Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - Maverick

Maverick - 2013-08-23, 10:20
Temat postu: Maverick
Tylko muszę odnaleźć foty i je zgrać.
yenko - 2013-08-23, 10:32

ee a chciałem se pooglądać a tu nima nic :)
Maverick - 2013-08-23, 10:43

:D będzie będzie :D
Będzie Pan zadowolony!

Zaraz po zakupie, był właściwie taki. Nie miał pancernego zderzaka, progów i Simexów.
[ Dodano: 2013-08-23, 10:47 ]


Następnie miejsce w skrzynce wypełniła wyciągarka.
Puszkę przekaźników od razu wstawiłem pod maskę.




To był pierwszy wypad z kumplami z forum, gdzie chrzest przeszła wyciągarka. Wyciągnęła całą naszą trójkę aut.
Tak się poznałem z Zajxtem i Robem i później z Didymosem.



Później z tego co pamiętam, to przyszedł czas na "trójkąty". Dalej na nich zostały oponki 195/80/15 (tak zwane felgi kółka, mam dalej na sprzedaż :) chętni na priva.




I któryś z kolei wypad z kumplami. Był też z nami Jeep, ale krótko. Zamoczył "nogawki", zaczął się krztusić i po blisko 1,5h reanimacji odpalił i wrócił do domu. Jak poległ na kałuży, to nie było sensu go zabierać ze sobą dalej.




Następnie przyszedł czas na zakup Poloneza Diesel na przeszczep. Kupiony na szybko zaraz po tym jak pokazał się na aukcji. Pamiętam to była środa rano. Szybka konsultacja z Zajxtem. Następnie telefon do kolegów z Krakowa, żeby pojechali i się przejechali nim i następnie zakupili. Już o 18 tego samego dnia, wyjeżdżałem z Warszawy, pociągiem Intercity do Krk, po wymażonego Poloneza:). Pociąg był w chu... drogi i miał kosmiczne opóźnienie.
Wyjazd z KRK był równo o północy. Do domu zajechałem dyliżansem 4 rano. Zatankowany do pełna. W trasie zszedł poniżej 5,5l/100km. Po Warszawie nie wziął więcej jak 6l/100km i dwie panny:) oraz niezliczone "szejki z maka", gdyż żaden szejk nie smakował tak dobrze i już pewnie nigdy nie zaskamuje jak te, które kupowałem na McDrive z Poloneza:)


Mój Bandzior, to ten po prawej:)


A tak "szedł" w trasie:)


I przyszedł czas na SPOA. Według mnie robi to rewelacyjną robotę. Z tego jestem mega zadowolony, chociaż nie ukrywam że wolałbym sprężynę:D Niemniej jednak od serii dużo, dużo, dużo lepiej.
Do tego opony 235/75/15.












Następnie już był czas SWAPu silnika. Najpierw wyciągnięcie





Poźniej wsadzenie i pierwsze odpalenie silnika:)




Nowy dolot. Czeka mnie jeszcze snorkel. Chwilowo się nie moczę.



Przy okazji SWAPa przyszedł czas na tarcze z tyłu. Kupując gotowe tarcze kotwiczne, montaż nawet jak dla mnie jest bajecznie prosty. Chyba jedna z prostszych rzeczy w Samuraiu, to wstawić tarcze na tył (mając gotowe elementy układanki).
Zaciski przednie i tylne zostały zregenerowane. Pierwszy raz regenerowałem zaciski i auto ładnie równo hamuje. Nie ściąga na lewo czy prawo.
Przy okazji odpowietrzenia wyszedł u mnie problem z pompą hamulcową, która przepuszczała i nie było odpowiedniego ciśnienia.
Pompa hamulcowa Poloneza (Lucas) przyszedł na ratunek.
Jednocześnie zakupiłem zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych. Dobra przydatna rzecz.





Potrzebowałem też połączyć wydech Samuraia z kolektorem wydechowym Baleno. Jestem spawacz żółtodziób. Ale operacja się udała.



[/youtube]

Skończona regeneracja kuli. Zwrotnica już założona. Zostały do odpowietrzenia hamulce, bo trochę inaczej poprowadziłem przewody tylnych hamulców i wymieniłem przetarty przewód.






Death1985 - 2013-08-23, 17:18

No powiem ze fajnie wyglad Suka :mrgreen:
Maverick - 2013-08-23, 17:36

Dzięki. Właściciel jest z niej dumny i mega szczęśliwy z posiadania!
Przy okazji SPOA, blokada została zakupiona i zamontowana przez nadwornego speca - Zajxt.
Blokada jest Emilowa i nie ma z nią problemów.
Jak to złożył Zajxt, to się zastanawiałem czy ona jest zamontowana.
W aucie była i jest nadal cisza i spokój.
Brak trzasków i dźwięków zapowiadających armagedon.
W terenie szybko się okazało, że jest na właściwym miejscu i działa jak należy.

SamNaSamZSam - 2013-08-23, 21:10

Bardzo ładna historia :) to jest to jak w samochód prócz kasy wsadzane jest serce (nie mam na myśli silnika, choć o tym za chwilę). To jest prawdziwy samochód z duszą i woźnica z pasją.

A co do serca - silnika to trochę nie czaję, zanabyłeś poldolota na dawcę diesla a wsadziłeś balenową benzynę. Co się stało z poldsonem?

Didymos - 2013-08-23, 21:16

Szczęsliwie Maverick porzucił niecny plan wsadzenia tego kowadła pod maskę i zepsucia samochodu, po namowie kilku, takich tam, fanów mocnej benzyny :mrgreen:
Obrzyn Zajxta chyba też miał dobry wpływ na podjęcie właściwej decyzji, nawet stał się źródłem silnika 8-)

SamNaSamZSam - 2013-08-23, 21:23

No tak :) mam koromysło z kowadłem pod maską :D

Ale Maver Twój Czarnuszek bardzo mi się podoba. Czy te simexy 195/80 przy seryjnej zawieszce i felgach kółkach Ci coś tarły? Masz je może jeszcze na sprzedaż? :D

yenko - 2013-08-23, 23:00

Świetnie to wszystko wygląda (trochę zazdroszczę) :-D a powiedz mi czy sam robiłeś spoa?
Maverick - 2013-08-23, 23:14

SamNaSamZSam napisał/a:
Bardzo ładna historia :) to jest to jak w samochód prócz kasy wsadzane jest serce (nie mam na myśli silnika, choć o tym za chwilę). To jest prawdziwy samochód z duszą i woźnica z pasją.

A co do serca - silnika to trochę nie czaję, zanabyłeś poldolota na dawcę diesla a wsadziłeś balenową benzynę. Co się stało z poldsonem?


Tak Wyszło Sam.
Chciałem bardzo tego diesla, bo żeby pojeździć z kumplami, to mam do nich tam i z powrotem około 150 km.
Zależało mi na oszczędności.
Następnie, przeprowadzałem się pod Warszawę, a praca w Warszawie. Z początku z żoną układ był taki, że będzie jeździć osobówką, a ja Samuraiem będę dojeżdżać do pracy, nie chciałem gazu (nie dlatego że jestem przeciwnikiem) a inny silnik, aby auto było żwawsze.
Przekonywał mnie także ten silnik, jako prosty w obsłudze. Trzy kable i wodoodporność.


Jednak przejechałem się "Pokrakiem" Zajxta i... dalej się samo potoczyło. Chciałem BMW ISa itd, a w końcu jakoś tak wyszło, że jest Baleron, czego nie żałuję.



Co do opon.
Seryjne płaskie zawieszenie:), felgi jak widać kółka, bez dystansu o opona 195/80/15, o nic nie trarła. Ani o nadkole, ani o resor przy skręcie. Już sprzedane, rok temu.

[ Dodano: 2013-08-23, 23:18 ]
yenko napisał/a:
Świetnie to wszystko wygląda (trochę zazdroszczę) :-D a powiedz mi czy sam robiłeś spoa?


Sam nie robiłem tego. Dostałem gotowe pochwy.
Jednak dzisiaj, podjąłbym się samodzielnie tego. Rok temu, to był dla mnie kosmos, serio. Dzisiaj to jest temat do ogarnięcia. Rok temu, to nawet spawarki w ręku nie trzymałem:) Nie twierdzę, że dzisiaj jestem kozak - spawacz, ale myślę, że bym sobie poradził.

[ Dodano: 2013-08-23, 23:19 ]
Didymos napisał/a:
Szczęsliwie Maverick porzucił niecny plan wsadzenia tego kowadła pod maskę i zepsucia samochodu, po namowie kilku, takich tam, fanów mocnej benzyny :mrgreen:
Obrzyn Zajxta chyba też miał dobry wpływ na podjęcie właściwej decyzji, nawet stał się źródłem silnika 8-)


Serdeczne dzięki, za naprowadzenie na właściwą ścieżkę! :-)

yenko - 2013-08-24, 08:04

A jak tam twoje kuleczki, nie ciekną ? Czym je wykończyłeś po pomalowaniu podkładem ?
Maverick - 2013-08-24, 08:57

Nie ciekną na razie.
Pokryte kulki są emalią wannową.

sokratesb - 2013-08-25, 01:02

SamNaSamZSam napisał/a:
A co do serca - silnika to trochę nie czaję, zanabyłeś poldolota na dawcę diesla a wsadziłeś balenową benzynę. Co się stało z poldsonem?


