Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Chłodnica z 205 w Samurai

Maverick - 2013-08-13, 18:31
Temat postu: Chłodnica z 205 w Samurai
Zamierzam u siebie wstawić chłodnice z 205.
Taką, która występowała np w 205 1.9d.
Taką ma Albert w swoim aucie i widzę, jej zastosowanie także u siebie.

Jest szeroka i niska.
Nie koliduje z przekładnią kierowniczą.
A za to, że jest szeroka, to można zostawić sobie swoje wisko, a obok dołożyć wentylator elektryczny.
Poniżej na wysokości przekładni kierowniczej jest miejsce na wyciągarkę.

Przekroje węży w Samuraiu mają 28mm. Chłodnica Peugeot'owo ma wejście i wyjście na 32mm.

Przeszukałem cały Internet 3 razy. Pomagał także Chuck Norris, ale nie znaleźliśmy redukcji gumowej/silikonowek 32/28 mm.

Ma ktoś pomysł skąd to dobrać, co zastosować?

jasiek - 2013-08-13, 19:01
Temat postu: Re: Chłodnica z 205 w Samurai
Maverick napisał/a:

Taką ma Albert w swoim aucie i widzę, jej zastosowanie także u siebie.


Skoro Albert taką ma, to pytanie jaką on redukcję zastosował. Ale skoro jeszcze się zmieści wentylator to naprawdę ciekawa jest ta chłodniaca

Maverick - 2013-08-13, 19:09

Albert ma u siebie silnik PSA 1.9d. Podejrzewam że przekrój węży chłodniczych jest właśnie na 32 mm.

Albert wiesz coś w tym temacie?

jasiek - 2013-08-13, 19:40

no tak i w tej sytuacji ma to prawo pasować... A nie myślałeś przypadkiem nad swapem ? :-D
albert - 2013-08-13, 19:41

dokladnie jak mowisz chlodnica peugot 1.9 d

jak sie dlugo jezdzi a jezdze z tym wzystkim 2 lata prawie, czlowiek widzi i patrzy na wszystko ,ale zeby cos powiedziec co i jak nie wiem
wierze wiec, ze ma 32 mm, Jutro sprawdze i zrobie fotki dla potomnych, 2 wentylatory weszly od poldka i smigaja

Maverick - 2013-08-13, 20:17

Mam SWAP u siebie:)
yenko - 2013-08-13, 20:29

A coś takiego jakoś wstawić ? http://www.google.pl/imgr...17&tx=50&ty=101
Maverick - 2013-08-13, 20:31

No blisko. To ma 35 mm / 28 mm.
Mnie jest potrzebne do szczęścia 32 mm / 28mm.

kostuch - 2013-08-13, 20:48

Wsadzisz w tokarkę i zbierzesz 1mm to będzie idealnie.
Maverick - 2013-08-13, 21:07

acha, ale jedna mała uwaga. Chłodnica 205 ma twardy króciec 32 mm fi.
Wypadałoby najpierw założyć miękki przewód i dopiero stoczoną mufkę wskazaną przez Yenko.

Dużo zgrabniej by było mieć na twardym króćcu chodnicy gumową/silionową redukcją 32/28.

Jak się nie znajdzie elastyczna redukcja, to zastosuję taką stoczoną.
Dzięki Koledzy!

jasiek - 2013-08-13, 21:25

Maverick napisał/a:
Mam SWAP u siebie:)
do trzech razy sztuka jak to mówią
Maverick - 2013-08-13, 21:29

Haha. Oby nie. Wystarczy kosztów i okresu kiedy auto stało.
yenko - 2013-08-13, 21:49

Albo niech ci tokarz zrobi taki nypel abyś se naciągnął z jednej i z drugiej strony gumkę i zaciśniesz opaską
SamNaSamZSam - 2013-08-13, 21:51

wiem, że jak czegoś/kogoś nie ma w internecie to znaczy że nie istnieje, ale... z doświadczenia wiem, że zwykła wycieczka do Castoramy i szwendanie się pomiędzy regałami potrafi być bardzo inspirujące i zaskakujące w poszukiwaniu różnych rozwiązań.

Wiem, że to nie taki wymiar jaki szukasz, ale może coś z działu z armaturą że tak powiem porcelanową byś dopasował: http://www.bricoman.pl/pl...32-z-uszczelka- ?

A może do tego króćca z chłodnicy idzie dospawać taki jakie Cię interesuje? Albo może ten króciec z chłodnicy da się nagwintować i nakręcić na to taką złączkę schodkowo redukcyjną jak się na krany nakręca żeby węża ogrodowego nałożyć? (chodzi o koncepcję a nie koniecznie te elementy).

Albo iść w drugą stronę tylko teraz mogę robić sceny i gadać głupoty - poprowadź sobie z tego króćca z chłodnicy przewód większy 32 a na króćce mniejsze 28 naciągnij sobie najpierw fragment węża 28 ze ścianką x później kawałek np. 30 ze ścianką x i na koniec ten 32 wejdzie i to obejmą i... zasmażka... i jeszcze polać keczupem ;)

to tak moja burza mózgów (jak każdy mężczyzna (pomijając Anię Grodzką) mam dwie głowy) - nie koniecznie mądra :D

yenko - 2013-08-13, 21:53

Lepiej niech się przejdzie po sklepie typowo z elementami hydraulicznymi i tam coś poszuka
Maverick - 2013-08-13, 22:01

Po castoramie i Leray się szwędałem. Czekałem też na zmiany pracowników, co by się upewnić, że mnie nie odprawiają z kwitkiem mówiąć "nie ma".
Niestety jest to nietypowa redukcja jak widzę.
Ale tokarz mi się sposobał. Oby było z czego zebrać ten milimter.

