|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Mój Samurai - kakash
kakash - 2013-08-04, 17:28 Temat postu: kakash Z racji ze mija równy rok i miesiąc od kiedy kupiłem samuraja i już jest w stanie "jezdnym", wrzuce historie, zmiany i pare zdjec. Jest to auto robione w wolnych chwilach z ojcem przy pomocy zaprzyjaznionego Pana blacharza i lakiernika, ze wsparciem tego wlasnie forum :). Z zalozenia mial to byc samochod do dojazdu na dzialke w Beskidach i przy okazji pozwiedzania tamtejszych terenow, a ze wyszlo troche lepiej niz zakladalismy to przeznaczylismy go do ogolnych zabaw w terenie. Samochod kupiony w oplakanym stanie bblacharskim, wszedzie ruda, pod nogami i w nadkolach dziury wielkosci piesci, linka tylnych hamulcow byla zerwana a pomiedzy przednie klocki a tarcze byly powciskane 1 groszowki (!!), z lozysk kapalo na ziemie, takze auto przezszlo remont generalny od podstaw trwajacy (z przyczyn finansowych) 11 miesiecy przez ktore jezdzilo zaledwie pare razy.
Samurai 1.3 1990r. na wtrysku
Lista modyfikacji:
- Resory +2" Lovells HD przod i tyl
- Amortyzatory Xshock dakar pod +2" lovellsa
- Nowe cybanty, polibusze i wieszaki +2", nowe odboje pod lift
- Dystanse 3,8 cm
- Wymienione polosie, lozyska i wszystkie plyny w nich
- Sprzeglo AISIN
- Wyciągarka "chinski noname" 8000 lbs (a przynajmniej tyle twierdzi naklejka :D) z pilotem przewodowym i bezprzewodowym, uzywana z gieldy
- Stalowe zderzaki przód i tył
- Fotele kubełkowe z opcją składania, pasy 4 punktowe recaro
- Tylna kanapa zdaje sie z jakiejs coupejki BMW odzyskana ze szrotu i obszyta przez znajomego tapicera
- Nowe tarcze, klocki i przewody hamulcowe, nowe przewody hamulca recznego, zregenerowane bebny tylne, nowe szczeki hamulcowe
- Pelna blacharka wymalowana barankiem, minią i w koncowej fazie na czarny mat
- Kierownica sportowa z nabą
- Dwa heble, jeden odcinajacy cale auto, drugi tylko wyciagarke
- Dwa zestawy felg z oponami, Persichini 225/70/15 i BFG MT 235/75/15 na wymalowanych felgach ze szrotu
- Radio LG lac5710r, glosniki Phantom TS-C 1622P x2 i Phantom TS-C 5423 x2
- Zakupiony hardtop ktory jest w trakcie remontu (niestety pognile wszystkie uszczelki, w tylnej klapie bylo polamane plexi, wiec trzeba dorobic szybe)
- Wszystkie plyny, filtry i drobnostki typu wycieraczki, korbki otwierania okien, zakretka baku
- Bzdury typu malowanie odrapanych plastikow we wnetrzu
W dalszej przyszlosci na pewno chce pokusic sie o swap silnika, blokade mostu, reduktor 4.16, klatke wewnetrzna, CB radio i to co po drodze wpadnie mi do glowy.
Auto swiezo po zakupie, zanim odkrylismy zrodla rdzy :
Ogorodkowa rozbiorka :
Pan blacharz w akcji :
Zawias :
Po warsztatach :
Dystansy :
Malowanie :
Wnetrze :
I na koniec pare aktualnych :
SamNaSamZSam - 2013-08-04, 17:36
kurcze aż się wierzyć nie chce, że taka tragiczna blaszka patrząc na pierwsze foto! Efekt końcowy zawadiacki, podoba mi się :)
kakash - 2013-08-04, 17:39
No niestety, w tym aucie byly cuda typu swiatla poupychane do zardzewialego zderzaka na papierze toaletowym zalanym klejem, te wyzej wymienione 1 groszowki, klepniete tylne resory, powybijane lozyska, przewody pod maska sparciale i poprzebijane ktore tez trzeba bylo powymieniac :f.
sokratesb - 2013-08-04, 18:07
Super świetnie. Dobra robota. a głośniki nie wysiądą, jak zostaną zalane wodą? Pytam, bo nie wiem jak głośniki wilgoć znoszą. Jedynie zderzak trzeba było kupić od Krzykka, bo ten jest taki ooogrooomny, że mi się nie podoba i moim zdanie nie pasuje.
