|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Przy wybraniu N hałasy w skrzyni na 4 i 5 biegu
miczo1 - 2013-07-29, 20:39 Temat postu: Przy wybraniu N hałasy w skrzyni na 4 i 5 biegu Słuchajcie wiem że z 20 letniego Samuraja S-klasy nie zrobie ale zauważyłem dzisiaj że jak wybiore N w skrzyni redukcyjnej i mieszam biegami to na 4 i 5 biegu po puszczeniu sprzęgła coś chrobota chyba w skrzyni? Brać się za to czy olać i co to w ogóle może być?
SamNaSamZSam - 2013-07-29, 20:54
no u mnie taki objaw skończył się diagnozą wytartego wałka pośredniego w reduktorze i jego wymianą przez naszego forumowego doktora S. Wbij na N, wrzuć 5 i wejdź pod samochód (tylko dobrze zabezpieczony) i osłuchaj dokładnie czy to reduktor czy skrzynia.
Generalnie to czy to olejesz czy się przejmiesz zależy od Twojego podejścia - w sumie Samcio będzie jeździł póki na prawdę czegoś nie ukręcisz albo nie wyrwiesz.
miczo1 - 2013-07-29, 20:59
Dzięki sprawdze tak jak mówisz i dam znać. Powiem Ci że sporo już samochodów miałem i żaden mnie jeszcze tak nie wkurzał :) ja wiem z on nigdy nie będzie jeździł jak limuzyna ale przez te ciągłe stuki, trzaski i telepotanie to już pare razy miałem ochote go na allegro wystawić. Dobrze że służy tylko do zabawy więc na razie jeszcze dam mu szanse i włoże troche kasy i nerwów :)
Starscream - 2013-07-29, 21:10
bo za bardzo się przejmujesz luz kolego. Ja jeżdżę puki jadę jak coś uwali wtedy naprawiam albo wiem że coś za chwilę uwali wtedy robię. To jest moje trzecie auto terenowe w wieku podeszłym więc już mam dystans. Musiał bys go wyremontować kapitalnie wtedy by wszystko grało a tak jedno zrobisz drugie puka i tak do usranej smierci.
a nie mam czasu spędzać pod nim całego życia. Tak więc zdystansuj- ja na różnych chrobotaniach i trzaskach ze skrzyni kulam 3 rok prawie co dziennie do pracy i jadę .
jeżu - 2013-07-30, 07:09 Temat postu: Re: Przy wybraniu N hałasy w skrzyni na 4 i 5 biegu
miczo1 napisał/a: | Słuchajcie wiem że z 20 letniego Samuraja S-klasy nie zrobie ale zauważyłem dzisiaj że jak wybiore N w skrzyni redukcyjnej i mieszam biegami to na 4 i 5 biegu po puszczeniu sprzęgła coś chrobota chyba w skrzyni? Brać się za to czy olać i co to w ogóle może być? |
U mnie dokładnie tak samo chrobota, im wyższy bieg tym mocniej. Zauważyłem jakoś 2 lata temu i myślałem że to skrzynia, dlatego nie ruszałem, stwierdzając, że jak padnie to ją wymienię w całości.
atkin1 - 2013-07-30, 10:04
SamNaSamZSam napisał/a: | no u mnie taki objaw skończył się diagnozą wytartego wałka pośredniego w reduktorze i jego wymianą przez naszego forumowego doktora S. Wbij na N, wrzuć 5 i wejdź pod samochód (tylko dobrze zabezpieczony) i osłuchaj dokładnie czy to reduktor czy skrzynia. |
Sam, czy chodzi o ten wałek http://4x4.net.pl/element...urai-sj413.html ? Ile kosztowały łożyska igiełkowe?
slavok - 2013-07-30, 11:54
tak ten wałek... ale on jest chyba tańszy nawet w ASO, przynajmniej kiedyś był tańszy, nie wiem jak teraz.
SamNaSamZSam - 2013-07-30, 16:52
atkin1 napisał/a: | SamNaSamZSam napisał/a: | no u mnie taki objaw skończył się diagnozą wytartego wałka pośredniego w reduktorze i jego wymianą przez naszego forumowego doktora S. Wbij na N, wrzuć 5 i wejdź pod samochód (tylko dobrze zabezpieczony) i osłuchaj dokładnie czy to reduktor czy skrzynia. |
Sam, czy chodzi o ten wałek http://4x4.net.pl/element...urai-sj413.html ? Ile kosztowały łożyska igiełkowe? |
O szczegóły pytaj Sławka - to jedna z niewielu osób, której jestem w stanie zaufać na tyle, że nawet ceny części nie sprawdzam :) ja tylko miałem przyjemność korzystać z jego usługi i do dziś reduktor działa wyśmienicie, a przejechałem ponad 40k km od naprawy. Polecam.
