciej lub wolniej...
Mam duże koła więc się naczytałem że to jest niezbędne stąd mam zamiar kupić takie coś w przyszłym miesiącu pewnie, ale nie chce też kurna kupić tego co już mam i wydać 2 tys - tyle mi gość mówi za ponoć calmini 4.16 cały reduktor.
1- Jak to można sprawdzić
2 - Czy 2 tys - to nie za dużo? - jak ktoś coś ma to piszcie na priv - rozważę temat oczywiście jak się upewnię ad. 1
Ps. Tak nie mam już namiarów na poprzedniego właściciela, zresztą pewnie usłyszę że mam na 100% i dlatego za tanio sprzedał.
chomik. - 2013-07-08, 22:19
jak na obracasz flanszą, którą wchodzi napęd ze skrzyni cztery razy z kawałkiem (przy 4L) i na wyjściu na mosty zrobi tylko jeden obrót, to 4,16
slavok - 2013-07-08, 22:19
wrzuć 3 bieg na zredukowanych biegach i rusz z wolnych obrotów, jak uda Ci się to zrobić to masz 4.16, 2 tyś za 4.16 to normalna cena.
Art - 2013-07-08, 22:45
Chomik - dzięki
Slavok - tak zrobię - to wydaje się prostsze, ale coś czuję że może się udać, bo czasem w terenie łapałem się na tym że chyba na 1 jadę a była 3 wrzucona. 4 razy dopiero gdzieś byłem ale to tylko podmokłe łąki nic więcej.
Dzięki raz jeszcze! temat uznaję za załatwiony.
No chyba że nie ruszę z tej 3 to wówczas dajcie znać.... z ofertami
Ps. Zlepienie z 2 jednego też wychodzi koło 2 tys? na Alle są po 700 zł takie reduktory z 1.0...
Jeden widziałem taki z bębnem hamulcowym ale to chyba nie przeszkadza że takie coś ma... swoją drogą śmieszna sprawa : )
slavok - 2013-07-08, 23:40
bęben hamulcowy się odkręca, jest zamienny z flanszą, reduktory od 1.0 są różne, za 700zł można kupić taki który nie będzie się nadawał do przerobienia, by przerobić musisz mieć dwa reduktory i znaleźć kogoś kto ci to zrobi, jak już masz dwa reduktory co kosztuje około 1100zł przy doobrych wiatrach, koszt takiej przeróbki to około 700zł pod warunkiem, że łożyska w reduktorach są ok, jeżeli nie są to kolejne 250zł za łożyska.
ogólnie to jeżeli chodzi o 4.16 to w terenie spokojnie można jeździć na 3-4-5 biegu, nie wiem co to dla Ciebie duże koła i teren ale piszemy tutaj np. o 30 calowych kołach, przy 4.16 jadąc 10km/h możesz wrzucić 4 bieg dodać gazu i samochód przyśpiesza, na seryjnym reduktorze to nie możliwe.
piotrbo111 - 2013-07-09, 08:55
Czy ktos moze handluje przelozeniami 4.16 ? Nie chodzi mi o skladanie z dwoch reduktorow, tylko o gotowe.
Moze ktos sprowadza to bez cla i ma cene lepsza niz w sklepach - jak tak - to dajcie znac na PW.
Piotrek
Lexx - 2013-07-09, 09:10
PW
piotrbo111 - 2013-07-09, 11:45
dzieki
Art - 2013-07-09, 22:10
Lexx! PW also please if it's not a problem 4U : )
[ Dodano: 2013-07-16, 18:52 ]
No i klops - nie ruszył na 3 biegu : ( zatem wracam do rozważań, ale dzisiaj w rozmowie z potencjalnym sprzedawcą dowiedziałem się czegoś nowego, co myślałem że występuje tylko z główkami od Vitary...
Mianowicie chodzi o redukcję biegów także z niezapiętym 4L - czyli na asfalcie z napędem na 2 koła ponoć przy 80 na godzinę z tym reduktorem są znacznie wyższe obroty niż na seryjnym... ponieważ latam trochę po czarnym np. w planach jazda 200 km na kołach do lasu, to trochę się przeraziłem.
Czytałem gdzieś że jest redukcja wysokich biegów o 12% ale myślałem że to i tak nadal na 4L, zresztą facet sprzedaje bo to było dla niego uciążliwe mocno...
Mam koła 235/70 r15 latam głównie do 80 km/h - o ile się to może zwiększyć na budziku przy 4.16:1???
Dzięki za info i poradę - może niepotrzebnie marudzę... nie jest tak źle?
|
|