kakash - 2013-08-04, 18:10
Wiesz co, sa zgrzane folią od tylu i tona tasm izolacyjnych, o same glosniki sie nie martwie, natomiast gorzej z radiem, ale to wyjdzie w praniu (doslownie) haha
Kamilson - 2013-08-04, 18:54
Super robota ! :) powiedz mi co to za kierownica .. bo mi sie podoba
Junior - 2013-08-04, 23:21
Pięknie :D mam nadzieje że jak skończę swojego to sie kiedyś gdzieś spotkamy bo nie mamy daleko do siebie ;)
DUCHU77 - 2013-08-04, 23:24
heh fana furka i kupa dobrej roboty za tobą :)
onestone - 2013-08-05, 16:27
no kocur:)
kakash - 2013-11-10, 16:55
Troche zmian w aucie przez ostatni miesiac :D
- Wspawana rura na pasy z samuraja long, posluzy jako mocowanie pasow dla pasazerow, mocowanie pasow przednich i od razu czesc klatki ktora w odleglej przyszlosci planuje
- Swiatla do jazdy dziennej (zamiast halogenow ktore tam byly)
- Wymieniony uszczelniacz na wal mostu tylnego
- Wymienione przeguby
- Zalozone CB radio M-tech legend ii z antena sirio 150 cm
- Nakretki majace centrowac felge (polokragle z mala tuleja)
- Szyby w hardtopie i mocowania hardtopu
- Progi boczne (co ciekawe, na szrocie wyszly mnie kolo 30 zl)
SamNaSamZSam - 2013-11-10, 17:06
fajną masz tapicerkę kanapy i foteli!
kakash - 2013-11-10, 17:14
Fotele takie byly od nowosci, a ze po sasiedzku mieszkam z tapicerem to wyczarowal taki pseudo-carbon na tylna kanape tez :)
Starscream - 2013-11-10, 21:09
ciekawe jak bedą ci sie sprawowały te amortyzatory od gości z B_B. Ja jak kupiłem auto to miało z tyłu resory +2 ich "majstersztyku" maiły rok jeszcze koloru nie straciły i naklejek. A główna laga poszła i to bez wielkiego wyczynu. Założyłem od mazura zwykłą i gra już 3 sezon.
Tak że ja bym od nich nic nie kupił.
kakash - 2013-11-10, 21:54
Bylem u nich pare razy bo mam po drodze, kupowalem tam reszte zawieszenia i Panowie byli na tyle mili ze dali znizke w ktorej mialem amortyzatory w cenie zawieszenia (gdybym np kupil u zibiego), wiec nie mam na co narzekac. Poki co troche terenu objezdzilem i nie widze jakis wad, ale jak je za szybko zajade, albo beda wadliwe to zmienie na cos innego. Jak do mazura dzwonilem to mial lifty tylko +4" z dluzszymi amortyzatorami, wiec odpuscilem.
Junior - 2013-11-10, 23:01
od czego masz przewody elastyczne z przodu bo widze że chyba nowe ?? Masz lucasy??
kakash - 2013-11-10, 23:21
Mondeo MK2
DUŻY - 2013-11-11, 20:14
Czy na pierwszym zdjęciu masz 225/70/15 na standardowych klapniętych resorach? obcierały?
235/75 wsadzałeś już po lifcie czy jeszcze przymierzałeś przed?
kakash - 2013-11-12, 15:37
225 obcieraly na seryjnym zawieszeniu, 0,5cm dystans to poprawi.
235 mierzylem juz po lifcie i z dystansami 3,8, ale na pewno bedzie haczyc i to duzo
Zawias - 2013-11-12, 16:43
Kup felgi trójkąty,obróć i będzie gucio -wtedy tylko dystans 5 mm.
yahoo33 - 2013-11-12, 18:55
Zawias napisał/a: | Kup felgi trójkąty,obróć i będzie gucio -wtedy tylko dystans 5 mm. |
Dokładnie z takim zestawem 235 maja jeszcze zapasu.
lopes1987 - 2013-12-01, 14:34
Mam pytanko. założyłem ostatnio resory lovells i jak wiadomo strona kierowcy jest wyżej niż pasażera. Ty już troche jeżdzisz na tym zawieszeniu, wyrównało Ci się już to czy dalej taka różnica??? trochę mnie to drażni.
