|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Luzy w tylnym moście - mechanik w okolicach Poznania
rutek1023 - 2013-07-19, 11:31 Temat postu: Luzy w tylnym moście - mechanik w okolicach Poznania Pojawił sie problem, przy ruszaniu słychac hałas w tylnym moscie, sprawdziłem, wałek atakujacy ma spory luz (przy obracaniu), rozumiem że zaszła potrzeba zniwelowania luzu miedzy wałkiem atakującym z reszta układu róznicowego. Sam sie obawaiam to robic, poże mógłby ktos mi polecic mechanika w P, lub okolicy. najlepiej koło Kórnika - Środy Wlkp
SamNaSamZSam - 2013-07-19, 11:36
hmm ja tam się nie znam, ale luz obrotowy będzie zawsze bo masz sumę luzów na ataku, talerzu, satelitach i półosiach czy jakoś tak. Groźniejszy jest chyba luz "nieobrotowy" czyli latający wałek góra dór, lewo prawo. Z innych tematów wiem, że żeby dobrze wyregulować napięcie łożysk dyfra i wszelkie luzy to na prawdę potrzeba solidnego mechanika z uczciwym podejściem. Zastanów się dobrze czy chcesz się z tym fatygować bo może się okazać, że efekt końcowy będzie gorszy od wyjściowego jak okaże się że to co innego hałasuje, np. krzyżaki, bębny, łożyska kół itp.
rutek1023 - 2013-07-19, 12:51
Troche w tym prawdy. Przemyslę temat
yahoo33 - 2013-07-19, 13:17
Czesc,
Ile masz tego luzu jak kręcisz flansza?
Czy jest ruch jak Sam opisał góra dół?
Jeśli auto nie robi zyliona kilometrów i nie jest jedynym autem w domu to zaryzykował bym robienie tego samemu.
Jeśli nie boisz się ubrudzić rąk to sprawa do ogarnięcia w garażu.
Będziesz potrzebował miernika zegarowego ze statywem, klucza dynamometrycznego wychylnego (przedziale 0-10 Nm), kleju do gwintów.
Sztuka by nakazywała kupić nową tuleję rozprężną, ale są tacy je regenerują w prasie/imadle i też śmiga.
Na forum jest dużo informacji jak to zrobić, lepiej ogarnąć samemu niż dawać do mechanika co będzie "na gazetę" ustawiał.
W Poznaniu jest profesjonalnie robią http://www.zespolynapedowepoznan.pl/ ale to będzie kosztować kilka stówek napewno.
rutek1023 - 2013-07-19, 13:38
luzu mam jakieś 3mm, jest to ciężko wyczuć. Klucze dynamo.... i miernik zegarowy ????? - to chyba drogi temat
yahoo33 - 2013-07-19, 13:40
rutek1023 napisał/a: | luzu mam jakieś 3mm, jest to ciężko wyczuć. Klucze dynamo.... i miernik zegarowy ????? - to chyba drogi temat |
3mm jak kręcisz? jeśli tak to nie warto ruszać.
Klucz dymo (rowerowy Parktool TW1) ~100PLN
Miernik i statyw ~100 PLN
SamNaSamZSam - 2013-07-19, 13:44
Klucz dynamo- Ci się przyda ogólnie do wszelkich zajęć związanych z dokręcaniem śrub z określoną siłą, przy czym warto mieć ze dwa klucze dla różnych poziomów sił. Celowałbym raczej w coś bardziej markowego z certyfikatem skalowania jeśli ma to mieć ręce i nogi.
W jakiej płaszczyźnie masz ten luz?
yahoo33 - 2013-07-19, 13:54
Parktool ma certyfikowane klucze (przynajmniej w moim kartonie były jakieś świstki), kupiłem także Parktoola TW2 0-70Nm.
Jeśli wychylnych używa się z głową to trudno to popsuć.
Automatyczne/zegarowe są parszywie drogie (takie co pokazują poprawnie)
rutek1023 - 2013-07-19, 14:23
Luzy sa przy obracaniu wałem, w płaszczyżnie "na boki" i "góra dół" nie ma luzów
Sibul - 2013-07-19, 19:21
Podepnę się jeśli można - mam luz w przednim moścci i reduktorze - mogę wałem ruszać "góra-dół", luzu na wieloklinie nie ma. Co się skasztaniło i jakie mogą być koszta naprawy, ew czy da się samemu to naprawić ? Zdolności manualne raczej mam, sprzęt też się jakiś znajdzie, ew zaprzyjaźniony warsztat :) Pozdrawiam
SamNaSamZSam - 2013-07-19, 21:46
rutek1023 napisał/a: | Luzy sa przy obracaniu wałem, w płaszczyżnie "na boki" i "góra dół" nie ma luzów |
to moim zdaniem nie masz luzu w ogóle i nic nie ruszaj bo popsujesz :) te 3mm obrotu to normalnie luz międzyzębowy wszystkich elementów napędowych. Niech się jeszcze ktoś mądrzejszy wypowie, ale ja bym źródła hałasu szukał gdzie indziej, chyba że most na sucho pracuje i jęczy.
[ Dodano: 2013-07-19, 21:48 ]
Sibul napisał/a: | Podepnę się jeśli można - mam luz w przednim moścci i reduktorze - mogę wałem ruszać "góra-dół", luzu na wieloklinie nie ma. Co się skasztaniło i jakie mogą być koszta naprawy, ew czy da się samemu to naprawić ? Zdolności manualne raczej mam, sprzęt też się jakiś znajdzie, ew zaprzyjaźniony warsztat :) Pozdrawiam |
proponuję zacząć od takiej procedury: wymontuj wał i najpierw obadaj krzyżaki, może to któraś szklanka się wyrobiła. Jeśli Wał będzie ok, to badaj luzy na flanszach. Jak będą na flanszach to masz łożysko/a ataku do wymiany i ..... (co wymienić w reduktorze podpowie pewnie Slavok)
slavok - 2013-07-19, 22:00
Jak masz luz na łożysku wałka który wychodzi z reduktora na przedni napęd to wystarczy wykręcić tą małą część obudowy reduktora, wytargać uszczelniacz zdjąć seger i wymienić łożysko... 62/28, za 30zł kupisz już dobrej jakości, oczywiście trzeba założyć nowy uszczelniacz...
Zwróć uwagę czy to na 100% łożysko bo jeżeli byłby na nim już wyczuwalny luz to raczej by dość mocno wyło, troszkę luzu tam może być bo możliwe, że ktoś tam włożył łożysko z luzem c3.
Sibul - 2013-07-20, 14:28
Dziękuję wam bardzo :)
Starscream - 2013-07-20, 22:32
ja się wypowiem na temat regeneraci mostów- bo zrobiłem już z tego co pamiętam 4 albo 5 w tym dwa moje samurajowe i nie dysponuję żadnym przyrządem zegarowym tylko czuciem.
To jest tak prosta konstrukcja jak budowa przysłowiowego cepa. I nie ma sie co tu doktoryzować. Można sobie poczytać w necie różne poradniki i opisy nawet firm co to robią które oczywiście zniechęcają do samowolnego grzebania bo chleba z własnej gęby nie będą wyciągać. Ale jak masz jako takie pojęcie o mechanice i nie dociągasz łożysk na cham to droga otwarta
|
|