SamNaSamZSam - 2013-08-13, 22:04

a czemu nie chcesz poprowadzić grubszego przewodu? I zacisnąć go na tym cieńszym króćcu? Nie da się tak zupełnie?
Maverick - 2013-08-13, 22:15

bo elastyczny na elastycznym się nie trzyma (chyba że miałeś na myśli coś innego, czego nie załapałem).

Powinno sie łączyć miękkie, twarde, miękkie, twarde, itd.

SamNaSamZSam - 2013-08-13, 22:34

zgoda, wszak wiadomo że miękkim za wiele się nie zdziała. Zakładam jednak że ten wąż go teraz masz w rozmiarze 28mm na jednym końcu naciągnięty jest na twardy króciec chłodnicy i na drugim końcu naciągnięty jest na twardy króciec czegoś tam (nie znam się - silnika?) no i stąd moja teoria żeby ten drugi twardy króciec (na silniku?) pogrubić naciągając nań kawałek węża 28 i pogrubiasz o grubość ścianki i na to te 32 i sciągnąć obejmą na twardym króćcu.
Maverick - 2013-08-13, 22:45

Opcja Yenko Nypel + Kostuch toczenie = powinien być sukces.

Sam, nie chcę zmieniać przewodów wodnych.
Chcę wpiąć w nie inna chłodnicę.

[ Dodano: 2013-08-14, 19:37 ]
Albert, sprawdziłeś średnice króćcy chłodnicy?

kuba84 - 2013-11-13, 21:32

Maverick rozumiem,że będziesz szukał takiej chłodnicy z korkiem wlewowym a zbiorniczek wyrównawczy zostawiasz stary?

Pytam bo są dwa modela chłodnic :roll:

http://allegro.pl/chlodni...3640057329.html

http://allegro.pl/chlodni...3640057410.html

Didymos - 2013-11-13, 22:38

Bajer, nie wiedziałem, że są takie w wersji z korkiem, to ciekawsza opcja.
PS Maver ma tą bez korka 8-)

Maror - 2013-11-14, 00:06

Ten korek to całkiem drogi bajer, 75 złotych ponad :mrgreen:
kuba84 - 2013-11-14, 10:51

bez korka to chyba lekki problem z zalaniem płynu i odpowietrzeniem układu, a ta jak masz tą z korkiem to i stary zbiorniczek może zostać

Poprawcie mnie jeśli się mylę ;-)

Maverick - 2013-11-14, 11:43

Wiesz co, ja to mam zamiat obejść zbiorniczkiem wyrównawczym z korkiem ciśnieniowym, aby odpowietrzenie chłodnicy wchodziło w zbiorniczek, a wyjście ze zbiorniczka wyrónawczego wepnę w powrót na trójniku.

205 chłodnica z korkiem. Na pewno fajnie, ze da się to zalać, ale nie jest tak przypadkiem, że jak sie wytwarza ciśnienie w układzie, to korek powinien sie trochę unieść i zrobić wyjście do zbiorniczka wyrównaczego, tak jak to jest w przypadku seryjnego układu w Samuraiu?

W tych linkach co podesłałeś, to wygląda tak, że korek i opowietrzenie chłodnicy jest na dwóch skrajnych punktach, stąd nie wiem czy to się może sprawdzać.

Jak chrzanie głupoty, to mnie poprawcie.

kuba84 - 2013-11-14, 11:54

Kurcze chyba masz rację

Też w niedalekiej przyszłości będę musiał zmienić chłodnicę bo stara powoli zaczyna niedomagać,a chciałem zostać przy oryginalnym zbiorniczku bo zaczyna się już ciasno robić pod maską :-P

Maverick - 2013-11-14, 12:09

Chyba zastosowanie zbiorniczka wyrównawczego z korkiem ciśnieniowym, musi mieć zastosowanie w przypadku chłodnicy z 205.

Inne pytanie naprowadzające jest takie, jak jest rozwiązany układ pod maską w Peugeocie 205, który ma chłodnicę na korek?
Wtedy dobrze byłoby zrobić w Samuraiu w ten sam sposób (to powinno działać).

kuba84 - 2013-11-14, 12:20

Tyko weź tu znajdź taką 205 i w dodatku nie rozebraną :-P
tytus - 2013-11-15, 14:55

Maveric kup rurkę i idź do sklepu gdzie zarabiają końcówki/sprzedają węże do maszyn i obciśnij drugą końcówkę na 28 i po problemie. Mi gość za darmo zrobił w sklepie ;-)
Maverick - 2013-11-15, 15:06

Tytus, nie rozumiem:) Jaką rurkę, jak zarobić itd. WTF?
SamNaSamZSam - 2013-11-15, 15:09

Maverick napisał/a:
Tytus, nie rozumiem:) Jaką rurkę, jak zarobić itd. WTF?


pewnie chodzi o podłączenie rurki spustowej do tego alternatora typu pirania :P żeby te gigaampery odprowadzić do gruntu :P

Maverick - 2013-11-15, 15:11

ale żeby zaciskać piranie? To grzech.
airgaston - 2013-11-16, 07:19

tytus napisał/a:
Maveric kup rurkę i idź do sklepu gdzie zarabiają końcówki/sprzedają węże do maszyn i obciśnij drugą końcówkę na 28 i po problemie. Mi gość za darmo zrobił w sklepie ;-)


Doprowadzi Ci rurkę z niewłaściwego wymiaru na idealny. Juz dawno robią takie cuda :shock:

Maverick - 2013-11-16, 15:38

w jakich punktach coś takiego robią, jak one się fachowo nazywają?
ale jak to tak po prostu, robią i pasuję:) Przecież takie rzeczy tylko w erze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group