|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Termostat dylematy
Starscream - 2013-08-20, 18:02 Temat postu: Termostat dylematy Panowie mam taki problem
Padł mi termostat miałem z golfa i było ok ale był przerabiany. Kupiłem do samiego i nie trzyma mi temperatury dochodzi do 82 otwiera i potem trzyma biedne 80. Przy temp otoczenia 25-30. Co będzie jak będzie +3?? Dla LPG jest to problem bo mi wzrasta spalanie. Kupie inny nie mam pewności że będzie lepiej. Kupić zimowy z otwarciem 88?? co bedzie w terenie na podjazdach przy +30?? Proszę o opinie doświadczonych w podobnym temacie -może ktoś jeździ na zimowym w lecie?
rybagosc - 2013-08-20, 19:00
dziwna sprawa ja mam fabryczny termostat i przy sprawnym układzie w zimę grzeje aligancko a w lato nie przegrzewa nawet gdy jest gorąco a auto dostaje po garach na 31 kach w błocie to kreska stoi jak wryta
Qwai - 2013-08-20, 20:22
Termostat reaguje na temperaturę płynu chłodzącego. Czy w zimie czy w lecie 82' to 82
Kupisz na 88 to będzie otwierał się przy 88 tylko trochę nie rozumiem w czym problem
Starscream - 2013-08-20, 20:43
no problem w tym że na termostacie 82 nie łapie nawet 80. A pytanie moje jest czy na 88 mozna w lecie jeździć
Qwai - 2013-08-21, 09:33
Jeżeli kupiłeś termostat na 82' to przy tej temperaturze otwiera on "duży obwód" czyli płyn leci przez chłodnicę i się schładza. Jak się schłodzi to termostat się zamyka (pewnie przy ok 75 bo nie wiem jaką ma histerezę) i znowu płyn nagrzewa się do 82 i tak w kółko, nieważne czy w lato czy w zimę.
Większość termostatów do silników benzynowych jest właśnie na 82' i nie wiem dlaczego w Twoim samuraiu akurat to za mało ??
Czy masz gaz czy nie temperatura płynu w obiegu będzie taka sama. Jedynie może być inny czas nagrzania płynu do tych 82' bo płynem schładzasz reduktor ale za to temperatura spalania gazu jest wyższa więc bez znaczenia.
Możesz wsadzić termostat na 88' i też będzie działać (większa szansa przegrzania silnika) ale plusów takiej zmiany ja nie dostrzegam
kostuch - 2013-08-21, 09:49
Ja w takich przypadkach zaglądam do manuala
Rozdział "cooling system".
Starscream - 2013-08-21, 19:10
jak mam te bidne 80 to pali więcej obroty wolne są za niskie. Temu muszę wydoić większą temp.
A reduktora nie schładzasz tylko podgrzewasz- to tak na marginesie. Temu nowsze inst. mają przechodzić po nagrzaniu silnika.
|
|