Dokładnie o to samo chciałem zapytać, ale widzę, ktoś jest tak samo bystry jak ja. :D

Junior - 2013-08-25, 12:28

z tą emalią to może być dobry patent :D
slavok - 2013-08-25, 12:34

Dobra robota.
Maverick - 2013-08-25, 12:56

Wczoraj wieczorem, zabrałem się za montaż dodatkowych wskaźników i czujników.
Mam temp cieczy chłodzącej, temp oleju silnikowego i ciśnienie oleju.
Wyciąłem 3 kółka w blaszce (po obudowie od kompa) i całość się zmieści w miejscu gdzie jest miejsce na radio.
Kolega Robo z forum w podstawie miejsca na termostat, zrobił mi otwór:) przegwintował:) i wkręcił czujnik:) ale na teflon, także jest bezpiecznie, nic nie pocieknie:)
W miejsce fabrycznego czujnika ciśnienia oleju, wkręciłem trójnik i do niego: fabryczny czujnik ciśnienia oleju, czujnik temperatury i czujnik ciśnienia oleju (pod wskaźnik dodatkowy).
Dzisiaj mam zamiar dokończyć montaż na gotowo i rozprowadzić przewody.

A tak wygląda postęp prac:
Dzisiaj już tylko kable do upchnięcia.




Trójnik i czujniki.


Brakło mi "oczek" do zarobienia końcówek kabli i zalutowałem "oczka" w sposób mniej lub bardziej nieudolny.


Spięte zasilanie i masa.


A tak prawie na gotowo:



i DYSKOTEA GRA :mrgreen:

jurczi - 2013-08-26, 10:32

Ze SPOA nie ma aż tak dużo roboty. Ja robiłem sam, auto jedzie prosto, nadal nic się nie urwało, więc chyba jest dobrze. Wystarczy dobrze rozmierzyć, a w tym celu proponuję zostawić oryginalne mocowania/łoża resorów i względem nich pobrać wymiary.
Dany44 - 2013-08-26, 20:17

Kurcze Maverick w garażu masz czyściej jak u mnie w salonie :-) Ja w garażu mam Armagedon :-) z zamiłowania jestem bublarz.
Fajna robota.....

Maverick - 2013-08-26, 21:06

Jak mam bałagan to mi robota nie idzie. Tylko się wku... bo nie mogę znaleźć narzędzi, a przecież każde ma swoje miejsce.
Czasem jak kończę dłubać to mi się nie chcę już posprzątać, to następny dzień jest na porządkowanie.

Dany44 - 2013-08-26, 21:16

Ja jakoś mam odwrotnie jak mam porządek to nic nie mogę znaleźć :D
yenko - 2013-08-26, 21:24

ja jak sobie zrobię porządek, to i tak po dwóch dniach jest taki bałagan że potykam się o wszystko :) a w szczególności o kable od spawarki, światła, kątówki i takich tam różności :-D i co chwilę gubię gdzieś markera lub ołówek :-D
Maverick - 2013-08-26, 21:26

No, jak trzeba coś znaleźć a nie nie ma w miejscu gdzie powinno leżeć :-[

[ Dodano: 2013-08-27, 15:01 ]
Wskaźniki:


[ Dodano: 2013-08-28, 08:06 ]
Czy ktoś z Was posiada tabelę w postaci skanu/witryny www/kalkulatora, który by dobrał odpowiednią grubość przewodu elektrycznego pod zużycie Watów urządzeń elektrycznych w aucie oraz długości przewodów?

tytus - 2013-08-28, 21:50

dodawałem taką tabelę w dziale z elektryką, chyba się nazyw 'tabela grubości kabli' czy jakoś tak
yenko - 2013-08-28, 21:56

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=463
Maverick - 2013-08-29, 00:59

Dzięki!

[ Dodano: 2013-08-29, 10:44 ]
Parę tygodni temu wymieniałem uszczelniacz wału korbowego, bo się puszczał już.
Miałem mega problem z odkręceniem nakrętki koła pasowego.
Nie pomagały przedłużki, osoba trzymająca auto na hamulcu. Przy próbie odkręcania, auto cały czas podjeżdżało.
Przyszła próba na "strzał" z rozrusznika. Przedłużka zaparta o ramę i rozrusznik nawet nie jęknął. Dopiero ustawienie przedłużki tak, aby mogła nabrać rozpęd przy "strzale" pomogło odkręcić nakrętkę.
Reszta pracy już nie była trudna.



Jak było wszystko na wierzchu to też zmieniłem pasek rozrządu i rolkę prowadzącą.

ZigZag - 2013-08-29, 19:47

Swój chłop dokręcał drwalskim "dynamometrykiem" :) To w końcu terenówka jest :)
Maverick - 2013-08-29, 21:57

ZigZag napisał/a:
Swój chłop dokręcał drwalskim "dynamometrykiem" :) To w końcu terenówka jest :)



:mrgreen:

[ Dodano: 2013-08-30, 09:13 ]
Hm, nie wiedziałem, ale już teraz wiem.

Są dwa rodzaje linek prędkościomierza tzn mają różne zakończenia.
Jedna jest na gwint, druga jest na wtyk.

Dalej, są różne rodzaje szaf/zegarów zwał jak zwał.
Zakupiłem od wtryskowca, aby działały ładnie z silnikiem Baleno oraz żeby był impulsator pod metromierz "Kostuchowy".

Moja oryginalna szafa/zegary (jej miejsca gdzie się wpina wtyczki) w ogóle nie jest plug&play z szafą/zegarami od wtryskowca. Posiada też innewejście na linkę przykręcaną, a nie na wtyk.

Moje pytania do Was jest następującej treści.
Czy występują impulsatory na linkę wkręcaną?
Czy moja dziwna szafa/zegary zgra się po przeróbce u Ciebie Kostuchu:), tak aby działał obrotomierz?

Zdjęcia wkleję jak znajdę aparat.

I zdjęcie. U góry wtryskowiec, poniżej gaźnikowiec.

kostuch - 2013-08-30, 22:21

Maverick napisał/a:

Hm, nie wiedziałem, ale już teraz wiem.

To nie jest takie proste jak Ci się wydaje :-)
Były co najmniej dwa rodzaje zegarów gaźnikowych z obrotomierzem (nie licząc tych bez obrotomierza) - jedna na pewno kompatybilna wtyczkowo z wtryskowymi. Jedyna różnica to brak wbudowanego impulsatora i lampki checkengine.
Wiem, bo leżą mi takie na półce.

Maverick - 2013-08-30, 22:28

Dzięki Kostuch za info.
NIestety u mnie jak widać, zegary od wtryskowca nie są kompatybilne z zegarami od gaźnikowca.
Możemy psioczyć na "Santany" :)

W poniedziałek podjadę do punktu gdzieś w Wawie (było na forum) ktoś kupował impulsatory i się zaopatrze. Szkoda metromierza. Leży i się kurzy.

kostuch - 2013-08-30, 22:48

Procar.
Gdzieś na Woli mają sklep...

sokratesb - 2013-08-30, 23:58

Ja np. Mam gaźnikowca z licznikiem bez obrotka, ale z lampką "check engine", ale chyba nie podłączoną. Lampki ma pionowo, po lewej w "kole" jest prędkościomierz, a po prawej w "kole" jest temperatura i benzyna. Nawet kiedyś zrobiłem temat o tym liczniku i ludzie mówili, że nie widzieli takiego. Także temat liczników jest szeroki jak rzeka. :)
manias79 - 2013-08-31, 09:39

Maverick, tutaj masz schematy suzuki http://www.suzukiclubuk.c...php?f=11&t=2097
Może pomoże

yenko - 2013-09-01, 12:49

A który schemat jest od wtryskowca ?
jasiek - 2013-09-01, 14:02

sokratesb napisał/a:
Ja np. Mam gaźnikowca z licznikiem bez obrotka, ale z lampką "check engine", ale chyba nie podłączoną. Lampki ma pionowo, po lewej w "kole" jest prędkościomierz, a po prawej w "kole" jest temperatura i benzyna. Nawet kiedyś zrobiłem temat o tym liczniku i ludzie mówili, że nie widzieli takiego. Także temat liczników jest szeroki jak rzeka. :)
Też mam taki licznik :) Ale u mnie żarówka CHECK ENGINE się nie włącza ponieważ silnik to IGŁA :D
SamNaSamZSam - 2013-09-01, 14:15

może robię sceny właśnie albo nie wyłapałem dowcipu ale czy ten check engine nie powinien się zapalać przy zapłonie i zgasnąć jak np. kontrolka oleju? :D
jasiek - 2013-09-01, 14:49

