Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - P³yn ch³odniczy wycieka spod korka

arekbusko - 2013-08-16, 09:45
Temat postu: P³yn ch³odniczy wycieka spod korka
przedwczoraj po lekkim upalaniu zobaczy³em ¿e pod samochód leje siê p³yn ch³odniczy wycieka³ spod korka zrobi³o siê w ch³odnicy takie ci¶nienie ¿e a¿ z jednej strony blaszka (gwint) trzymaj±cy korek siê wykrzywi³. Wczoraj nie mog³em siê powstrzymaæ ¿eby znów wyjechaæ w drodze na stacjê zaobserwowa³em ¿e silnik ³apie wysok± temperaturê wiêc stan±³em na poboczu zgasi³em auto i podnoszê maskê a tam ca³y silnik mokry od p³ynu znowu la³o siê spod korka na wentylator. Na stacji kupi³em wodê destylowan± 10 litrów i ruszy³em z kumplem w teren :) wjechali¶my w taki rów ¿e nie mog³em wyjechaæ i woda znów zaczê³a ciekn±æ spod korka dobrze ¿e jecha³ jaki¶ ziomek uazem to mnie wyci±gn±³ pó¼niej wla³em wodê i dojecha³em spokojnie do domu zagl±dam pod maskê a tam ju¿ sucho. Czego to wina ¿e ten p³yn leje siê spod tego korka bo z tego co czyta³em mog± byæ 3 przyczyny nieszczelny zbiorniczek wyrównawczy ( mam ma³± dziurkê u samej góry przy wlewie, korek s³abo trzyma ( te¿ mo¿liwe bo podgiê³o blaszki ), wydmuchana uszczelka pod g³owic± ( mam nadziej± ¿e to nie to ) co o tym s±dzicie ?
manias79 - 2013-08-16, 10:12

Odpal silnik, zagrzej do temperatury pracy, sprawd¼ na postoju, czy Ci dalej ucieka. Trudno wnioskowaæ, jaki powód takiego wodotrysku... A jak masz ¶ladowe ilo¶ci oleju w zbiorniczku wyrównawczym, a dodatkowo majonez na korku wlewu oleju, to wtedy znak, ¿e uszczelka g³owicy posz³a.
arekbusko - 2013-08-16, 10:16

ok zaraz odpalam i sprawdzê
SamNaSamZSam - 2013-08-16, 10:43

a kiedy bêdziesz wymienia³ olej? Jak jako¶ niebawem to z³ap w bañkê i zobacz ile tego spu¶cisz i co spu¶cisz. Jak wiêcej ni¿ fabryka przewidzia³a i do oleju nie podobne to siê mo¿esz zacz±æ przejmowaæ ;)

Ja tylko nie rozumiem tego "ci¶nienia" co Ci wykrzywi³o blaszkê? Tym bym siê bardziej przejmowa³ bo jakby Ci normalnie gdzie¶ p³yn spiernicza³ to by Ci spiernicza³ zwyczajnie, a tutaj skoro mówisz ¿e taaaakie ci¶nienie by³o to raczej co¶ z uk³adem ch³odzenia nie bardzo.

slavok - 2013-08-16, 10:51

korek jest zbudowany tak, ¿e ma trzymaæ odpowiednie ci¶nienie, mo¿e po prostu masz korek popsuty.
Korek ma trzymaæ ci¶nienie 0.88bar.
ew. masz przedmuchy czyli np. wypalon± UPG.
Jest jeszcze jedna ewentualno¶æ, jaki¶ osio³ co mia³ fure przed tob± wla³ do zbiorniczka wyrównawczego p³yn do sprysków... spotka³em siê z takim przypadkiem.

arekbusko - 2013-08-16, 11:26

p³yn ch³odniczy wymienia³em na nowy po kupnie teraz dola³em wody destylowanej podgi±³em spowrotem t± podgiêt± blaszkê gwintu i próbowa³em auto rozgrzaæ przed chwil± jednak ³apie gdzie¶ 80 stopni i nie chce wiêcej jakby siê naprawi³o samo :/ nie wiem o co chodzi pewnie pojadê w niedzielê na porz±dne upalanie i wrócê na lince :/

[ Dodano: 2013-08-16, 11:32 ]
olej akurat chyba jutro bêdê wymienia³

moziembl - 2013-08-16, 13:16

Jak ³apie 80 stopni to dobrze dzia³a letni termostat i wisko. jak siê za³o¿y nie oryginalny korek i nie zakrêci do koñca to potrafi zaczepiaæ sie o klapê i mo¿e dlatego Ci siê ten gwincik podgi±³ do góry.
hohler - 2013-08-16, 18:43

kup nowy korek 0.9 bar( ok 25 z³otych) i sprawd¼ czy wlew do ch³odnicy jest idealnie p³aski, jak by to by³a uszczelka pod g³owi± to by p³yn wywala³o przez zbiornik wyrównawczy
Starscream - 2013-08-16, 21:16

masz uszkodzony korek ch³odnicy i zamiast puszczaæ nadmiar p³ynu do zbiorniczka lub pobieraæ z niego robi ci ci¶nienie i prostuje blaszki - kup nowy korek i po k³opocie :-D Upalsz to temperatura bardzo ro¶nie i cisnienie razem z ni± nie ma sie gdzie podziaæ to wywala korkiem
arekbusko - 2013-08-17, 13:55

olej wymieniony wg mechanika wszystko jest ok spu¶cili¶my ok 3,7 litra brak ¶ladów p³ynu w oleju zobaczê co bêdzie siê dzia³o po upalaniu zaraz jadê do lasu to siê zobaczy w razie czego kupi³em 20 litrów wody destylowanej :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group