|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - dodatkowa chłodnica
Waldus - 2013-07-18, 00:30 Temat postu: dodatkowa chłodnica Witam wszystkich użytkowników forum jestem nowy i mam pytanie chcę założyć dodatkową chłodnice na pakę jak ją podpiąć i czy 2 mogą być jak ktoś ma coś jakie fotki.Pozdrawiam
Hałas - 2013-07-18, 00:33
Po pierwsze dla czemu chcesz chłodnicę na pakę?
po drugie po cholerę Ci 2 chłodnice ?! jeszcze nie słyszałem o takim wynalazku
Waldus - 2013-07-18, 00:42
Witam miałem problem na zlocie na trasie przeprawowej zachlapało mi chłodnice błotem i gotowało płyn
[ Dodano: 2013-07-18, 00:49 ]
Dlatego piszę może ktoś coś mi podpowie na ten temat czy tą z przodu ściągnąć i podpiąć na pace 2-gą z wentylatorem
Hałas - 2013-07-18, 00:51
Po pierwsze warto sprawdzić cały układ chłodzenia, czyli czy gdzieś nie mamy zatorów w przewodach/chłodnicy i czy wiskoza działa tak jak powinna.
Osobiście nie jestem zwolennikiem chłodnic na pace do puki nie jest to wymagane (czyt. topimy na prawdę głęboko i to rzadko w czystej wodzie)
Na pewno nie poprowadził bym węży w kabinie a po drugie to TRZEBA dobrze odgrodzić chłodnicę/zbiornik wyrównawczy/wszystkie przewody od kabiny!!! Jako pilot raz dostałem zagotowanym płynem po plecach bo za ścianę grodziową robiła folia-nikomu nie polecam
No i 2 chłodnice zupełnie zbędne, za to fajną opcją są 2 wiatraki, jeden działający z automatu a drugi w razie "W" na krótko
Waldus - 2013-07-18, 01:06
Powiem ci że po ostatnim rajdzie z wodą był problem żeby przemyć chłodnice i na takiej jechałem ok 10 km a jak nie miałem już co wlać da niej to lałem Celestynke kolorową i muszę założyć na tył
SamNaSamZSam - 2013-07-18, 07:03
To może jedną ale większą. Tak zupełnie teoretyzując wstawiając drugą chłodnicę to chyba trzeba by jakąś dodatkową pompkę wsadzić bo do oryginalnej nie miałbym zaufania, że pociągnie. Jak Ci się taki układ posypie to już w ogóle nie do ogarnięcia w warunkach bojowych, chyba że by zrobić jakieś dwa niezależne układy i drugi "zapasowy" otwierany w sytuacji o której mówisz. Ale to już jakaś rzeźba większa i do tego dokładasz masy do samochodu.
Może więc tak jak Hałas sugeruje jedna chłodnica, ale dwa wiatraki. Jak zaklei błotem to tylko tyle o ile przepłukać, wiatraki na maksa i jakiś przeciąg zrobią.
PrzemoCK - 2013-07-18, 12:58
Hałas napisał/a: |
No i 2 chłodnice zupełnie zbędne, za to fajną opcją są 2 wiatraki, jeden działający z automatu a drugi w razie "W" na krótko |
a ja mam własnie dwa i dodatkowy włącznik w razie "W"
chomik. - 2013-07-18, 15:11
Masz pod nr 4
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1920
zajxt - 2013-07-18, 19:42
Chomik stosowałeś dodatkową pompę wody,czy cały obieg pracuje na pompie silnika ?
chomik. - 2013-07-18, 22:53
Tylko i wyłącznie oryginalna pompa. U mnie i u adalberta, robiliśmy jest na takich rurach, a u Kawina na gumowych i w każdym przypadku daje radę
kewin - 2013-08-07, 09:01
Potwierdzam :)
|
|