Z tego co widziałem w innych samochodach to tak nie było, ale młody jestem mało widziałem ;-)
Didymos - 2013-09-01, 18:11

SamNaSamZSam napisał/a:
może robię sceny właśnie albo nie wyłapałem dowcipu ale czy ten check engine nie powinien się zapalać przy zapłonie i zgasnąć jak np. kontrolka oleju? :D

Dokładnie tak powinno być.
Bo skąd wiedzieć, że jeszcze działa? :mrgreen:

Maverick - 2013-09-06, 09:36

Trochę czasu zeszło mi pierdołach i rzeczach, które u mnie nie zadziałały a u Moziembla tak!
Do rzeczy. Gdzieś powyżej jest fota wkręconego trójnika w blok silnika, do którego następnie jest wkręcony: standardowy czujnik ciśnienia oleju, dodatkowy czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik temperatury oleju.
Tak zamontowane było u jednego z naszych kolegów pod maską i niestety na dziurach i w innych nietypowych miejscach, gdzie jeździmy Samuraiami, wspomnianemu koledzę trójnik się ułamał. Szczęście że ze zatarł silnika w porę się zorientował.
Ja po montażu u siebie, dostałem telefon od kumpla ze zjebką, żebym zamontował to inaczej, a mianowicie na elastycznym przewodzie trójnik z czujnikami. Jeden koniec przewodu do bloku silnika, a na drugim końcu trójnik.
Pojechałem po przewód, z gwintami podanymi od kolegi. Coś je jednak złego stało, że się zepsuło. Przy wkręcaniu przewodu w blok silnika, gwint w bloku silnika się ukręcił. A wcale nie dociągałem tego na siłę.
Robo z forum mnie poratował, ponieważ przyjechał i udało mu się wkręcić ponownie czujnik ciśnienia oleju i kazał go nie ruszać!
Obok otworu na czujnik ciśnienia w bloku silnika jest dodatkowy otwór zakręcony nakrętką. Pod ten gwint tokarz dotoczył mi przejściówkę.
Teraz jest poskładane, zobaczymy jak się będzie sprawować.
A chciałem dobrze. Tzn mieć ogląd na wskaźnikach tego co się dzieję z silnikiem.
I sobie bigosu narobiłem.




[ Dodano: 2013-09-06, 09:50 ]
Rok temu przy okazji SPOA, trzeba było dać z przodu dłuższe przewody hamulcowe. Mam od Tico. Tico moje mają przy zacisku oczko, a z drugiej strony końcówkę żeńską.
Poprzedni przewód miał końcówkę męską.
Pojechałem do jakiego Intercarsu po łącznik, ale nie mieli (a na następny dzień był wyjazd). Kupiłem najkrótszy przewód męski-męski, miał 20 cm i chociaż spełniał zadanie, to był nie potrzebny taki. Zobaczcie jaka maniana:)

Wczoraj to przerobiłem. Zaspawałem trochę fabryczny otwór i rozwierciłem pod M10. Połączyłem przewody złączkami i teraz nic się tam nie chwieje, jest tak jak powinno być.


[ Dodano: 2013-11-18, 13:31 ]
Przez weekend zrobiłem trochę przy aucie.
Są opony i felgi założone. Niestety przy tych felgach co kupiłem potrzebne jest zeszlifować od góry zacisk Lucasa, bo inaczej dochodzi do kolizji.



Mogę powiedzieć, że naprawiłem wiązkę elektryczną. Światła uruchamiane są z manetki przy kierownicy, a nie z osobnych przełączników na podoczepianych przewodach.

Wstawiłem klapę CC, chociaż jeszcze wymaga to poprawki (Zajxt, dzięki za podpowiedź)

Zadaszyłem auto hardtopem przy okazji wstawiania klapy CC.

lopes1987 - 2013-11-22, 22:07

wrzuć duże zdjęcie to co w Twoim opisie, ŁADNE
pacmano - 2013-11-22, 22:21

Felgi jakie? Fajnie wyglądają

[ Dodano: 2013-11-22, 22:23 ]
Zwykle trójkąty czy cos innego?

sokratesb - 2013-11-23, 00:25

To są jakieś Mangelsy, czy cuś.
kurian - 2013-11-23, 21:17

Cytat:

...
Są opony i felgi założone. Niestety przy tych felgach co kupiłem potrzebne jest zeszlifować od góry zacisk Lucasa, bo inaczej dochodzi do kolizji.


jakie parametry mają te felgi, szerokość i odsadzenie?

zajxt - 2013-11-23, 22:23

felgi z tego co wiem 15/8 ET(-35)
krzyszaj - 2013-11-24, 00:34

ladnie :mrgreen:

tylko jeszcze turbo ja planuje po duchu puszczy :mrgreen:

Maverick - 2013-11-24, 18:38

wymiar taki jak piszę Zajxt.
Krzyszaj, mnie się też marzy uturbienie silnika.
Od czego chcesz turbinę wrzucić?
Mnie takie soft turbo interesuję. Około 0,3 bara, max 0,5.
Planujesz na stand alone czy piggy back?
A ty masz u siebie 1.3 czy 1.6?

Dany44 - 2013-11-24, 19:03

pokaż zdjecia tylnej klapy od CC.... jak wspawałeś itp.
Ciekaw jestem ponieważ moja buda też jest w opłakanym stanie

Maverick - 2013-11-24, 19:15

Super ma zrobione u siebie wspawanie klapy Pączek (pomarańczowy Samurai).









Didymos - 2013-11-24, 19:38

Dany44 napisał/a:
pokaż zdjecia tylnej klapy od CC.... jak wspawałeś itp.
Ciekaw jestem ponieważ moja buda też jest w opłakanym stanie

Jak twoja jest w opłakanym stanie, to moja nie istnieje :mrgreen:

Dany44 - 2013-11-24, 19:39

To co mi się podoba u Pączka to to, że ma sporo cofniętą klapę do tyłu chyba tak do połowy tylnych nadkoli. Jak ktoś jest wysoki to taki zabieg jest ok. ....
Oczywiście cała reszta też u pączka mi się podoba.....
Jak ja szalałem z metrówką u siebie po kabinie to też mi wyszło aby taka klapę cofnąć mocno do tyłu.

Didymos.... racja, ale wiem, że będziesz budę reanimował :-)

Ja do dryblasów się nie zaliczam i u siebie mam cofnięty fotel max do tyłu ....a i tak cofnął bym jeszcze kilka cm do tyłu bo mi czasami jesca na nogi brakuje..... nie wiem moze mam coś pokopsane z siedzeniem i prowadnicami??

manias79 - 2013-11-24, 19:43

Didymos napisał/a:
Dany44 napisał/a:
pokaż zdjecia tylnej klapy od CC.... jak wspawałeś itp.
Ciekaw jestem ponieważ moja buda też jest w opłakanym stanie

Jak twoja jest w opłakanym stanie, to moja nie istnieje :mrgreen:


hehehehe.... oj, poczekaj porobię kiedyś fotki swojego sera

krzyszaj - 2013-11-24, 19:57

siema :mrgreen:

na razie plany ale nie ma bata ze w tym roku jeszcze turbo bedzie :-D
kumpel mnie namawia na turbo 1.9 tdi audi 110 km interkuler tez z tego samochodu plan jest tez max 0,5 bara

Hałas - 2013-11-24, 20:05

Po mojemu uturbienie ori 1.3 nie ma sensu ekonomicznego.
Pozostaje sztuka dla sztuki.
Pakowanie turbo z diesla do benzyny też nie koniecznie jest zgodne ze sztuką, szczególnie ze zmienną geometrią (a takie zdaje się były w 110konnych TDI?)
Przyczyną jest dużo wyższa temperatura spalin.
Choć widziałem kilka wydumek golfów 1.8b z turbinami 1.6TDiC i jeździło to nawet.

Do tego dokładając turbo zwiększamy osiągi w zakresie pracy turbiny kosztem reszty obrotów (odprężenie silnika)

Choć nie powiem, bo sama wizja świstu blow -offa w samuraiu dostarcza banana na ryju :mrgreen:

Maverick - 2013-11-24, 20:21

Od Cybula wyszedł taki biały Samurai/Jimny, 1.3 uturbiony, moc około 140 km.
Widzieliśmy to auto w Pułtusku i powiem Ci szczerze Hałas, że widząc jak to się napędza (silnik) to według mnie jest sens uturbić 1.3.
Pięknie wykonane.

Hałas - 2013-11-24, 20:22

Nie kojarzę projektu, ale jesteś pewien, że SAMURAIOWSKI 1.3?