kakash - 2013-12-01, 18:05
Wiesz co, wyrownac - wyrownalo, ale da sie to dalej zauwazyc, ja waze prawie 100 kg teraz wiec jak jade sam to to na pewno swoje robi. Przejedz go w terenie ostro ze dwa razy to generalnie uloza sie i troche siada na ziemie.
lopes1987 - 2013-12-02, 19:15
Właśnie w sobote cały dzień goniłem go po lesie. ale różnica między jedną stroną a drugą jest znaczna, fakt że mają dopiero półtora tygodnia i moja waga to 75 kg ;-)To spokojnie czekam aż sie to wmiare zrówna.
zed111 - 2013-12-02, 19:26
mnie układały się 3msc, zależy jak często jeździsz w teren
ja się po jakimś czasie przyzwyczaiłem
lopes1987 - 2013-12-02, 19:31
nie ma dnia żeby nie był w lesie lub na łące. Oczywiście bez szału ale napewno bardziej pracuje zawieszenie.
zed111 - 2013-12-02, 19:37
mnie pomogły wyjazdy na Kotlarnię, ale tam w paru miejscach dość ekstremalnie było + wyciągnąłem po piórze
myślę, że powinieneś zastosować zasadą jak z radiem w samochodzie - jak coś stuka, pogłośnij ;)
nie ma co się przejmować, staraj się nie zwracać uwagi i będziesz szczęśliwszy
zmieniałeś tylko resory czy też amory masz z lovellsa?
lopes1987 - 2013-12-02, 19:44
Amorki za miesiąc są zaplanowane w mojm budżecie!!! tak właśnie zmienia się moje nastawienie. ostro i samo się ułoży. Choć jestem cholernym pedantem i jak coś jest nie tak to szok.
zed111 - 2013-12-02, 19:47
też tak miałem i się mechanik ciągle ze mnie śmiał ;)
jak będziesz miał amorki to chętnie porównam doświadczenia bo krótko jeździłem na "seryjnych" i ciężko mi powiedzieć czy jest super czy tylko ok :)
lopes1987 - 2013-12-02, 19:50
No wizyty u mechanika podobnie wygłądały. Panie alo to chula a pan coś szuka? pan to chyba aptekarz? i takie tam
zed111 - 2013-12-02, 19:54
heh no właśnie
a z innej beczki - mocno przekręciła Ci się kierownica po podniesieniu samochodu?
lopes1987 - 2013-12-02, 20:14
Nie mierzyłem tego ale dość sporo. wyrównałem to prawie idealnie odkręcając kierownice i przekładając na wieloklinie. w planach jest wspomaganie więc na krótki okres jest ok!
zed111 - 2013-12-02, 20:23
no właśnie u mnie nawet po zmianie na wieloklinie jest sporo przekręcone
raz wjechałem przez to w drzewo...
lopes1987 - 2013-12-02, 20:38
O cholera to nie dobrze, bardzo nie dobrze. Samcio cały?
zed111 - 2013-12-02, 20:50
to był chrzest nowego zderzaka
raczej - biedne drzewko ;)
yenko - 2013-12-02, 20:52
Jak wy jeździcie ? :)
zed111 - 2013-12-02, 20:53
staramy się ostrożnie
ale nie zawsze wychodzi ;)
kakash - 2013-12-08, 21:31
Progi odmowily wspolpracy, niestety okazalo sie jednak szroty za 30 zl sa za slabe...
Wiec w najblizszym czasie czekaja mnie progi ala rockslidery, oslona reduktora i oslony dyfrow (mysle o chomikowych).