miczo1 - 2013-07-30, 19:22
SamNaSamZSam napisał/a: | atkin1 napisał/a: | SamNaSamZSam napisał/a: | no u mnie taki objaw skończył się diagnozą wytartego wałka pośredniego w reduktorze i jego wymianą przez naszego forumowego doktora S. Wbij na N, wrzuć 5 i wejdź pod samochód (tylko dobrze zabezpieczony) i osłuchaj dokładnie czy to reduktor czy skrzynia. |
Sam, czy chodzi o ten wałek http://4x4.net.pl/element...urai-sj413.html ? Ile kosztowały łożyska igiełkowe? |
O szczegóły pytaj Sławka - to jedna z niewielu osób, której jestem w stanie zaufać na tyle, że nawet ceny części nie sprawdzam :) ja tylko miałem przyjemność korzystać z jego usługi i do dziś reduktor działa wyśmienicie, a przejechałem ponad 40k km od naprawy. Polecam. |
Kolego znalazłem temat w którym nagrywałeś dźwięki dochodzące z reduktora, u mnie jest identyko. Powiedz mi, nie chce kupować używki tylko ten reduktor który mam porządnie zrobić, za co się najpierw zabrać i co Ty wymieniałeś żeby było oki? Aha, koleś od którego kupowałem auto dał mi fakture na wymiane łożysk kulowych i wałka pośredniego ale czy wymienił to już inna sprawa bo niby skąd k.. te dźwięki..
slavok - 2013-07-30, 20:00
skoro dał Ci fv na te elementy to może jednak to nie reduktor a skrzynia albo wały, w reduktorze SamNaSama, został wymieniony kpl. łożysk kulowych, wałek pośredni, podkładki ślizgowe środkowej choinki oraz łożyska igiełkowe po których ta choinka pracuje.
miczo1 - 2013-07-30, 20:07
Nie no, kładłem się pod autem i to jest na 100% reduktor, zresztą hałas identyczny jak u SamNaSama, 1-2 względnie cicho, 3 średnio a 4-5 porażka plus do tego jak ciągnę np na 4 biegu od niskich obrotów tak powiedzmy między 1500-2000 to jest taki chrobot z reduktora jakby miał zaraz wyskoczyć. Zresztą wał tylni od Mazura idealny, przedni i środkowy też, robiłem to w zeszłym tygodniu, brak luzów na krzyżakach. Wiesz fakture to można na wszystko dziś załatwić, ronisz remont np silnika a bierzesz na części od reduktora, wystawiającemu wszystko jedno, wiem bo mam kolege który ma zakład dosyć spory. A jest gdzieś sklep żeby mieli wszystko czy u różnych kolesi trzeba zamawiać?
Aha a to bicie na tym wałku co wchodzi do reduktora od strony tylnego wału to od czego może być, tzn jak kręce wokół osi obrotu to jest metaliczny stuk i przy wrzycaniu biegów i puszczaniu sprzęgła stuka dosyć głosno.
Sam nie wiem co robić, Mazur poleca używany reduktor za niedużą kase ale ja bym wolał zrobić i wiedzieć co mam.
zed111 - 2013-07-30, 21:00
jeśli "wyje" na 4 i 5 to też obstawiam wałek - ja tak w każdym razie miałem, został miejscowo dosłownie zeszlifowany, jutro mogę podesłać fotkę jeśli chcesz mieć pogląd
ale jeśli coś dodatkowo chrobocze - jak to opisałeś - to może łożyska igiełkowe są uszkodzone?
bez rozbierania się tak czy siak nie obejdzie, nie jest to trudne jeśli masz odpowiednie narzędzia - nie wiem jak składanie ;)
jeśli masz dużo czasu to nie kupuj drugiego reduktora, wyremontuj obecny (z dostępnością części jest różnie - ten wałek to albo do wytoczenia, albo szukanie po ASO lub za granicą). łożyska igiełkowe chyba też niełatwo. reszta jest względnie łatwo dostępna np http://suzuki-czesci.pl/pl/c/Reduktor/457
jeśli chcesz jeździć, weź ten o którym piszesz, a stary naprawiaj, będzie w rezerwie
decyzja należy do Ciebie
SamNaSamZSam - 2013-07-30, 21:19
slavok napisał/a: | w reduktorze SamNaSama, został wymieniony kpl. łożysk kulowych, wałek pośredni, podkładki ślizgowe środkowej choinki oraz łożyska igiełkowe po których ta choinka pracuje. |
Heh sam bym lepiej tego remontu nie opisał. Powiem raz jeszcze - robota Sławka mistrzowska. Moim zdaniem też warto remontować swoje chyba że zrobisz tak, że kupisz drugi z pewnego źródła nawet ciut drożej, a ten sobie wsadzisz... do garażu na zapas ;)
Nie wiem czy Sławek jeszcze się tym zajmuje, ale... ;) ;) ;) ;) ;)
miczo1 - 2013-07-31, 08:14
Nic, dam to fachmenowi niech rozbieże i zobaczy, na dworze upały, zero błota to i pojeździć za bardzo gdzie nie mam niech stoi :) Tylko mnie martwi że wydam na remont 500 a potem założą i się okaże że znowu coś chrupie :) A znowu używke kupić to też się może okazać że mu dobrze w dupe dam w terenie i po 3 wyjazdach będzie to samo..
SamNaSamZSam - 2013-07-31, 08:21
jeśli stanąłeś na rozstaju dróg i nie wiesz w którą stronę iść - skręć :) czasem wystarczy iść dostatecznie długo by gdzieś dojść, nie koniecznie od razu trzeba znać dobry kierunek.
|
|