EDIT: Już znalazłem, nie jest to samuraiowski :-)
http://www.cybul.eu/off-r...uki-samurai-13t

Didymos - 2013-11-24, 20:25

Dany44 napisał/a:


Didymos.... racja, ale wiem, że będziesz budę reanimował :-)


Ja natomiast mam nadzieję, że nie będę, a przynajmniej nie tą :mrgreen:
Szukam ciągle czegoś na podmiankę, ale podaż zerowa.

manias79 napisał/a:


hehehehe.... oj, poczekaj porobię kiedyś fotki swojego sera

Licytował się nie będę, ale pewnie żeby nie klatka, to buda już by mi dawno spadła z ramy :roll: mocowania gdzieś zniknęły...

Kamilson - 2013-11-24, 20:26

Jimny 1.3 to było
Maverick - 2013-11-24, 20:26

Hałas napisał/a:
Nie kojarzę projektu, ale jesteś pewien, że SAMURAIOWSKI 1.3?

EDIT: Już znalazłem, nie jest to samuraiowski :-)
http://www.cybul.eu/off-r...uki-samurai-13t



Napisałem, że 1.3. A chodzi o silnik Jimny.

czesio6969 - 2013-11-24, 20:29

Maverick dobrze pisze Cybul wsadził tam silnik od jimniego 1,3 i uturbił go lata to ładnie ale nie jest taka prosta sprawa to zrobić, gadałem znam w miare dobrze ten samochód,
Hałas - 2013-11-24, 20:29

A ja pisałem o ori 1.3 :-)
Choć i tak domyślam się sens EKONOMICZNY znikomy, niemniej jednak, jeśli się ktoś podejmie będę śledził temat i szczerze kibicował.

Maverick - 2013-11-24, 20:36

:)

W off roadzie ogólnie nie widzę sensu ekonomicznego:)

jasiek - 2013-11-24, 20:40

sądzę że samuraiowski 1.3 to gaźnik z poloneza weber, stożek i wydech dobrze zrobiony i będzie chodził że hej mam nadzieje że u mnie się uda takie coś zrobić :)
Maverick pięknie ten Twój samiec wygląda pozazdrościć :)

krzyszaj - 2013-11-24, 20:50

https://www.youtube.com/watch?v=7dmuR3mPoV4
astra 1.7 td
https://www.youtube.com/watch?v=w_wPdQrhGMw
https://www.youtube.com/watch?v=ubWiv8H0J4c

Pączek - 2013-11-24, 21:19

Panowie u mnie klapa jest przesunięta do tyłu jakieś 1/4 długości nadkola , za fotelami będę miał winde i akumulator do tego zbiorniczek spryskiwaczy i miejsce na podręczny zestaw narzędzi no i oczywiście deko miejsca na przesunięcia fotela. Na pace będzie winda tylna i zbiornik paliwa od motorówki patent sprawdzony i pokazuje stan paliwa dokładnie . Co do klapy CC to do końca nie przywiązywałem wagi do estetyki z powodu iż miałem uszkodzona ramkę przedniej szyby (parę razy dostała) i pałąk środkowy dlatego tez z jednego arkusza blachy ocynkowanej wykonałem dach i połączyłem z kalpą do tego dołożyłem boki a dodatkowo wyspawany został środek ogólnie wyszło ok aczkolwiek z przodu nad ramka szyby nie jest tak jak chciałem ale da się przeżyć poleci klatka nowa i będzie super . Wbrew pozorom zamontowanie tej klapy nie jest takie proste jak by się wydawało Robota super Maverick . Mi się podoba .
Maverick - 2013-12-04, 22:41

Hej i już chyba mamy winowajce źle działającego silnika.
Nie działa jedna z cewek zapłonowych.
Zamówię dzisiaj nową i zobaczymy.

Jestem bogatszy o:
4 wtryski, z czego jeden działa na pewno - reszty nie sprawdzałem.
chociaż odrobinę większą wiedzę, jak podejść do tematu sprawdzania niektórych elementów osprzętu silnika.

yenko - 2013-12-04, 23:16

Czyli jednak przez cewkę nie pracował na jeden cylinder tak ?
Maverick - 2013-12-04, 23:19

tak, przez cewkę.
Cewka obsługuje dwa cylindry. Wydawało by się, że jak jest uszkodzona, to nie będą pracować dobrze dwa gary. Tymczasem nie pracował poprawnie jeden z danej pary i nie ten pod cewką, a pod przewodem z fajką.

W silniku Baleno są dwie cewki i dwa przewody (fajki). Owe dwa przewody mam nowe, także wykluczam ich niepoprawną pracę.

yenko - 2013-12-04, 23:21

No to dobrze że w końcu się udało. Teraz możesz spokojnie zająć się klapą :-D
Maverick - 2013-12-04, 23:26

i podcięciem nadkoli... bo chyba 31 cali się nie zmieści i przy wykrzyżach będzie trzeć.
Trzeba będzie ciąć przy progach.

yenko - 2013-12-04, 23:30

Ja swoje nadkola wyciąłem tuż nad tym przetłoczeniem co jest pod poszerzeniem. A końcówki progów uciąłem pod kątem. Mam nadzieje że na przyszłość wystarczy tyle żeby 31" weszło :)
Pączek - 2013-12-05, 18:47

Maverick jak nową cewkę to mogę ci w IC zamówić po zniżce i w Legionowie odbierzesz.
Maverick - 2013-12-05, 18:50

to będę pamiętać na przyszłość. Już kurier wiezie do mnie.
Pączek - 2013-12-05, 19:10

W razie co to IC Autoland i Polcar mam spore zniżki .
Maverick - 2013-12-07, 08:50

Przyczyną niedziałającego i kulejącego silnika były:
zapchany filtr paliwa
jedna z cewek zapłonowych

Po podmianie tych rzeczy, wszystko wróciło do normy.


Z rzeczy które zostały zakupione, a przydadzą się być może na przyszłość to:
czujnik położenia wały
listwa wtryskowa z wtryskami i regulatorem ciśnienia
pompa paliwa.

Nieoceniona pomoc też od Kostucha w postaci kabelka do diagnostyki, który wyeliminował kilka podejrzeń "na dzień dobry"

Dzięki!

Można działać dalej.

yenko - 2013-12-07, 08:59

No a gdzie podziękowania dla całej rzeszy kolegów którzy łączyli się z Tobą w bólu i kibicowali aby sprawa się dobrze zakończyła ?? :-D
SamNaSamZSam - 2013-12-07, 09:08

yenko napisał/a:
No a gdzie podziękowania dla całej rzeszy kolegów którzy łączyli się z Tobą w bólu i kibicowali aby sprawa się dobrze zakończyła ?? :-D


A nie dostałeś bukietu 50-ciu róż i koszyka słodkich rozmaitości z Poczty Kwiatowej? Był u mnie właśnie kurier, a na bileciku "Byłeś cudowny, zawsze można liczyć na Twoje męskie, umięśnione ramię" więc od razu wiedziałem, że Maverowi udało się zamknąć temat :D

yenko - 2013-12-07, 13:49

No jakoś nie dostałem :-D
Pączek - 2013-12-07, 20:42

Jak na testach wypadło . Ja swoim jutro polecę testować elektrykę . Dodałem foty półki zamontowanej i przekaźników.
Maverick - 2013-12-08, 14:07

Jestem po przejażdżce testowej, trochę błotka i trochę dojazdu asfaltowego.
Odczucia:
Silnik odzyskał wigor, pracuje jak należy. Jest radość.
Opony 31 cali, a reszta napędu - stacił Samurai swój pazur, w stosunku do tego co było na 235.
Czuć natomiast przyrost siły napędowej od opon. Trudniej im zgubić trakcję. W połączeniu z reduktorem 4.16, bardzo, bardzo można jeździć dostojnie bez piłowania silnika.
Powolutku, trochę flegmatycznie, ale cały czas do przodu.

Gorbi - 2013-12-08, 14:27

Nareszcie rozkminiles problem :-D gratki... ja po pierwszej jezdzie bede myslal nad 5.125 lub 4.16...
SamNaSamZSam - 2013-12-08, 14:54

Maverick napisał/a:
W połączeniu z reduktorem 4.16, bardzo, bardzo można jeździć dostojnie bez piłowania silnika.
Powolutku, trochę flegmatycznie, ale cały czas do przodu.


Kurde to może ja u siebie mam fabryczne 4.16 bo właśnie tak jeżdżę zawsze :D:D:D:D

Maverick - 2013-12-08, 16:14

Odkąd to mam, to niezależnie od nawierzchni można tak śmigać:)
Gorbi, uważam że lepiej 4.16.

Link, do dzisiejszej wycieczki. Kilka fotek.
Był z nami fajny seryjny Samurai - biała blaszanka.

https://plus.google.com/photos/116911530532198590528/albums/5955040068284589457?authkey=CKGaxv3P0K3jrgE

yenko - 2013-12-09, 00:16

Ten zielony trochę komicznie wygląda z przodu :-D
pacmano - 2013-12-09, 08:27

Na springu ;)
Maverick - 2013-12-09, 10:28

Generlanie to bardzo dzielna maszyna.
Wcześniej w niej był silnik Baleno, który teraz pracuje u mnie. Obecny właściciel będzie wkładać inny silnik. Chwilowo pracuje tam seria 1.3.
Zawias pięknie pracuje.
Bardzo dzielne auto.