SamNaSamZSam - 2013-12-08, 21:55
ale może tak miało być właśnie? 30zł to niewiele za cały próg i niepogiętą budę ;)
na złom oddasz to jeszcze z 10zł odzyskasz :D
kakash - 2014-01-24, 12:48
SamNaSamZSam napisał/a: | ale może tak miało być właśnie? 30zł to niewiele za cały próg i niepogiętą budę ;)
na złom oddasz to jeszcze z 10zł odzyskasz :D |
Bude tez wgielo, tak czy siak, na pewno zamortyzowaly, chociaz gdyby byly z lepszych materialow to by sie tak prog nie pogial :f
Poki okres zimowy trwa to troche przy aucie poszperalem, zmiany:
- alternator 70tka z santany 1.9d
- rozrusznik rozebrany na czesci pierwsze i przesmarowany bo bendiks wydawal dzwieki jak zarzynane zwierze
- wywalilem wszystkie niepotrzebne kable w elektrce zalozone przez poprzedniego wlasciciela i zrobilem w nich porzadek
- wymieniony uszczelniacz walu na most przedni
- wymieniony uszczelniacz walu korbowego
- nowe progi z rur grubosciennych z srodkowa podporka
- nowa pompa paliwowa, przewody i filtr paliwowy
- 4 lampy dalekosiezne na dach, przyspawana do ramki szyby rure gruboscienna
- przenioslem przednia tablice rejstracyjna bo w poprzednim polozeniu juz raz wyladowala w blocie
Do zrobienia przedemna na najblizszy czas:
Snorkel, naprawic wyciagarke (sprzeglo cos czasami puszcza), klatka, wiekszy akumulator, wyczyscic nagrzewnice, naciagi, oslona mostow ala chomik
Maverick - 2014-01-24, 12:49
Wstaw większe foty, żeby było jak obejrzeć oświetlenie stadionu narodowego:)
kakash - 2014-01-24, 12:51
Maverick napisał/a: | Wstaw większe foty, żeby było jak obejrzeć oświetlenie stadionu narodowego:) |
Wyedytowalem, imgur mi jakos zle wygenerowal linki poprzednie :f
Maverick - 2014-01-24, 12:58
Zrób jeszcze foty jak to świeci w nocy.
A to na ramce szyby oślepia jak siedzisz w aucie? Odbija się od maski?
kakash - 2014-01-24, 13:00
Mam matowa maske wiec nie odbija, plus sa ustawione raczej na prosto. Najbardziej mnie ciekawi jak sie sprawdza w gorach przy dojezdzie na dzialke, bo wlasnie w tym celu zostaly zalozone. Jak bede zakladal naciagi to poprowadze z tej rurki z mocowaniami swiatel do maski, i mam nadzieje ze to je jakos dodatkowo ochroni w terenie :)
Maverick - 2014-01-24, 13:17
Kakash możesz zrobić dużo zdjęć i pokazać na nich jakie i jak są ułożone uszczelki na hardtopie?
kakash - 2014-01-24, 22:27
A spieszy Ci sie z tym? Bo w takie mrozy boje sie ze jak zdejme hardtop to ich nie podociskam potem, bo mam te uszczelki na zime zaklejone silikonem i upchniete dosc mocno ;f
Na daszku przednim mam ten ktory mialem fabrycznie, na pałąk dalem od przodu ksztalt ">O", na hardtop z przodu jest ksztalt "nO", tylna klapa tez "nO", kupowalem na metry na gieldzie to cos 150 zl dalem za nie. Jeszcze pod maske takie dziwne wrzucilem, ale to foto dam jak jasno bedzie, dzis ze zdjeciami swiatel sie nie ogarne, ale jutro jak najbardziej :D
Maverick - 2014-01-24, 23:50
Spoko, bardziej mi chodziło nawet o to, żebyś nie ściągał dachu, tylko cyknął fotky uszczelek przy narożach, przy pałąku bezpieczeństwa.
Nie śpieszy się.
kakash - 2014-07-03, 18:32
Przez ostatnie pol roku nie mialem za bardzo czasu wchodzic na forum, a i kasy na robienie auta za bardzo nie bylo, natomiast teraz prace powoli ruszyly.
Z nowosci to wreszcie zalozylem klatke ktora byla chyba jednym z najstarszych pomyslow, i dzis doslownie odebralem auto ze snorkela, czy bzdury typu lampka neonowa zeby oswietlic wnetrze, porzadki w kablach, uszczelka kuli zwrotnicy, gasnice itd.
Na dniach musze wrzucic bezpieczniki i komputer gdzies pod dach. Kupilem tez na szrocie bagaznik dachowy do malowania.
W planach troche dalszych, hamulce tarczowe na tyl, hydrauliczny reczny (juz chyba z 5 razy naciagnalem linke recznego), reduktor 1.0 i cos pomysle z dyframi, moze 5.125.
Pare zdjec
PS. Maverick, poslalem fotki uszczelek PMka, lepiej pozno niz wcale :D, sorry za opoznienie.
Maverick - 2014-07-03, 19:37
Czyli teraz siedzenia z tyłu przesłania pałąk i sa raczej nie do użycia?
kakash - 2014-07-03, 21:49
Jedno po lewej nie do uzytku, po prawej teoretycznie da sie siedziec - w praktyce mozna stracic zeby :D. Niestety wymog zeby dostac homologacje od niego na klatke. Prawda jest taka ze wywale ta tylna kanape, ale wrzucilem ja do przegladu (auto zarejstrowane na 4 osoby, wiec 4 miejsca byc musza).
|
|