Dany44 - 2013-12-09, 12:03

Maverick napisał/a:
Link, do dzisiejszej wycieczki. Kilka fotek.
Był z nami fajny seryjny Samurai - biała blaszanka.

https://plus.google.com/photos/116911530532198590528/albums/5955040068284589457?authkey=CKGaxv3P0K3jrgE


Biała blaszanka czyżby nowy miejscowych offroaderów ??
Widzę znajomy rowek na pierwszych zdjęciach
Ciekawe cz tym razem też "wy........sicie ze trzech pastuchów" ?? :-)
Zacna nowa opona Maverick.

Maverick - 2013-12-09, 12:15

hehe. nie było żadnego pastucha na szczęście.
Seba zabrał nas w fajne miejsce. Niedaleko mnie. Jakieś 30 minut w stronę Wyszkowa.

Opony są świetne. Dobrze Dany, że kupiłeś je do siebie i natchnąłeś mnie.

Starscream - 2013-12-09, 14:02

kuźwa chciał bym żeby u mnie było tyle śniegu- ale niestety jest 50cm więcej :evil: :evil:
Maverick - 2014-01-12, 16:02

Pytałem się ostatnio Was forumowiczów czy kierownica lepsza bez odsadzenia czy z odsadzeniem.
Wziąłem taką bez odsadzenia, ale na drugi dzień podmieniłem na taką z odsadzeniem i bardzo mi to leży dobrze.




Lexx - 2014-01-12, 16:06

Fajna kiera :D jaka srednica?
Maverick - 2014-01-12, 16:14

Dzięki "kierze" mam 500 koni:)
Średnica 35 cm.

SamNaSamZSam - 2014-01-12, 19:23

a ja się przejmuję delikatnym rozdarciem fotela kierowcy i spać przez to nie mogę :D
Maverick - 2014-01-12, 20:38

Sam, nie ma rozdarcia na fotelach.
Były reanimowane 3 lata temu i dziurek nie ma.
Same dziewice:)
Anistonki ;D

yahoo33 - 2014-01-12, 22:37

Już się martwiłem że tylko ja mam taki jubel w aucie ;)

Kierka pierwsza klasa, z osadzeniem lepiej jest.

yenko - 2014-01-12, 22:44

Milusia ta kierowniczka :)
Maverick - 2014-01-12, 22:48

Jubel, a cieszę się jak dziecko:)
Pączek - 2014-01-12, 22:53

Zapowiada się moce auto, jeszcze modyfikacja zawiasu i będzie mocna zmota Mi się jednak najbardziej podobają rolki nowe kierownica pierwsza klasa widziałem ja przed założeniem .
sokratesb - 2014-01-12, 23:03

A jak z przełączaniem kierunków przy kierze z odsadzeniem?
Maverick - 2014-01-12, 23:12

@Sokrates, odsadzenie seryjnej kierownicy jest około 6,5 cm.
To nowa u mnie ma odsadzenie 9 cm.
Także jak ma się palce pianisty, to problemu nie ma:)

@Pączek, dzięki Pączek. Ja się nie mogę doczekać zobaczyć Twojego cuda. Masz jakieś nowe foty?

yenko - 2014-01-12, 23:18

uu palce pianisty to nie dla mnie kierownica w takim razie :-D
Maverick - 2014-01-16, 23:05

Już mam prawie zrobiony ciekawy gadżet do cięcia rur.
Taki jak w tym filmiku:


Info o tym, jak go wykonać znalazłem w sieci na innym forum:

O to zdjęcia tego co mam.
łożyska samonastawne, sfrezowany i nagwintowany pręt, otwornica, jakieś płaskowniki na podstawę.




yenko - 2014-01-16, 23:23

Jak kiedyś chciałem zrobić buggy to też się przymierzałem do takiego ustrojstwa :-D ale kupiłem Samuraia i ruraka już nie potrzebuje hehe
manias79 - 2014-01-17, 09:07

co do nacinarki - trzeba tylko ostrożnie operować obrotami wiertarki, bo można spalić koronkę. Na każdej koronce podane są obroty, przy jakich nacina najbardziej optymalnie.
Maverick - 2014-01-18, 20:21

Projekt sprężyna wszedł w życie:D

Dzisiaj w trójkę, tj w skłądzie Zajxt z naszego forum, Waldek kolega z pracy i ja zabraliśmy się za sprężynę w Samuraiu.
Żeby nie było niedomówień, mam dwie lewe ręcę i działałem najmniej, ale świetnie trzymam światło:D
Elementy na ramie usunięte (odboje itp) przeszlifowane i na razie przypunktowane kielichy do ramy.
Również próbnie przyłapane gniazda sprężyn na tylnym moście.
Na swoje miejsce trafiła kolumna kierownicza anglik Jimny - będzie wspomaganie do tjuningowej sportowej kierowniczki:D

Jedno zdjęcie poglądowe:


Reszta fotek w albumie, tutaj:
https://plus.google.com/photos/116911530532198590528/albums/5970223293280719249?authkey=CK6VitDAzbKvpQE

kewin - 2014-01-18, 20:36

Gdzie nabyles taka kiere tez chce taka :D
Zawias - 2014-01-18, 20:36

Od czego sprężyna na przód ?
zajxt - 2014-01-18, 21:09

na przód passat kombi b3-4,na tył focus kombi 1
Zawias - 2014-01-18, 21:18

Jak się to ma do felicji combi-chodzi o wysokość ?
Maverick - 2014-01-18, 21:27

jak ktoś poda wysokość sprężyn felicji, to zmierzę focusy i będzie prównianie.
zajxt - 2014-01-18, 21:28

wysokość passata 41cm http://allegro.pl/sprezyn...3855047709.html
czuperek - 2014-01-18, 22:02

felicia z tego co pamietam ma chyba 40.5
Didymos - 2014-01-18, 22:07

Sprężyny felicii i focusa są takie same na wysokość (przynajmniej mk2, Maver ma mk1).
Focus jest z grubszego drutu i ma ok. 10 mm większą średnicę.
Standardowe sprężyny z B3 kombi mają ~38 cm wysokości.

czuperek - 2014-01-18, 22:15

dzieki Didymos za info.

Mam alternatywe jak felicia bedzie za miekkna to wstawiam focusa tylko musze w takim razie zrobic mocowanie przy moscie wiekszej srednicy co by upchnąc jak cos focusa

jasiek - 2014-01-18, 22:28

ale kozak :)
Zawias - 2014-01-18, 22:35

Tak dopytuję,bo muszę obniżyć zmotkę żeby nie walić boków.Odciążyłem autko przy motaniu i się podniósł.Teraz stoi na sprężynach MB 190 na przodzie .A swoją drogą ktoś z młodszych i oblatanych w temacie sprężyn mógłby zrobić tabelkę z podaną grubością drutu,średnicą zwoju i wysokością .Trzeba też wyraźnie oddzielić przód-tył.
Maverick - 2014-01-18, 22:38

I jeszcze kilka fotek:



Pączek - 2014-01-19, 09:07

Wszystko ładnie a jaka twardość maja sprężyny przy ściskaniu ktoś to przeliczał coby za twardo nie było Prace widać mocno prą do przodu
Dany44 - 2014-01-19, 11:25

Maverick - po zaglądnięciu do Twojej galerii pojęcie "Wujaszek Google" nabiera nowego znaczenia :-)

Fajna robota :-)

Kamilson - 2014-01-19, 13:47

Wiedziałem , wiedziałem ,że tak będzie zaczne pierwszy skończe ostatni :-(

Fajnie , schludnie , tak jak ma być ;)

Maverick - 2014-01-19, 16:44

Staram się wszystkie prace dokumentować.
Ot taki pamiętnik romantycznej nastolatki:)

Dany44 - 2014-01-19, 21:41

Mav a po co rozbebeszałeś tylny most?? jakaś gruntowna naprawa tego elementu??
Robisz jedno "wspólne" mocowanie wahaczy przy ramie dla przodu i tyłu??

Maverick - 2014-01-19, 23:21

Nie rozbierałem mostu.
Mam pochwy standard i pochwy SPOA.
Szkoda mi ciąć SPOA, będą obie na sprzedaż (przód i tył).

Tak, będzie z jednego kawałka wyjście na wahacze przód i tył.

Dany44 - 2014-01-20, 11:39

A no tak zapomniałem :-)
Kibicuje Ci mocno ja u siebie w lutym będę walczył z tyłem.
Z jak grubej blachy robiłeś górne mocowania sprężyn??

Maverick - 2014-01-20, 11:51

Pytanie do Zajxta.
Mogę zmierzyć wieczorem i Ci podeślę.

Ja Tobie też kibicuje.

[ Dodano: 2014-01-26, 01:06 ]
Projekt sprężyna dzień II:

Szacunek do mocowania sierżanta nadwornego "Samurai'a", który jest mistrzem precyzji:


Reszta fotek w albumie:
https://plus.google.com/photos/116911530532198590528/albums/5972982349624509281?authkey=COXquIvL6c6uAg

Kamilson - 2014-01-26, 12:33

Ojj paaachnie tutaj wykrzyżami :D ładnie ładnie
SamNaSamZSam - 2014-01-26, 18:55

Maverick i Spółka z Nieograniczoną Odpowiedzialnością :) to że się nie znam, nie znaczy że się nie jaram z takich przedsięwzięć! :D

Powodzenia i radości z użytkowania dla Ciebie i radości z tej Twojej radości dla tych co rękę do tego przyłożą.

chomik. - 2014-01-26, 19:41

Jak fajnie mieć to już za sobą :mrgreen:

Dobra robota!!

robo - 2014-01-27, 05:59

praca wre:)sprawdzałem;)bat-man na nowym zawiasie bendzie fruwał
Pączek - 2014-01-27, 08:37

Jeszcze trochę i mój do grona zacnego dołączy .
moziembl - 2014-01-27, 08:49

Ten co klęczy to aby na pewno zwrócony twarzą do Mekki, bo wygląda jak muzułmanin na modłach, a tu niem co się modlić tu trzeba robić :) :) :)
SamNaSamZSam - 2014-01-27, 08:54

a ja mam pytanie z pogranicza techniki i filozofii :D czemu nie można wykorzystać oryginalnego mocowania resora do zamocowania wahaczy? Czy wówczas wahacze są za krótkie i dałyby zbyt małe wykrzyże czy o co z tym chodzi? Bo na moje oko to aż się prosi dospawać "tuleje" jak ucho resorowe, przełożyć polibusze i mocowanko gotowe bez ingerencji w konstrukcję ramy.
chomik. - 2014-01-27, 09:06

bo przy standardowym ustawieniu mostu będą właśnie za krótkie wahacze i most się będzie mocno skręcał przy wykrzyżu.
Ja mam u siebie wahacze przykręcane w mocowania resorów, ale most jest przesunięty 10cm w tył. Też lekko czuć zacieśnianie zakrętów przez tył przy szybszej jeździe, ale za to na trawersach działa na plus

lopes1987 - 2014-01-27, 12:07

Maver jak już wszystko skończysz co związane ze springiem to jeśli nie problem to zrób kosztorys i wrzuć w temat. Ja właśnie też złapałem chorobę zakażną ( spring ) i szukam warsztatu i może sam ze znajomych ogólnie potrzebuje najwięcej info. Pozdro

A i świetna robota!!!

pacmano - 2014-01-27, 12:37

Wkladasz sobie Maver jakas blokade na tyl?
Maror - 2014-01-27, 13:13

SamNaSamZSam napisał/a:
a ja mam pytanie z pogranicza techniki i filozofii :D czemu nie można wykorzystać oryginalnego mocowania resora do zamocowania wahaczy? Czy wówczas wahacze są za krótkie i dałyby zbyt małe wykrzyże czy o co z tym chodzi? Bo na moje oko to aż się prosi dospawać "tuleje" jak ucho resorowe, przełożyć polibusze i mocowanko gotowe bez ingerencji w konstrukcję ramy.


Sam, ja mam radiusy w mocowania resorów i wahacze są trochę krótkie, ale jest w miarę ok.

A żeby nie robić off-topu to dodam że Maverick ma chyba LR z tyłu ;-)

Maverick - 2014-01-27, 13:16

Dzięki Maror,
Tak jest LR by Emil.
lopes1987,
Spoko, mniej więcej podliczę, ale też nie wszystko.
Koszty sprężyn i amortyzatorów - około 550 - 600 zł (wszystko nowe).
A reszta blachy, płaskowników i innego żelastwa to już trudno zliczyć.

Myszon - 2014-01-27, 13:57

Na TVN Turbo powinni zrobić program coś jak Ugotowani tylko Zaspringowani :)
manias79 - 2014-01-27, 14:08

Myszon napisał/a:
Na TVN Turbo powinni zrobić program coś jak Ugotowani tylko Zaspringowani :)


Lepiej "Jerry SPRINGLER Show"

Maverick - 2014-02-09, 10:50

Auto już na kołach.
Jeszcze jedno posiedzenie do zakończenia prac pozostało.
Mocowania amorów i wspawanie panharda, którego położenie już jest ustalone.

SamNaSamZSam - 2014-02-09, 11:52

a czy już były jakieś jazdy wstępno-testowe?
lopes1987 - 2014-02-09, 13:09

Czyli kosmetyka i jazda na próby. Rewelacyjna fotka, taki mały potworek :mrgreen:

[ Dodano: 2014-02-09, 13:10 ]
Tak mnie naszą rozmową zmobilizowałeś że już części prawie wszystkie są w garażu.i Potem do roboty.

Maverick - 2014-02-09, 23:08

@SnS jazdy jeszcze nie było.
Jeszcze jest trochę do zrobienia rzeczy "przy okazji", albo też "koniecznych".

@lopes1987, super! działaj.

KRZYKKU - 2014-02-10, 01:20

No no no, wypaśna furka. Fajnie się tak działa w kilka osób co czają bazę :-) samemu gorzej ciut bo czasem nawet motywacji brakuje.
Powodzenia i koniecznie napisz jak wrażenia w porównaniu do resorów.

lopes1987 - 2014-02-10, 22:20

Maver zdradz gdzie dopadłeś tą kiere? wrzuć linka jak masz. . . :?:
Maverick - 2014-02-10, 22:45

@Krzykku, bez chłpaków (wklejam zdjęcie) to nie robota. Fajnie patrzeć na taką pracę.

@Lopes1987 kupiona w Warszawie, ale koleś też prowadzi sprzedaż wysyłkową.
http://allegro.pl/kierown...3948529976.html tu masz linka do aukcji

moziembl - 2014-02-11, 21:23

Ja u niego kupowałem wszystko do snorkela. Bardzo sympatyczny i konkretny gość.
Jak sobie dorobie wspomaganie, to też zmienię fajere

lopes1987 - 2014-02-11, 22:10

Super ta Twoja kiera, też taką chętnie bym wziął ale bez odsadzenia, a niestety takiej w ofercie nie ma. . .lipa :evil:
Maverick - 2014-02-11, 23:37

Kontakt na tego miłego sprzedawcę mam od Moziembla. Współpraca bardzo ok.

Lopes co do kiery. Odsadzenie tej co mam vs oryginał wynosi 90 mm do około 60 mm.
Zatem wcale dużo bliżej "ciała" nie znajdzie się.
Ja mam zamontowaną bez naby (uniknąłem kolejnego kosztu).
Wyciąłem ze starej kierownicy środek, ustawiłem osiowo z nową kierownicą, odwiert 6 dziurek i skręcona nowa kierownica do starej flanszy.

Czyli zbliżyłem kierownicę do siebie o jakieś 35 mm.

czuperek - 2014-02-13, 20:54

do czego sluza te mocowania wewnatrz gniazd?

czy to do liny stalowej (ogranicznik) ?

Maverick - 2014-03-02, 12:36

Hej trochę dawno fotek nie wrzucałem, ale też z różnych powodów tempo pracy ustało, co już niebawem ma się odmienić.


Skończony przedni zawias:


Sierżant.


I linki do albumów:
https://plus.google.com/photos/116911530532198590528/albums/5976186129805139169?authkey=CNuBwPK-6PrnvwE
https://plus.google.com/photos/116911530532198590528/albums/5978164943374951057?authkey=CMfQs6LUtv2rEQ
https://plus.google.com/photos/116911530532198590528/albums/5986148953631893473?authkey=COqL5uq8oeqKeA

moziembl - 2014-03-02, 19:26

Obejrzałem galerie i najbardziej podejrzane są te podskakiwania przodu samca, naprawdę to bardzo podejrzane :) :) :)
A tak serio robota super

sjbielsko - 2014-03-02, 20:31

fajny ten tył, tez mnie czeka przeróbka na sierżanta w tym tyg.. niestety radiusy nie daja rady :) mam pytanie z czego masz amorki? ile maja skoku?
Maverick - 2014-03-02, 22:41

@Moziembl - przód skacze, bo się cieszy i nie może się doczekać jazdy
@sjbielsko - amory na tył to standard używany na naszym forum "Lublin tył", jeśli chodzi o przód to są to Mercedes 609 tył. Nie pamiętam teraz skoku, ale zmierzę Ci.

Didymos - 2014-03-02, 22:48

Maver, a nie masz aby z tyłu przednich lublinów?
Tylne amory od lublina mają "tylko" 20 cm skoku, przednie ok. 25-26 cm.

Maverick - 2014-03-02, 22:54

Fuck, a może to i przednie? Muszę zmierzyć.
Gorbi - 2014-03-02, 23:01

A co to za panel ledowy? Moglbys zrobic testy noca?
paw3ł - 2014-03-03, 09:32

Maver widzę zawias ładnie wykonany :)

Jak już zakończysz mody to napisałbyś podsumowanie jakich elementów użyłeś no i ten test LED bo też będę kupował ale zastanawiam się jaki :)

chomik. - 2014-03-03, 09:51

co do paneli ledowych, polecam na diodach 10W

Jak chcemy mieć dzień przed autem to bardzo fajnie robi 6x10W spot

tutaj małe porównanie świecenia (po kolei) świateł mijania z mojej RAV4, flooda 2x10W i spota 6x10W










niestety zdjęcia nawet w połowie nie oddają rzeczywistości, bo nawet taka pojedyncza 2x10 świeci bardzo jasno, nie mówiąc już o tej listwie 6x10W


a żeby nie było, że sam offtop wrzucam, Maverick, bardzo fajna robota, czekamy na testy terenowe :-)

Maverick - 2014-03-09, 22:28

Coraz szybciej zbliża się koniec prac.
Teraz już zostało rozebrać zawias na części pierwsze i położyć podkład i lakierować.
Dzisiaj na pierwszy ogień poszedł przedni most i wahacze.


Reszta w albumie.
https://plus.google.com/photos/116911530532198590528/albums/5988900303839605265?authkey=CIickbucw6Wn7gE

Maror - 2014-03-10, 18:39

Maverick napisał/a:
Coraz szybciej zbliża się koniec prac.
Teraz już zostało rozebrać zawias na części pierwsze i położyć podkład i lakierować.
Dzisiaj na pierwszy ogień poszedł przedni most i wahacze.
Obrazek

Reszta w albumie.
https://plus.google.com/photos/116911530532198590528/albums/5988900303839605265?authkey=CIickbucw6Wn7gE


No bardzo ładnie Maverick :-) Czym malowałeś mosty? Dobrze widzę że to Hammerite?

Maverick - 2014-03-10, 20:51

Dobrze widzisz:)
moziembl - 2014-03-11, 23:04

Stare żelastwo, każde żelastwo, do porządku do prowadzi, więdz pędzel bierz, rdzy powiedz cześć Hammerita na metal i już :) :) :)
KRZYKKU - 2014-03-26, 01:27

Ja to ogólnie się nie znam na zawieszeniach ale dlaczego nie robiliście na tylnym moście mocowań wahaczy głównych spod sprężyny tylko bliżej środka mostu, rozumiem że chodzi o równoległość wahaczy względem ramy ale czy nie lepiej (stabilniej) byłoby w lekkim Kształcie litery A ? bo sierżant to wiadomo.
moziembl - 2014-03-29, 20:22

Błażej jak tam postępy w zawiasie? Mam prośbę mógłbyś mi zrobić fotografię jak podcinałeś błotnik pod przekładnie kierowniczą, w szczególności co zrobiliście z mocowaniem błotnika do ramy. Z góry dziękuje
Dany44 - 2014-03-30, 13:00

KRZYKKU napisał/a:
Ja to ogólnie się nie znam na zawieszeniach ale dlaczego nie robiliście na tylnym moście mocowań wahaczy głównych spod sprężyny tylko bliżej środka mostu, rozumiem że chodzi o równoległość wahaczy względem ramy ale czy nie lepiej (stabilniej) byłoby w lekkim Kształcie litery A ? bo sierżant to wiadomo.


Równoległość wahaczy względem ramy (co też nie jest do końca prawdą ponieważ rama ku przodowi schodzi się do wewnątrz) nie jest aż tak ważnym wymogiem, chłopaki robią w ten sposób ponieważ taki system jest sprawdzony i działa, a przede wszystkim jest łatwy do wykonania.
Dużo łatwiej wyspawać prosty wahacz i jego mocowanie niż taki ze skośnie wspawanymi tulejami.
Dobrze piszesz skośne wahacze lepiej by pracowały i byłyby stabilniejsze ale łatwo coś w nich schrzanić a wiadomo, że przy dużych prędkościach każdy milimetr odchyłki w układzie zawieszenia jest ważny.

KRZYKKU - 2014-03-30, 16:27

Acha, OK rozumiem.
Maverick - 2014-04-21, 18:03

Dzisiaj znowu nadgoniłem.
Układ hamulcowy i wystartowałem z wydechem.
Niestety, żeby minąć wahacz muszą być "esy"
Trudno mi się tak zwymiarować tak, aby wszystko się zeszło do siebie.
Muszę jutro gdzieś podskoczyć po elastyczne łączniki i przerobić mocowania puszek katalizatora i tłumika.



[ Dodano: 2014-05-07, 23:58 ]
Spring skończony:)






Mam też hydrauliczny ręczny. Na razie na tył. Działa. Zostawiam zaciśnięty na dzisiejszą noc, zobaczymy jak szczelny jest zawór.

maciek111 - 2014-05-08, 00:17

z tyłu tarcze?
Maverick - 2014-05-08, 00:24

Tak, tarcze z zaciskami Aisin.
maciek111 - 2014-05-08, 00:31

z czego to masz? myślałem nad tym tylko troche to kosztuje.... bo bębny mnie już do kur... doprowadzają
Maverick - 2014-05-08, 07:45

maciek111, tarcze kotwiczne kupione na allegro. Tarcze hamulcowe to tarcze przednie Samurai. Zaciski z jarzmami też Samurai, obojętnie czy Lucas czy Aisin.
Zawór kulowy hydrauliczny.

SamNaSamZSam - 2014-05-08, 08:32

Tylko Maćku jeden niuans - jeśli "ręczny" czyli zawór kulowy jest na tym samym obwodzie co hamulec roboczy to diagnosta ma pełne prawo odmówić pieczątki. Możesz również rozpatrzyć zaciski bodaj od Forda Scorpio, one mają ręczny normalnie na lince. Jest chyba tutorial Moziembla z montażu takich zacisków.

Sorry Maver, że się wciąłem ale mi się przypomniało że Maciek pisał o kłopotach z przeglądem po zerwaniu linki właśnie.

Maverick - 2014-05-08, 09:14

A tak, to prawda co piszesz Sam. Ciężej z pieczątką:)
pacmano - 2014-05-08, 09:41

Od tych wykrzyzy az przednia tablica rejestracyjna sie przestawila!

Co do recznego, tez mam takie rozwiazanie i polecam. Proste a skuteczne w terenie.

Maverick - 2014-05-08, 09:49

Pacmano a skąd brałeś przejściówkę z zaworu calową na metryczny gwint pod złączkę hamulcową?
maciek111 - 2014-05-08, 10:27

no właśnie obawiam się że by nie przeszedł badania...
pacmano - 2014-05-08, 20:55

U mnie to juz bylo w zlomku ktorego kupowalem ;)

Ofc przeglad przeszedl.

kurian - 2014-05-12, 21:53

przez zdjęcie na stacji z relacji zlotowej utwierdziłem się w wyborze kierunku rozwoju mojego samuraia.
Maverick - 2014-05-13, 12:00

kurian to trzymam kciuki za metamorfozę. Chwal się fotkami.
kurian - 2014-05-13, 16:54

zanim będą fotki to troszku minie, na razie muszę wrócić z kontraktu a dopiero co wyjechałem.
Jest wyznaczony cel, teraz trzeba przejść do realizacji.

Starscream - 2014-05-13, 22:46

ja rozważałem ręczny ale oryginalna wajcha z aledrogo z pompą ta do driftu. Jednak przegląd mnie zniechęcił bo robię legalnie.
paw3ł - 2014-05-14, 10:23

To gdzie Wy mieszkacie? W UK, że martwicie się o przeglądy ?
Maverick - 2014-06-20, 01:57

Chwilowo w miejsce starej chłodnicy i niesprawnej wiskozy:



Chłodnica Peugeot 205 + dwa elektryki.

manias79 - 2014-06-20, 07:53

a ja myślałem, że wstawisz wiatrak z pralki ;)
rumun - 2014-06-20, 08:03

to na pake nie wywaliłeś odrazu tej chłodnicy ?
Maverick - 2014-06-20, 09:22

Chwilowy brak wiskozy, a na dworze ciepło.

Dopóki nie będzie klatki, to chłodnica na razie na przodzie.

@manias79: żarty i żarciki,żarty i żarciki, żarty i żarciki :D:D

[ Dodano: 2014-06-29, 12:32 ]
TO zaczęło się wspawywanie klapy CC.
Brak doświadczenia w spawaniu.
Brak doświadczenia w spawaniu cienkich blach.

Ale jakoś idzie do przodu:)














Etap wspawania dachu:
















Projekt "klatka" wystartował:
Wczoraj Zajxt z Waldkiem wygięli mi pałąk.
Jak zwykle dużo śmiechu przy pracy.
Jutro kończę resztę.




Uh Lala - 2014-07-18, 09:56

Jak w każdym warsztacie na ścianie odpowiednia Muza :D
Maverick - 2014-07-18, 10:23

Bez "Muzy: robota nie chce iść :-)
Dany44 - 2014-07-18, 14:18

Widze Mav, ze robota idzie do przodu :-)
moziembl - 2014-07-18, 16:47

"Tylko ciągle siedzisz w tym garażu, Tylko ciągle ten Samurai, a Ja ty w ogóle za mną nie rozmawiasz. Ile ty już pieniędzy w niego włożyłeś. ....."żona
Maverick - 2014-07-19, 01:46

Zebrałem sie i jest do przodu Dany.
Moziembl ja sie pytam kiedy zrobisz obrzyna? Zapraszam do siebie to się nagadamy.


Klatki Ciąg dalszy:









rumun - 2014-07-20, 22:31

o rzesz ty ;) tydzień mnie nie było do nikogo nie dzwoniłem a tu patrze że klatka już zrobiona :) no ładnie ładnie :)
bart9018 - 2014-07-20, 23:08

w koncu widze ze ruszyles z robota :mrgreen: :mrgreen:
najwyzszy czas :mrgreen:
tylko wiesz ta klatka to dwa konie mniej ;-) ;-)

Maverick - 2014-07-21, 00:49

Rumun, jak Ty wypoczywasz, to ja idę do przodu z tematem :)
Bart, zmobilizowałeś mnie po maksie jak byliśmy pośmigać w Kręgach.

Już koniec prac.
Jutro ewentualnie coś domaluje, jak się okaże że są prześwity

Zmieniłem górną belkę nad szybą.











rumun - 2014-07-21, 07:48

to Ci powiem że sie uwinełeś szybko z tą klateczką :) po dusznie musimy sie za mojego z Sebalem brać :)
kobzi - 2014-09-24, 13:44

Maverick natchnąłeś mnie :mrgreen:
postanowiłem zrobić zawias jak u Ciebie.

Jako że jestem "lajkonikiem" w tych sprawach ale mechanicznie sobie poradzę to poproszę o pomoc.
Teraz skompletuję części i będę działał.

Jakbyś mógł napisać jakie są to wahacze, i sworzeń do tylnego "customowego" wahacza?
- sprężyny na przód: passat kombi b3-4,na tył focus kombi 1
- amortyzatory tył: Lublin "tył" / "przód" ??, przód: Mercedes 609 "tył";

Czy coś jeszcze z części "gotowych"?

Pozdrawiam
Paweł

Dany44 - 2014-09-24, 23:00

Hej Kobzi - Mavericka coś ostatnio nie ma na forum, aż musze do niego zadzwonić i spytać sie czy wszystko ok.
Jeśli chodzi o Twoje pytania to Maverick ma regulowane wahacze robione z drążków kierowniczych z samochodów ciężarowych. Nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym sworzniem wahacza?? jeżeli chodzi o wahacze wzdłużne to są zastosowane zwykłe śruby utwardzane ..... ale wydaje mi się, że chodzi Ci o wahacz centralny czyli popularnego "sierżanta" i jego centralne mocowanie do mostu. Maverick ma do tego zastosowaną końcówkę drążka kierowniczego z kawałkiem wąsa od ciężarówki.

Pozwoliłem sobie odpowiedzieć na Twoje pytanie w imieniu Mavericka ponieważ mam tylny zawias zrobiony w taki sam sposób z takich samych elemntów podobnie jaki kilku chłopaków w okolicy :-)

rumun - 2014-09-25, 07:54

z tego co wiem jak dzwoniłem do mavericka to jest pochłonięty pracą nad nowym "pojazdem" :-) i podobno każde wolne chwile na nim spędza :-)
ale za nic nie chciał powiedzieć co tworzy :-) i dlatego pewnie sie tutaj nie udziela :-)

kobzi - 2014-09-25, 08:35

Dany44 - no właśnie chodzi mi o to jaki zastosował sworzeń w sierżancie do mocowania w moście.
Czyli wahacze są "ciężarówkowe" z tyłu - pytanie czego szukać (jaka długość?)
a przód jeśli dobrze rozumiem to discovery? czy są jakieś ich rodzaje? alu/stal? mocowanie do ramy na szpilke czy na tuleje?
dzięki za pomoc :)

pozdr

SamNaSamZSam - 2014-09-25, 09:27

rumun napisał/a:
z tego co wiem jak dzwoniłem do mavericka to jest pochłonięty pracą nad nowym "pojazdem" :-)

...pewnie kupił civica :D

rumun - 2014-09-25, 10:43

SamNaSamZSam napisał/a:
rumun napisał/a:
z tego co wiem jak dzwoniłem do mavericka to jest pochłonięty pracą nad nowym "pojazdem" :-)

...pewnie kupił civica :D


tego własnie nie mogłem ustalić chociaż troche go męczyłem żeby mi powiedział ale nie dałem rady z niego tego wydusić :-)

Didymos - 2014-09-25, 11:13

kobzi napisał/a:
Dany44 - no właśnie chodzi mi o to jaki zastosował sworzeń w sierżancie do mocowania w moście.
Czyli wahacze są "ciężarówkowe" z tyłu - pytanie czego szukać (jaka długość?)
a przód jeśli dobrze rozumiem to discovery? czy są jakieś ich rodzaje? alu/stal? mocowanie do ramy na szpilke czy na tuleje?
dzięki za pomoc :)

pozdr

To teraz ja pozwolę sobie dopisać parę wyjaśnień, bo zawieszenie Mavera było wzorowane na moim zawieszeniu ;-)
Wszystkie wahacze są zrobione z drążków kierowniczych od ciężarówek (MAN albo Mercedes), gałki odcięte, wspawane uszy pod polibusze samuraia, mocowania z obu stron ucho/ucho.
Sworzeń w sierżancie możesz zastosować jaki uważasz albo jaki trafisz, np. ja mam od autosana.
Przedni most prowadzony na 3 wahaczach i panhardzie, a nie na radiusach.
Jeśli chcesz zrobić przód na radiusach, a nie 3-linku, to zainteresowałbym się patentem Chomika, moim zdaniem to dużo ciekawszy patent niż gotowe radiusy od np. disco albo pajero.

Dany44 - 2014-09-25, 13:32

kobzi napisał/a:
Dany44 - no właśnie chodzi mi o to jaki zastosował sworzeń w sierżancie do mocowania w moście.
Czyli wahacze są "ciężarówkowe" z tyłu - pytanie czego szukać (jaka długość?)
a przód jeśli dobrze rozumiem to discovery? czy są jakieś ich rodzaje? alu/stal? mocowanie do ramy na szpilke czy na tuleje?
dzięki za pomoc :)

pozdr


Wszystkie wahacze i sierżant w autku Mavericka są robione samodzielnie z drążków kierowniczych od ciężarówek, czyli tak jak pisał Didymos cięte i spawane. Zawieszenie w podobny sposób ma zrobione Didymos, zajxt, Maverick i ja (choć ja tylko na razie na tyle) Większość z nas stosowała drążki kierownicze o długości 90 cm.
Maverick ma na przodzie też wahacze robione z takich drążków z dwóch stron na tuleje.
Jeśli byś się chciał wzorować na Mavericku to w sprawie wahaczy i sierżanta nie kupisz nic nominalnego wszystko było cięte i przerabiane z tych już wcześniej wspominanych drążków.

[ Dodano: 2014-09-25, 13:40 ]
rumun napisał/a:
SamNaSamZSam napisał/a:
rumun napisał/a:
z tego co wiem jak dzwoniłem do mavericka to jest pochłonięty pracą nad nowym "pojazdem" :-)

...pewnie kupił civica :D


tego własnie nie mogłem ustalić chociaż troche go męczyłem żeby mi powiedział ale nie dałem rady z niego tego wydusić :-)


Pewnie teraz Maverick jakiegoś PO.GR.OMM.ce buduje :-)

https://www.youtube.com/watch?v=iRwB6J8MzvY

kobzi - 2014-09-25, 15:30

mam teraz mętlik w głowie :D
podpowiedzcie mi o takim rozwiązaniu:
http://www.zanfi.it/modul...roducts_id=2611

bo nie ukrywam podoba mi się to "mało" ingerencyjne rozwiązanie :)

pacmano - 2014-09-25, 16:53

Bier, tylko 3700 euro.
kobzi - 2014-09-25, 16:58

nie bier ino rób :D za 3700 euro to ja bym dom postawił ;)
chodzi o pomysł bo wykonać takie rzeczy się da - może poza wąsem
tylko jak się to ma w jeździe do rozwiązań z forum?

zajxt - 2014-09-25, 17:15

taki zawias to pewnie z 2lata bym robił :mrgreen:
SamNaSamZSam - 2014-09-25, 17:19

zajxt napisał/a:
taki zawias to pewnie z 2lata bym robił :mrgreen:


Wziąłbym jeden komplet w ludzkiej cenie ;)

kurian - 2014-09-25, 19:43

koledzy, proponuje przenieść dyskusje na temat zawieszenia zanfi do tego tematy
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=58171#58171

tutaj mówmy tylko o projekcie Mavera bo się burdel zrobi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group